آیا نوشتن، هنری در حال از بین رفتن است؟

آیا نوشتن، هنری در حال از بین رفتن است؟

Faber

castell

1397/10/30

4857

بار بازدید شده
Art-Writing در دوره ای که تکنولوژی بخشی عمده ای از زندگی روزمره ما را شکل می دهد، سوال این است که که آیا نوشتن، هنری در حال از بین رفتن است. با این وجود کارهای روزمره و ساده ای همچون نوشتن لیست خرید یا نوشتن نامه تشکر چیز هایی نیست که هرگزتغییر کند.
4107
آیا نوشتن، هنری در حال از بین رفتن است؟
Vidoal
4.83
آیا نوشتن، هنری در حال از بین رفتن است؟

در دوره ای که تکنولوژی بخشی عمده ای از زندگی روزمره ما را شکل می دهد، سوال این است که که آیا نوشتن، هنری در حال از بین رفتن است. با این وجود کارهای روزمره و ساده ای همچون نوشتن لیست خرید یا نوشتن نامه تشکر چیز هایی نیست که هرگزتغییر کند. به نظر می رسد که برعکس به تازگی عده زیادی جذب توانایی در خوش نویسی و قابلیت هایی که از این طریق بدست می آورند شده اند. هر سال در سوم بهمن ماه (بیست و سه ژانویه)، ما روز جهانی دست خط را جشن می گیریم. این حمایت و توجه از سوی انجمن سازندگان ابزار نگارش (WIMA) از سال ۱۹۷۷ تا کنون برای حفظ و بررسی اثر گذاری نوشتن و دست خط در زندگی ما فعالیت کرده است.
بسیاری از تحقیقات بیانگر این واقعیت هستند که ارتباط مستقیمی بین نوشتن و فعالیت های عصبی وجود دارد ، و اینکه نوشتن تاثیر مثبتی بر جنبه های مختلفی از جمله مسائل مربوط به خلاقیت، مهارت های حرکتی و توانایی شناختی دارد. با در نظر گرفتن توانایی های شناختی، تمرین نوشتن می تواند میزان فعالیت مغز را افزایش دهد، بنابراین نوشتن می تواند پایه ای برای بهبود کارایی خواندن، نوشتن و توانایی تفکر انتقادی فراهم آورد. یک مطالعه توسط دکتر جورج ارلی که توسط انجمن روانشناسی آمریکایی منتشر شد نشان داد که دانش آموزان کلاس اول که به صورت دستی می نوشتند نمرات بهتری از کسانی که عادت به تایپ کردن دارند به دست آوردند.
به گفته ادوارد گنتاز، استاد روانشناسی توسعه در دانشگاه ژنو، عمل ساخت و پیوستن حروف به حافظه ما کمک می کند تا درک ما از زبان تقویت شود. این بدان معنی است که ما می توانیم حروف را به راحتی تشخیص دهیم، زیرا مغز هر حرکتی که ما هنگام نوشتن انجام می دهیم را هدایت می کند.

مزایایی برای تمام سنین
مزایای نوشتن بسیار فراتراز تاثیر گذاری در فرایند آموزش است. به عنوان مثال، پس از یک روز طولانی پر از افکار گوناگون، صرف دقایقی  برای نوشتن ایده ها، عبارات و یا حتی فقط  درج برخی از کلمات در کاغذ می تواند استرس را تا حد زیادی کاهش دهد. این اقدام ساده، آرامش را به مغز بر می گرداند و می تواند بدن ما را آرام کند. همچنین می تواند ظرفیت ما برای حفظ اطلاعات، که به بهبود حافظه کمک می کند، را تحریک کند. این تمرین ذهنی می تواند در طول زمان و با افزایش سن به مغز کمک کند تا ویژگی هایی که مغز در جوانی داشته است را حفظ نماید.
نوشتن دستی همچنین می تواند به ایجاد خلاقیت کمک کند، زیرا ایده هایی را که ما بر روی کاغذ قرار می دهیم به نحوی روشن به ما این امکان واجازه را می دهدکه به خوبی بر روی پروژه تمرکز کنیم. به این دلیل است که نویسندگان بزرگ همواره ترجیح می دهند طرح نوشته های خود را به صورت دستی انجام دهند ،این روش همچنین امکان آنرا فراهم می کند که به دفعات به مطلب رجوع شود و تغییراتی در آن صورت گیرد.
دست نوشته همچنین می تواند جنبه های گوناگون شخصیت ما را نیز نشان دهد، به عنوان مثال، دست خطی که ظریف و قابل خواندن است و به آسانی بر روی کاغذ حرکت می کند، معمولا متعلق  به افرادی است که در شرایط دشوار انعطاف پذیرترند.این به این دلیل است که هنگامی که ما می نویسیم در واقع داریم تمام افکارو ویژگی های فردی خود را با مهر و امضاء شخصی مان به نمایش می گذاریم.


فابر- کاستل یکی از شرکت های پیشرو در جهان برای تولید محصولات با کیفیت بالا در زمینه  نگارش، طراحی و خلاقیت است.مجموعه فابر-کاستل با تولید بیش از دو میلیارد مداد و مداد رنگی در هر سال و داشتن  حدود هشت هزار کارمند، پیشرو ترین تولید کننده مداد با بدنه چوبی در جهان است. امروزه مجموعه فابر-کاستل در بیش از ۱۲۰ کشور جهان نمایندگی دارد و سایت های تولیدی خود را در ۹ کشور و همچنین شرکت های فروش در ۲۳ کشور مختلف دارد. فابر-کاستل یکی از قدیمی ترین شرکت های صنعتی در جهان است که در سال ۱۷۶۱ تأسیس شده و همچنان پس ازنه نسل توسط یک خانواده اداره می شود .مجموعه فابر-کاستل جایگاه برتر خود در بازار بین المللی را مدیون تعهد به ارزش هایی است که از ابتدا به آن پایبند بوده است، تعهد به تولید بیشترین محصولات خلاقانه و داشتن بالاترین کیفیت. 

سوالات و نظرات کاربران
1
یلدا photo
یلدا چهارشنبه، 03 بهمن 1397
البته که آثار متون هنری هنوز در جامعه به چشم میخورد . ولی آن چیزی که نظر من را به عنوان یک دانش آموز جلب میکند دلزدگی دانش اموزان نسبت به فعالیت در این زمینه است که حتما میتوان با اتخاذ تصمیمات درست از گسترش این افکار منفی وترس دانش آموزان از نوشتن جلو گیری کرد .به امید دیدن چنین روزی..
1
قاسم حسینی اخوان photo
قاسم حسینی اخوان چهارشنبه، 03 بهمن 1397
به یادگار نوشتم خطی ز دل تنگی به روزگار ندیدم رفیق یک رنگی