نکاتی شگفت‌انگیز درباره نرم‌افزار اکسل که از آن‌ها بی‌خبرید

نکاتی شگفت‌انگیز درباره نرم‌افزار اکسل که از آن‌ها بی‌خبرید

میلاد

شکیب

1397/09/25

3155

بار بازدید شده
Surprising-things-you-didn’t-know-about-Microsoft-Excel در ادامه پروژه‌های شگفت‌انگیز و خاصی را به شما معرفی می‌کنیم که با نرم‌افزار اکسل انجام شده‌اند.
2155
نکاتی شگفت‌انگیز درباره نرم‌افزار اکسل که از آن‌ها بی‌خبرید
Vidoal
4.03
نکاتی شگفت‌انگیز درباره نرم‌افزار اکسل که از آن‌ها بی‌خبرید
احتمالا شما هم تایید می‌کنید که وقتی صحبت از نرم‌افزار اکسل می‌شود، سریعا یاد محاسبات، فرمول‌ها، جدول‌ها و نمودارها می‌افتید و می‌دانید که از این نرم‌افزار برای سازماندهی و تحلیل داده‌ها، ساخت چارت‌ها و مسائل مرتبط استفاده می‌شود. اما آیا می‌دانستید از اکسل می‌توان برای کارهای جذاب دیگری مانند کارهای هنری و بازی استفاده کرد؟ احتمالا نمی‌دانستید که در دنیا کارهای بسیار جالبی با این نرم‌افزار انجام شده که عجیب و جالب توجه به نظر می‌رسند. در ادامه پروژه‌های شگفت‌انگیز و خاصی را به شما معرفی می‌کنیم که با نرم‌افزار اکسل انجام شده‌اند. این کارها هوش از سر شما می‌برند و شاید بتوانید خودتان آن‌ها را به‌تنهایی انجام دهید. البته شاید.

هنر دیجیتال
اگر لیستی از ابزارهای مناسب برای اجرا هنرهای دیجیتال به شما بدهند احتمالا نرم‌افزار اکسل در آخرین رتبه قرار می‌گیرد. اما یک مرد ۷۳ساله ژاپنی با نام تاتسو هوریوچی کاری کرده که در رتبه‌بندی خود تجدید نظر کنید. هوریوچی روزی تصمیم گرفت برای اجرای هنر دیجیتالی خود از نرم‌افزار اکسل استفاده کند چراکه نرم‌افزارهای گرافیکی دیگر گران بودند و او از پس خرید آن‌ها برنمی‌آمد. او با استفاده از گزینه autoshape این برنامه برای خلق یک اثر هنری پرجزئیات و جالب استفاده کرد. این استفاده خلاقانه او از اکسل جایزه «مسابقه هنری Autoshape اکسل» را در سال ۲۰۰۶ میلادی به‌دنبال داشت. پس از آن، او تعداد زیادی هنر دیجیتال خلق کرد و نه فقط در کشور ژاپن بلکه در نقاط مختلف دنیا توجه‌ها را به خود جلب کرد.
 

انیمیشن با تکنیک استاپ‌موشن
استفاده از انیمیشن در موزیک ویدئوها نه تنها امری غیرمعمول نیست بلکه در سال‌های اخیر تبدیل به ابزاری محبوب شده است. گرچه حدود ۳۰ سال پیش موزیک ویدئوی گروه A-ha با نام Take on Me به دلیل استفاده از انیمیشن دستی و این‌که ساخت آن حدود ۴ماه طول کشیده بود بسیار معروف شد اما یک موزیک ویدئوی دیگر به دلیل استفاده از نرم‌افزار اکسل در ساخت آن توانست توجه‌های زیادی را به خود جلب کند. جو پنا که به Mystery Guitar Man در یوتیوب نیز معروف است، با استفاده از اکسل یک موزیک ویدئوی انیمیشنی با تکنیک استاپ‌موشن ساخت. او از خودش در حال اجرای ترانه Cuban Pete فیلم گرفت و این ویدئو را به ۷۳۰ فریم جداگانه تقسیم کرد. سپس از هر کدام از فریم‌ها برای ایجاد یک موزائیک صفحه گسترده استفاده کرد. بقیه فرایند ساخت می‌توان گفت که نوعی جادو و بسیار کار سختی بود.
 

