استیون هاوکینگ به فضا می‌رود

استیون هاوکینگ به فضا می‌رود

میلاد

شکیب

1396/01/01

6022

بار بازدید شده
-Stephen-Hawking-Announced-Hes-Going-Space- استیون هاوکینگ، معروف‌ترین فیزیک‌دان و کیهان‌شناس حال حاضر دنیا، امروز عنوان کرد که قصد دارد با کمک گروه ویرجین (Virgin group) به فضا برود.
6022
استیون هاوکینگ به فضا می‌رود
Vidoal
4.09
استیون هاوکینگ به فضا می‌رود
استیون هاوکینگ، معروف‌ترین فیزیک‌دان و کیهان‌شناس حال حاضر دنیا، امروز عنوان کرد که قصد دارد با کمک گروه ویرجین (Virgin group) به فضا برود.

ریچارد برانسون، موسس گروه ویرجین، در بیانیه‌ای در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که امیدوار است روزی بتواند هاوکینگ را به فضا ببرد. برانسون در این بیاینه اشاره کرد که این امید و آرزوی او به خاطر احترام و ستایش فراوانش برای هاوکینگ است: «پروفسور استیون هاوکینگ یکی از ستایش‌برانگیزترین انسان‌های روی زمین است. او هوش خارق‌العاده‌ای دارد که چشمان ما را رو به شگفتی‌های کیهان باز کرده در حالی که او انسان بسیار مهربان و خوشحالی است. او تنها فردی است که موسسه Virgin Galactic به او بلیت رایگان داده و او هم با استقبال از این موضوع و البته با در نظر گرفتن شرایط جسمانی خود می‌خواهد به فضا برود».

هاوکنیگ ۷۵ساله مسن‌ترین فردی نخواهد بود که به فضا می‌رود؛ این رکورد در اختیار جان گلن است که در ۷۷سالگی این تجربه را از سر گذرانده است. با این حال هاوکینگ اولین فردی خواهد بود که با داشتن بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) قرار است به فضا برود. بیماری ALS یک بیماری عصبی پیش‌رونده است که سبب زوال تدریجی سلول‌های عصبی‌ای می‌شود که وظیفه کنترل حرکت عضلات را به عهده دارند. با پیشرفت بیماری،‌ افراد مبتلا رفته‌رفته توانایی کنترل حرکت عضلات‌شان را از دست می‌دهند. به عبارت دیگر، با مرور زمان فرد مبتلا آرام‌آرام توانایی‌های حرکتی خود را از دست می‌دهد. البته توانایی تفکر و حافظه این افراد معمولا تحت تاثیر این بیماری قرار نمی‌گیرد. بیماری هاوکینگ در ۲۱سالگی تشخیص داده شد و به نظر می‌رسید او ۲۵سالگی‌اش را نبیند اما ۵۰ سال از آن زمان گذشته و این دانشمند دوران معاصر همچنان زنده است.

البته سفر به فضا به‌خودی‌خود کار خظرناکی است و وقتی مسافر فضا خود به یک بیماری مبتلا باشد خطر دوچندان می‌شود. با این همه به نظر می‌رسد هاوکینگ تصمیم خود را برای سفر گرفته است. سفر هاوکینگ به فضا به دانشمندان این امکان را می‌دهد تا تاثیرات بیماری ALS را فضایی جدید که در آن جاذبه وجود ندارد بررسی و ارزیابی کنند. هاوکینگ درباره این سفر گفته که او هرگز رویای چنین رویدادی را در سر نمی‌پرورانده اما وقتی پیشنهاد این کار به او داده شده به‌سرعت پاسخ مثبت داده است. هاوکینگ ادامه می‌دهد که این سفر آن‌قدر برایش جذاب و خوشایند است که لذت آن برابر با تولد سه فرزندش خواهد بود.
  • ورود به آزمون
سوالات و نظرات کاربران
0
مهدی خدمتگذار
مهدی خدمتگذار سه شنبه، 01 فروردین 1396
فک کنم بهش الهام شده قراره بمیره و اینم عجیبه کسی که کنترل سلول عضلانیشو از دست داده چطور میخواد پا بزاره به سیاره دیگه
0
محمد علیزاده
محمد علیزاده یکشنبه، 06 فروردین 1396
(پاسخ) فکر نکنم از ایستگاه های فضایی اونور تر باره |:
0
Zahra Lohrasbi
Zahra Lohrasbi جمعه، 04 خرداد 1397
وقتی مرده چطوری میخواد بره فضا؟
0
1 2
1 2 سه شنبه، 23 دی 1399
(پاسخ) این اتقاق قبل از اینکه بمیره بوده
0
صدیقه عبدالمحمدی
صدیقه عبدالمحمدی جمعه، 18 فروردین 1396
چه جالب آدمای سالم اینقدر اکتیو و خوش بین به زندگی نیستن
1
نرگس ابارشی
نرگس ابارشی دوشنبه، 14 فروردین 1396
جالبه چقدر انقد ب فضا علاقه منده ک ب فکر بیماریش نیس .
0
مهیار photo
مهیار دوشنبه، 07 فروردین 1396
یعنی عشق منه این استیو . مخصوصا فیلم theory of every thing رو ببنیید واقعا عاشق این فرد میشید ک از کجا به کجا رسیده
0
Mohsen Mm
Mohsen Mm یکشنبه، 06 فروردین 1396
درمان نمیشه این بیماری؟
0
نیلوفر خالقی
نیلوفر خالقی جمعه، 04 فروردین 1396
فوق العادس این بشر
0
ایمان  قهارپور
ایمان قهارپور جمعه، 04 فروردین 1396
سفر فضایی استیون هاوکینگ به دانشمندان این امکان را می‌دهد که برای نخستین بار تاثیرات بیماری ALS و کارکردش در گرانش صفر و خلاء فضا را هم بررسی کنند. استیون هاوکینگ پیش از این در مصاحبه‌ای گفته بود که سه فرزندش خوشی‌های بی‌پایانی به زندگی‌اش آورده‌اند و تنها چیزی که می‌تواند او را خوشحال‌تر از همیشه کند تحقق یک سفر فضایی است.
0
احسان جهانی
احسان جهانی سه شنبه، 01 فروردین 1396
پروفسور هاوکینگ یکی از افراد تاثیر گذار در زندگی من هستش لطفا خبر های بعدی در مورد سفر را به اشتراک بگزارید با تشکر