اگر میز شلوغ و بی‌نظمی دارید انسان باهوشی هستید

اگر میز شلوغ و بی‌نظمی دارید انسان باهوشی هستید

میلاد

شکیب

1396/04/20

10058

بار بازدید شده
messy-desk-sign-of-genius- محققان به این نتیجه رسیده‌اند افرادی که دارای میزهایی شلوغ و بی‌نظم‌اند افراد باهوشی هستند.
10058
اگر میز شلوغ و بی‌نظمی دارید انسان باهوشی هستید
Vidoal
4.01
اگر میز شلوغ و بی‌نظمی دارید انسان باهوشی هستید
دو روز پیش مطلبی منتشر کردیم با عنوان «۸ عادت عجیب انسان‌های باهوش» (لینک) و در آن درباره عادت‌های خاصی صبحت کردیم که برخلاف تصور عمومی نشانه هوش هستند. امروز خبری منتشر شده در همین زمینه. محققان به این نتیجه رسیده‌اند افرادی که دارای میزهایی شلوغ و بی‌نظم‌اند افراد باهوشی هستند.

آیا میز شما مملو از کاغذ، فنجان‌های قهوه، نامه و کتاب است؟ شاید در نگاه اول تصور چنین میزی یادآور فردی بی‌نظم باشد اما محققان به این نتیجه رسیده‌اند اگر چنین میزی دارید احتمالا دارای نبوغ خلاقانه‌ای هستید.

در جهانی که تمیزی یکی از ارزش‌های انسانی است، بی‌نظمی به‌عنوان نشانه‌ای از تنبلی شناخته می‌شود. اما نتایج مطالعه‌ای نشان می‌دهد که نکات نهفته‌ای در مورد این موضوع وجود دارد. پژوهش‌گران دانشگاه مینستوتا دریافته‌اند که گاهی کار کردن در شلوغی موثرتر و پربارتر از کار کردن در یک فضای منظم و تمیز است و گاهی نبوغ خلاقانه از دل یک فضای کاری بی‌نظم بیرون می‌آید.

پژوهش‌گران شرکت‌کنندگان در مطالعه را به دو دسته تقسیم کرده و آن‌ها را در دو حالت ایده‌پردازی در دو فضای کار شلوغ و بی‌نظم و فضای کار تمیز و منظم آزمایش کردند. نتایج این آزمایش نشان داد در حالی که هر دو دسته به تعداد ایده‌های یکسانی رسیده بودند، اما ایده‌های افرادی که در فضای بی‌نظم بودند خلاقانه‌تر و جالب‌تر بود.

علاوه بر این، نتایج نشان داد افرادی که دارای میزهای شلوغ و بی‌نظم بودند بیش‌تر خود را در معرض خطر کردن در کار قرار می‌دادند در حالی که گروهی که میزهای تمیز و منظم داشتند بیش‌تر از قوانین پیروی می‌کردند و کم‌تر به سراغ ایده‌های جدید و خارج از چارچوب می‌رفتند. پژوهش‌گران در این زمینه می‌گویند: «فضاهای بی‌نظم الهام‌بخش برای فراتر رفتن از کلیشه‌هاست و همین موضوع به افراد بینش‌های تازه‌ای می‌دهد».

اما دلیل این امر چیست؟ شاید افراد باهوش درگیر مسائل مهم‌تری هستند و نمی‌توانند وقت خود را صرف کارهای پیش‌پاافتاده کنند و در میان انبوه کاغذها و وسایل روی میزشان نظمی درونی نهفته است که فقط خود آن‌ها از آن نظم باخبرند. کافی است به میز و فضای کار افرادی مثل آلبرت اینشتین، توماس ادیسون و حتی استیو جابز توجه کنید؛ همه آن‌ها دارای فضاهای کاری بی‌نظم و شلوغی بودند.

در واقع، این تصور که میزهای تمیز و منظم باعث بالا رفتن راندمان کار می‌شود یک باور نیمه قرن بیستمی است. از نظر تاریخی، افراد باهوش و نابغه دارای میزهای بی‌نظمی بودند؛ همان‌طور که اینشتین در مورد باور عمومی در مورد میزهای منظم و تمیز می‌گوید: «اگر یک میز شلوغ نشانه یک ذهن شلوغ است، پس یک میز خالی نشانه چه نوع ذهنی است؟». بنابراین، اگر فضای کار شما، مانند بسیاری از ما، شلوغ و بی‌نظم است، از سرزنش خود دست بردارید و توجهی به نگاه‌های پرمعنای همکاران‌تان نکنید؛ احتمالا شما جزو افراد باهوش هستید.
سوالات و نظرات کاربران
0
محبوبه توکلی
محبوبه توکلی چهارشنبه، 24 آبان 1396
متاسفانه کاملاااااااااا درسته
2
دانیال photo
دانیال جمعه، 05 آبان 1396
هر بی نظمی باهوش نیست ولی هر باهوشی بی نظمه .... اینو میتونم ثابت کنم
0
آرش photo
آرش دوشنبه، 23 مرداد 1396
آخیییییش
-1
حمیدرضا سقای
حمیدرضا سقای پنج شنبه، 12 مرداد 1396
اینطوری باشه اکثر انسان های شلخته باهوش هستند، نه من موافق این نوع بی نظمی نیستم اگر افرادی مثل استیو جابز فقید،آلبرت انیشتین اتاق نامرتبی داشتن این دلیل از بی نظمی آنها نبوده بلکه این اشخاص بزرگ برای رسیدن به" هدفی مهم" حتی وقت این رونداشتن که به تمیز کردن اتاق خود فکر کنند به نظر بنده کسانی که دارای "هدف مهم" در زندگیشان هستند واین هدف باعث بی نظمی آنها شده میشود گفت جز باهوش ها هستند وگرنه به غیر از این باشد نه تنها مزیتی ندارن بلکه باعث زحمت دیگران نیز افراد بی نظم میشوند
-2
Zahra photo
Zahra جمعه، 30 تیر 1396
حالا بهونه برای شلوغی اتاقم دارم👍
1
منیرسادات photo
منیرسادات سه شنبه، 27 تیر 1396
بسیار عالی بی نظمی خودش نظم است مانند انتروپی در جهان منم فبول دارم
1
یوسف حبیبی سوها
یوسف حبیبی سوها سه شنبه، 27 تیر 1396
حالا من به عنوان یه فرد منظم میتونم نتیجه گیری کنم انسان باهوشی نیستم؟ پیشنهاد میکنم جمله آخرتون رو به عنوان تیتر مقاله بذارید: اگر میز شلوغی دارید "احتمالا" انسان باهوشی هستید. شما سایت علمی هستید نه ورزشی که برای تهییج و جذب مخاطب تیترشون رو زاویه دار با بدنه مقاله شون انتخاب میکنن. مطمئنا خودتون هم میدونید عده کثیری با استفاده از این تیتر نه فقط بی نظمی میزشون رو بلکه شلختگی و بی نظمی فراگیر و سرتاسری خودشون رو توجیه خواهند کرد و چه همسرها و مادرهایی که بیشتر به زحمت نخواهند افتاد!!!
-1
alimohammad photo
alimohammad سه شنبه، 27 تیر 1396
چه جالب ..!!! باهوش بودم و نمیدونستم !!!... ممنون از سایت خوب شما !!