پول تاثیری در شادی انسان‌ها ندارد

پول تاثیری در شادی انسان‌ها ندارد

گروه آموزشی

ویدوآل

1395/03/24

8616

بار بازدید شده
people-vs-money-and-happiness یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که برای زمان نسبت به پول اهمیت بیشتری قائل‌اند نسبت به افرادی که بیشتر به جمع کردن ثروت بها می‌دهند افراد خوشحال‌تری‌اند.
8616
پول تاثیری در شادی انسان‌ها ندارد
Vidoal
4.17
پول تاثیری در شادی انسان‌ها ندارد
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که برای زمان نسبت به پول اهمیت بیشتری قائل‌اند نسبت به افرادی که بیشتر به جمع کردن ثروت بها می‌دهند افراد خوشحال‌تری‌اند.

یافته‌های این پژوهش بیان‌کننده این موضوع است که خیلی فرقی نمی‌کند که فرد از کدام از این دو منبع (پول و زمان) بیشتر در اختیار دارد، در عوض آن‌چه مهم است ذهنیت او نسبت به این دو موضوع است، از این رو فردی که به زمان بیش از پول اهمیت می‌دهد زندگی و روحیه خوش‌تری نسبت به فردی دارد که جیبش پرپول است و به آن بهای زیادی می‌دهد.

پژوهش‌گران دانشگاه پنسیلوانیا و دانشگاه کالیفرنیا (UCLA) از ۴۴۰۰ نفر یک سوال ساده پرسیدند: «از کدام بیشتر در اختیار دارید: پول یا زمان؟» پس از آن از افراد حاضر در این مطالعه پرسش‌هایی پرسیده شد که هدف آن‌ها سنجش میزان خوشحالی و خوشبختی افراد بود.

پس از پایان پژوهش، نتایج نشان می‌داد که بیشتر افراد، یعنی حدود ۶۴ درصد، خواهان پول بودند، در صورتی که افرادی که بیشتر زمان و وقت را جست‌وجو می‌کردند آدم‌های خوش‌حال‌تری بودند. نتایج نشان می‌دهد که خیلی مهم نیست افراد چه چیزی در حال حاضر دارند بلکه آن‌چه مهم است چیزی است که به دنبال آن‌اند و در نتیجه فکر می‌کنند از اهمیت بیشتری برخوردار است.

در مقاله این مطالعه که در مجله Social Psychological and Personality Science به چاپ رسیده، آمده: «چیزی که در این مسئله حائز اهمیت است ارزشی است که افراد برای هر منبع قائل‌اند. خوشحالی و شادی بیشتر به چیزی که به دنبال‌ آن‌اند وابسته است نه میزان منبعی که در اختیار دارند».

به طور کلی این پژوهش نشان می‌دهد که پول زیاد داشتن به معنای شادتر بودن نیست. پول‌دار و فقیر فرقی ندارد، آن‌که به زمان بیش از پول اهمیت می‌دهد زندگی شادتری دارد.

