مردانی که با زنان باهوش ازدواج می‌کنند، بیش‌تر عمر می‌کنند

مردانی که با زنان باهوش ازدواج می‌کنند، بیش‌تر عمر می‌کنند

میلاد

شکیب

1395/07/05

10950

بار بازدید شده
men-who-marry-smart-women-actually-live-longer در این مطلب می‌خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم که زن‌های باهوش چه تاثیری روی کیفیت زندگی همسر خود می‌گذارند؟
10950
مردانی که با زنان باهوش ازدواج می‌کنند، بیش‌تر عمر می‌کنند
Vidoal
4.83
مردانی که با زنان باهوش ازدواج می‌کنند، بیش‌تر عمر می‌کنند
همیشه این‌که از نظر مردان چه زنی یک «همسر ایده‌آل» است، موضوع جذابی بوده است. آیا هوش او در میان ویژگی‌های مورد نظر مردان جای مهمی دارد یا خیر؟ در این مطلب می‌خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم که زن‌های باهوش چه تاثیری روی کیفیت زندگی همسر خود می‌گذارند؟

گفتن ندارد که داشتن نیروی عقلانی فوق‌العاده یک کیفیت شخصی بسیار ارزشمند است. نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد وقتی این کیفیت در یک زن بروز پیدا می‌کند، می‌تواند روی افزایش امید به زندگی همسر او اثر گذاشته و از ابتلای مرد به بیماری زوال عقل (dementia) جلوگیری کند. در آزمایشی که روی سلامت دوقلوهای همسان انجام شد، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که محیط پیرامون فرد تاثیر عمده‌ای روی توانایی‌ها و قابلیت‌های عقلانی و فکری او دارد.

محققان به این نتیجه رسیده‌اند مردانی که با زنان باهوش ازدواج می‌کنند طول عمری بیش‌تری دارند، شادترند و کم‌تر از دیگران ممکن است به بیماری‌هایی نظیر آلزایمر یا زوال عقل دچار شوند. نتایج مطالعات پژوهش‌گران نشان می‌دهد بازی‌هایی که نیروی فکر را تحریک می‌کنند، به دلیل به حرکت واداشتن مغز، از بروز این بیماری‌ها جلوگیری می‌کنند. بنابراین، منطقی است که فرض کنیم همسری که دائما نیروی عقلانی شریک زندگی خود را تحریک می‌کند، روی قابلیت‌های شناختی او اثر مثبت بگذارد. جالب است بدانید، در اسکن مغزی مردانی که با زنان بسیار باهوش ازدواج کرده بودند، مشخص شد که گرچه برخی از آن‌ها مغزهای ضعیفی داشتند، اما هیچ‌ علائمی حاکی از سلامت ذهنی ضعیف در آن‌ها وجود نداشت و آن‌ها کاملا به توانمندی‌های ذهنی خود اعتماد داشتند.

لورنس والی، استاد بازنشسته سلامت روانی در دانشکده علوم پزشکی در دانشگاه آبردین می‌گوید: «اگر مردی می‌خواهد زندگی طولانی‌تری داشته باشد، به تنها چیزی که نیاز دارد ازدواج با یک زن باهوش است. هیچ مانعی بهتر از هوش برای بیماری زوال عقل وجود ندارد».

دخترانی که به هوش و نیروی عقلانی خود می‌بالند مستقل‌تر و متعهدتر تربیت می‌شوند. پسرانی که این ویژگی‌ها را دارند روابط سالم‌تری با زنان ایجاد می‌کند و فضای خوشایندی در خانواده برای خود و همسرشان ایجاد می‌کنند. متاسفانه، ایده رایج، به زیبایی زن بیش‌تر از نیروی عقلانی و هوش او اهمیت می‌دهد. اما این پژوهش نشان می‌دهد مردی که به نیروی عقلانی و هوش شریک زندگی‌اش اهمیت می‌دهد، بیش‌تر به سلامت جسمانی و روانی خود اهمیت می‌دهد و در نتیجه این موضوع تاثیر بسیار مثبتی روی جامعه می‌گذارد.
 
منبع: brightside
سوالات و نظرات کاربران
0
مسعود photo
مسعود شنبه، 26 فروردین 1396
سلام با هوش به چه کسی می گن؟
0
هستی علیجانی
هستی علیجانی سه شنبه، 24 اسفند 1395
اگر هر دو باهوش و مدیر و مدبر باشند، آیا باز هم نتیجه مثبتی خواهد داشت؟!
2
شکوفه photo
شکوفه سه شنبه، 03 اسفند 1395
مطلب جالبی بود و البته به نظرم خیلی خیلی واجبه که هر دو تقریبا در یک سطح هوش باشن چون اختلاف هوش واقعا زجر آوره
0
مصطفی .
مصطفی کهن سه شنبه، 30 آذر 1395
از نظر عقلی هر دو د=در سطح خو بی باشند یا خانم اینجور باشه چون زن ها مدیریت زندگی رو برعهده دارند خیلی میتونه تو طندگی تاثیر بذاره
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني یکشنبه، 28 آذر 1395
به نظرم اين تئوري نياز به بررسي و تحقيقات بيشتري داره تا ثابت بشه.مطلب قابل تاملي هست و نميشه به راحتي رد كرد.به نظرم اگر زن و شوهر به هم بخورند(يعني از نظر ظريب هوشي نزديك به هم باشند) از هر حالتي بهتر است
0
پوژنگ پروازی
پوژنگ پروازی جمعه، 19 آذر 1395
موافقم.... وجود یک دوشیزه باهوش در کنار هر مردی،پیروزی بسیار بزرگیست....
0
جاوید photo
جاوید دوشنبه، 05 مهر 1395
درود. یه سوال داشتم درباره هوش ! حد باهوشی و کم هوشی چیه !؟ مثلا هر کسی ادعا میکنه باهوشه ، چه بسا شاید در برابر (مثلا) من کم هوش باشه ! ممنون میشم جوابش رو بدید. چندشب پیش با دوستام درباره این قضیه بحث کردیم نتیجه زیادی نگرفتم.
0
Amir Noori
Amir Noori چهارشنبه، 26 آبان 1395
(پاسخ) دوست عزیز تست های مختلف با استانداردهای مختلفی وجود داره. شما کلید واژه IQ test رو گوگل کنید، میبینید.
0
Amir Noori
Amir Noori چهارشنبه، 26 آبان 1395
(پاسخ) دوست عزیز تست های مختلف با استانداردهای مختلفی وجود داره. شما کلید واژه IQ test رو گوگل کنید، میبینید.
0
Danial photo
Danial یکشنبه، 18 مهر 1395
باز هم انگار مقایسه درستی انجام ندادین .مثل همون پست ختنه
0
محمد عباسی
محمد حسینی چهارشنبه، 07 مهر 1395
در مجموع می‌توان گفت که مغز انسان در شرایط مختلف عمل‌کردهای متفاوتی از خود نشان می‌دهد. ما در بعضی موقعیت‌ها انسان‌های باهوشی هستیم و در موقعیت‌هایی دیگر تبدیل به آدم‌های کم‌هوشی می‌شویم. یکی از موقعیت‌هایی که ما را تبدیل به آدم‌های کم‌هوش می‌کند زمانی است که از قوانینی مشخص پیروی می‌کنیم.