دستاوردهای جدید برای درمان دردهای عادت ماهیانه در زنان

دستاوردهای جدید برای درمان دردهای عادت ماهیانه در زنان

گروه آموزشی

ویدوآل

1395/04/04

5430

بار بازدید شده
why-period-pain-hurts-so-bad پژوهش‌گران دانشگاه كالیفرنیا سرانجام به نتایج خوبی در توضیح این موضوع رسیده‌اند كه چرا دردهای دوران عادت ماهیانه و پیش از قاعدگی (PMS) در زنان آن‌ها را تا این حد اذیت می‌كند.
5430
دستاوردهای جدید برای درمان دردهای عادت ماهیانه در زنان
Vidoal
4.97
دستاوردهای جدید برای درمان دردهای عادت ماهیانه در زنان
پژوهش‌گران دانشگاه كالیفرنیا سرانجام به نتایج خوبی در توضیح این موضوع رسیده‌اند كه چرا دردهای دوران عادت ماهیانه و پیش از قاعدگی (PMS) در زنان آن‌ها را تا این حد اذیت می‌كند.

در بزرگ‌ترین پژوهشی كه تاكنون در این زمینه انجام شده، پژوهش‌گران به این نتیجه رسیده‌اند كه بین بیوماركر التهابی (شاخص التهابی) و شدت PMS ارتباط وجود دارد كه این امر نشان می‌دهد كه یك التهاب كوچك ممكن است باعث گرفتگی عضلات و دردهای دیگر در زنان شود.

محققان سال‌هاست از این موضوع آگاه‌اند كه داروهای ضدالتهاب تاثیر زیادی در كاهش درد دوران عادت ماهیانه دارند و در حال حاضر پزشكان این داروها را برای تحمل راحت‌تر دردهای اين دوران در زنان تجویز می‌كنند. اما این برای اولین بار است كه پژوهشی فراگیر برای شناسایی یك ارتباط بیولوژیك بین التهاب و PMS صورت می‌گیرد. گرچه این پژوهش هنوز مطالعه‌ای ابتدایی در این زمینه قلمداد می‌شود اما می‌تواند در آینده كمك زیادی به دانشمندان برای پیدا كردن درمان‌های موثر برای زنان كند.

به هر صورت، پژوهش‌گران دانشگاه كالیفرنیا با مطالعه روی ۲۹۳۹ زن آمریكایی دریافتند كه همبستگی مثبتی میان شدت PMS و پروتئینی با حساسیت بسیار بالا به نام C-reactive (hs-CRP)  وجود دارد.

Hs-CRP شاخصی برای میزان التهاب در بدن انسان است، در نتیجه محققان معتقدند هر چه میزان این پروتئین در بدن زنان بیشتر باشد، التهاب بیشتری را تجربه خواهند كرد و در نتیجه دوران PMS سخت‌تری را می‌گذرانند كه با گرفتگی عضلات شكم، درد در ناحیه پشت، پراشتهایی، افزایش وزن و نفخ همراه است. البته سردرد از این قاعده مستثنی است.

نتایج این پژوهش كمك زیادی به زنان خواهد كرد چراكه طبق آمار حدود ۸۰ درصد زنان دوران PMS را تجربه می‌كنند و برای دردهای این دوران تجویزهای اساسی‌ای انجام نمی‌شود و به تجویز داروهای ضدالتهاب معمولی بسنده می‌شود.
 
منبع: sciencealert
سوالات و نظرات کاربران
0
فاطمه قربانی
فاطمه قربانی جمعه، 22 بهمن 1395
CRP یا پروتئین واکنشی فاز حاد در شروع تمامی فرآیندهای التهابی بدن افزایش پیدا میکنه تنها نميشه گفت اختصاص به این زمان داره
0
مصطفی .
مصطفی ک شنبه، 04 دی 1395
مطلب تخصصی بود و کوتاه.ممنون ازتون که درباره همه موضوع ها مطلب دارید
0
Behnaz photo
Behnaz شنبه، 05 تیر 1395
Khejalat avare ta hala ina ro nafahmide budan. Dare zanan engar kheili ham mohem nist