توصیه‌های یک روان‌شناس برای بهبود روابط میان زن و مرد

توصیه‌های یک روان‌شناس برای بهبود روابط میان زن و مرد

میلاد

شکیب

1395/07/01

10831

بار بازدید شده
things-could-help-make-your-relationship-better آن‌چه در ادامه می‌آید، ترجمه بخش‌هایی از توصیه‌های یک روان‌شناس برای بهبود روابط میان زن و مرد است.
10831
توصیه‌های یک روان‌شناس برای بهبود روابط میان زن و مرد
Vidoal
4.11
توصیه‌های یک روان‌شناس برای بهبود روابط میان زن و مرد
آن‌چه در ادامه می‌آید، ترجمه بخش‌هایی از توصیه‌های یک روان‌شناس برای بهبود روابط میان زن و مرد است. گرچه ممکن است بسیاری، بخش‌هایی از این توصیه‌ها را قبول نداشته باشند، اما خواندن توصیه‌های یک روان‌شناس که خود در رابطه‌اش شکست خورده، خالی از لطف نیست.
 
جرارد راجر که یک روان‌شناس است، پس از این‌که از همسرش جدا شد، یک نامه برای دوستان و فالوئرهایش در فیس‌بوک نوشت. او نامه‌اش را با این جمله آغاز کرد: «با از دست دادن همسرم که عاشقش بودم و پایان یافتن یک زندگی ۱۶ساله، دوست دارم توصیه‌هایی را بیان کنم که کاش در زندگی خودم هم رعایت‌شان می‌کردم». البته نباید فراموش کرد که این نامه بیش‌تر خطاب به آقایان نوشته شده اما می‌توان آن را به کل رابطه هم تعمیم داد. در ادامه توصیه‌های این روان‌شناس را به دوستانش می‌خوانیم.
 
هیچ‌گاه معاشرت‌های عاشقانه را متوقف نکنید. هیچ‌وقت ملاقات‌ها و قرار گذاشتن‌ها را متوقف نکنید. اجازه ندهید بودن در کنار همسرتان تبدیل به امری عادی در زندگی‌تان شود. وقتی از همسر خود تقاضای ازدواج می‌کنید، قول می‌دهید که به‌عنوان شریک زندگی، مالک قلب او شوید و به‌شدت از آن مراقبت کنید. این موضوع مهم‌ترین و مقدس‌ترین گنجی است که به شما واگذار می‌شود. همسرتان شما را انتخاب کرده است. هرگز این موضوع را فراموش نکنید و هرگز در عشق خود کاهل نشوید.
 
از قلب خود محافظت کنید. فقط محافظت و مراقبت از قلب طرف‌ مقابل‌تان کافی نیست، شما باید با همان شدت از قلب خودتان نیز مراقبت کنید. به خودتان عشق بورزید و با روی باز دنیا را دوست داشته باشید. اما یک جای ویژه و خاص در قلب شما وجود دارد که جز همسرتان هیچ‌کس نباید وارد آن شود. همیشه این قسمت از قلب‌تان را پذیرای او کنید و اجازه ندهید کسی یا چیزی وارد آن شود.
 
دوباره و دوباره و دوباره عاشق شوید. شما به طور مداوم تغییر می‌کنید. شما همان آدم زمانی که ازدواج کردید نیستید. ۵ سال پیش شما همان آدمی که امروز هستید نبودید. تغییرات فرامی‌رسد و شما باید هر روز همسرتان را دوباره انتخاب کنید. پس فکر نکنید به صرف ازدواج دیگر لازم نیست دوباره و به شیوه‌ای دیگر عاشق همسرتان شوید. سعی کنید به همسرتان نشان دهید که با گذشت زمان و با هر تغییر دوباره عاشقش شده‌اید.
 
