نوع پوشش برای مصاحبه شغلی

نوع پوشش برای مصاحبه شغلی

گروه آموزشی

ویدوآل

1395/02/21

6056

بار بازدید شده
how-to-dress-for-an-interview همه ما در زندگی خود بارها در مصاحبه‌های شغلی مختلف در شرکت‌هایی با کارها و مشاغل گوناگون شرکت کرده‌ایم. در تمامی این مصاحبه‌ها سعی کرده‌ایم بهترین خود را ارائه کرده و فرد مصاحبه‌کننده را متقاعد کنیم ...
6056
نوع پوشش برای مصاحبه شغلی
Vidoal
4.61
نوع پوشش برای مصاحبه شغلی
همه ما در زندگی خود بارها در مصاحبه‌های شغلی مختلف در شرکت‌هایی با کارها و مشاغل گوناگون شرکت کرده‌ایم. در تمامی این مصاحبه‌ها سعی کرده‌ایم بهترین خود را ارائه کرده و فرد مصاحبه‌کننده را متقاعد کنیم که برای شغل مورد نظر مناسب‌ایم. با این همه، یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که می‌تواند تاثیر اولیه خوبی را روی فرد مصاحبه‌کننده بگذارد، نوع پوشش ماست. این‌که چگونه برای یک مصاحبه کاری لباس بپوشیم از اهمیت فوق‌العاده زیادی برخوردار است و ما در این مطلب می‌خواهیم چند روش ساده را با شما در میان بگذاریم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بهترین پوشش ممکن را در یک مصاحبه کاری داشته باشید.
مصاحبه‌ها در اکثر موارد دارای جوی رسمی‌اند و انتخاب نوع پوشش می‌تواند بر این مسئله اثرگذار باشد. این‌که از قبل بدانید شرکتی که می‌خواهید وارد آن شوید، دارای چه نوع دستورالعمل‌هایی برای پوشش کارکنان و چه نوع فضای کاری است، می‌تواند در انتخاب پوشش کمک شایانی به شما بکند. در این راه نکات کلیدی‌ای وجود دارد که هنگام آماده شدن برای حضور در یک مصاحبه شغلی باید آن‌ها را رعایت کنید.

1. کاملا آماده باشید.
افراد در روز مصاحبه معمولا استرس دارند و نمی‌توانند کارهای عادی خود را با همان کیفیت و سرعت همیشگی انجام دهند. بنابراین، بهتر است روز قبل از مصاحبه شغلی، لباس خود را انتخاب کنید. بهتر است دو ست لباس را انتخاب کنید تا در روز مصاحبه بتوانید یکی از آن‌ها را با توجه به حال و هوای آن روز خود بپوشید.

2. توجه به تمیزی
برای بسیاری از ما پیش آمده که قبل از خروج از منزل متوجه وجود یک لکه یا چروک روی لباس خود شده‌ایم. هیچ چیز نمی‌تواند به اندازه این مسئله روی روحیه ما تاثیر بگذارد. پس علاوه بر انتخاب لباس خود، قبل از فرارسیدن روز مصاحبه لباس‌های خود را بشویید. قطعا اگر ساعتی پیش از رفتن به محل مصاحبه، متوجه لکی روی لباس خود شوید، استرس شما را فرامی‌گیرد و عملکرد خوبی در مصاحبه نخواهید داشت.

3. توجه به آرایش مو
افراد به مدل‌های موی مختلفی علاقه‌مندند که این مسئله از روحیه و سلیقه آن‌ها نشئت می‌گیرد. اما پیشنهاد ما این است که سعی کنید مدل موی آراسته و صاف را برای مصاحبه شغلی خود انتخاب کنید. این مدل مو شما را حرفه‌ای‌تر نشان می‌دهد و تاثیر بهتری روی مصاحبه‌کننده می‌گذارد. این موضوع در مورد آرایش ریش و سبیل شما نیز صادق است.

4. لباس رسمی یا لباس غیررسمی؟
انتخاب بین لباس رسمی یا لباس غیررسمی کاملا بستگی به حال و هوای شرکتی دارد که می‌خواهید برای استخدام شدن در آن تلاش کنید. برای مثال اگر می‌خواهید وارد یک نشریه مد و فشن شوید، بهتر است از لباس‌های غیررسمی اما شکیل استفاده کنید. اما برای مصاحبه در یک شرکت بزرگ که عمده فعالیتش در زمینه پست است، بهتر است از لباس‌های رسمی استفاده کنید. در این زمینه، پیشنهاد ما برای آقایان کت و شلوار و برای خانم‌ها مانتوی رسمی و شلوار است. البته به طور کلی پوشیدن لباس رسمی ریسک کمتری نسبت به لباس غیررسمی دارد.

