۸ عادت عجیب انسان‌های باهوش

۸ عادت عجیب انسان‌های باهوش

میلاد

شکیب

1396/04/18

12462

بار بازدید شده
scientifically-proven-signs-youre-smarter-than-you-think نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد هوش (IQ) بالا در انسان معمولا با عادات غیرمتعارف و گاهی عجیب مرتبط است.
12462
۸ عادت عجیب انسان‌های باهوش
Vidoal
4.45
۸ عادت عجیب انسان‌های باهوش
عقاید رایج بسیار زیادی در مورد انسان‌های باهوش وجود دارد: آن‌ها تنبلی نمی‌کنند، حافظه قوی‌ای دارند و از واژه‌های زشت و زننده استفاده نمی‌کنند. با این حال، نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد هوش (IQ) بالا در انسان معمولا با عادات غیرمتعارف و گاهی عجیب مرتبط است.

ما در ادامه فهرستی از این عادات را به شما معرفی می‌کنیم. می‌توانید ببینید کدام‌یک از عادات موجود در این مطلب را دارید. خدا را چه دیدید، شاید شما انسان باهوشی هستید و خودتان خبر ندارید.

۱- شما به عدم تحرک تمایل دارید.
نتایج یک آزمایش نشان می‌دهد انسان‌هایی که هوش بالایی دارند بیش از دیگران غرق در افکار خود شده و در نتیجه کم‌‌تر فعالیت می‌کنند، در حالی افراد معمولی خیلی درگیر عمق مسائل نشده و سعی می‌کنند برنامه‌های روزانه خود را انجام دهند. گرچه این نوع تمایل به عدم تحرک با تنبلی به معنای کلی آن متفاوت است، اما افراد باهوش به دلیل غرق شدن در افکار خود گاهی به نظر تنبل می‌آیند.

۲- شما مسائل جزئی و کم‌اهمیت را فراموش می‌کنید.
داشتن حافظه قوی همیشه نشانه هوش بوده، اما نتایج آخرین پژوهش‌ها در این حوزه نشان می‌دهد فراموشی گاهی نشانه هوش بالاست. مغز ما مسائل جزئی و کم‌اهمیت را به دو دلیل فراموش می‌کند: اول این‌که این مسئله به ما در انطباق یافتن با شرایط جدید کمک می‌کند و دوم این‌که از شر جزئیات بی‌اهمیت که اطلاعات را خلاصه کرده خلاص می‌شویم. اگر مسائل بی‌اهمیت را فراموش می‌کنید به خود خرده نگیرید، چراکه مغز شما در حال باز کردن جا برای ایده‌های جدید است. درباره این موضوع پیشنهاد می‌کنیم مطلب «فراموشی انسان را باهوش‌تر می‌کند» (لینک) را مطالعه کنید.

۳- شما گاهی از الفاظ زشت استفاده می‌کنید.
نتایج مطالعات نشان می‌دهد استفاده از الفاظ زشت لزوما به معنی هوش پایین نیست. نتایج مطالعات متعددی ثابت می‌کند افرادی که گاهی از الفاظ زشت استفاده می‌کنند دارای دایره واژگان وسیع‌تری هستند که این امر نشانه هوش است. البته باید مراقب نحوه حرف‌زدمان باشیم؛ استفاده بیش از حد از الفاظ زشت نشانه عدم شخصیت شماست و تاثیر بسیار بدی روی دیگران می‌گذارد.
 

۴- شما به افراد دیگر اعتماد می‌کنید.
باور عمومی بر این است که افراد باهوش به هیچ‌کس اعتماد نمی‌کنند. با این حال، دانشمندان ثابت کرده‌اند که افراد باهوش بیش از دیگران به اطرافیان خود اعتماد می‌کنند. دلیل این امر شاید این موضوع باشد که آن‌ها زندگی را بهتر می‌بینند. محققان همچنین بیان می‌کنند افرادی که به دیگران اعتماد می‌کنند اعصاب قوی‌تر و مشکلات سلامتی کم‌تری دارند. بنابراین، اعتماد کردن نه تنها خوشایند است بلکه به سلامت شما کمک هم می‌کند.

۵- شما گوشت قرمز دوست ندارید.
نتایج یک نظرسنجی تازه حاکی از یک واقعیت عجیب است: افراد باهوش گوشت مرغ، ماهی و سبزیجات را به گوشت قرمز ترجیح می‌دهند. البته اصلا سعی نکنید به‌سرعت استیک خوش‌مزه خود را دور بریزید چراکه اولویت‌های غذایی افراد به شرایط مختلفی مانند خانواده، سلامتی، دین و حتی محل زندگی ربط دارد.

۶- شما در ایده‌پردازی تبحر دارید.
بدیهی است که افراد باهوش توانایی خاصی در پردازش ایده‌های جدید دارند. اما یک مشکل وجود دارد؛ درست است که آن‌ها خوب بلدند که برای مسائل راه‌حل‌های جذاب و کاربردی پیدا کنند اما نمی‌توانند از آن‌ها در زندگی خود استفاده کنند چراکه وقتی به یک ایده می‌رسند، حین استفاده از آن، ایده جدیدتری به ذهن‌شان رسیده و ایده اول را رها می‌کنند و این مسئله ادامه پیدا می‌کند.

