خوردن میوه و سبزیجات زندگی شما را شادتر می‌کند

خوردن میوه و سبزیجات زندگی شما را شادتر می‌کند

میلاد

شکیب

1395/04/28

8484

بار بازدید شده
Eating--Fruits-and-Veggies-Make-You-Happier نتایج پژوهش جدیدی که در استرالیا انجام شده نشان می‌دهد که خوردن میوه و سبزیجات به ارتقای سطح رضایت آن‌ها و احساس خوشحالی کمک می‌کند.
8484
خوردن میوه و سبزیجات زندگی شما را شادتر می‌کند
Vidoal
4.56
خوردن میوه و سبزیجات زندگی شما را شادتر می‌کند
نتایج پژوهش جدیدی که در استرالیا انجام شده نشان می‌دهد که خوردن میوه و سبزیجات به ارتقای سطح رضایت آن‌ها و احساس خوشحالی کمک می‌کند.

پژوهش‌گران دریافته‌اند افرادی که عادت به خوردن میوه و سبزیجات در رژیم غذایی خود نداشتند، پس از این‌که 8 وعده غذایی میوه و سبزیجات را به رژیم روزانه خود اضافه کردند، رضایت و شادی بیشتری را در زندگی تجربه کردند؛ شادی‌ای که به گفته محققان معادل شادی‌ای است که یک فرد بیکار پس از پیدا کردن شغل احساس می‌کند.

ردزو موژیک، یکی از نویسندگان مقاله این پژوهش، می‌گوید: «تاثیر مثبت خوردن میوه و سبزیجات خیلی زودتر از این‌که در سلامت انسان مشخص شود، در زندگی و نوع زیستن او نمایان می‌شود».

پژوهش‌های قبلی نشان می‌داد که خوردن زیاد میوه و سبزیجات به بهبود سلامت جسمانی افراد کمک زیادی می‌کند، اما مشکل اینجاست که این اثرات مثبت در درازمدت و زمانی طولانی در زندگی انسان نمود پیدا می‌کند. موژیک در این مورد می‌گوید: «انگیزه افراد برای خوردن غذای سالم زود از بین می‌رود زیرا مزایای سلامت جسمانی، مانند محافظت در برابر سرطان، خیلی دیر در زندگی انسان مشخص می‌شود». او اضافه می‌کند که در این زمینه، اثرات مثبت غذای سالم در بهبود سلامت روانی انسان خیلی زود خود را در زندگی افراد نشان می‌دهد.

پژوهش‌گران برای اثبات این موضوع 12 هزار نفر را در طول 2 سال در استرالیا ارزیابی کردند. محققان ابتدا از این افراد پرسیدند که آیا به طور معمول میوه و سبزیجات می‌خورند و اگر می‌خورند میزان آن چقدر است. سپس محققان از همین افراد خواستند که به میزان رضایتی که از زندگی خود دارد از صفر تا 10 امتیاز بدهند. پژوهش‌گران سپس رژیم غذایی این افراد را دنبال کردند و میزان افزایش مصرف میوه و سبزیجات و رضایت آن‌ها از زندگی را در طول دوره تحقیقات خود اندازه گرفتند. نتایج این دوره مطالعاتی نشان داد افرادی که شروع به مصرف بیشتر میوه و سبزیجات در رژیم غذایی روزانه خود کردند، در پایان مطالعه افراد شادتری بودند و از زندگی خود رضایت بیشتری داشتند.

منبع: livescience
سوالات و نظرات کاربران
0
آزاده حسن زاده
آزاده حسن زاده پنج شنبه، 07 اردیبهشت 1396
حوردن روزی یک عدد سیب شما را از پزشک بی نیاز میکند.
0
gohar taheri
gohar taheri شنبه، 02 اردیبهشت 1396
سلام.من شنیدم دمنوش بادرنجبویه برای تقویت حافظه خوبه درسته؟
0
محمد ذوالفقاریان
محمد ذوالفقاریان شنبه، 07 اسفند 1395
محققان میزان مصرف میوه و سبزیجات هر فرد و شادی افراد در این دو سال را بررسی کرده و متوجه شدند با هر وعده اضافی میوه و سبزیجاتی که مردم می‌خورند، شادتر هستند. برای مثال اگر فردی در سال ۲۰۰۹ نسبت به سال ۲۰۰۷ روزانه دو وعده میوه و سبزیجات بیش‌تری خورده بود، درمقیاس ۱۰ میزان شادی آن‌ها ۰.۰۷ افزایش یافته بود
1
اکبر فاریابی
اکبر فاریابی چهارشنبه، 04 اسفند 1395
شاید به همین دلیله که مردم روستایی همیشه سلامت ترند. روستایی ها معمولا سبزی و میوه های تازه و کاملا سالم همیشه در دسترس دارند
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني یکشنبه، 26 دی 1395
با مزایای مفید مصرف میوه ها و سبزیجات در افزایش شادی موافقم.ولی این نوع آزمایش که در استرالیا انجام شده به صورت خیلی ساده اجرا شده است.به نظرم تحقیقات بیشتری باید صورت بگیرد
0
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 29 آذر 1395
خوردن میوه و سبزیجات علاوه بر اصلاح رژیم غذایی که انجام میدیم در تامین ویتامین های بدن هم موثره مخصوصن اینکه شب هنگام به جای شام چند عدد میوه میل کنید
0
سلمان ترابی گودرزی
سلمان ترابی گودرزی شنبه، 24 مهر 1395
روند تکاملی ما انسانها در مسیر چندان درستی نبوده .به خاطر کشف آتش رژیم غذایی ما از میوه خواری به سمت همه چیز هواری سوق یافت و به طبع مشکلاتی ناشی شد.