داستان کشمکش‌های تمام‌نشدنی اپل و سامسونگ

داستان کشمکش‌های تمام‌نشدنی اپل و سامسونگ

میلاد

شکیب

1395/08/06

6905

بار بازدید شده
apple-samsung-fight در این مطلب نگاهی می‌کنیم به ماجراهای میان دو کمپانی اپل و سامسونگ و در این مورد صحبت می‌کنیم که حضور این دو کمپانی و کمپانی‌های دیگر چه مسائلی را در حوزه تکنولوژی به وجود آورده است.
6905
داستان کشمکش‌های تمام‌نشدنی اپل و سامسونگ
Vidoal
4.36
داستان کشمکش‌های تمام‌نشدنی اپل و سامسونگ
در این مطلب قصد داریم ارزیابی مختصری داشته باشیم درباره محصولات شرکت اپل و این غول بزرگ دنیای تکنولوژی را با دیگر رقبای آن مقایسه کنیم. تقابل و رویارویی شرکت اپل با دیگر شرکت‌ها به خصوص شرکت سامسونگ به سال ۲۰۱۰ میلادی برمی‌گردد. اپل محصول جدید خود را به نام آیفون روانه بازار کرده بود و شرکت سامسونگ با تقلید از نوآوری‌های اپل، محصولی مشابه به نام گلکسی را به بازار عرضه کرد. از آن زمان تا کنون رقابت جهانی این دو غول بزرگ صنعت تکنولوژی پایدار است. استیو جابز مدیر عامل شرکت اپل این عمل شرکت سامسونگ را تقبیح کرد و مورد انتقاد قرار داد اما برای انتقاد دیر شده بود و این دو شرکت وارد رقابتی تنگاتنگ شدند.

اولین شکایات در بهار سال ۲۰۱۱ میلادی ثبت شد و پس از گذشت مدتی کوتاه تعداد این شکایات از سوی دو کمپانی به ۱۹ مورد رسید که در ۹ کشور دنیا در حال بررسی و رسیدگی بود. با گذشت تنها یک سال، یعنی در اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی، تعداد این شکایات به ۵۰ مورد رسید که طی آن هر کدام از دو طرف دیگری را متهم به وارد کردن خسارات میلیونی می‌کردند. اپل در اولین دعوی حقوقی خود که مشتمل بر ۱۴ صفحه بود، مدعی شد کمپانی سامسونگ برخی مدل‌های جدید تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های خود را با تقلید از محصولات اپل طراحی کرده است. وکلای شرکت اپل با ارائه تصاویری از گوشی‌های گلکسی تب، گلکسی اس ۴ جی، نکسوس اس و اپیک ۴ جی و مقایسه آن‌ها با محصولات اپل، اعلام کردند که حق مالکیت این کمپانی رعایت نشده است. وکلای کمپانی اپل تصاویر آیفون ۳ جی را در کنار گلکسی اس قرار دادند و اعلام کردند که شباهت بین بسته‌بندی و فرم آیکون‌ها نشان‌‌دهنده کپی‌برداری سامسونگ از اپل است. با این وجود، چندی بعد مشخص شد وکلای اپل تصاویر را دست‌کاری کرده بودند تا شباهت‌ها بیش از پیش به چشم بیاید.
 

کمپانی سامسونگ هم بیکار ننشست و از شرکت اپل در سه کشور دنیا، کره جنوبی، ژاپن و آلمان، اقامه دعوی کرد. در این شکایت‌ها سامسونگ اپل را به استفاده بدون مجوز از تکنولوژی‌های ارتباطی سامسونگ متهم کرده بود. اما قائله به همین جا ختم نشد و سامسونگ شکایت خود را در کشورهای انگلستان و آمریکا نیز مطرح کرد. ماجراهای دعوی حقوقی این دو کمپانی علیه یکدیگر همچنان ادامه دارد. در یکی بزرگ‌ترین این دادگاه‌ها اپل توانست رای دادگاه عالی آمریکا را به نفع خود بگیرد اما سامسونگ هم شکایات خود را در کشورهای کره جنوبی، ژاپن و انگلیس با موفقیت پیش برد و همچنین توانست رای مثبت دادگاه کمیسیون تجارت آمریکا را در سال ۲۰۱۳ میلادی کسب کندکه طی آن فروش برخی محصولات اپل در این کشور ممنوع شد و این مسئله خسارات زیادی به کمپانی اپل وارد کرد؛ هر چند نماینده کمیسیون تجارت جهانی آمریکا این رای را بعد از مدتی لغو کرد.

