وقتی از خواب بیدار می‌شوید، این ۷ کار را انجام ندهید

وقتی از خواب بیدار می‌شوید، این ۷ کار را انجام ندهید

میلاد

شکیب

1395/08/25

10584

بار بازدید شده
Things-You-Should-Never-Do-When-You-First-Wake-Up اگر شما روز خود را بدون انرژی آغاز می‌کنید و راندمان شما در طول روز پایین است، احتمالا یکی از ۷ اشتباهی که قرار است در این مطلب آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم، مرتکب می‌شوید.
10584
وقتی از خواب بیدار می‌شوید، این ۷ کار را انجام ندهید
Vidoal
4.56
وقتی از خواب بیدار می‌شوید، این ۷ کار را انجام ندهید
این‌که چگونه صبح خود را آغاز می‌کنید معمولا روی انرژی و حس و حال شما در بقیه ساعات روز اثر می‌گذارد. اگر شما روز خود را بدون انرژی آغاز می‌کنید و راندمان‌تان در طول روز پایین است، احتمالا یکی از ۷ اشتباهی که قرار است در این مطلب آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم، مرتکب می‌شوید. امروز ما در ویدوآل می‌خواهیم به شما بگوییم که این ۷ اشتباه کدامند و چگونه باید از آن‌ها دوری کنید.

۱- دکمه چرت کوتاه (snooze button) را فشار ندهید.
متخصصان حوزه خواب معتقدند استفاده از دکمه چرت کوتاه اصلا کار درستی نیست. حقیقت این است که هر بار شما این دکمه را می‌زنید و خواب خود را ادامه می‌دهید، وارد چرخه خواب جدیدی شده که قادر نیستید آن را به پایان برسانید. در نتیجه پس از این کار، وقتی از خواب بیدار می‌شوید احساس خستگی و تنبلی به شما دست می‌دهد.

۲- در تخت‌خواب در خود نپیچید.
وقتی از خواب بیدار می‌شوید، پاها و دستان خود را در حالی که در تخت‌خواب دراز کشیده‌اید بکشید. هر چه حرکات کششی بیش‌تری انجام دهید، در طول روز شاد‌تر و با اعتماد‌به‌نفس‌تر خواهید بود. کسانی که وقتی از خواب بیدار می‌شوند در تخت‌خواب مثل یک گربه در خود می‌پیچند، در طول روز احساس خواب‌آلودگی و استرس می‌کنند.
 

۳- هیچ‌وقت صبح‌ها پس از بیدار شدن، ایمیل‌ها و پیام‌های خود را چک نکنید.
چک کردن ایمیل‌ها و پیام‌ها به محض این‌که از خواب بیدار می‌شوید، حواس شما را از فعالیت‌های اصلی و مهم‌تان پرت می‌کند. روی فعالیت‌های موثر و مهم تمرکز کنید و از چک کردن بی‌جهت ایمیل‌های خود دوری کنید.

۴- تخت‌خواب خود را مرتب کنید.
شاید کمی عجیب به نظر برسد ولی مرتب کردن تخت‌خواب پس از بیدار شدن باعث می‌شود شما راندمان‌تان در طول روز بیش‌تر شود. علاوه بر این، این عادت مهم اولین گام برای پرورش و توسعه عادات خوب در شماست.

۵- از نوشیدن قهوه پرهیز کنید.
اگر شما جزو افرادی هستید که هنگام صبح برای سر حال شدن یک فنجان قهوه می‌نوشید، زمان آن رسیده که در این عادت خود تجدید نظر کنید. بین ساعت ۸ و ۹ صبح، بدن ما مقادیر زیادی هورمون تنظیم انرژی به نام کورتیزول ترشح می‌کند. اگر قبل از ساعت ۹:۳۰ صبح قهوه بنوشید، بدن شما کورتیزول کم‌تری ترشح می‌کند و در نتیجه انرژی کم‌تری در طول روز خواهید داشت.
 

۶- در تاریکی از خواب بیدار نشوید.
ساعت درونی بدن ما به نور و تاریکی حساس است. اگر شما در نور کم از خواب بیدار شوید، مغز شما گیج شده و باعث می‌شود شما احساس خواب‌آلودگی کنید. پرده‌ها را باز کنید و اگر همچنان هوای بیرون تاریک است، چراغ‌های اتاق را روشن کنید.

۷- عادات همه چیزند.
طبق گفته دانشمندان، شما قدرت اراده مشخصی دارید و اگر شما این قدرت اراده را صرف کارهای کوچک که باعث طولانی شدن صبح شما می‌شوند بکنید، انرژی کم‌تری در طول روز خواهید داشت. روی آماده شدن خود در صبح تمرکز کنید و یک روتین برای خود ایجاد کنید که به صورت خودکار صبح‌ها کارهای‌تان را انجام دهید و انرژی و اراده‌تان را برای باقی روز نگه دارید.
 