بازسازی بازی‌های معروف
نرم‌افزار اکسل خوب می‌داند شما وقتی به‌سختی کار می‌کنید باید بتوانید لابه‌لای کار بازی هم بکنید. بسیاری از افراد با کمک اکسل توانسته‌اند بازی‌های معروفی مانند پک‌من، مونوپولی، تتریس و چندین بازی دیگر را بازسازی کنند. بازی‌های جدید مانند ۲۰۴۸ و کندی کراش نیز به نرم‌افزار اکسل راه پیدا کرده‌اند.
 
دانلود بازی پکمن

جدول سودوکو
آیا جدول سودوکوی روزنامه را حل کرده‌اید اما باز هم دل‌تان سودوکو می‌خواهد؟ مشکلی نیست، خوشبختانه با کمک نرم‌افزار اکسل نیز می‌توانید سودوکو بازی کنید. شما می‌توانید با دانلود یک فایل کوچک از دنیای بی‌پایان سودوکوها در اکسل لذت ببرید. همچنین اصلا نگران حل کردن این جدول‌ها نباشید، در صورت نیاز خود اکسل جدول را برای شما حل می‌کند.


دانلود فایل اکسل جدول سودوکو

شبیه‌ساز پرواز در آسمان
این نمونه جزو موارد قدیمی است و یکی از کاربران این نرم‌افزار چنین شبیه‌سازی را در نسخه سال ۱۹۹۷ میلادی اکسل پیاده کرد. با این شبیه‌ساز شما می‌توانید محیط اطراف خود را کشف کرده و حرکت در مسیرهای مختلف را تجربه کنید. موس کامپیوتر شما نقش کنترل هواپیما را بازی کرده و شما می‌توانید آن را به جلو و عقب برده و به‌نوعی آن را در آسمان کنترل کنید. همچنین این امکان می‌تواند تبدیل به یک بازی شده که شما با انجام آن از لحظات خود لذت ببرید.
 

برای اکسل‌بازهای حرفه‌ای: تبدیل ستون‌به ردیف‌
احتمالا تمام کسانی که با نرم‌افزار اکسل سروکار دارند یک بار در زندگی خود شده که داده‌ها را به‌جای اینکه در ستون‌ها قرار دهند وارد ردیف‌ها کرده‌اند و یا برعکس. این اتفاق بسیار عذاب‌آور است چون شما مجبور می‌شوید تک‌تک داده‌ها را سر جای اصلی‌شان قرار دهید. در ضمن زمان زیادی از وقت شما صرف این کار خواهد شد. با این حال، خوشبختانه یک راه میان‌بر برای حل این مشکل وجود دارد. تمام کاری که باید بکنید این است که ردیف یا ستون مورد نظر را در بخش transpose کپی کرده، روی cell مورد نظر کلیک راست کرده و بعد گزینه Paste Special را انتخاب کنید. سپس یک پنجره با برچسب Transpose باز خواهد شد. فقط کافی است فرایند را چک کرده و اوکی کنید.

آنالیز سریع
جلسه شما ۱۵ دقیقه دیگر شروع خواهد شد اما شما هنوز داده‌ها را وارد اکسل نکرده‌اید. یا شما مشغول آماده کردن گزارش خود هستید اما یادتان می‌افتد هنوز چارت‌های مورد نیاز را برای ارائه خود آماده نکرده‌اید. اتفاقاتی رایج در کارها. ابزار آنالیز سریع (Quick analysis) در نرم‌افزار اکسل می‌تواند در چنین لحظاتی به کمک شما بیاید. کافی است داده‌های مورد نظر را انتخاب کنید، موس را به سمت آیکون گوشه در قسمت پایینی و سمت راست صفحه برده و روی آن کلیک کنید تا منوی Quick analysis باز شود. در اینجا پیش‌نمایشی از چارت‌ها، جدول‌ها، جمع‌ها و ... براساس داده‌های ورودی شما نمایش داده می‌شود. اکنون می‌توانید براساس نیاز خود از این ابزارها استفاده کنید.

منبع: microsoft