در این میان شرکت‌های دیگر تولید کننده تلفن‌های هوشمند با تقلید از نوآوری‌های هر دوی این شرکت‌ها محصولات جدید خود را با قیمتی بسیار پایین‌تر عرضه کردند و این‌جا بود که مصرف کننده در سردرگمی عجیبی برای انتخاب محصول مناسب گرفتار شد. سوال این‌جا بود که آیا محصولات اپل مزیت‌های زیادی نسبت به سایر محصولات مشابه دارند که قیمت آن‌ها این‌قدر گران است؟ یا این گرانی صرفا به دلیل نام این برند است و توجیه دیگری ندارد؟ به‌تدریج جنگ قانونی بی‌سابقه‌ای بین اپل با دیگر شرکت‌ها درگرفت. تبلیغات گسترده جهانی آغاز شد و رفته‌رفته این کشمکش به کشمکش طرفداران اپل با سامسونگ و دیگر برندها انجامید. شبکه‌های اجتماعی پر است از به رخ کشیدن مزیت‌ها و به تمسخر گرفتن معایب هر کدام از این شرکت‌ها. اما دعوای اصلی بین سامسونگ و اپل است که ما را به یاد جنگ تبلیغاتی بین کمپانی اتومبیل‌سازی فورد و شورلت می‌اندازد. در ماه مارس سال ۲۰۱۴ میلادی سندی منتشر شد که در سال ۲۰۱۱ میلادی شرکت سامسونگ پروژه‌ای را برای سرکوب و ضربه وارد کردن به شرکت اپل در دستور کار خود داشته است. اپل مدعی است که شرکت سامسونگ با نقض حق مالکیت اختراع، این شرکت را متحمل میلیاردها دلار خسارت کرده است. البته شرکت سامسونگ‌ هم بارها اپل را متهم به نقض قانون کپی‌رایت کرده است. دادگاه‌های این دو کمپانی علیه یکدیگر داستانی طولانی دارد.
 

در تناوب زمانی خاص هر کدام از این دو کمپانی پرچم‌دار خاص خود را روانه بازار می‌کنند و بحث داغ ارزیابی معایب و مزیت‌ها دوباره به جریان می‌افتد. ما در این‌جا قصد نداریم بررسی و مقایسه موردی بین دو محصول از دو کمپانی را انجام دهیم اما به طور کلی می‌توان فاکتورهای مقایسه‌ای بین محصولات را برشمرد تا هر کس با توجه به ارجحیت و نوع کاربری خود به محصول مناسب رای دهد. شاید اولین فاکتور بحث زیبایی ظاهری باشد که براساس سلایق مختلف نظرها متفاوت خواهد بود؛ جنس و دوام بدنه، وزن، قطر و ابعاد گوشی، ابعاد صفحه نمایشگر، وضوح و رزولوشن تصاویر، وضعیت و محل قرارگیری دکمه‌ها و ورودی و خروجی‌ها، قدرت خروجی صدا، دوام باتری و قدرت نگهداری شارژ، تنوع رنگ، قابلیت ضدآب و ضدضربه بودن، کیفیت دوربین، نوع پلت‌فرم اجرایی، ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و ... از جمله فاکتورهایی هستند که می‌توان برای مقایسه و ارزش‌یابی محصولات هر یک از کمپانی‌ها مورد توجه قرار داد.

