۲۵ ساعت کار در هفته، بهترین میزان برای افراد بالای ۴۰ سال

۲۵ ساعت کار در هفته، بهترین میزان برای افراد بالای ۴۰ سال

میلاد

شکیب

1395/05/02

4308

بار بازدید شده
Three-day-working-week-provides-best-cognitive-function پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد کار کردن بیش از ۲۵ ساعت در هفته در افراد بالاتر از ۴۰ سال روی عملکرد شناختی مغز آن‌ها تاثیرمنفی می‌گذارد.
4308
۲۵ ساعت کار در هفته، بهترین میزان برای افراد بالای ۴۰ سال
Vidoal
4.96
۲۵ ساعت کار در هفته، بهترین میزان برای افراد بالای ۴۰ سال
پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد کار کردن بیش از ۲۵ ساعت در هفته در افراد بالاتر از ۴۰ سال روی عملکرد شناختی مغز آن‌ها تاثیر منفی می‌گذارد.

محققان دانشگاه ملبورن استرالیا پس از بررسی و سنجش ۶۵۰۰ نفر افراد بالای ۴۰ سال، دریافتند که کارمندان زمانی در بهترین وضعیت ذهنی خود قرار دارند که حدود ۳ روز در هفته کار کنند. بیش از این مقدار، باعث تضعیف حافظه و هوش آن‌ها می‌شود.

نکته جالب توجه در این مطالعه این موضوع است که کار کردن کمتر ۲۵ ساعت در هفته هم تاثیر منفی روی عملکرد شناختی افراد می‌گذارد. این موضوع باعث شد تا محققان به این نتیجه برسند که پس از یک سن معین، یک نقطه ماکسیمم برای تحریک و انگیزش ذهنی وجود دارد.

برای اثبات این فرضیه، یک تیم بین‌المللی از پژوهش‌گران، ۳ هزار مرد و ۳۵۰۰ زن استرالیایی بالای ۴۰ سال را در سه حوزه مختلف شامل تست سنجش حافظه، تست سنجش قدرت مطالعه و تست قدرت بینایی و مشاهده ارزیابی کردند.

کولین مک‌کنزی از دانشگاه کیوی ژاپن و یکی از پژوهش‌گران حاضر در این مطالعه می‌گوید: «در هر سه حوزه مشخص شد که حدود ۲۵ تا ۳۰ ساعت کار در هفته مهارت شناختی افراد را به بالاترین حد خود می‌رساند. در مورد کارکردهای شناختی در انسان، زیاد کار کردن بدتر از اصلا کار نکردن است. در ابتدا، کار باعث انگیزش و تحریک سلول‌های مغزی می‌شود. در ادامه، استرس ناشی از کار در نقطه‌ای مشخص، از نظر جسمانی و از نظر روانی روی شما اثر منفی می‌گذارد و این مسئله باعث کاهش راندمان شما می‌شود».

گفتنی است نتایج این پژوهش بیانگر این موضوع است که این مسئله در زنان و مردان یکسان است.

منبع: abc
سوالات و نظرات کاربران
0
علیرضا علیزاده
علیرضا علیزاده پنج شنبه، 19 اسفند 1395
این حرف درست ولی من بابام روزی 12 ساعت میشه تو بانکه خب چیکار کنیم ؟
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني یکشنبه، 26 دی 1395
البته باید در نظر داشت میزان کار مفید با کار غیر مفید تفاوت داره.اگه واقعا کارایی در همون 25 ساعت به میزان خوبی برسه همین مقدار کافیه
0
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 29 آذر 1395
جالبه که الان قانون اومدهتو کشور سوید که 6 ساعت در هفته کار کنن. واقعن درسته بازدهی میاد پایین مخصوصن اینکه سن میره بالا خستگی بیشتر میشه
0
فرزاد بزازان
Farzad Bazazan چهارشنبه، 24 آذر 1395
پژوهش هایه این چنینی که در جامعه اجرا نشوند ،فایده ای خاصی ندارند(چون صرفا برابر است آگاهی بدون عمل ):|
0
امیر قربانی
امیر قربانی جمعه، 19 آذر 1395
درست هست کار زیاد باعث بازدهی زیاد تر نمیشود