مردان با ریش کامل برای رابطه طولانی‌مدت جذاب‌ترند

مردان با ریش کامل برای رابطه طولانی‌مدت جذاب‌ترند

میلاد

شکیب

1395/06/29

11430

بار بازدید شده
Men-beards-best-long-term-relationships طبق یافته‌های مطالعه‌ای که نتایج آن در نشریه Evolutionary Biology به چاپ رسیده، از نظر زنان مردان با ریش کامل برای رابطه طولانی‌مدت جذاب‌ترند.
11430
مردان با ریش کامل برای رابطه طولانی‌مدت جذاب‌ترند
Vidoal
4.19
مردان با ریش کامل برای رابطه طولانی‌مدت جذاب‌ترند
طبق یافته‌های مطالعه‌ای که نتایج آن در نشریه Evolutionary Biology  به چاپ رسیده، از نظر زنان مردان با ریش کامل برای رابطه طولانی‌مدت جذاب‌ترند. همچنین نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که از نظر زنان مردان با ته‌ریش برای روابط کوتاه‌مدت جذابیت بیش‌تری دارند.
 
پژوهش‌گران دانشگاه کوئینزلند در استرالیا از ۸۵۲۰ زن خواستند تا به تعدادی عکس از مردان مختلف نگاه کنند و به میزان جذابیت فیزیکی آن‌ها امتیاز دهند. این تصاویر به‌گونه‌ای دست‌کاری شده بود تا مردان موجود در آن‌ها در اندازه‌های مختلف، از سه‌تیغ تا ریش کامل، ریش داشته باشند. بخش‌های از صورت نظیر استخوان گونه و خط فک نیز دستکاری شده بود تا چهره‌ها دارای میزان مردانگی مختلفی باشند.
 
به نظر شرکت‌کنندگان در این پژوهش، چهره‌های زنانه از چهره‌هایی که دست‌کاری نشده بودند و ریش نداشتند، جذابیت کم‌تری داشتند. در این مطالعه،  چهره‌هایی که کاملا مردانه یا کاملا زنانه بودند، کم‌ترین امتیاز را در میزان جذابیت به خود اختصاص داده بودند. به طور کلی چهره‌هایی که ته‌ریش داشتند امتیاز بیش‌تری نسبت به بقیه گرفته بودند، به‌ویژه برای روابط کوتاه‌مدت، در حالی که چهره‌هایی که ریش کامل داشتند به نظر شرکت‌کنندگان، برای روابط بلندمدت جذابیت بیش‌تری داشتند.
 
گفتنی است نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۸ در دانشگاه Northumbria انجام شده نشان می‌دهد که از نظر زنان، مردانی که ته‌ریش دارند از مردان سه‌تیغ و با ریش کامل جذاب‌ترند. پژوهش‌گران این مطالعه در این باره نوشتند: «در نگاه شرکت‌کنندگان این مطالعه، افزایش میزان موی صورت با افزایش میزان تهاجمی بودن ارتباط داشت. به همین دلیل چهره‌هایی که ریش داشتند، از نگاه شرکت‌کنندگان رفتار تهاجمی بیش‌تری داشتند در حالی که افرادی که اصلا ریش نداشتند کم‌تر تهاجمی به نظر می‌رسیدند».
 
منبع: telegraph
سوالات و نظرات کاربران
-1
هستی علیجانی
هستی علیجانی سه شنبه، 24 اسفند 1395
فکر نمی‌کنم ریش داشتن یا نداشتن ملاک مناسبی برای انتخاب فرد مهم زندگیمون باشه، موارد مهم دیگه ای هم هست که به انتخاب بهتر ما تو این زمینه کمک زیادی می‌کنه ا.نم فقط و فقط شناخت درست شخص مقابل و درک متقابل تفاوت‌هاست
1
الهام سادات خاندل
الهام سادات خاندل یکشنبه، 22 اسفند 1395
فک کنم خوبیش این هست که طرف مقابل میگه اگه از قیافه ش خسته شدم اشکال نداره میگم ریشاشو بزنه!
0
مرضیه امیری
مرضیه امیری چهارشنبه، 13 بهمن 1395
من زیاد بااین مطلب موافق نیستم باید بگم مخالفم هستم چون من به مردای با ریش اصلا احساس خوبی ندارم
0
مهدیه میری
مهدیه میری جمعه، 24 دی 1395
این مطلب تون زیاد جالب نبود.چون ملاک خوبی برای این جور مسائل نیست
-1
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني سه شنبه، 21 دی 1395
به نظرم تیتر این مطلب چندان با فرهنگ و رسوم جامعه ما سازگاری ندارد.به خصوص اینکه در متن ذکر شده که این رابطه برای جنس مخالف است.
1
حسین محصل یزدی
حسین محصل یزدی شنبه، 18 دی 1395
ریش داریم تا ریش .. بعضی ها وقتی ریش میذارن، خیلی باشخصیت و جذاب میشن، بعضی ها هم وقتی ریش میذارن، انگار انسان اولیه هستن .
0
مصطفی .
مصطفی کهن سه شنبه، 30 آذر 1395
ریش کامل هم جذاب تره هم سروسنگین تره هم مردونه تره
0
امیر قربانی
امیر قربانی دوشنبه، 29 آذر 1395
اره من خودم دوست دارم ریش بزارم ولی ریش بلند نه ته ریش یا مدل پرفسوری هم دوست دارم اگر کلی بخواهی خواب کنی مردان با ریش خیلی جذاب تر هستند حالا اگر قد بلند و بدنی رو فرم هم داشته باشند که عالی میشود
0
پوژنگ پروازی
پوژنگ پروازی دوشنبه، 15 آذر 1395
با تشکر،موافق نیستم...چون ریشه علمی ندارد و شاید تجربی هم نتوان به ان استناد کرد،داشتن محاسن توام با چهره و سیرت زیباست،که زیبا نمایان میکند....
0
hassan photo
hassan یکشنبه، 30 آبان 1395
سلام باید گفت این نگاه بخشی از زنان استرالیایی با ان فرهنگ هاست.
0
علی جعفری
ΛŁł Jafari جمعه، 30 مهر 1395
جذابیت مرد با ریش بیشتر میشه مخصوصا ته ریشای امروزه که توشون هندسه هم به کار میره😂😂
0
وحید photo
وحید شنبه، 03 مهر 1395
آخه میگم دخترا کم محلی می کنن بهم ، چون همیشه سه تیغ می کنم.
0
علی  photo
علی جمعه، 02 مهر 1395
خیلی جالب بود
0
۳ ۱
۱ ۳ پنج شنبه، 01 مهر 1395
من کم ریشم ، چیکار کنم؟!