واقعیت این است که محصولات هر دو کمپانی تا حد زیادی به یکدیگر شباهت دارند و همین شباهت باعث می‌شود که مدام هر دو کمپانی از سوی یکدیگر متهم به کپی‌برداری شوند. گاهی پرچم‌دار یک محصول مزیت‌های دارد که در مقایسه با مزیت‌های پرچم‌دار کمپانی مقابل در نهایت باید رای به تساوی آن دو صادر کرد؛ مثلا اگر حافظه گلکسی اس ۷ قوی‌تر از آیفون سیکس اس است، در عوض حسگر اثر انگشت آیفون سیکس اس از سامسونگ گلکسی اس ۷ عملکرد بهتری دارد. یا مثلا اگر آیفون ۷ را با گلکسی اس ۷ مقایسه کنیم، قطعا آیفون ۷ خوش‌دست‌تر و سبک‌تر است اما در عوض رزولوشن گلکسی اس ۷ از تلفن هوشمند آیفون ۷ بیش‌تر است. البته هنوز از لحاظ قیمت محصولات آیفون گران‌تر از محصولات سامسونگ عرضه می‌شوند اما به نظر می‌رسد در این زمینه هم دو کمپانی به سمت همسان‌سازی پیش می‌روند.

برخی افراد معتقدند که گران بودن محصولات اپل به خاطر کیفیت بالای آن‌هاست وگرنه این محصولات این همه فروش نداشتند، پس به ازای کالای خریداری شده و امکانات دریافتی مبلغ مناسبی برای محصولات اپل پرداخت می‌شود. دلیل دیگر منحصربه‌فرد بود پلت‌فرم اجرایی این محصولات است. گوشی‌های اندرویدی در بازار در انواع مختلف وجود دارند و از این رو برای رقابت با یکدیگر چاره‌ای ندارند مگر این که قیمت‌هایشان را تا حد ممکن پایین بیاورند. گروهی هم یکپارچگی بین سخت‌افزار و نرم‌‌افزار را در محصولات اپل ملاک قیمت‌گذاری بالای این محصولات می‌دانند و معتقدند محصولات اپل کاربردی‌تر هستند و مصرف‌کننده راحت‌تر و آسان‌تر از آن‌ها استفاده می‌کند.

نکته آخر این که هر پرچم‌داری نسبت به مدل‌های پیشین مزایایی دارد که قابل انکار نیستند. قطعا هر محصولی که جدیدتر وارد بازار شود معایب مدل‌های پیشین را تا حدود زیادی مرتفع کرده و مزیت‌های بیش‌تری دارد که این مربوط به جوان‌تر بودن و تازه نفس بودن آن محصول است، چه بسا آخرین پرچم‌دار یک کمپانی نسبت به پرچم‌دار کمپانی دیگر که قدیمی‌تر است، مزیت‌های داشته باشد و نسبت به پرچم‌دار بعدی همان کمپانی نقص‌هایی را به همراه داشته باشد.   
 
منابع: Investopedia/ uscourts/ pcmag/ reuters/ reuters/ ustr/ wsj/ smarthouse/ kissmetrics/ trustedreviews/ theweek/
quora
 
