با رعایت این ۱۰ نکته، انسان سحرخیزی شوید

با رعایت این ۱۰ نکته، انسان سحرخیزی شوید

میلاد

شکیب

1395/06/08

13571

بار بازدید شده
effective-tips-help-you-get-up-the-morning در این مطلب می‌خواهیم ۱۰ روش بسیار ساده و کاربردی را به شما بیاموزیم تا بتوانید تبدیل به یک انسان سحرخیز شوید. کافی است این روش‌ها را به‌مدت دو هفته انجام دهید تا به آن‌ها عادت کنید.
13571
با رعایت این ۱۰ نکته، انسان سحرخیزی شوید
Vidoal
4.4
با رعایت این ۱۰ نکته، انسان سحرخیزی شوید
برای برخی، صبح زود بیدار شدن کاری دشوار است، به‌ویژه آن‌هایی که دوست دارند روزهای تعطیل تا لنگ ظهر بخوابند. بسیار معتقدند در هر حالتی، غیرممکن است که صبح‌ها با حال خوب بیدار شد. البته بسیاری هم معتقدند صبح زود بیدار شدن کار سختی است اما نه غیرممکن. فرقی نمی‌کند در کدام دسته قرار دارید، چراکه در این مطلب می‌خواهیم ۱۰ روش بسیار ساده و کاربردی را به شما بیاموزیم تا بتوانید تبدیل به یک انسان سحرخیز شوید. کافی است این روش‌ها را به‌مدت دو هفته انجام دهید تا به آن‌ها عادت کنید.
 
۱- یک دلیل خوب برای زود بیدار شدن پیدا کنید.
پیش از آن‌که به رخت‌خواب بروید، کارهای فردا خود را یک بار دیگر چک کنید. برنامه‌های خود را به‌گونه‌ای بچینید که سخت‌ترین و مهم‌ترین کارهای شما تا پیش از ظهر انجام شوند. در این حالت برای انجام این کارهای مهم صبح باید زود بیدار شوید. با این شیوه، متوجه تغییرات مثبتی در مهارت‌های مربوط به زمان‌بندی خود می‌شوید، چراکه صبح بهترین زمان برای پربازده‌تر بودن و موفق بودن در کار است.
 
۲- فراموش کنید که دکمه‌ای به نام «Snooze» (چرت کوتاه) روی گوشی‌های شما یا چیزی به نام «۱۰ دقیقه دیگر بخوابم» وجود دارد.
بسیاری از ما برای صبح بیدار شدن ساعت می‌گذاریم. اما یادتان باشد وقتی صدای گوشی یا ساعت‌تان سر ساعت مقرر درآمد، سریعا از تخت‌خواب خارج شوید. بدترین کار در آن لحظه فکر کردن به این موضوع است که «به جای خوردن صبحانه یک ربع دیگر می‌خوابم». همین خواب کوتاه، تبدیل به یک خواب عمیق بلند شده و در این حالت نه تنها به کار خود نمی‌رسید، بلکه بیدار شدن دوباره شما بسیار مشکل می‌شود.
 
۳- چرخه خواب خود را کامل کنید.
بدیهی است که بسیاری از ما وقتی صبح از خواب بیدار می‌شویم، حال خوشی نداریم. برای به حداقل رساندن این حس، لازم است هر روز یک ساعت مشخص به رخت‌خواب بروید و یک ساعت مشخص از خواب بیدار شوید. همچنین، حتما باید در شب به اندازه کافی بخوابید که به اندازه کافی یعنی بین ۶ تا ۸ ساعت در شب. و یک نکته دیگر؛ این قانون در روزهای تعطیل آخر هفته هم باید رعایت شود. درست است که خیلی از ما دل‌مان می‌خواهد آخر هفته‌ها بیش‌تر بخوابیم. اما نگران نباشید؛ کافی است دو هفته از این قانون پیروی کنید تا در هفته سوم روزهای آخر هفته به صورت خودکار صبح زود بیدار شوید.
 
