۷ راز زندگی افراد سالم

۷ راز زندگی افراد سالم

میلاد

شکیب

1395/08/18

8537

بار بازدید شده
Secrets-of-Healthy-People در این مطلب شما را با ویژگی‌های افرادی آشنا می‌کنیم که بدن و ذهن سالمی دارند.
8537
۷ راز زندگی افراد سالم
Vidoal
4.03
۷ راز زندگی افراد سالم
زندگی افرادی که بدن و ذهن سالمی دارند حاصل یک شب و یک روز نیست. چنین زندگی‌ای نیازمند تعهد به یک سبک زندگی درست و سالم است و این موضوع به این معنی است که آدم‌ها باید تغییراتی را در رویکردشان به زندگی ایجاد کنند. در ادامه شما را با ویژگی‌های افرادی آشنا می‌کنیم که بدن و ذهن سالمی دارند.
 
۱- آن‌ها خواب کافی و باکیفیتی دارند.
خواب بنیان و اساس سلامت ذهنی و جسمی است. زمانی را که صرف خوابیدن می‌کنیم آن‌قدرها هم که ممکن است به نظر برسد بیهوده نیست. در طول شب که خوابیم، بدن می‌تواند انرژی‌اش را صرف التیام دادن و ترمیم کردن سیستم خود کند. بدن در این حالت از خود هورمون‌های رشد ترشح می‌کند تا به ترمیم زخم‌ها کمک و سلول‌های تازه ایجاد کند. حتی شواهدی وجود دارد که خواب باکیفیت در شب به دلیل ترشح هورمون‌های تنظیم گرسنگی به متعادل شدن وزن بدن کمک می‌کند. علاوه بر این، مغز از این زمان برای دوباره نیرو گرفتن و ذخیره کردن اطلاعات مهم استفاده می‌کند.
 
برای این‌که در شب استراحت بهتری داشته باشید یک فضای آرام‌تر و راحت‌تر برای خواب خود ایجاد کنید. حداقل یک‌ساعت قبل از خواب آماده خواب شوید و از نورهای زننده و روشن به‌ویژه نور نمایش‌گر کامپیوتر دوری کنید. بسیاری از مردم شب‌ها پیش از خواب به طور منظم یوگا یا مدیتیشن انجام می‌دهند تا بدن‌ و ذهن‌شان آرام شود. اگر می‌خواهید بدانید که خواب کافی دارید یا خیر مطلب «یک آزمایش ساده برای این‌که بفهمیم کمبود خواب داریم یا خیر؟» (لینک) را مطالعه کنید. همچنین در این زمینه خواندن مطلب «با رعایت این ۱۰ نکته، انسان سحرخیزی شوید» (لینک) را به شما توصیه می‌کنیم.
 
۲- آن‌ها رژیم غذایی مناسبی دارند.
نظرات زیادی در مورد این‌که چه رژیم غذایی بهترین است وجود دارد اما افراد سالم معمولا مقدار زیادی سبزیجات می‌خورند، از خوردن غذاهای فراوری‌شده، غذاهایی که در تهیه آن‌ها از مواد نگهدارنده مصنوعی استفاده شده و شکر زیاد خودداری می‌کنند. خوردن غذاهای سالم باعث می‌شود بدن شما بدون دریافت مواد غذایی سمی و مضر، مواد مورد نیاز خود را دریافت کند.
 
البته بسیاری از افرادی که غذای مضر و فست‌فود می‌خورند از این بابت گلایه می‌کنند که آماده کردن غذاهای سالم زمان‌بر است. اگر زندگی بی‌نظمی دارید و زمان کافی برای آماده کردن غذاهای سالم ندارید، می‌توانید به رستوران‌هایی که این نوع غذاها را تهیه می‌کنند سفارش غذا بدهید. غذا گرفتن از این رستوران‌ها بیش از خوردن یک وعده غذایی سالم است. این کار به شما کمک می‌کند در خوردن غذای سالم نظم پیدا کنید و از وسوسه خوردن فست‌فود و غذاهای ناسالم نجات پیدا می‌کنید. پیشنهاد می‌کنیم در این زمینه ویدئوی «آیا رژیم‌های غذایی مد روز کارآمد هستند؟» (لینک) را مشاهده کنید.
 
