چگونه مشکلات شغلی را به خانه نیاوریم؟

چگونه مشکلات شغلی را به خانه نیاوریم؟

میلاد

شکیب

1396/03/29

3975

بار بازدید شده
How-Avoid-Taking-Your-Work-Related-Stress-Home-You آیا شما ناراحتی‌های محل کارتان را به خانه می‌آورید؟ اگر این‌گونه است، شما تنها نیستید و انسان‌های زیادی از این مشکل رنج می‌برند. در این مطلب در این مورد صحبت می‌کنیم.
3975
چگونه مشکلات شغلی را به خانه نیاوریم؟
Vidoal
4.57
چگونه مشکلات شغلی را به خانه نیاوریم؟
آیا تا به حال شده چون روز سختی را در محل کار خود سپری کرده‌اید با حالی ناخوش و کج‌خلقی به خانه بیایید؟ آیا شما ناراحتی‌های محل کارتان را به خانه می‌آورید؟ اگر این‌گونه است، شما تنها نیستید و انسان‌های زیادی از این مشکل رنج می‌برند. در این مطلب در این مورد صحبت می‌کنیم.

این مشکل مسئله بسیاری از انسان‌هاست. والدینی وجود دارند که به دلیل ناراحتی و مشکلات بیرون از خانه بی‌دلیل سر فرزندان خود داد و فریاد می‌کنند یا زوج‌هایی که بی‌جهت و فقط به دلیل مسائل بیرون از خانه، با هم دچار مشکل و ناراحتی می‌شوند. افرادی که دارای کارهای دشوار و پراسترس‌اند، معمولا در روابط‌شان دچار مشکل می‌شوند و اکثر مواقع در خانه زندگی پرتنشی دارند. این تنش در خانه باعث می‌شود استرس آن‌ها بیش‌تر شده و در نتیجه آن‌ها در یک دور باطل قرار می‌گیرند و همیشه استرس دارند.

اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که ناراحتی‌ها و استرس‌های خود را به خانه می‌آورید، راه حل این مشکل عدم حضور در کارها و مشاغل پراسترس نیست بلکه به جای این کار باید بتوانید استرس و اضطراب خود را کنترل کنید. در نتیجه، دیگر اصلا مهم نیست روز خود را در محل کارتان چگونه گذرانده‌اید، در هر صورت شما زندگی آرامی در خانه خواهید داشت.

دو استراتژی موثر در در مدیریت و کنترل استرس
نتایج پژوهش محققان نشان می‌دهد افرادی که در محل کار مورد بدرفتاری قرار می‌گیرند بیش از دیگران ممکن است خودشان این بدرفتاری را در خانه با اعضای خانواده خود بازتولید کنند. اگر در محل کار به شما توهین می‌شود، نقدتان می‌کنند یا تحقیر می‌شوید، شما بیش از دیگران در معرض این مشکل هستید که وقتی به خانه می‌رسید با اعضای خانواده خود همین رفتارها را تکرار کنید.

مطالعه‌ای توسط پژوهش‌گران دانشگاه فلوریدا انجام شده است. آن‌ها در این مطالعه روی این موضوع کار کرده‌اند که چگونه افراد می‌توانند از این مشکلات در محل کار و زندگی خود دوری کنند. محققان به این نتیجه رسیدند که بدرفتاری با یک فرد در محل کارش، مهارت خودکنترلی او را کاهش می‌دهد. در این حالت افراد به‌سختی می‌توانند احساسات و درونیات خود را کنترل کنند و در نتیجه بیش از دیگران ممکن است زمانی که به خانه می‌روند با افراد خانواده خود رفتارهایی را انجام دهند که بعدا از انجام آن‌ها پشیمان شوند.

طبق نتایج این پژوهش، دو کار توانایی خودکنترلی افراد را افزایش داده و استرس آن‌ها را کاهش می‌دهد: خواب و ورزش. طبق نتایج مطالعه پژوهش‌گران افرادی که روزانه ۱۰۹۰۰ گام برمی‌دارند در مقایسه با افرادی که در روز ۷۰۰۰ گام برمی‌دارند کم‌تر ممکن است با افراد خانواده خود بدرفتاری کنند. آن‌ها همچنین دریافتند که سوزاندن ۵۸۷ کالری در روز تاثیرات آسیب‌زننده و مخرب بدرفتاری را کاهش می‌دهد. سوزاندن ۵۸۷ کالری یعنی حدود یک‌ساعت شنا کردن و ۹۰ دقیقه پیاده‌روی سریع. نتایج بسیاری از مطالعات نشان‌دهنده وجود ارتباط میان کمبود خواب و توانایی اندک در کنترل احساسات است و این مطالعه این یافته‌ها را تایید می‌کند.
 

یک چرخه مثبت ایجاد کنید
بدیهی است که داشتن خواب و فعالیت‌های جسمانی کافی فقط روی بهبود رفتارهای مثبت شما در خانه تاثیر مثبت ندارد؛ این دو عامل از اجزای کلیدی داشتن یک سبک زندگی سالم هستند. پژوهش‌گران معتقدند خواب کافی تاثیرات مثبتی در زندگی انسان دارد، از افزایش خلاقیت گرفته تا طول عمر بیش‌تر. همچنین با داشتن خواب کافی شما تمرکز طولانی‌تری خواهید داشت که همین امر منجر به بهبود عمل‌کرد و کاهش استرس در شما می‌شود.

نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد افزایش انرژی شما باعث افزایش شادی و قدرت حافظه‌تان می‌شود. علاوه بر این، ورزش و فعالیت‌های جسمانی باعث خواب بهتر و قدرت بخشیدن به عضلات ذهنی و روانی شما می‌شود. بنابراین، گرچه افراد پراسترس فکر می‌کنند انرژی کافی برای انجام فعالیت‌های جسمانی ندارند و نمی‌توانند شب‌ها زودتر به رخت‌خواب بروند، اما خواب و ورزش راه حل کاهش استرس‌اند و هر چه استرس در زندگی کم‌تر باشد فرد روابط سالم‌تر و شادتری دارد. داشتن خواب کافی و ورزش کردن دور باطل استرس را از بین برده و نه تنها این دو عامل تاثیرات مثبتی در خود شما دارند، بلکه در رابطه شما و اعضای خانواده‌تان اثرات مثبتی دارند.
سوالات و نظرات کاربران
0
یاسین باقری
یاسین باقری جمعه، 27 مرداد 1396
خوب
0
مهسا منظرنژاد
مهسا منظرنژاد یکشنبه، 08 مرداد 1396
خیلی عالی
0
طهماسب صادقی
طهماسب صادقی یکشنبه، 11 تیر 1396
بسیارخوب است مشکلات کاروخانه را باهم دخالت ندهیم چون دلیل نمی شودکه هراتفاقی که درمحل کار می افتدرابیاوریم به خانه وسر خانواده خالی کنیم