منبع: brightside

پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را نیز مطالعه کنید:
چرا برخی با صبح زود بیدار شدن مشکل دارند؟ (لینک)
یک آزمایش ساده برای این‌که بفهمیم کمبود خواب داریم یا خیر؟ (لینک)
چای سبز یا قهوه: کدام برای بدن شما مفیدتر است؟ (لینک)
با رعایت این ۱۰ نکته، انسان سحرخیزی شوید (لینک)
سوالات و نظرات کاربران
0
ایمان  قهارپور
ایمان قهارپور شنبه، 12 فروردین 1396
برای اینکه به یک مدل بیدار شدن خاص عادت نکنید، پیشنهاد می‌کنم هر از گاهی صدای زنگ ساعتتان را عوض کنید. اگر عادت دارید با صدای زنگ موبایلتان که شب قبل تنظیم می‌کنید بیدار شوید، موبایلتان انواع و اقسام زنگ‌های هشدار برای بیدارباش دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. من خودم زنگی را انتخاب می‌کنم که از بقیه بلندتر و آزاردهنده‌تر است. این باعث می‌شود برای قطع کردن این زنگ آزاردهنده هم که شده سریع از خواب بیدار شوم.
0
نازيلا سرابچيان
نازيلا سرابچيان دوشنبه، 16 اسفند 1395
اين مورد اوليه اصن مختص منه 😬
0
sepehr manafi
sepehr manafi شنبه، 07 اسفند 1395
یه سوال گفتین تو تاریکی بیدار نشیم پس تو سربازی چرا خشم شب میزنن؟! :| :))
0
مرضیه امیری
مرضیه امیری چهارشنبه، 13 بهمن 1395
چه جالب بخصوص نکته پنجم خیلی خوب بود لطفا در مورد ساعات خواب و اینکه چکار کنیم زود خوابمون ببره هم مطلب بزارید
0
رامتین کریمی
رامتین کریمی دوشنبه، 20 دی 1395
من مشکل بی خوابی داشتم و بسیار حاد بود اما با خوندن این مقاله واقعا مشکلم حل شد!! به قدری تحت تاثیر این مقاله قرار گرفتم که تا چشمام باز میشه بدنم به صورت خودکار کش میاد و اگر هنوز زمان زیادی هم از تایم خواب من مونده باشه میپره و میره:))))))))) ممنون از سایت خوبتون و ممنونم از میلاد شکیب عزیز بابت زحمت و تهیه اینن مطالب بسیار کاربردی و پر محتوا.
0
کوثر رحیم پور
کوثر رحیم پور شنبه، 18 دی 1395
خیلی جالب بود. گزینه اول واقعا شیرینه اما باعث خواب الودگی میشه درسته
0
محبوبه توکلی
محبوبه توکلی شنبه، 11 دی 1395
مورد سوم جالب بود. ممنون
0
سیاوش غلامی
سیاوش غلامی سه شنبه، 25 آبان 1395
بعضی از روش ها خیلی جالب بود و من تجربشون کرده بودم، عالی مثل همیشه
0
معين photo
معين شنبه، 04 دی 1395
مورد ٦ دقيقا درسته به خاطر هورمون ملاتونين هستش وقتي نور كم باشه بدن احساس خواب ميكنه .
0
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 29 آذر 1395
به شخصه وقتی خواب شبانه م کم باشه در طول روز فرداش کلن دمق و کسل هستم. مورد قهوه که برام صادق نیست
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني چهارشنبه، 24 آذر 1395
خوبه مورد 2 رو آزمايش كنيم. با مورد 6 هم چندان موافق نيستم
0
پوژنگ پروازی
پوژنگ پروازی یکشنبه، 21 آذر 1395
عالی،ممنون از نکات قابل توجه و ارزندتون...
0
امیر قربانی
امیر قربانی جمعه، 19 آذر 1395
من که چرت کوتاهم را نمیتونم ترک کنم اصلا انگار کل خواب تو چرت اخر هس
0
sadeq 195
sadeq khosravi یکشنبه، 07 آذر 1395
دکمه چرت کوتاه از همه بیشتر حال می‌ده :D وقتی که می‌زنیش، می بینی که نصف روز رو خوابیدی :D
0
رايان photo
رايان چهارشنبه، 26 آبان 1395
صفحه تون رو بابت كليك راست بلوك كردين؟؟ اميدوارم ايراد از من باشه چون واقعا خيلي بده همچين بخيليهايي از كساني كه به عنوان روشنگرهاي جامعه ميشناسي!! حتما براوزر من خرابه.. از شما همچين كاري بعيده...
0
گروه آموزشی ویدوآل
گروه آموزشی ویدوآل چهارشنبه، 26 آبان 1395
(پاسخ) سلام، متاسفانه مجبور شدیم ببنیدم، وب‌سایت‌های زیادی نظیر عصر ایران تک تک مقالات و ویدئوهای ترجمه شده رو کپی کرده و به اسم خودشون منتشر می‌کنن. ما نه روشن‌گر هستیم نه بخیل! ما در حال نشر دانش در فضای اینترنت بی‌قانون (قانون کپی) ایران هستیم.