 
۴- اگر کمی زودتر از ساعت مقرر بیدار شدید، سریعا از تخت‌خواب خارج شوید.
اگر ساعت گوشی خود را روی ۶ صبح تنظیم کردید اما چشمان‌تان در ساعت ۵:۴۰ باز شد، اصلا حسرت این ۲۰ دقیقه را نخورید. به تخت‌خواب بازنگردید چون این ۲۰ دقیقه مشکلی از شما حل نخواهد کرد. در عوض، مثبت فکر کنید؛ با خود بگویید: «خیلی خوبه، ۲۰ دقیقه بیش‌تر وقت دارم. می‌تونم یه صبحونه خوب درست کنم، موهام رو مرتب کنم و کمی مطالعه کنم».
 
۵- در روزهای تعطیلی آخر هفته و تعطیلات رسمی (مثل عید) یک ساعت مشخص از خواب بیدار شوید.
شاید در نگاه اول این کار سخت به نظر برسد اما بدن و از آن مهم‌تر مغز شما به‌سرعت به این روش عادت می‌کند. حتی متوجه فرایند این تغییرات مثبت نخواهید شد. علاوه بر این، ساعات زیادی ذخیره می‌شود، که در این ساعات می‌توانید کارهای مثبت فراوانی انجام دهید.
 
۶- به محض بیدار شدن، چند حرکت پرشی انجام دهید.
درست وقتی از خواب بیدار می‌شوید، چند پرش انجام دهید. پریدن به بدن شما انرژی می‌دهد. اگر می‌توانید، بعد از بیدار شدن از خواب کمی طناب بزنید. این کار به سیستم لنفاوی شما کمک می‌کند تا با مواد سمی آسیب‌زایی که در شب در بدن شما تولید شده، مبارزه کند.
 
۷- حرکات کششی انجام دهید.
می‌توانید همان زمانی که روی تخت‌خواب دراز کشیده‌اید، حرکات کششی انجام دهید. از حرکات سریع و ناگهانی خودداری کنید و حرکات کششی را خیلی آرام و به‌دقت انجام دهید. هر صبح ۵ تا ۱۰ دقیقه حرکات کششی انجام دهید. پس از چند روز احساس خوبی از این کار به شما دست می‌دهد که قبلا وجود نداشته؛ یک احساس خوب و مثبت.
 

۸- پنجره را باز کنید.
گاهی حتی پس از انجام کارهای بالا، همچنان مغز شما در خواب عمیق قرار دارد. در این حالت پنجره را باز کنید یا اگر هوا خوب است به تراس خانه خود بروید. با یک نفس عمیق، همه چیز در چشمان شما واضح و شفاف می‌شود.
 
۹- یک لیوان آب بنوشید.
صبح‌ها برای سر حال شدن یک لیوان آب بنوشید. البته اگر می‌خواهید نوشیدنی خود را تبدیل به یک مایع ضدخواب تمام‌عیار کنید، مقداری آب لیمو و یک قاشق چای‌خوری عسل به آب اضافه کنید. این معجون صبح‌گاهی را بنوشید و دنیا را فتح کنید.
 
۱۰- یک صبحانه کامل بخورید.
صبح‌ها، از خوردن غذاها و نوشیدنی‌هایی که شکر و چربی بالایی دارند خودداری کنید. چراکه خوردن این نوع صبحانه‌ها، باعث پر شدن معده شما شده و احساس خواب‌آلودگی به شما دست می‌دهد. صبحانه شما در عین سالم بودن، باید خوش‌مزه هم باشد. چنین صبحانه‌ای بهترین نقطه آغاز برای یک روز خوب و پرثمر است.