 
۳- آن‌ها مدیریت استرس را یاد می‌گیرند و تمرین می‌کنند.
استرس بدون کنترل، عوارض مشخص و سریعی بر بدن تحمیل می‌کند. کورتیزول، آدرنالین و دیگر هورمون‌های استرس در مواقع ضروری برای انسان مفید هستند چراکه باعث می‌شوند فرد در این لحظات بجنگد یا از خطر فرار کند. با این حال، این هورمون‌ها در درازمدت، مثل دوره‌هایی که انسان استرس مزمن دارد، برای بدن مضرند.
 
نمی‌توان همیشه از استرس دور بود، به همین دلیل افراد سالم راه‌هایی را برای مدیریت استرس خود پیدا می‌کنند. تمرینات آرام‌سازی، تکنیک‌های تنفس، نوشتن یادداشت‌های روزانه و گفت‌وگو با کسی که عاشقش هستیم، تکنیک‌هایی‌اند که برای کاهش استرس می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید مطالب «۷ تکنیک ساده برای کاهش استرس» (لینک) و «با این ۱۰ روش، از استرس رهایی پیدا کنید» (لینک) را مطالعه کنید.
 
۴- آن‌ها نگاهی مثبت به زندگی دارند.
منفی‌نگری تبدیل به امری فراگیر در دنیا شده است. اما افراد سالم بیش از این‌که روی مسائل منفی تمرکز کنند به دنیا با دیدی مثبت نگاه می‌کنند. در این حالت، آن‌ها می‌توانند ذهن خود را به یک تعادل مثبت برسانند و از غم و اندوه موجود در دنیا دوری ‌کنند. یکی از راه‌هایی که با کمک آن می‌توانید مثبت‌اندیشی را وارد زندگی خود کنید این است که به‌دنبال اخبار مثبت باشید و به دیگران کمک کنید.
 
 
۵- آن‌ها با دیگران ارتباط خوبی برقرار کرده و از روابط خوب خود محافظت می‌کنند.
تنها بودن امر بدی نیست اما مهم است که در زمان مقتضی، وقت خود را در بیرون از خانه و با دیگران بگذرانیم. افراد سالم با دیگران ارتباط خوبی برقرار کرده و روابط خوب خود را توسعه می‌دهند. تجربه نشان می‌دهد که تعاملات سالم و مثبت اجتماعی حال و هوا و کیفیت زندگی شما را ارتقا می‌دهد. راه‌هایی را برای سپری کردن زمان با دیگران پیدا کنید تا نتیجه مثبت آن را در زندگی خود ملاحظه کنید.
 
۶- آن‌ها زمانی را به استراحت و تمدد اعصاب اختصاص می‌دهند.
هر فردی نیاز به زمانی برای استراحت و بازیابی ذهنی و جسمانی دارد. یک فرد سالم از این مسئله آگاه است و خوش‌گذرانی و استراحت کردن را بخش مهمی از زندگی می‌بینند. با استراحت کردن و ایجاد فرصت‌هایی برای بازپروری ذهن و جسم خود، شما انرژی و انگیزه کافی را برای نشان دادن بهترین نسخه خود به دنیا پیدا می‌کنید.
 
۷- آن‌ها برای مراقبت از جسم خود ورزش می‌کنند.
تمرین و ورزش  برای افراد سالم نسبت به دیگران لزوما لذت‌بخش‌تر و جذاب‌تر نیست. با این وجود، آن‌ها می‌دانند که داشتن یک برنامه مشخص روزانه برای تمرین و ورزش، به سلامت ذهن و جسم آن‌ها کمک شایانی می‌کند. بدن برای حرکت و جنبش ساخته شده و بدون ورزش و تمرین زوال حتمی است. تبدیل کردن زندگی به یک زندگی سالم همراه با ورزش کار دشوار و چالش‌برانگیزی است چراکه برای رسیدن به آن تغییرات زیادی باید در زندگی روتین خود ایجاد کنید. اما اگر قصد چنین تغییری را دارید، توصیه می‌کنیم در شروع با گام‌های کوچک کار را آغاز کنید. اگر کار را سریع و بدون برنامه آغاز کنید به‌زودی خسته شده و فعالیت خود را در این جهت متوقف می‌کنید. به یاد داشته باشید که هر چیز جدیدی در زندگی در روزهای ابتدایی چالش‌برانگیز است اما شما می‌توانید آن را انجام دهید.
 