0
میرمحمد حسینی
میرمحمد حسینی سه شنبه، 02 آذر 1395
(پاسخ) با هر روشی هم ببندید باز هم میشه کپی کرد اونی که بخواد کپی کنه کپی میکنه, مهم مطالب شما هستن, مطالبتون رو جوری باید بنویسید که اگه یه سایت دیگه هم اونارو گذاشت کاربران متوجه بشن که از ویدوآل کپی شده.
0
احسان قاضی عسکر
احسان قاضی عسکر یکشنبه، 30 آبان 1395
لطفن دلیل علمی و منطقی ارتباط مرتب کردن رخت خاب و بالا رفتن راندمان رو ذکر کنید .
0
رايان photo
رايان جمعه، 28 آبان 1395
دوست و دوستان عزيز قضيه جدي تر از فروتني و شكسته نفسي شماست و مشكل منهم همون چيزي هست كه نفمه مطرح كرده شما روشنگر باشيد يا نه هدفتون رفع خرافات و روشنگري هست و فكر نميكنم مطلب درست رو حتي اگر كسي بدون ذكر منبع پخش كنه منافاتي با هدفتون داشته باشه ذكر منبع اونم براي عصر ايران اونم وقتي كه خيلي مطالب شما فيلتره!! قابل درك هست.. چيزي كه مهمه همين كپي برداري ديگران هست از مطالب شما.. اين كار شما مانع از كپي برداري نميشه فقط مانع از پخش مطالب خوبتون براي كسايي ميشه كه حاضر نيستن كليكي كرده و به سايت شما سر بزنن اميدوارم تجدد نظر كنيد و نشر مقالات ارزشمند رو برتر از ذكر اسم خودتون ترجيح بدهيد. بهر حال صاب اختياريد.. متشكرم
0
نغمه photo
نغمه پنج شنبه، 27 آبان 1395
درود خیلی بد است که اجازه ی کپی نمی دهید. من همیشه در کانالم با ذکر لینک اصلی مطالبی که دانلد کرده ام می گذارم تا اگر برخی دیدند متوجه شوند که از سایتی که دوستش داشته ام و مفید بوده دانلد کرده ام نه از کانالی هرچند کانال بنده میکسی از کانال های مختلف در حوزه ی علم فرهنگ معماری موزیک فقط فرنگی فلسفه و ادبیات است و البته دانلدهای خودم حال شما اجازه نمی دهید لینک را در کانال می گذارید که کم تر شخصی همانند من علاقه مند به دیدن سایت است. موفق باشید
0
Amir Noori
Amir Noori چهارشنبه، 26 آبان 1395
در مورد شماره ۵ فکر میکنم این به ساعت بیدار شدن بستگی داشته باشه، چو قطعا بدن همه آدم ها یکی نیست و همه هم ساعت ۷ صبح بیدار نمیشن 😊
0
سروش عباسی
سروش عباسی چهارشنبه، 26 آبان 1395
این دکمه ورت کوتاه واقعا یکی از مصیبت های من برای بیدار شدنه . ممنون و حتما امتحان میکنم
0
علی جعفری
علی جعفری سه شنبه، 25 آبان 1395
من مورد 2 و 3 رو رعایت نمیکنم و هرگز فکر نمیکردم مهم باشن واقعا ممنون
0
منیرسادات موسوی
منیرسادات موسوی سه شنبه، 25 آبان 1395
عالی بودمخصوصا قسمت چرت زدن کوتاه که واقعا باعث فریب مغز شده وما دوباره بخواب شیرین‌میریم ودر بیدار شدن تنبلی میکنیم وخیلی کسا میشیم ودیگری چک کردن گوشی وپیامهای آن تشکراز شما
0
هوتن آریا
هوتن آریا سه شنبه، 25 آبان 1395
و سیگار هم نکشید! من چند ساله سیگار میکشم و این عادت از دوران دانشجویی شروع شد میدونم خیلی ها منکرش میشن ولی لذت عجیبی داره و بعضی ها به کشیدنِ سیگار در دقایق اولیه بعد از بیدار شدن عادت دارن! امیدوارم مطلبم بدآموزی نداشته باشه و در ضمن؛ سیگار کشیدن در ساعات اولیۀ روز خطر سکته (مخصوصا مغزی) رو چندین برابر بیشتر میکنه.
0
باپیری photo
باپیری سه شنبه، 25 آبان 1395
مچکرم برای مطالب خوبتون .
0
حاج حسین
حاج حسین سه شنبه، 25 آبان 1395
از خواب بلند شدن خودش یه پرسه عجیبه خیلیا مثل من سر ساعت مشخص بلند میشن و کارایی برای دوری ازخواب الودگی انجام میدن ولی دوباره میخوابن.شاید اختصاص ۱ مطلب به این امر ضروری باشه..ممنون
0
Mehdi Noghabi
Mehdi Noghabi سه شنبه، 25 آبان 1395
ممنونم و اینکه قسمت قهوه ش خیلی جالب بود من فکر میکردم خوبه چایی یا همچین چیزایی بخوری
0
حجت قربانی
حجت قربانی سه شنبه، 25 آبان 1395
سلام مطلب عالی بود تکنیک خاصی واسه رفع عادت های بد ندارید یه تکنیک کاربردی که دیگه به عادت بد فکرهم نکنیم سپاسگزارم از شما