۵ نکته که هنگام تغییر شغل باید به آن‌ها توجه کنید

۵ نکته که هنگام تغییر شغل باید به آن‌ها توجه کنید

میلاد

شکیب

1397/06/31

3875

بار بازدید شده
5-Things-Consider-When-Making-a-Career-Change تغییر شغل کار دشواری است. اما در بسیاری از موارد کاری است ضروری که برای پیشرفت و زندگی بهتر به آن نیاز داریم. در این مطلب به ۵ نکته اشاره می‌کنیم که هنگام تغییر شغل باید به آن‌ها توجه کنید.
2875
۵ نکته که هنگام تغییر شغل باید به آن‌ها توجه کنید
Vidoal
4.56
۵ نکته که هنگام تغییر شغل باید به آن‌ها توجه کنید
تغییر شغل کار دشواری است و معمولا برای انسان استرس‌های زیادی را به همراه دارد. اما در بسیاری از موارد کاری است ضروری که برای پیشرفت و زندگی بهتر به آن نیاز داریم. با این حال، خیلی‌وقت‌ها هنگام مواجهه با این موضوع، نمی‌توانیم در این مورد به‌خوبی فکر کنیم و تصمیم درست بگیریم. در این مطلب به ۵ نکته اشاره می‌کنیم که هنگام تغییر شغل باید به آن‌ها توجه کنید.

یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی که جامعه برای داشتن تندرستی و زندگی خوب در نظر می‌گیرد «زندگی کردن به بهترین شیوه» است. یکی از راه‌های داشتن چنین زندگی‌ای به نوع کار و شغل ما برمی‌گردد. بدیهی است که انجام دادن کاری که به آن علاقه داریم در کیفیت زندگی ما تاثیر به‌سزایی می‌گذارد. با این حال، اگر فکر می‌کنید در یک شغل «گیر» کرده‌اید، احتمالا این احساس را دارید که در یک وضعیت ناخوشایند گروگان‌گرفته شده‌اید و اصلا زندگی خوبی ندارید. با این همه، در بسیاری از موارد ما از شغل خود راضی نیستیم اما احساس می‌کنیم اگر چنین شغل و درآمد حاصل از آن را نداشته باشیم، دچار مشکل خواهیم شد و فکر می‌کنیم به دست‌مان دستبد‌های طلایی بسته شده است و به‌ناچار باید به این کار ادامه دهیم. با این حال، اگر از شرایط شغلی خود راضی نیستید، محیط کار خود را دوست ندارید، اگر هر روز که از خواب بیدار می‌شوید هیچ اشتیاقی به رفتن به سر کار خود ندارد و فکر می‌کنید زمان تغییر شغل فرارسیده، این مطلب را بخوانید. ما در این مطلب ۵ نکته مهم، بدون اولویت، را به شما می‌گوییم که بهتر است هنگام تغییر شغل به آن‌ها فکر کنید. 

۱- تعریف شخصی خود را از موفقیت فراموش کنید و از خودتان یک‌بار دیگر بپرسید به نظر شما موفقیت شغلی به چه معناست و چه شکلی دارد. اگر خیلی پیشتر موفقیت برای شما در عناوین شغلی یا فضای مناسب کار خلاصه می‌شد اما اکنون دائما نگران‌اید و می‌ترسید که کسی در محل کار به شما آسیبی برساند، احتمالا خیلی از تعریف اولیه خود و شرایطی که تصور می‌کرده‌اید، دور افتاده‌اید. زندگی کردن با ترس تاثیر منفی‌ای هم روی سلامت جسمانی و هم سلامت روانی شما می‌گذارد.

۲- به مسائل عاطفی و روانی خود هم توجه کنید. همه چیز پول و درآمد نیست و انتخاب شغل می‌تواند تنها براساس مسائل مالی اتفاق نیافتد. یک‌بار به‌جای فقط بالا و پایین کردن مسائل مالی، به موضوعات روانی مرتبط با شغل خود نیز توجه کنید. گاهی یک شغل با درآمد بالاتر مسائل روانی بیشتری را نسبت به شغلی دیگر با درآمد پایین‌تر برای شما به‌همراه دارد. در این‌جا به‌جای اعداد مالی، به اعداد عاطفی توجه کنید؛ به‌تعداد شب‌هایی که از استرس کار بی‌خواب شده‌اید، تعداد روزهایی که بیش از اندازه به شما فشار آمده است و تعداد جلساتی که در آن‌ها اذیت شده‌اید. این اعداد و معیارها بسیار مهم‌اند و هنگام انتخاب شغل حتما باید به آن‌ها توجه ویژه کنید.
 

۳- با خود فکر کنید حاضرید برای به‌دست آوردن احساسات مثبتی نظیر «آزادی» یا «آسودگی» چه چیزهایی را از دست بدهید. به عبارت دیگر، فکر کنید برای رسیدن به یک پاداش، حاضرید چه چیزی را از دست بدهید. به یاد داشته باشید معمولا بدون رها کردن و از دست دادن چیزی، نمی‌توان به موفقیت یا یک دستاورد ویژه دست یافت. وقتی قرار است مزایایی را در زندگی از دست دهید، به این فکر کنید که در ازای آن‌ها ممکن است به چیزهای بهتری مانند زمان بیشتر یا محیط کار آرام‌تر دست یابید.

۴- به یاد داشته باشید که پول همه چیز نیست. در زندگی، این‌که چقدر پول درمی‌آورید تاثیر مشخصی در سطح زندگی شما دارد اما کمتر پیش می‌آید که با پول بیشتر لزوما به شادی بیشتری در زندگی خود برسید. بسیاری از افرادی که امروز درآمد دلخواه خود را دارند اصلا از شغل خود راضی نیستند. اگر می‌بینید که پول‌های خود را صرف دوا و درمان مشکلات ناشی از استرس‌ها و مسائل کاری خود می‌کنید این سوال را از خود بپرسید: «آیا این پولی که درمی‌آورم به بهای از دست دادن سلامتی‌ام می‌ارزد؟».

۵- امکانات دیگر را کشف کنید. گاهی پیش می‌آید که خودتان بزرگ‌ترین دشمن خودتان هستید. این مسئله معمولا زمانی پیش می‌آید که فکر می‌کنید هیچ امکان و فرصتی برای این‌که در جایی دیگر مشغول به کار شوید وجود ندارد و خود را متقاعد کرده‌اید که امکان دیگری در زندگی ندارید. اما آیا به همه امکانات و فرصت‌های خود در زندگی فکر کرده‌اید؟ در چنین موقعیت‌هایی باید ذهنیت خود را تغییر دهید. ذهن خود را باز کنید و با دقت تمامی فرصت‌های دیگر موجود در زندگی خود را بررسی کنید. 
سوالات و نظرات کاربران
0
داوود photo
داوود چهارشنبه، 16 آبان 1397
ممنونم مطالب مفید بودند. دقیقا باید دید چه کاری حس خوب درونت ایجاد می کنه.
0
الیاس photo
الیاس یکشنبه، 22 مهر 1397
سلام خیلی جالب بودوعملی بودنش مشکل۵