نظر شما در این مورد چیست؟ شما از کدام برند استفاده می‌کنید و دلیل‌ انتخاب‌تان چیست؟
سوالات و نظرات کاربران
0
مهیار photo
مهیار سه شنبه، 02 آذر 1395
فقط یک کلام . فقط سامسونگ . آپشتهای بیشتر برای گوشی . اپل محدودیت
0
یلدا شیرازی
یلدا شیرازی سه شنبه، 09 آذر 1395
(پاسخ) کار کردن با اندروید برای من عذابی ست بس عظیم یعنی در این حد
1
سجاد مظفري
سجاد مظفري پنج شنبه، 06 آبان 1395
من خودم آيفون دارم،به نظرم كار كردن با آيفون غير از استفاده هاي روزمره لذت خاصي به ادم ميده...
1
فرشته ایلخانی
فرشته ایلخانی یکشنبه، 29 مرداد 1396
(پاسخ) اپل بهترینه...مخصوصا دوربینش
0
افشین  بهرامی
افشین بهرامی یکشنبه، 09 آبان 1395
اپل واقعا از نظر سیستم عامل ایمن هستش و در مقابل سامسونگ با سیستم عامل آندروید دارای نقاط ضعف امنیتی و باگهای متعدد میباشد سیستم عامل اپل طوری طراحی شده که هیچ کس نمیتواند همانند آندروید آنرا دستکاری و ویرایش شخصی نماید
0
حبیب غریب
حبیب غریب یکشنبه، 09 آبان 1395
(پاسخ) اندروید با تفکر اوپن سورس تولید شده تا کاربران بهتر بتوانند از آن استفاده کنند و شخصی سازی کند
0
سروش عباسی
سروش عباسی دوشنبه، 10 آبان 1395
(پاسخ) بنده نیز با نظر شما کاملا موافقم
0
یلدا شیرازی
یلدا شیرازی شنبه، 08 آبان 1395
این جمله رو شنیدید که اگر با محصولات اپل کارکنید دیگه نمی تونید با محصول سایر کمپانی ها کارکنید و اگر یکبار آیفون داشته باشید دیگه نمی تونید با سیستم عامل اندروید کار کنید منم شنیده بودم و باور نداشتم اما الان بهش ایمان دارم
0
سروش عباسی
سروش عباسی دوشنبه، 10 آبان 1395
(پاسخ) باسلام در کمال احترام با نظر شما مخالفم چون افراد بسیاری رو میشناسم که هر دو سیستم عامل رو همزمان و بدون مشکل هندل میکنن.
1
فرشته ایلخانی
فرشته ایلخانی یکشنبه، 29 مرداد 1396
سامسونگ گوشیع خوبیه اما با توجه بهسیستم عاملش برندهای دیگه براحتی می تونن جایگزینش بشن...اما گوشی های اپل با سیستم عامل ios و گوشی های بلک بری با سیستم عامل مخصوص به خودشون تقریبا میشه گفت غیرقابل مقایسه با گوشی های اندرویدی هستن...
-1
ایمان  قهارپور
ایمان قهارپور دوشنبه، 07 فروردین 1396
شرکت اپل در ۱۵ آوریل سال ۲۰۱۱ در یک شکایت‌نامه ۱۴ صفحه‌ای تعدادی از دستگاه‌های اندرویدی شرکت سامسونگ، شامل نکسوس اس، اپیک ۴جی، گلکسی اس نسخه ۴جی و گلکسی تب را متهم به استفاده غرمجاز از طرح‌های خود کرد. به گفته اپل این دستگاه‌ها از پتنت‌ها، رابط کاربری، علامت تجاری و استایل‌هایش بدون گرفتن مجوز کپی برداری کرده بودند.[۸] ادلهٔ شرکت اپل همراه با عکس‌هایی از مقایسه گوشی‌های آی‌فون ۳جی و گلکسی اس سامسونگ به دادگاه ارائه شد. در این تصاویر دو گوشی همراه مذکور از زوایای مختلف با هم مقایسه شده بودند و شباهت بین بسته‌بندی و شکل آیکن‌های به کار رفته مورد اعتراض اپل بود. البته بعدها مشخص شد که این تصاویر توسط شرکت اپل به گونه‌ای دست‌کاری شده بود تا شباهت‌های ظاهری بین دو دستگاه بیشتر نمایان شود. بر همین اساس شرکت سامسونگ، اپل را به ارائهٔ مدارک جعلی به دادگاه متهم کرد.
0
علیرضا علیزاده
علیرضا علیزاده سه شنبه، 24 اسفند 1395
سامسونگ بهتره.چون هم ارزون تره و هم با کیفیت تره و اندروید هم هست.
0
فرشته باقرزاده
