چند ساعت کار در هفته سلامتی ما را به خطر می‌اندازد؟

چند ساعت کار در هفته سلامتی ما را به خطر می‌اندازد؟

میلاد

شکیب

1395/11/16

4957

بار بازدید شده
working-more-than-39-hours-a-week-is-bad-you به‌تازگی پژوهشی در استرالیا انجام شده که نتایج آن نشان می‌دهد بیش از ۳۹ ساعت کار کردن در هفته برای سلامتی افراد مضر است.
4957
چند ساعت کار در هفته سلامتی ما را به خطر می‌اندازد؟
Vidoal
4.9
چند ساعت کار در هفته سلامتی ما را به خطر می‌اندازد؟
چندی پیش خبری منتشر کردیم با عنوان«۲۵ ساعت کار در هفته، بهترین میزان برای افراد بالای ۴۰ سال» (لینک). در این خبر اشاره کردیم که نتایج پژوهش‌هایی که در استرالیا انجام شده نشان می‌دهد کار کردن بیش از ۲۵ ساعت در هفته روی مغز افراد بالای ۴۰ سال تاثیر منفی می‌گذارد. در این زمینه به‌تازگی پژوهشی در استرالیا انجام شده که نتایج آن نشان می‌دهد بیش از ۳۹ ساعت کار کردن در هفته برای سلامتی افراد مضر است.

ساعت‌های طولانی نشستن پشت میز و انجام کارها با کامپیوتر، کار کردن روی بخشی از پروژه‌ها و هزاران کار دیگر تبدیل به امری عادی در زندگی روزمره بسیاری از مردم دنیا شده است. در کشور استرالیا، از هر سه نفر فرد شاغل به صورت تمام‌وقت، دو نفر بیش از ۴۰ ساعت در هفته کار می‌کنند. اکنون پژوهش‌گران به این نتیجه رسیده‌اند که سلامتی افرادی که بیش از ۳۹ ساعت در هفته کار می‌کنند، در خطر است.

محققان دانشگاه ملی استرالیا (ANU) به این نتیجه رسیده‌اند که ساعات رسمی کار در دنیا باید در هفته حداکثر ۳۹ ساعت باشد در حالی که در اکثر کشورها این عدد بیش از ۴۰ ساعت است. در کشور ما هم قانون کار میزان کار در هفته را ۴۴ ساعت تعیین کرده است. سال گذشته در ژاپن زنی ۲۴ساله پس از ۱۰۵ ساعت کار در یک ماه خودکشی کرد و این مسئله توجه جهان را به مسئله میزان ساعات کار برانگیخت.
 

هونگ دینه از افراد حاضر در این پژوهش می‌گوید: «ساعات طولانی کار سلامت جسمانی و روانی فرد را به خطر می‌اندازد، چراکه در این حالت فرد زمان کمی را به تغذیه درست و توجه به سلامتی خود اختصاص می‌دهد». پژوهش‌گران معتقدند کشور استرالیا باید توجه بیش‌تری به تغییر نگرش به مسئله کار داشته باشد و از مردان برای حضور بیش‌تر در خانه بدون جریمه شدن یا پیش‌داوری پشتیبانی کند. همچنین در کشور استرالیا باید این باور عمومی و شایع در جامعه که «اگر می‌خواهی شغل خوبی داشته باشی باید بیش‌تر کار کنی» از بین ببرد.

دینه می‌گوید: «به‌رغم این‌ واقعیت که زنان به طور متوسط در کار به اندازه مردان آموزش‌دیده و کارآمدند، اما زنان به طور میانگین شغل‌هایی با حقوق کم‌تر را اشغال کرده‌اند و نسبت به مردان از استقلال کم‌تری در کار بهره می‌برند. همچنین زنان زمان زیادی را در کارهای خانگی و مراقبتی سپری می‌کنند. با توجه به خواسته‌های زیادی که از زنان وجود دارد، برای آن‌ها کار کردن طولانی که معمولا کارفرمایان چنین انتظاری از کارمندان دارند، بسیار سخت است و در نتیجه زنان برای این‌که جایگاه شغلی خود را حفظ کنند ساعات زیادی کار می‌کنند و در نهایت سلامتی آن‌ها به خطر می‌افتد». گفتنی است این مطالعه که نتایج آن در مجله Social Science & Medicine به چاپ رسیده، روی بیش از ۸ هزار فرد شاغل استرالیایی انجام شده است.
سوالات و نظرات کاربران
0
آرش لقمانی
آرش لقمانی چهارشنبه، 25 اسفند 1395
سلام. بهتر بود بیشتر توضیح داده میشد که مثلا چه نوع کاری، فیزیکی یا فکری؟ برای هر نوع هم باید یک ضریب مشخصی تعریف کرد مثلا کار یک اپراتور کامپیوتر با کارمند اداری با مدیر پروژه با کارگران ساختمانی هر کدوم ضریب خاص خودش رو داره.
0
سید مرتضی موسوی
سید مرتضی موسوی یکشنبه، 15 اسفند 1395
باسلام کار کردن در طول هفته بسیار لذت بخشه ، کار جوهره انسانه ، البته درسته که بعضی از ماها حدود شصت تا هفتاد ساعت کاری داریم ، اما در بین کارهای روزانه وقت آزاد زیاد داریم ، البته بسیاری از ماها اگر کارهایی با ساعت کاری بالاتر نداشته باشیم ، حقوقی در خور یک زندگی خوب رو نخواهیم داشت و هم ب خودمون و هم ب خونواده هامون سخت میگذره ،.. امیدوارم همه عزیزان کاری باحقوق و مزایای عالی داشته باشند ، بعید میدونم ساعت کاری زیاد براشون مهم باشه
0
ساسان جم
ساسان جم شنبه، 07 اسفند 1395
کار باشه 39 ساعت که چیزی نیست390ساعت در هفته کار می کنم
0
Eli Mehr
Eli Mehr یکشنبه، 17 بهمن 1395
کار برای زنده ماندن و نه زندگی
0
هادی photo
هادی شنبه، 16 بهمن 1395
کاش انقدر در سطح رفاه خوبی می بودیم که می تونستیم با اینقدر کار کردن در آرامش باشیم.
0
Analyst chemist
Analyst chemist شنبه، 16 بهمن 1395
منظور از کار، کار مفیده؟! خیلی از ما ایرانی ها درسته که حدود 44 ساعت در هفته کار می کنیم، اما عملا میزان کار مفیدمون کمتر از این مقداره و یه جورایی لابه لای کارمون وقت آزاد زیادی هم داریم که به صحبت با همکاران و... صرف میشه متاسفانه یا شاید هم خوشبختانه با توجه به این مطلب!
0
devi photo
devi شنبه، 16 بهمن 1395
من هم موافق کاهش ساعات کار هستم ولی اینقدر من خودم شخصا به کارم علاقه دارم که تو ساعات غیر کاری هم کار میکنم یه جورایی یعنی از این کار لذت میبرم، آیا منظور از کار، کاری هست که بهش علاقه داریم یا به اجبار انجام میدیم ؟ این دو تا به نظرم فرق میکنن..
0
فرشاد شایسته
فرشاد شایسته شنبه، 16 بهمن 1395
منم موافق کاهش ساعات کار هستم چون واقعا به هیچ کار دیگه ای نمی رسی و فقط در طول هفته کار می کنی و جمعه را هم برای تجدید قوا می خوابیم !! با ابن وضعیت من زندگی می کنم که کار کنم در صورتی که باید کار کنیم که زندگی کنیم این مسئله در افرادی که ساعات کار مشخصی ندارند مثل کاسبها بیشتر به چشم می خورد