کدام سمت صورت ما جذاب‌تر است؟

کدام سمت صورت ما جذاب‌تر است؟

میلاد

شکیب

1396/01/28

8676

بار بازدید شده
The-good-side-of-a-persons-face طبق نتایج مطالعه جدیدی که روی بخش‌های صورت انجام شده، احتمال این‌که افراد در عکس‌های سلفی سمت چپ صورت خود را رو به دوربین بگیرند بسیار بیش‌تر از سمت راست است و این موضوع به دلیل نحوه پردازش احساسات و عواطف در مغزهای ماست.
8676
کدام سمت صورت ما جذاب‌تر است؟
Vidoal
4.07
کدام سمت صورت ما جذاب‌تر است؟
طبق نتایج مطالعه جدیدی که روی بخش‌های صورت انجام شده، احتمال این‌که افراد در عکس‌های سلفی سمت چپ صورت خود را رو به دوربین بگیرند بسیار بیش‌تر از سمت راست است و این موضوع به دلیل نحوه پردازش احساسات و عواطف در مغزهای ماست. با جست‌وجوی هشتگ selfie در اینستاگرام متوجه خیل عظیم این نوع عکس‌ها و نحوه قرارگیری صورت افراد در آن‌ها خواهید شد.

این پدیده همان چیزی است که پژوهش‌گران به آن «تمایل به سمت چپ» (left-side bias) نام داده‌اند و به‌تازگی در استرالیا روی این موضوع پژوهشی شکل گرفته است. آنوکا لیندل (Annukka Lindell)، استاد عصب‌شناسی تجربی در دانشگاه La Trobe در ملبورن، برای بررسی سمتی از صورت که اکثر افراد هنگام عکس آن را به سمت دوربین نشان می‌دهند، هشتگ selfie را جست‌وجو کرد و ۱۰ پست آخر ۱۰۰ مرد و ۱۰۰ زن را که در آن عکس‌های سلفی خود را منتشر کرده بودند مورد بررسی و تحلیل قرار داد. او در مجموع ۲ هزار سلفی را بررسی و ارزیابی کرد.

لیندل مطالعه کرد که این اشخاص کدام گونه خود را بیش‌تر به دوربین نشان داده‌اند و به این نتیجه رسید که در ۷۷۹ سلفی، یا ۴۱ درصد عکس‌ها، سمت چپ صورت بیش‌تر نمایان است و در ۶۸۶ سلفی سمت راست. در ۵۳۵ عکس هم قسمت میانی صورت بیش‌تر نمایان بود.
 
این پژوهش نتایج مطالعه قبلی لیندل را نیز تایید می‌کند که در آن بیان می‌شود که قسمت چپ صورت به نظر جذاب‌تر می‌رسد چراکه نیم‌کره راست مغز آن را کنترل می‌کند و این نیم‌کره مسئول احساسات و عواطف انسان است. چندی پیش مطالعه دیگری نیز در دانشگاه Wake Forest در آمریکا در این زمینه انجام شد. در این مطالعه پژوهش‌گران از شرکت‌کنندگان خواستند به میزان خوشایند بودن افراد در عکس‌هایی که به آن‌ها نشان داده می‌شد امتیاز دهند. همانند مطالعه لیندل، محققان به این نتیجه رسیدند که شرکت‌کنندگان سمت چپ صورت را ترجیح می‌دهند چراکه فرد با این بخش از صورت می‌تواند احساسات خود را بیان کند.
سوالات و نظرات کاربران
0
خیرمحمد آریان
خیرمحمد آریان یکشنبه، 13 خرداد 1397
حالا فهمیدم چرا سلفی سمت چپ می گیرم
1
معین photo
معین سه شنبه، 28 شهریور 1396
بالاخره ما نفهمیدیم سمت راست مغز مسئول کنترل احساسات هست یا این یه افسانست؟ مطالبتون گاها دارن هم دیگه رو رد میکنن
1
سینا photo
سینا پنج شنبه، 07 اردیبهشت 1396
تکلیف اونایی که هیچ طرف صورتشون جذاب نیس چیه پس؟؟
1
ندا گلی
ندا گلی سه شنبه، 05 اردیبهشت 1396
وااااا.چه حرفا
0
nader saroqi
nader saroqi جمعه، 01 اردیبهشت 1396
این خارجیا هم روی چه چیزایی تحقیق و پژوهش انجام میدن 2000 سلفی رو بررسی کردن !!
0
وحید براتیان
وحید براتیان چهارشنبه، 30 فروردین 1396
سپاس (:
0
بهزاد قلیزاده
بهزاد قلیزاده چهارشنبه، 30 فروردین 1396
مطلب بسیار خوب بود
0
حسین  کشاورزی
حسین کشاورزی سه شنبه، 29 فروردین 1396
از نظر من نیمه ی راست صورت اما بستگی به مدل موهم داره که کدوم نیمه جذاب ترباشه