فرشته باقرزاده شنبه، 21 اسفند 1395
منم از سامسونگ استفاده کردم واقعا نسبت به بقیه گوشیا بهترن
1
سید مرتضی موسوی
سید مرتضی موسوی دوشنبه، 16 اسفند 1395
باسلام من از برند سامسونگ استفاده میکنم و ازش راضیم ، البته قبلاً از مدلهای دیگه اندروید مثل هوآوی و لنووا هم استفاده کردم و از اونها هم راضی بودم ، البته کار کردن با اپل رو هم دوست دارم که هنوز تجربه نکردم
0
مرتضی تبریزی
مرتضی تبریزی جمعه، 06 اسفند 1395
در بین اندرویدی ها گوشی های سامسونگ واقعا یه سرو گردن از بقیه برندها پیش هست
0
باسط محمدی
باسط محمدی دوشنبه، 11 بهمن 1395
من که سامسونگ دارم و ازشم راضیم
0
کوثر رحیم پور
کوثر رحیم پور چهارشنبه، 29 دی 1395
من خودم از سامسنگ استفاده میکنم اما اپل رو ترجیح میدم چون عمر بیشتری داره. اما گوشی های جدید سامسونگ رزولیشن خیلی بالایی دارن که این بزرگترین مزیتشونه و اپل متاسفانه هنوز فکری برای رزولیشن تصویرش نکرده. همینطور ایران به خاطر تحریم هنوز نمیتونه از تمام امکانات اپل استفاده کنه و در صورت بلاک شدن گوشی باید دورش انداخت.سونی هم گوشی هوشمند جدید خودش رو ارایه کرد لطفا راجب گوشی جدید سونی مطالب جدیدی بذارین
-1
میلاد کیهان پور
میلاد کیهان پور شنبه، 25 دی 1395
من خودم اپل رو واقعا خاص میدونم و همیشه تاییدش میکنم. اما به علت گرون بودن خیلی ها نمیتونن داشنه باشن و اینطور که دوستان گفتن کتر به درد ایران میخوره چون نمیتوان از کلیه ی امکاناتش در ایران استفاده کرد
-1
مهدیه میری
مهدیه میری جمعه، 24 دی 1395
سامسونگ رو انتخاب میکنم چون توی ایران کارایی بیشتری داره بعدم بنظرم اپل بیشتر پول مارک و برندشو میگیره و قابلیت ها و برنامه هاش نسبت به اندروید کمتره
0
سمیرا دهقانی
سمیرا دهقانی جمعه، 24 دی 1395
من اگ بخوام بین این دوبرند انتخاب کنم برند اپل انتخاب میکنم. فقط از نظر ظاهری این برند انتخاب میکنم.ب گوشی های سامسونگ اصلا علاقه ی چندانی ندارم چون اصلا از منوی گوشی سردرنمیارم. منوی اپل هم زیاد راحت نیس اما من اپل انتخاب میکنم
0
منصوره سادات حسینی
منصوره سادات حسینی پنج شنبه، 23 دی 1395
من فقط سامسونگ چون واقعا کیفیت عالی و قیمت مناسب البته خب هر مارکی معایب و مزایای داره اما سامسونگ اس تیری تقریبا میش گفت به صرفه و کار راه اندازه نسبت به قیمتش
0
sadaf saeidi
sadaf saeidi چهارشنبه، 22 دی 1395
من سامسونگ استفاده میکنم و کاملا راضی ام چون نسبت ب LG و هواوی قدت بیشتری داره ولی اپل هم گوشی خوبیه تنها دلیلی ک من از این برند استفاده نمیکنم محدود بودن برنامه های اونه
0
محمد صادق آشیانه
محمد صادق آشیانه سه شنبه، 21 دی 1395
تو خانواده ما از تمامی برند های معروف یدونه هست خب مسلما ایفون گوشی های خیلی خوبی تولید میکنه ولی به نظرم ios سیستم عامل ضعیف تری نسبت به اندرویده به نظرم اینکه به بهونه امنیت دسترسی به حافظه رو کم میکنه اصلا منطقی نیست سامسونگ هم حقیقتا داره تقلید میکنه ولی واقعا به نظرم تقلید کردن از چیزی که خوبو درسته اصلا کار اشتباهی نیس ولی این وسط LG گوشی های خیلی خوبی تولید میکنه و قیمت خیلی مناسبی هم داره به نظرم با یکم برسی کلی به این نتیجه میشه رسید که LG به صرفه ترین گوشی ها رو تولید میکنه
0
عرفان photo
