زنان همسری را برای خود انتخاب می‌کنند که شبیه برادر‌شان باشد

زنان همسری را برای خود انتخاب می‌کنند که شبیه برادر‌شان باشد

میلاد

شکیب

1396/02/21

4542

بار بازدید شده
women-find-partners-who-look-like-their-brothers پژوهش‌گران به این نتیجه رسیده‌اند که زنان مردانی را برای زندگی انتخاب می‌کنند که به برادرهای‌شان شباهت دارند.
4542
زنان همسری را برای خود انتخاب می‌کنند که شبیه برادر‌شان باشد
Vidoal
4.18
زنان همسری را برای خود انتخاب می‌کنند که شبیه برادر‌شان باشد
پژوهش‌گران به این نتیجه رسیده‌اند که زنان مردانی را برای زندگی انتخاب می‌کنند که به برادرهای‌شان شباهت دارند.

در مطالعه جدیدی که نتایج آن در نشریه «تکامل و رفتار انسانی» (Evolution and Human Behaviour) منتشر شده، از شرکت‌کنندگان زن خواسته شد تا شباهت چهره موجود در عکس‌های مردانی را که به آن‌ها نشان داده می‌شد رتبه‌بندی کنند. شرکت‌کنندگان هیچ آگاهی قبلی از عکس‌های مردان نداشتند و نمی‌دانستند کدام از عکس‌ها ممکن است ارتباط خاصی با هم داشته باشند.

بخشی از این عکس‌ها توسط عده‌ای که برای این کار داوطلب شده بودند ارسال شده بود و عکس‌های دیگر مربوط به برادرها و همسران شخصیت‌های اجتماعی و سلبریتی‌ها بود. به شرکت‌کنندگان یک ورق کاغذ داده شد که حاوی دو ستون بود. در یک ستون عکس برادر یک زن مشخص و در ستون دوم چهره چهار مرد قرار داشت: از این چهار مرد، سه تای آن به صورت اتفاقی انتخاب شده بودند و نفر چهارم همسر همان زن بود. از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا بگویند که کدام یک از مردان موجود در ستون چهارتایی بیش‌ترین شباهت را به مرد موجود در ستون تکی دارند.

پژوهش‌گران با ارزیابی پاسخ‌های شرکت‌کنندگان به این نتیجه رسیدند که «سند روشنی وجود دارد که نشان می‌دهد شباهت مشخصی بین چهره همسران زنان و برادران آن‌ها وجود دارد». اگر شانس این‌که شرکت‌کننده‌ای چهره همسر زن موجود در ستون چهارتایی را انتخاب کند یک به چهار بود، نتایج ارزیابی نشان می‌دهد که در عمل این عدد بیش‌تر از یک به چهار بود. پس از این‌که پژوهش‌گران تمام عوامل و متغیرها را ارزیابی و تحلیل کردند، متوجه شدند که احتمال این‌که شرکت‌کننده‌ای چهره همسر زن موجود در ستون چهارتایی را انتخاب کند ۲۷ درصد است.

تامسین ساکستون، سرپرست این پژوهش، در این زمینه به وب‌سایت Independent گفته: «یافته‌های پژوهش درباره همه زنان صدق نمی‌کند اما ما به این نتیجه رسیدیم که انتخاب چهره همسر زن از ستون چهارتایی چیزی بیش از شانس و اتفاق است و همسران شباهت‌های مشخصی با برادران‌ زنان داشتند». دکتر ساکستون به این دلیل وارد پژوهش در این حوزه شد، چون نتایج پژوهش‌های قبلی نشان می‌داد که مردم افرادی را به‌عنوان همسر خود انتخاب می‌کنند که شبیه والدین خود هستند و به همین دلیل تصمیم گرفت تا در مورد زنان و نوع انتخاب آن‌ها براساس شباهت‌ها مطالعه بیش‌تری کند.
سوالات و نظرات کاربران
2
امیر photo
امیر دوشنبه، 25 اردیبهشت 1396
می توان اینطور هم تعبیر کرد که شباهت همسر به برادر به نوعی شباهت به خود فرد را می رساند و این مطلب احساس بهتری به فرد می دهد
1
H.r photo
H.r دوشنبه، 25 اردیبهشت 1396
دیگه جدیدا مطالب غیر علمی میذارین لطفا علمی مطلب بذارین اینها استفاده ی خاصی نداره