تمرین تاثیر کمی بر عملکرد ورزشی دارد

تمرین تاثیر کمی بر عملکرد ورزشی دارد

گروه آموزشی

ویدوآل

1395/03/30

3923

بار بازدید شده
practice-doesn-t-really-make-perfect یافته‌های یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که در حوزه ورزش، تمرین زیاد لزوما منجر به تکامل در آن ورزش نمی‌شود.
3923
تمرین تاثیر کمی بر عملکرد ورزشی دارد
Vidoal
4.26
تمرین تاثیر کمی بر عملکرد ورزشی دارد
یافته‌های یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که در حوزه ورزش، تمرین زیاد لزوما منجر به تکامل در آن ورزش نمی‌شود.

در حقیقت، برای افراد معمولی تمرین تنها در ۱۸ درصد توانمندی فرد موثر است که این عدد برای ورزشکاران حرفه‌ای فقط یک درصد است. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که فاکتورهای ذهنی و جسمی دیگر مانند ژنتیک، روان‌شناسی و هوش که در اثر تمرین به دست نمی‌آیند، تاثیر زیای بر توانایی‌های ورزشکاران حرفه‌ای دارند.

تمرکز این مطالعه، که توسط تیمی از پژوهش‌گران آمریکایی و نیوزلندی انجام شده، روی پاسخ به این پرسش بوده که تمرین ورزشی چقدر بر روی عملکرد ورزشکاران حرفه‌ای تاثیر دارد. پژوهش‌گران مطالعه خود را روی ۲۷۶۵ ورزشکار حرفه‌ای شاغل در  ورزش‌های گوناگون با سطوح مختلفی از مهارت‌های ورزشی انجام دادند.  

نتایج مطالعه روی این ورزشکاران، حاکی از آن بود که گرچه تمرین در ابتدا برای ارتقای مهارت‌های اولیه در هر ورزشی بسیار مهم است اما واقعا آن‌قدرها هم که باور عمومی به آن بها می‌دهد مهم نیست، به‌ویژه زمانی که افراد مهارت‌های اولیه آن ورزش را یاد می‌گیرند. در عوض، قابلیت‌های ورزشکاران از حوزه‌های دیگر نشئت می‌گیرد؛ حوزه‌هایی مانند فاکتورهای ژنتیکی که در تعیین توده عضلانی موثر است، فاکتورهای روان‌شناختی مانند اعتماد به نفس و میزان استرس در عملکرد ورزشی و فاکتورهای فکری مانند ظرفیت و قابلیت‌های حافظه.

محققان معتقدند این فاکتورها حدود ۸۲ درصد بر عملکرد ورزشکاران موثرند و ۱۸ درصد دیگر به تمرین‌های ورزشی مرتبط است. این در حالی است که وقتی فردی به درجه نخبگی در ورزش می‌رسد، تمرین فقط یک درصد روی عملکرد او اثر می‌گذارد. گفتنی است نتایج این مطالعه در مجله Psychological Science به چاپ رسیده است.

لازم بذکر است که این موضوع شامل حال افراد معمولی و آماتور در عرصه ورزش نمی‌شود.
 
منبع: sciencealert
سوالات و نظرات کاربران
0
محبوبه قلی پور
محبوبه قلی پور سه شنبه، 10 اسفند 1395
من این قضیه رو حین ورزش تنیس کاملا احساس کردم.زمانیکه اعتماد به نفسم از نظر ذهنی بیشتر شد بازی من پیشرفت کرد.
0
فرشته ایلخانی
فرشته ایلخانی شنبه، 07 اسفند 1395
رشته ورزشی من فوتسالع و ب نظرم تمرین خیلی توی پیشرفتم موثر بوده....تکرار وتمرین خیلی موثره...و قطعا همینطوره
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني یکشنبه، 19 دی 1395
به نظرم ارتباط تمرین با افزایش مهارت یک نمودار درجه دو با شیب مثبت هست که هر چه تمرین(محور ایکس ها) بیشتر شود، شیب نموار کم میشه و به صفر میل پیدا می کنه
0
امیر قربانی
امیر قربانی جمعه، 19 آذر 1395
برای موفق شدن در هر شاه ای از همه مهم تر اول تلاش است بعد هم استعداد در تمام مقالات اینگونه یاد شده است
0
Analyst chemist
Analyst chemist شنبه، 18 دی 1395
(پاسخ) به هر حال یک سری فاکتورهای اولیه رو باید داشته باشی. هیچ وقت یک انسان لاغر توی کشتی نمی تونه حریف یک فرد سنگین وزن بشه. این یک قانون فیزیکیه که با تلاش زیاد هم نمیشه تغییرش داد... یک دروازه بان هم نمی تونه با قد یک و نیم متری وایسه توی دروازه ی بزرگ فوتبال واقعی. هر قدر هم که تمرین کنه و روی سرعت واکنش خودش کار کنه تا قد کوتاهش رو جبران کنه باز محدودیتش مانع از پیشرفت اون در مقایسه با افراد دیگه میشه. البته ممکنه از خیلی از افراد عادی بتونه دروازه بان بهتری بشه، اما در سطح قهرمانی حرفی برای گفتن نخواهد داشت بدون شک
0
مصطفی .
مصطفی ک شنبه، 04 دی 1395
چه جالب پس تمرین زیاد خیلی موثر نیس