عرفان یکشنبه، 19 دی 1395
من از LG استفاده می کنم 1..بخاطر تنوع محصول 2.قیمت مناسب و امکانات زیاد 3.خلاقیت در طراحی 4.شرکتی هست که ادعا نداره فقط کاره خودشو میکنه
0
علی مسعودی
علی مسعودی دوشنبه، 20 دی 1395
فقظ s7 ودیگر هیچ!
0
امیر مهدیزاده
امیر مهدیزاده یکشنبه، 19 دی 1395
بنده سامسونگ استفاده کرده و راضی هستم البته نسبت ب قیمت
0
ادریس دانش
ادریس دانش شنبه، 18 دی 1395
از سامسونگ چون کارش عالیه تو ساخت گوشی
0
فرزاد بزازان
Farzad Bazazan یکشنبه، 05 دی 1395
از HUAWEI بخاطرقیمت کاملا منطقی و امکانات زیادی که به نسبت قیمتش داره ولی در کنارش معایب بسیار زیادی هم داره که کاملا منصرفت می کنه که در خرید بعدی از این برند استفاده کنی!!!!!!!!!
0
Sina Rajaei
Sina Rajaei شنبه، 04 دی 1395
سلام نمیشه گفت کدوم خوبه کدوم بد چون هرکدوم مزایا . معایب خودشون رو دارن اگه کسی که اپل استفاده میکنه همه ی گجت هاش اپل باشه هیچ مشکلی نخواهد داشت اما در کل سامسونگ پیشنهاد بهتریه چون محدودیت توش دیده نمیشه تقریبا.
0
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 29 آذر 1395
باید دید چه انتظاری از گوشی داریم طبق همون گوشی رو تهیه کنیم.البته محصولات اپل به خاطر نوع و کیفیت و نرم افزاراش گرونتر هستن و مشتری های خاص خودشون دارن
0
علی  photo
علی شنبه، 27 آذر 1395
من طرفدار سونی هستم کیفیت خوب و قیمت مناسب مهمترین مزیتهای این برند است بنده گوشی رو سه سال قبل خریدم و تا حالا هیچ عیبو ایرادی توش ندیدم یا نکته ای که حس کنم سونی کم کاری کرده
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني یکشنبه، 21 آذر 1395
بايد ديد اپل از قيمت گذاري پرستيژي استفاده مي كند يا واقعا قيمت تمام شده محصولاتش مناسب قيمت گران اين برند هست. در قيمت گذاري پرستيژي ، يك محصول صرف نظر از كيفيتش به خاطر كلاس و پرستيژي كه براي مشتري دارد ، گرانتر از ساير محصولات مشابه است. به نظرم كار با سامسونگ به صرفه تر است.
0
علی پاکدل مقدم
علی پاکدل مقدم پنج شنبه، 11 آذر 1395
من شخصا اپل رو دوست دارم یه حس برتری به آدم میده.
0
Ali navvabi
Ali navvabi چهارشنبه، 10 آذر 1395
سلام ، هر دو کمپانی تلاش خودشون رو انجام میدن. و بالاخره هر کدومشون یه خوبی دارن.
0
Sara junior  photo
Sara junior سه شنبه، 02 آذر 1395
من سامسونگ دارم خیلیییی راضی هستم اپشن هایی که نوت داره آیفون نداره😏
0
a photo
a سه شنبه، 02 آذر 1395
هر دو تلاش خودشون کردن ولی سامسونگ با گلکسی note7 شکست خورد جون گوشی منفجر می شد
0
Photoclip Channel
سجاد علیزاده یکشنبه، 16 آبان 1395
آخه من نمیدونم کاربرای آیفون دقیقا از چی اون خوششون میاد. خیلی محدودیت داااره. از بعد استیو جابز که شرکت اپل خلاقیتش به کل مرد دیگه.
0
سروش عباسی
سروش عباسی دوشنبه، 10 آبان 1395
با توجه به قیمت بالای اپل به شخصه جذابیتی در اپل ندیدم که در سامسونگ وجود نداشته باشد
0
آریا ظریفیان
آریا ظریفیان شنبه، 08 آبان 1395
درود بسیار زیبا بود ، در مورد مهم ترین موضوع که کدوم بهتره در ایران پولش مهمه هرکی اپل داره پول دار تره و اگه سامسوگ داره و پول داره یعنی سواد نداره اپل استفاده کنه ، این قضاوت شاید در بین جوانان هست و کمی هم درست باشه اما من همیشه شاهد بودم پول دار هایی که نمیتونن از اپل استفاده کنن واسه کلاسش،اپل خریدن و همیشه گیج و هر در گم در گوشی هستند و لذتی که من از امکانات مثلا سامسونگ میبرمو نمیبرن !