5. جواهر و اکسسوری
استفاده از حلقه، گردنبند و دیگر اکسسوری‌ها نمی‌تواند تاثیر بدی روی مصاحبه‌کننده بگذارد اما بهتر است در استفاده از آن‌ها زیاده‌روی نکنید. استفاده بیش از اندازه از اکسسوری‌های مختلف باعث عدم تمرکز شده و از طرفی شما را فردی نشان می‌دهد که می‌خواهید جلب توجه کنید. اما استفاده به‌جا از جواهرات و اکسسوری‌ها هم به تکمیل پوشش شما کمک می‌کند و هم زیبایی خاصی به پوشش شما اضافه می‌کند.

6. انتخاب کفش
اگرچه کفش‌ها خیلی به چشم نمی‌آیند اما توجه به همین جزئیات است که شما را از سایرین متمایز می‌کند. پیشنهاد ما برای آقایان انتخاب کفش‌های رسمی مشکی یا قهوه‌ای است و بهتر است از کتانی یا کفش‌های راحتی استفاده نکنید. همچنین پیشنهاد ما به خانم‌ها استفاده از کفش‌های رسمی بدون پاشنه یا پاشنه کوتاه است. استفاده از کفش‌های پاشنه‌بلند احساس راحتی در فضای مصاحبه را از شما می‌گیرد و پوشیدن صندل‌های راحت نیز بیش از اندازه غیررسمی است.
سوالات و نظرات کاربران
1
نقی تسلی زاده
نقی تسلی زاده سه شنبه، 24 اسفند 1395
عالی بود
1
سمیرا دهقانی
سمیرا دهقانی دوشنبه، 04 بهمن 1395
از نظر من ظاهر ادم در همه جا مهم حتی در مصاحبه شغلی. بسیارهم مهم. ولی شما مرتب باشین این سلیقه ی شمارو هم در مورد کار و مسائل کاری نشون میده.
1
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني سه شنبه، 14 دی 1395
باید سعی کنیم خودمان باشیم و از تظاهر خودداری کنیم.بهتره لباس های نسبتا رسمی بپوشیم و از افراط و تفریط خودداری کنیم.هرچند در یک مصاحبه استخدامی نوع پوشش چندان موثر نیست و مسایل بسیار مهمتری هم در میان است
1
مصطفی .
مصطفی کهن شنبه، 27 آذر 1395
توجه به ظاهر برای مصاحبه خیلی موثره. مثلا جایی اینجوری تیپی رو میپسندن و ما حور دیگه ای باشیم طبیعتا مشکلی بوجود خواهد اومد
1
امیر قربانی
امیر قربانی سه شنبه، 16 آذر 1395
خیلی باید به تیپمان توجه کنیم هم از لحاظ زیبایی و هم از این لحاظ که بعدا پشت سرمان حرف نزنند و در کل ما باید همه جا خوش تیپ باشیم چه در سخنرانی یا مراسم چه برای مهمانی و چه برای سر کار رفتن. ممنون دستتون درد نکنه
2
سیاوش غلامی
سیاوش غلامی جمعه، 21 آبان 1395
بند پارتی که از واجباتِ
3
سهیل  کریمی
سهیل کریمی شنبه، 22 آبان 1395
(پاسخ) از شدت وجوب، بدیهی فرض شده و از اشاره خودداری کردن...
2
Mohsen Mm
Mohsen Nemati جمعه، 30 مهر 1395
همه اینا به کنار پوشش پارتی رو جا انداختید !

تهيه‌کننده

گروه آموزشی ویدوآل
گروه آموزشی ویدوآل

ویدوآل، ارائه دهنده آموزشهای عمومی و تخصصی

نويسنده

میلاد شکیب
میلاد شکیب

تامین و مدیریت محتوا حرفه اصلی‌ام است؛ فرقی نمی‌کند در یک نشریه یا در فضای آنلاین. آن‌چه مهم است دقت در نوشتن، استفاده از منابع معتبر، بهره‌گیری از یک زبان ساده و روان و تامین محتوای کاربردی است.