ضریب هوشی با شادی ارتباط مستقیم دارد

ضریب هوشی با شادی ارتباط مستقیم دارد

میلاد

شکیب

1396/03/28

3649

بار بازدید شده
High-Intelligence-Has-Effect-Your-Happiness محققان به این نتیجه رسیده‌اند که هر چه هوش (IQ) شما بیش‌تر باشد، شما انسان شادتری هستید.
3649
ضریب هوشی با شادی ارتباط مستقیم دارد
Vidoal
4.59
ضریب هوشی با شادی ارتباط مستقیم دارد
ارنست همینگوی می‌گوید: «شادی در انسان‌های باهوش یکی از کم‌یاب‌ترین‌هایی چیزهایی است که دیده‌ام». اما به‌تازگی مطالعه‌ای روی این مسئله انجام شده و محققان به این نتیجه رسیده‌اند که هر چه هوش (IQ) شما بیش‌تر باشد، شما انسان شادتری هستید. این دستاورد برعکس گفته همینگوی و این ایده پرطرفدار است که باهوش بودن انسان‌ها را مستعد ناراحتی و غم می‌کند.

دکتر آنجلا هاسیوتیس (Angela Hassiotis)، سرپرست این پژوهش، می‌گوید: «ما متوجه شدیم که هوش با شادی در ارتباط است، به این دلیل که شادی در کم‌هوش‌ترین افراد پایین‌ترین میزان و در باهوش‌ترین افراد بالاترین میزان بود». در این پژوهش اطلاعات مربوط به 7 هزار نفر مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. نتایج این بررسی‌‌ها نشان داد که افراد دارای کم‌ترین ضریب هوشی (70 تا 99) نسبت به افراد دارای بالاترین ضریب هوشی (120 تا 129) شادی کم‌تری را در زندگی تجربه می‌کنند.

گرچه همان‌طور که دکتر هاسیوتیس بیان می‌کند این مسئله فقط به ضریب هوشی ربط ندارد. او می‌گوید: «وقتی اطلاعات به‌دست‌آمده را بررسی می‌کردیم متوجه شدیم انسانی‌هایی که ضریب هوشی پایینی دارند شادی کم‌تری را تجربه می‌کنند چون به میزان زیادی درگیر مسائل اجتماعی و اقتصادی نظیر درآمد کم هستند. همچنین آن‌ها انسان‌های کم‌تر شادی‌اند چون در زندگی روزمره به مهارت‌های بیش‌تری نیاز دارند، سلامت جسمانی کم‌تری دارند و در برخی موارد دارای علائم اختلال‌های روانی‌اند».

به همین خاطر، دکتر هاسیوتیس معتقد است که باید روی بالا بردن ضریب هوشی افراد کار بیش‌تری انجام داد. او می‌گوید: «شواهدی در دست داریم که نشان می‌دهد استراتژی‌های درازمدت در بهبود وضعیت کودکانی که در خانواده کم‌تربرخوردار زندگی می‌کنند نه تنها تاثیر مثبتی روی ضریب هوشی آن‌ها دارد بلکه تندرستی و فرصت‌های آن‌ها را نیز افزایش می‌دهد. هزینه انجام چنین کارهایی بالاست اما به کاهش مشکلات چنین افرادی در آینده کمک شایانی می‌کند و در نتیجه دولت‌ها با ارتقای ضریب هوشی کودکان، در آینده هزینه‌های کم‌تری را متقبل می‌شوند». گفتنی است نتایج این پژوهش در ژورنال علوم روان‌پزشکی به چاپ رسیده است.
سوالات و نظرات کاربران
0
Mixerrrrr photo
Mixerrrrr یکشنبه، 14 خرداد 1402
مسخره هست پس چرا من انسان شادی نیستم . هر روز یه مقاله جدید منتشر میکنند و هر روز یه ایده جدید که ذهن آدما رو قاطی میکنه .