با آموزش موسیقی کودکان سالم‌تری داشته باشید

با آموزش موسیقی کودکان سالم‌تری داشته باشید

گروه آموزشی

ویدوآل

1395/04/03

4560

بار بازدید شده
music-improveskids-brains کودکانی که در زمینه موسیقی آموزش دیده‌اند یا در حال آموزش دیدن‌اند، توانمندی‌های بیشتری نسبت به همسالان خود دارند.
4560
با آموزش موسیقی کودکان سالم‌تری داشته باشید
Vidoal
4.62
با آموزش موسیقی کودکان سالم‌تری داشته باشید

کودکانی که سازهای مو‌سیقی می‌نوازند نسبت به همسالان خود قدرت یادگیری بیشتری دارند.

تیم روان‌پزشکی کودکان دانشکده پزشکی دانشگاه ورمونت آمریکا نتایج پژوهش اخیر خود را منتشر کرده که نشان می‌دهد کودکانی که در زمینه موسیقی آموزش دیده‌اند یا در حال آموزش دیدن‌اند، توانمندی‌های بیشتری نسبت به همسالان خود دارند. این کودکان می‌توانند به‌راحتی روی موضوعی تمرکز کنند، عواطف و احساسات خود را راحت‌تر کنترل کرده و بر خشم و عصبانیت خود تسلط بیشتری داشته باشند. جیمز هودزیاک استاد دانشگاه ورمونت و مدیر بخش کودکان این دانشگاه به همراه همکاران‌اش این پژوهش را انجام داده‌اند و نام آن را «بزرگ‌ترین مطالعه در زمینه ارتباط میان نواختن ساز موسیقی با قابلیت‌های مغز» گذاشته‌اند.

جیمز هودزیاک پیش از این نیز در پژوهشی با اسکن مغز ۲۳۲ کودک ۶ تا ۱۸ ساله به نتایج دیگری دست یافته بود که در آن نشان می‌داد با افزایش سن کودکان ضخامت کورتکس آن‌ها- بیرونی‌ترین لایه بیرونی مغز- افزایش پیدا کرده و این موضوع در بروز عصبانیت و افسردگی، مسائل مربوط به تمرکز و توجه، تندخویی و مسئله کنترل رفتاری کودکان موثر است. در این پژوهش جدید، هودزیاک تمرکز خود را بر یافتن پاسخ این پرسش گذاشته که آیا فعالیت‌هایی مانند نواختن ساز موسیقی بر این شاخص‌های کورتکس موثرند؟ 

نتایج این پژوهش جدید نشان می‌دهد که تمرینات موسیقی تاثیر مستقیمی بر قسمتی از کورتکس می‌گذارد که مسئول حافظه، کنترل و تمرکز، سازماندهی و برنامه‌ریزی برای آینده است. همچنین آشنایی کودک با موسیقی با ضخامت ناحیه‌ای از کورتکس دارد که نقش مهمی در کنترل بر خود و احساسات دارد. برای مثال نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که نواختن ساز ویولون نسبت به یک داروی خاص، تاثیر بسیار بیشتری در درمان ناهنجاری‌های روانی در کودکان دارد. گفتنی است نتایج این پژوهش در مجله روان‌پزشکی کودکان و بزرگسالان آکادمی آمریکا به چاپ رسیده است.

منبع: sciencedaily

سوالات و نظرات کاربران
0
نگار photo
نگار سه شنبه، 23 دی 1399
محتوای سایت شما خیلی منحصربفرد است . لذت بردم .مطالب ارزشمند است .تبریک میگم
0
الهام سادات خاندل
الهام سادات خاندل یکشنبه، 22 اسفند 1395
موسیقی مثل بازی های فکری ذهن رو ورزش میده. حتی حافظه رو افزایش میده
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني یکشنبه، 26 دی 1395
بدون شک منظور از موسیقی در این مطلب که مناسب کودکان است، موسیقی هایی نیست که برخی بزرگسالان گوش می کنند.در ضمن یادگیر یموسیقی خودش یک هنر است ولی شنیدن موسیقی هنر نیست
0
Analyst chemist
Analyst chemist سه شنبه، 21 دی 1395
والا زمان کودکی ما دهه شصتی ها....
0
مصطفی .
مصطفی ک شنبه، 04 دی 1395
موسیقی باعث میشه ذهنشون باز بشه.مخصوصن پایه موسیقی که یادگرفتن و زدن و خوندن نت ها است
0
سجاد مظفري
سجاد مظفري چهارشنبه، 19 آبان 1395
خب ما که تو کودکی ساز نداشتیم چی !!!!!!
0
فرزاد بزازان
فرزاد بزازان چهارشنبه، 24 آذر 1395
(پاسخ) هیچی فقط نسبت به هم سالان خود قدرت یادگیری کمتری داریم ؛)
0
Mehdi Noghabi
Mehdi Noghabi یکشنبه، 02 آبان 1395
واقعا موسیقی یک نعمت بزرگ و معجزه است
0
امیر قربانی
امیر قربانی جمعه، 19 آذر 1395
(پاسخ) موافقم