0
Photoclip Channel
سجاد علیزاده شنبه، 08 آبان 1395
سیستم عامل آی او اس از امنیت بالاتری نسبت به آندروید برخورداره که اونم بخاطر. محدودیت زیادیه که داره. در کل من آندروید رو ترجیح میدم
0
Mostafa Saeedan
Mostafa Saeedan جمعه، 07 آبان 1395
به نظر من از لحاظ سخت افزاري نميشه بحث كرد چون سخت افزار ها در تنوع بالا و ورودي هاي زياد به شركتها ارايه ميشه و روز به روز تغيير ميكنه نكته اصلي بين دو برند از لحاظ سيستم عامل بايد بررسي بشه . چون سيستم عامل هست كه توانايي اون سخت افزار رو ميتونه به صورت ملموس نمايش بده . و باز هم هر كدوم از اين سيستم عامل ها مزاياي خاص خودشونو دارن واسه همين نميشه دقيق اعلام كرد كه كدوم سيستم عامل عملكرد بهتري رو ارايه ميده . به نظر من انتخاب موارد بين اين دو برند غول و قدرتمند فقط برميگرده به سليقه . يكي امنيت براش ملاكه يكي نه.... و هر شخص امنيت رو از ديد خودش يچيز ميبينه . پس نميشه به طور واضح راجب يه برند تصميم گرفت و تصميم گيري برميگرده به مخاطبين و مصرف كننده ها كه نسبت به نيازي كه دارن محصول مورد نظر رو انتخاب كنند .
0
سیاوش غلامی
Siavash Gholami جمعه، 07 آبان 1395
مقاله خوبی بود...چون مقایسه نسبیه و نمی توان به طور قطع گفت که کدامیک بهتر است و کاملاً سلیقه ایِ...
0
حمیدرضا سالاری
حمیدرضا سالاری جمعه، 07 آبان 1395
جالب بود تشکر از همه دوستان
0
Mohsen Mm
Mohsen Nemati جمعه، 07 آبان 1395
البته بنظر من علت گرونی اپل بیشتر بخاطر لوکس بودنشه...وگرنه هرچند هم کارایی داشته باشه و کیفیت...نباید دو یا حتی سه برابر قیمت گوشی های دیگه عرضه بشه...
0
متین photo
متین پنج شنبه، 06 آبان 1395
من خودم سامسونگ دارم ولی عاششق شرکت دقت کنین میگم شرکت اپلم نوآوری هاش خیلی جالبه از حسگر اثر انگشت و لمس 3 بعدی تا این تاچ بار .... سامسونگ هم اگه نوآوری داشته باشه میتونه حرفی برای زدن داشته باشه که تنها نوآوری جذابش که منم جذبش شدم قلم و سری نوتش هس
0
فرزین اکبری
فرزین اکبری پنج شنبه، 06 آبان 1395
آیفون با اینکه ضعف های کوچیک زیادی داره ، و در خیلی از موارد از نکته ها قوتی نسبت به سامسونگ دارد. کار با آیفون راحتره و ضعف هاش قابل تحمل میباشد و از همه مهمتر امنیتش از سامسونگ بیشتره.. گوشی های سامسونگ تند و تند مدلهای مختلف میدند بیرون ، هنگ میکنند ، بعد از ی مدتت بخاطر کیفیت بالای تصویرش جای اکن هاش رو ال سی دی کپی میشه ، امنیتش بالا نیست و معلومه که سامسونگ رو گوشیهاش خوب کار نمیکنن و فقط بخاطر پول گوشی تولید میکنن . ولی ایفون با احساسات مردم و برای به هیجان آوردن طرفداراش گوشی به بازار میدند و از نظرامنیتی بالاست. فکر کنم با اتیش گرفتن گلکسی ۷ حرفمو معقول کند که سامسونگ رو گوشی هاش خوب کار نمیکنند و فقط بخاطر پول که تند تند گوشی میدهد. و آیفون گوشی که به بازار میدهد عمرش چند برابر بیشتر از سامسونگه و به قول معروف دمده یا خز نمیشود.
0
مریم بهزادی photo
مریم بهزادی پنج شنبه، 06 آبان 1395
جالب بود نمی دونستم انقدر با هم کلکل دارن