۶ ویژگی معجزه‌آسای عسل

۶ ویژگی معجزه‌آسای عسل

میلاد

شکیب

1397/10/21

2117

بار بازدید شده
6-Delicious-Health-Benefits-Of-Honey طبیعت مجموعه‌ای گوارا و خوش‌طعم از شکرهای طبیعی را در دل میوه‌ها، ریشه‌های گیاهان و عسل قرار داده که به بدن قوت و قدرت می‌دهند و به سلامت آن کمک می‌کنند.
1433
۶ ویژگی معجزه‌آسای عسل
Vidoal
4.09
۶ ویژگی معجزه‌آسای عسل
آن‌قدر در مورد خطرات و مضرات شکر در رسانه‌ها حرف زده شده که مردم به‌اشتباه فکر می‌کنند هر چیز شیرینی برای بدن انسان مضر است. گرچه شکر تصفیه‌شده و انواع شکل‌های دیگر شکر به بدن انسان آسیب می‌زنند و برای سلامتی خوب نیستند اما طبیعت مجموعه‌ای گوارا و خوش‌طعم از شکرهای طبیعی را در دل میوه‌ها، ریشه‌های گیاهان و عسل قرار داده که به بدن قوت و قدرت می‌دهند و به سلامت آن کمک می‌کنند.

بازگشت به دنیای غنی طبیعت، به‌ویژه وقتی صحبت از مزایای عسل برای سلامتی انسان می‌شود، یکی از ساده‌ترین اما بهترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای محافظت از بدن است. همان‌طور که بقراط، پدر علم پزشکی، می‌گوید: «بگذارید غذا درمان شما باشد و درمان غذای شما». وقتی می‌خواهید از شیرین‌کننده استفاده کنید از عسل طبیعی و خالص بهره ببرید تا بتوانید به‌طور کامل از مزایای آن بهره‌مند شوید. در ادامه شما را با ۶ روش آشنا می‌کنیم که به سلامت شما کمک می‌کنند.

۱- مصرف عسل سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند.
عسل طبیعی و ارگانیک مملو از انواع ویتامین، مواد معدنی و آنزیم‌هایی است که بدن را در برابر باکتری‌ها محافظت کرده و سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت می‌کنند. علائم سرماخوردگی و آنفولانزا مانند سرفه، گلودرد و گرفتگی بینی وقتی با عسل درمان شوند نتیجه بسیار خوبی در پی خواهد داشت. برای اینکه سیستم ایمنی بدن‌تان را تقویت کنید، روزانه یک تا ۲ قاشق سوپ‌خوری به آب گرم اضافه و نوش جان کنید. برای تقویت بیشتر، به این ترکیب آب لیموی تازه و مقداری دارچین اضافه کنید.

۲- مصرف عسل به کاهش وزن کمک می‌کند.
نوشیدن آب گرم با لیمو و عسل با شکم خالی و به‌عنوان اولین کار وقتی از خواب بیدار می‌شویم یکی از بهترین روش‌ها برای سم‌زدایی بدن است. انجام این کار به‌عنوان یک برنامه روزانه یکی از بهترین راه‌ها برای پاک‌سازی کبد، از بین بردن سموم و کم کردن چربی‌هاست. برای گرفتن بهترین نتیجه، هر روز قبل از خوردن صبحانه یک لیوان آب گرم که به آن یک قاشق سوپ‌خوری عسل و آب یک لیموی تازه اضافه کرده‌اید نوش جان کنید. البته این نوشیدنی بسیار ترکیب جذاب و خوبی برای پایان دادن به یک روز طولانی نیز هست.
 

۳- مصرف عسل خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.
مصرف عسل و دارچین به شریان‌ها و رگ‌های قلب جان تازه‌ای می‌بخشد و تا ۱۰ درصد میزان کلسترول در خون را کاهش می‌دهد. مصرف ترکیب عسل و دارچین به‌صورت روزانه و مداوم خطر حمله‌های قلبی را کاهش داده و خطر تداوم مشکلات قلبی را در افرادی که هم‌اکنون از آن رنج می‌برند از بین می‌برد. یک تا ۲ قاشق سوپ‌خوری عسل و یک‌سوم قاشق چای‌خوری دارچین را به آب گرم اضافه کرده و هر روز این نوشیدنی را مصرف کنید.

۴- مصرف عسل سوهاضمه را تسکین می‌دهد.
در افرادی که از سوهاضمه رنج می‌برند، ویژگی ضدعفونی‌کننده عسل باعث کاهش اسید معده شده و فرایند هضم را راحت‌تر می‌کند. همچنین عسل گاز معده را خنثی کرده و به همین دلیل هنگام پرخوری و مشکلات معده مصرف آن بسیار کمک‌کننده است. مصرف یک یا دو قاشق سوپ‌خوری عسل پیش از وعده‌های غذایی سنگین بهترین راه برای از بین بردن سوهاضمه است و در مواقعی که پرخوری کرده‌اید و سنگین شده‌اید، مقداری عسل و لیمو را به آب گرم اضافه کنید. این نوشیدنی باعث خروج مواد غذایی از دستگاه گوارش می‌شود.
 

۵- مصرف عسل سطح انرژی شما را بالا می‌برد.
شکر طبیعی موجود در عسل منبع سالم و غنی‌ای از کالری و انرژی برای بدن انسان است. علاوه بر این، مصرف عسل برای افزایش انرژی، به اشتیاق درونی بدن برای خوردن ماده‌ای شیرین پاسخ می‌دهد و از این جهت نیز به سلامتی کمک کرده و باعث می‌شود دیرتر خسته شوید. به‌جای اینکه برای از بین خستگی از قهوه، کیک یا شکلات استفاده کنید، با یک قاشق سوپ‌خوری عسل ارگانیک و طبیعی انرژی‌های ازدست‌رفته را به بدن خود بازگردانید.

۶- مصرف عسل به پاک‌سازی پوست کمک می‌کند.
به دلیل خاصیت ضدمیکروب و ضدقارچ عسل، این ماده بهترین محصول طبیعی برای مراقبت از پوست است. مقداری عسل طبیعی و خالص را مستقیما به لکه‌های پوستی خود بمالید و اجازه دهید پوست یک شب تا صبح مواد درمانی عسل را به خود جذب کند. هنگام صبح قسمت‌های آغشته به عسل را بشویید. با انجام منظم این کار، به‌زودی صبح‌ها با پوستی شفاف و زیبا از خواب بیدار می‌شوید. عسل همچنین درمانی موثر برای دیگر مشکلات پوستی مانند اگزما، عفونت قارچی و پسوریازیس است. گرچه عسل در برخی موارد این مشکلات را به‌طور کامل درمان نمی‌کند، اما التهاب را کاهش داده و از خشکی پوست جلوگیری می‌کند.

منبع: mindbodygreen