منبع: ScienceAlert
سوالات و نظرات کاربران
0
Danial Hosseini
Danial Hosseini شنبه، 17 آذر 1397
پـــــــــول moneyفردراباعزت اقتداروباابهت میکندوبااستفاده ازهمین دارایی مدارج ترقی راطی خواهدکـرد٭٭وباتوجه به دوره ای که دران قرارگرفته ایم ،ملاک سنجش ادمها پول است نه دانش
0
محمد عباسی فر photo
محمد عباسی فر چهارشنبه، 14 آذر 1397
درست است که این مقاله اشارات علمی زیادی نداشت بخصوص از حیث روایی علمی اما بنظر من افرادی که عزت نفس بالاتری داشته باشند شادتر هستند حالا این عزت نفس میتونه از پول بیاد یا یک هدف بالای زندگی. مطمئنا کسانی که عزت نفسشون رو از اهداف خودشون میگیرند شادمانی پایدارتری دارند چون منبع درونیست
1
سروش عباسی
سروش عباسی شنبه، 28 مرداد 1396
مقاله خوبی بود ولی نمیشه گفت که پول نمیتونه باعث خوشحالی بشه در لایه های پائین جامعه قطعا پوله که باعث خوشحالی میشه ...همه ما آدمهایی رو میشناسیم که تعدادشون کم هم نیست که با یک وعده غذا بقدری خوشحال میشن که قابل وصف نیست چه برسه به پول.
1
Photoclip Channel
سجاد علیزاده پنج شنبه، 04 آذر 1395
همه چی به تصور و ذهن خود انسان برمیگرده. کسی که پول داره بعد یه مدت بی انگیزه میشه و فکر میکنه هیچ خوشی دیگه ای تو دنیا نیست ولی کسی که پول نداره همین که سعی کنه پول در بیاره (و بیاره) انگیزه است براش.
1
پیام بهزادی
پیام بهزادی دوشنبه، 23 مرداد 1396
(پاسخ) پول امکان بوجود میاره. نمیشه شما پولدار باشی و شاد نباشی! مگه اینکه مشکلات خاصی داشته باشی مثل از دست دادن عزیز یا بیماری روانی یا فیزیکی... که در این حالت بی پول هم باشی باز این مشکلات هست و پول امکان درمان رو بوجود میاره!
0
Roozbeh Bonakdar
Roozbeh Bonakdar سه شنبه، 24 مرداد 1396
با نظر مهیار موافقم. توی مقاله اومده: "افرادی که بیشتر زمان و وقت را جستجو می کردند آدم های خوشحال تری بودند"، ولی اشاره نکرده که این افراد متعلق به کدوم دسته از سوال اول بودن: پول دارها یا زمان دارها. شاید پولدار بودن و همین دلیل خوشحالیش بوده!
0
پیام بهزادی
پیام بهزادی دوشنبه، 23 مرداد 1396
خیلی مقاله ضعیف و درهمی بود! بد خلاصه شده فکر میکنم. وقتی از شرکت کننده ها پرسیدن که پول یا زمان براشون بیشتر اهمیت داره خب اون ها سوال رو جواب دادن. بعد که ازشون سوال هایی پرسیدن که میزان احساس خوشبختی و شادیشون رو بسنجن باز اونا یه جوابی دادن. اما از کجا مشخص هست که شادی یا ناراحتی این افراد به دلیل عقیدشون در مورد پرسش اول هست؟! مثلا من پولدار هستم و پول رو مهم تر میدونم از زمان و شاد هم نیستم اما از کجا معلوم ناراحتی من به دلیل نداشتن و مهم ندونستن زمان هست؟! یا به دلیل پول دار بودن و مهم دونستن پول؟! احساس شادی و رضایت زمانی به ادم دست میده نیازش تامین بشه که پول تو اکثر موارد میتونه راه حل فوری باشه تا زمان
2
farinazi720 H
farinazi720 H دوشنبه، 22 خرداد 1396
امانميشه گفت كه كلاًبي تاًثيره.
1
مهیار photo
مهیار یکشنبه، 29 اسفند 1395
خوب اون 64 درصدی ک خواهان پول بودن ولی خوشحال نبودن دلیلش همون نداشتن پوله دیگه . پول بهشون بده اوناهم خوشحال میشن . اونایی ک خواهان زمان بودن و ادمهای خوشحالتری بودن مطمننا وضعشون خوب بوده و دنبال وقت بیشتری برای پول دراوردن بودن
1
هادى photo
هادى شنبه، 28 اسفند 1395
پول شايد تاثيرى در شادى انسان نداشته باشد ولى بى پولى قطعا تاثير منفى دارد!!
1
هستی علیجانی
هستی علیجانی سه شنبه، 24 اسفند 1395
درسته، اما تو ایران این موضوع صدق نمیکنه
1
بنیامین عزیزطولی