منبع: brightside
سوالات و نظرات کاربران
0
Farnood photo
Farnood چهارشنبه، 10 شهریور 1395
سلام چند مدت پیش در مورد سحرخیزی مطلبی خوندم که در مورد تحقیقی بود که در انگلیس انجام شده بود،که انسان ها رو به دودسته Early Birds و Night Owls تقسیم کرده بود که نتیجه اش این بود که افرادی که Night Owls هستن در بهترین حالت هم صبح ها نمیتونن سرحال باشن و یه موضوع دیگه تا جایی من به شخصه تجربه کردم مورد 9 بیشتر باعث بهم ریختن معده میشه تا سرحالی!!!"چرا که نوشیدن آب سبب رسیدن سرما به اعضاء رئیسه می شود که خود باعث کاهش حرارت غریزی خواهد شد و بیماری بروز پیدا می کند. "
0
sogol khosravi
sogol khosravi چهارشنبه، 08 دی 1395
(پاسخ) اینو منم قبول دارم. من ادم سحر خیزی نیستم تمام روشای ممکن رو امتحان کردم .رفتن به پارک. ورزش صبحگاهی. اب زدن به صورت. شب زود خوابیدن. قهوه خوردن. اما اگر بیدار بمونم امکان نداره ظهر نخابم... حتی یه تایمی چند ماهه به اجبار 6صبح بیدار شدم اما بعد دوباره به حالت قبل برگشتم.
0
علی رادمرد
علی رادمرد چهارشنبه، 08 دی 1395
(پاسخ) سلام ببین شما به جای اینکه آب یخ یا سرد بخورین یک لیوان آب ولرم و یا گرم بخورید ولی داغ نباشد
0
Pooria Teimoory
Pooria Teimoory جمعه، 10 دی 1395
(پاسخ) كاش دقيقتر ميگفتى!
0
حسین ناظمیان
حسین ناظمیان دوشنبه، 20 دی 1395
(پاسخ) آب خیلی سرد ضرر داره ولی اگه دماش متوسط باشه مشکلی پیش نمیاد .
0
rigel hermanc
rigel hermanc پنج شنبه، 19 اسفند 1395
(پاسخ) خب دوست عزیز میخوای آب نخوریم که به اعضاء رئیسه آسیب وارد نشه!!! ظاهرا شما فراموش کردی که در طول روز هم آب میل میکنی فقط در این مطلب گفته شده که اولین لیوان آب رو در ابتدای روز میل کنید!
0
اکبر فاریابی
اکبر فاریابی چهارشنبه، 04 اسفند 1395
سحر خیزی و صبحانه واقعا عالیه. از قدیم گفتند سحر خیز باش تا کام روا گردی
0
یحیی افسری پور
یحیی افسری پور پنج شنبه، 23 دی 1395
من از فردا که جمعست میخوام شروع کنم .... عالی بود
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني سه شنبه، 14 دی 1395
پرش رو تجربه نکردم.به نظرم حرکات کششی خیلی مفیده. و البته عادت. چند روز که سر یک ساعت معین بیدار بشیم دیگه ساعت مغز تنظیم میشه و بعدا راحت تر بیدار میشیم.
0
خشایار تُرک
خشایار تُرک شنبه، 11 دی 1395
مرسی خوب بود ولی با پرش و طناب زدن بعداز بیدار شدن موافق نیستم.
0
مصطفی .
مصطفی کهن سه شنبه، 30 آذر 1395
حرکات کششی و هوای تازه خیلی موثره. سحرخیز باس تا کامروا باشی
0
احسان عبداللهی
احسان عبداللهی پنج شنبه، 18 آذر 1395
نکته ی جالبی که در این مقاله دیدم کنارهم قرار دادن روش های قدینی و جدید برای زود بیدارشدن بود که کمک خوبی برای سبک زندگی امروزی هست. قسمت نوشیدن آب در صبح خیلی برای من جواب میده. ممنونم
0
ساسان پناهی
ساسان پناهی چهارشنبه، 19 آبان 1395
از امروز شروع به اجرا میکنم، جوابشو به اشتراک می زارم بعدا
0
سجاد مظفري
سجاد مظفري سه شنبه، 11 آبان 1395
واقعا اين بدرد من ميخوره چون صبح خيلي سخت بيدار ميشم
0
مهدی عبدی
مهدی عبدی جمعه، 07 آبان 1395
امتحان می کنم حتما