۷- شما گربه خانگی دارید.
نتایج برخی از مطالعات نشان می‌دهد افرادی که داشتن گربه خانگی را ترجیح می‌دهند نسبت به دیگران آرام‌تر، حساس‌تر و باهوش‌ترند در حالی که افرادی که به سگ علاقه‌مندند فعال‌تر و بازترند و از قوانین پیروی می‌کنند.

۸- شما کم می‌خوابید.
افراد باهوش دوست دارند شب‌ها تا دیروقت بیدار بمانند و در نتیجه کم‌تر می‌خوابند چراکه مجبورند صبح‌ها سر کار بروند. بنابراین اگر جزو انسان‌های شب‌بیدار هستید، خود را سرزش نکنید، این موضوع شاید نشانه هوش سرشار شماست. درباره این موضوع پیشنهاد می‌کنیم مطلب «شب‌بیداری و بی‌نظمی نشانه هوش است» (لینک) را مطالعه کنید.
سوالات و نظرات کاربران
0
Wjvfdhf photo
Wjvfdhf یکشنبه، 29 مرداد 1402
ژاپن احمق ترین مردمان دنیا را داره پس
0
حالا photo
حالا دوشنبه، 16 مرداد 1396
باسلام.خیلی سطحی بود.بیشتر شبیه کپی پیست از بقیه سایتها بود.
0
Mahta photo
Mahta شنبه، 14 مرداد 1396
جالبه اگه مورد هفتم را فاکتور بگیری من همه ی این عادتارو دارم): اما به نظرم بعضی هاشون ن تنها عادتای خوبی نیستن... بلکه زجر اورم میتونن بشن... باهوش شاید..ولی باهوش بالغ گمون نکنم باشه چنین فردی
0
Ali pirhadi photo
Ali pirhadi سه شنبه، 10 مرداد 1396
من نمیدونم چرا هر وقت اسم هوش و آی کیو میاد همه یاد انیشتین میوفتن آی کیو انیشتین 205 بوده در حالی که شکسپیر 220 کارل گاووس 230 داوینچی 220 پس انقدر انیشتین انیشتین نکنیم در ضمن برخی از سایت ها ضریب هوشی انیشتین رو 160 تخمین زدن که کاملا اشتباهه با شماره 8 کاملا موافقم بی انضباط ترین انسان البته باهوش بتهوون ((بزرگترین موسیقیدان تاریخ)) بوده
0
مهسا منظرنژاد
مهسا منظرنژاد یکشنبه، 08 مرداد 1396
عالی
-1
مهدی  photo
مهدی چهارشنبه، 04 مرداد 1396
به نظرم اکثر افرادی که این متن رو خوندند خودشون رو در حد انیشتین تصور کردند. حالا زیاد جوگیر نشید این ویژگی ها در اکثر افراد جامعه وجود داره
1
طهماسب صادقی
طهماسب صادقی دوشنبه، 02 مرداد 1396
باتشکر مطلب مفید وباارزشی بود وامیدورام همیشه ادامه پیدا کنه
0
Zahra photo
Zahra پنج شنبه، 29 تیر 1396
این موارد جز مشکلات منه که سعی دارم حلشون کنم نمیدونستم نشونه ی میزان هوش فرد میتونه باشه
0
thinker .
thinker . دوشنبه، 19 تیر 1396
ببخشید سایتتون یه مقدار کند شده و گزینه های مثل به اشتراک گذاشتن مقاله با عنوان مقاله ترکیب شده و به سختی قابل تشخیصه لطفا یه بررسی بکنید
0
نوید امین آقایی
نوید امین آقایی یکشنبه، 25 تیر 1396
(پاسخ) سلام ممنون از توجهتون ، مشکل ترکیب شدن نام و آیکون ها رفع شد.
0
فرزین اکبری
فرزین اکبری جمعه، 23 تیر 1396
من خیلی باهوشششمم خخخخ
0
Motahare Pirie
Motahare Pirie جمعه، 23 تیر 1396
😄شاید باورتون نشه ولی من باهوشم😉مطالبتوون عاااالی
0
Hedy photo
Hedy سه شنبه، 20 تیر 1396
ممنون از مقاله خوبتون من موارد 5 و 7 رو نداشتم (:
0
PEYMAN photo
PEYMAN سه شنبه، 20 تیر 1396
یا این تحقیق ها یا هنوز به مرحله قطعی نرسیده یا اینکه منم باهوشم در حالی که نه موفق ام به اون شکل اجتماعی محور نه رابطه خوبی دارم با آدم ها, تازه پر از شک تقریبا نسبت به همه چیز
0
زینا کرمی
زینا کرمی دوشنبه، 19 تیر 1396
چقدمن باهوشم خودم خبر نداشتم.تمام موارد رو دارم حتی گربه!ولی من از بچگیم زیاد گوشت دوست نداشتم حتی مرغ و ماهی الانم درحال حاضر گیاهخوار وگانم.
0
thinker .
thinker . دوشنبه، 19 تیر 1396
۷تاش رو داشتم D:
0
Alireza photo
Alireza دوشنبه، 19 تیر 1396
من چقدر باهوشم😂😂😂
1
امیری photo
امیری دوشنبه، 19 تیر 1396
خیلی معیار های سطحی ای بود و صددرصد قابل تعمیم به هر شرایطی!!