منبع: lifehack

پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را نیز مطالعه کنید:
چرا برخی با صبح زود بیدار شدن مشکل دارند؟ (لینک)
خوردن میوه و سبزیجات زندگی شما را شادتر می‌کند (لینک)
تاثير تماشای ویدئوی گربه‌ها بر سلامت انسان (لینک)
زنان نسبت به مردان به خواب بیش‌تری نیاز دارند (لینک)
۱۰ راه ساده برای تقویت ذهن و هوش (لینک)
سوالات و نظرات کاربران
0
علی باران زهی
علی باران زهی سه شنبه، 17 اسفند 1395
عالی وخیلی اموزنده بود ازتلاش شما متشگر
0
hassan taeb
hassan taeb شنبه، 14 اسفند 1395
ممنون از این مطلبی که گذاشتین
0
محبوبه قلی پور
محبوبه قلی پور دوشنبه، 02 اسفند 1395
این موارد که مطرح شده به نظر من بیشتر سبک زندگی سالم هست که هرکسی با پیش گرفتن این سبک والبته معنویت وایمان به خدا وخودش میتونه جسم وروح سالمی داشته باشه.
0
مرضیه امیری
مرضیه امیری چهارشنبه، 13 بهمن 1395
مطلبتون خیلی خوب بود وقتی مطالب ویدوال یا کلیپ هاشو میبینم و میبینم ویژگی های افراد موفق وسالم رو دارم احساس ارامش و خوشحالی بیشتری میکنم
0
رامتین کریمی
رامتین کریمی دوشنبه، 20 دی 1395
نمخوام شعار بیخودی بدم اما سعی میکنم از این به بعد نکات این مطلب رو مدنظر و هدف زندگیم قرار بدم چون در بهترین حالت حتی یک مورد هم از این موارد رو رعایت نمیکنم!
0
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 29 آذر 1395
روح سالم در بدن سالم
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني یکشنبه، 21 آذر 1395
روشهاي خوب و مناسبيه ولي ميگن به عمل كار برايد به سخنداني نيست بهتره از همين حالا شروع كنيم و اين روشها رو به كار ببريم البته كليد موفقيت ايمان قوي هم هست
0
مهدی محمدزاده گیوه چی
مهدی محمدزاده گیوه چی یکشنبه، 23 آبان 1395
جالب بود ممنون
0
سجاد مظفري
سجاد مظفري چهارشنبه، 19 آبان 1395
مطلباتون داره تکراری میشه
0
زنده یاد افشین ذریه
زنده یاد افشین ذریه پنج شنبه، 20 آبان 1395
(پاسخ) سلام، لطفاً لینک مطلب مشابه رو برامون ارسال کنید تا بررسی بشه. خوشحال میشیم دلیل این نظرتون رو بگین.
0
Photoclip Channel
سجاد علیزاده چهارشنبه، 19 آبان 1395
واقعا این روش ها جواب میده. فقط کافیه یه مدت جدی پیشو بگیریم. مخصوصا روش کنترل استرس خیلی خوبه
0
hossein dehghani
hossein dehghani چهارشنبه، 19 آبان 1395
tekrari bod vali mofid..fek mikonam site dare dore e dayere b mohit bozorg micharkhe ..neyaz darid afkar jadid b site khobeton tazrigh konid
0
زینا کرمی
زینا کرمی چهارشنبه، 19 آبان 1395
کلیشه ای بود...
0
سروش عباسی
سروش عباسی چهارشنبه، 19 آبان 1395
درسته که عقل سالم در بدن سالم ولی سالم از نظر روحی چه تعریفی میتونه داشته باشه؟ ممنون.