بنیامین عزیزطولی یکشنبه، 08 اسفند 1395
این مطلب درسته؛ ولی فکر میکنم واقعا در مورد افرادی با شرایط خاص صدق نمیکنه.
2
sepehr manafi
sepehr manafi شنبه، 07 اسفند 1395
بنظرم پول تا یه حدی تاثیر نداره چون اگه آدم فقیر بشه مسلما ناراحت و غمگین میشه
1
معین نادری
moein naderi سه شنبه، 03 اسفند 1395
من با این نظر موافق نیستم . اما کسانی هستند که فقط با ثروتشون خوشی میکنند ...
1
 Mohammad nabi Dadkhoda
Mohammad nabi Dadkhoda دوشنبه، 27 دی 1395
هرچه هدف انسان والاتر انسان خوشحال تر پس خوشحالی واقعی مال کسیه که دنبال خداست
0
سمیرا دهقانی
سمیرا دهقانی چهارشنبه، 22 دی 1395
از نظر من پول مهمه. از نظر من کسی ک پول داره شاد تره تا کسی ک پول نداره. کسی ک پول داره همه چی میتونه به دست بیاره. خیلی تفریحات خیلی خریدها حتی از نظر تحصیل و کار
2
محبوبه قلی پور
محبوبه قلی پور یکشنبه، 19 دی 1395
به نظر من هم پول مهمه هم زمان.زمان وقتی که خواستار رسیدن به هدف ارزشمندی هستی ودرحال تلاش برای رسیدن به اون هدف خیلی مهم وغنیمته.پول هم برای رسیدن به یه سری اهداف ضروری وتاثیرگذاره.
0
Analyst chemist
Analyst chemist سه شنبه، 14 دی 1395
خوش به حال اونهایی که هم پول دارند و هم شادی. نه پول بدون شاید خوبه و نه الکی خوش بودن با جیب خالی
0
M.p.moltafet photo
M.p.moltafet سه شنبه، 07 دی 1395
خوب بد نبود از اوون افرادی که تست گرفتن یه سوالم در مورد وضعیت مالیشون میپرسیدن پول همه چیز نبوده ولی الان هست
1
محمدتقی photo
محمدتقی دوشنبه، 06 دی 1395
اوکی هر کی که پول شادش نمیکنه بریزه به حساب من :))
0
نازنین عزیزی
نازنین عزیزی دوشنبه، 06 دی 1395
مفید و عالی
1
مصطفی .
مصطفی ک شنبه، 04 دی 1395
پول شادی اور نیس ولی تاثیر میذاره و بقیه موارد زندگی تحت الشعاع قرار میده
0
فرزاد بزازان
Farzad Bazazan پنج شنبه، 02 دی 1395
کاملا موافقم با اینکه به پول فکر نکنی زندگی شادتری داری ولی با فکر کردن به زمان هم فک نمی کنم زندگیه شادتری داشته باشیم .(بیشتر باعث استرس نسبت به آینده میشه)
1
پریسا کسائی
پریسا کسائی سه شنبه، 16 آذر 1395
شادی وشاد بودن نعمت خیلی بزرگیه امیدوارم همه شادباشید
0
پوژنگ پروازی
پوژنگ پروازی دوشنبه، 15 آذر 1395
به زعم من،پول داشتن موجب گذران خوب و شاد زمان میشود،،،، بدون داشتن پول ،گذران اوقات به شادی و تفریح و سفر،کمی سخت ویا غیر ممکن خواهد بود...
1
امیر صدساله زاده
امیر صدساله زاده چهارشنبه، 10 آذر 1395
ممنون کاش بشه قدر زمان رو بدونیم
0
Shima Sam
شيما صمداني سه شنبه، 02 آذر 1395
شاید یه تعدادی از مردم همچین نظری داشته باشن ولی معمولا آدمها با به دست آوردن اون چیزی که ندارن خوشحال میشن. و کسی که پول نداره(واقعا نداره ها، نه اینکه در حد متوسط)،زندگی آنچنان شادی هم نداره!
0
معمولی  photo
معمولی جمعه، 16 مهر 1395
جالبه که از این آزمایش دقیقاً برعکس نتیجه گرفته شده. علمی ترین آزمایش نشان داده که پول رابطه بسیار معنی داری با خوشحالی و رضایت داره به نظر من هم این آزمایش هم اینو نشون داده کسی که پول نداره خوشحال نیست و اگر ازش بپرسن چی لازم داری میگه پول و میگه به دنبال پولم کسی که پول داره زمان لازم داره تا بیشتر خوشحال بشه چند سال پیش دانشجو بودم و بی پول شدیدا دنبال پول بودم و افسرده الان شغل خوبی دارم پول هم نسبتا دارم و چیزی که ندارم زمان برای لذت بردن. تازه پول با خودش خوشتیپی، اعتماد به نفس آزادی خونه و ماشین میاره در کل تایتل خبرتون به دروغ عامیانه خیلی سطح پایین هست