هشدار به ورزشکاران؛ آب‌های ریو آلوده است

هشدار به ورزشکاران؛ آب‌های ریو آلوده است

میلاد

شکیب

1395/05/12

3992

بار بازدید شده
water-in-Olympic-and-Paralympic-venues-is-health-hazard کنون نتایج یک پژوهش 16 ماهه نشان می‌دهد آب‌های موجود در محل‌هایی که مسابقات المپیک برگزار می‌شود، آلوده است و برای سلامتی انسان ضرر دارد.
3992
هشدار به ورزشکاران؛ آب‌های ریو آلوده است
Vidoal
4.82
هشدار به ورزشکاران؛ آب‌های ریو آلوده است
المپیک ریو 2016 هنوز آغاز نشده با مشکلات فراوانی همراه بوده اما اکنون نتایج یک پژوهش 16 ماهه نشان می‌دهد آب‌های موجود در محل‌هایی که مسابقات المپیک در آن‌ها برگزار می‌شود، آلوده است و برای سلامتی انسان ضرر دارد.

این آب‌ها نه تنها حاوی فاضلاب خام انسانی و باکتری‌های مضر است، بلکه دارای ویروس‌هایی است که بسیار خطرناک‌اند. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که حدود 90 درصد مکان‌های تست‌شده حاوی آب‌هایی با آدنوویروس‌های عفونی‌اند که باعث ابتلای افراد به بیمارهای تنفسی، علائمی شبیه به سرماخوردگی، برونشیت، ذات‌الریه، اسهال و ورم ملتحمه می‌شود.

وقتی در ماه فروردین سال جاری نتایج اولیه این پژوهش منتشر شد، مشخص شد که آب Rodrigo de Freitas Lagoon، محلی که برای برگزاری مسابقات قایقرانی روئینگ المپیک ریو در نظر گرفته شده، دارای 1.73 میلیارد ویروس آدنوویروس در هر لیتر است.

خوشبختانه از زمان انتشار این داده‌ها، مسئولان مسابقات تلاش‌های خود را برای پاکسازی آب‌های محل مسابقات دوبرابر کرده‌اند و نتایج آخرین آزمایش‌های انجام‌شده، نشان می‌دهد که سطح آدنوویروس به 248 میلیون در هر لیتر رسیده است. با این حال این اعداد و ارقام همچنان نشان از این مسئله دارند که همین مقدار سطح از ویروس مضر و خطرناک است و محققان به ورزشکاران هشدار داده‌اند که سرهای‌شان را داخل آب نبرند.

لازم به ذکر است مسابقات المپیک تابستانی ریو 2016 از 15 مرداد آغاز شده و تا 31 مرداد ادامه خواهد داشت.

منبع: sciencealert
سوالات و نظرات کاربران
0
علیرضا علیزاده
علیرضا علیزاده پنج شنبه، 19 اسفند 1395
باور کن که الودست.کی به اینا اهمیت میده خوب؟
0
محمد صادق آشیانه
محمد صادق آشیانه جمعه، 24 دی 1395
دوست عزیز احتمال زیاد این پیام منو تایید نکنی و امتیاز منفی بگیرم ولی اشکال نداره به نظرم باید این مطلب پاک شه چون دیگه نیازی بهش نیس و یه نقص واسه ویدوال حساب میشه
0
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 29 آذر 1395
خبر تاریخ گذشته خوندیم. شنیده بودم آلوده هست
0
امیر قربانی
امیر قربانی جمعه، 19 آذر 1395
ای کاش مطالبی که در یک بازه زمانی مفید هستند را بعد از گذشت تاریخ مصرفشان از صفحه پاک کنید اینجوری خیلی بهتر هس