همیشه بهترین‌ها را در شخصیت او ببینید. روی چیزهایی تمرکز کنید که در شخصیت همسرتان عاشق‌شان هستید. روی هر موضوعی تمرکز کنید، آن موضوع در شما گسترش می‌یابد. اگر روی وجهی از شخصیت همسرتان تمرکز کنید که شما را آزار می‌دهد، آن‌وقت هر چیزی در رابطه دلیلی برای آزار دیدن شما می‌شود. اگر روی وجهی از شخصیت همسرتان تمرکز کنید که عاشقش هستید، همه چیز در رابطه عاشقانه و دوست‌داشتنی می‌شود. روی نقاطی از رابطه تمرکز کنید که دیگر چیزی جز عشق در زندگی نبینید و در این حالت شما به دلیل بودن با شریک زندگی‌تان، تبدیل به خوشبخت‌ترین زن یا مرد روی زمین می‌شوید.
 
 
 
وظیفه شما نیست که او را اصلاح کنید یا تغییر دهید. کار شما عشق ورزیدن است، بی هیچ انتظاری برای تغییر. اگر او تغییر کرد، صرف نظر از این‌که شما خواهان این تغییر بوده‌اید یا نه، به او در وضعیت جدید عشق بورزید.
 
به طور کامل مسئول احساسات و عواطف خود باشید. وظیفه اصلی همسر شما نیست که شما را شاد کند و نباید شما را ناراحت هم کند. شما خود مسئول پیدا کردن شادی در زندگی هستید و اگر در زندگی شاد باشید این احساس در زندگی شما جاری شده و آن را بهبود می‌بخشد.
 
اگر از او ناامید یا ناراحت شدید، هرگز سرزنش‌اش نکنید. دلیل این امر به وجود آمدن چیزی در درون شماست. این چیزها احساسات شما هستند و مسئولیت‌شان باشماست. سعی کنید به‌جای پنهان کردن احساسات منفی، آن‌ها را بررسی کرده و منشا آن را پیدا کنید. سپس با یک گفت‌و‌گوی سازنده مشکلات را حل کنید. بدیهی است که در این زمینه باید تفاوت‌های موجود میان زن و مرد در هر جنبه‌ای لحاظ شود. برای آگاهی بیشتر از این موضوع پیشنهاد ما مطالعه مطلب‌های «تفاوت مردان و زنان در استفاده از واژه‌ها» (لینک) و «چرا خانم‌ها عاشق خرید و آقایان از آن متنفرند» (لینک) است.
 
وقتی او ناراحت یا غمگین است، وظیفه شما نیست که مشکل موجود را حل کنید. در این حالت شما باید پیش او بمانید و به او نشان دهید که همه چیز در حالت عادی قرار دارد. به او نشان دهید که به حرف‌هایش گوش می‌دهید، برای او اهمیت قائل هستید و شما همان تکیه‌گاهی هستید که او همیشه می‌تواند به آن تکیه کند. به زودی حال و هوای او تغییر خواهد کرد و احساساتش به حالت آرام بازمی‌گردد. وقتی شما قوی هستید و در این شرایط همسرتان را قضاوت نمی‌کنید، او به شما اعتماد می‌کند و دروازه روحش را رو به شما باز می‌کند. وقتی او ناراحت و غمگین است از دست او فرار نکنید. در کنار او قدرتمند باقی بمانید و به او اطمینان دهید که در این شرایط پیش او می‌مانید. سعی کنید چیزهایی که پشت حرف‌ها و احساسات اوست را در خلال حرف‌هایش درک کنید.
 
مضحک باشید. سعی نکنید همیشه جدی و خشک باشید. بخندید و سعی کنید او را بخندانید. خنده همه مسائل را راحت‌تر می‌کند.
 
هر روز روح او را غنی کنید. زبان عشق را یاد بگیرید و راه‌های ویژه‌ای را بیاموزید که با استفاده از آن‌ها به او احساس مهم بودن، اعتبار داشتن و محبوب بودن القا شود. از او بخواهید فهرستی از ۱۰ چیزی را که باعث می‌شود حس دوست داشتن به او القا شود در اختیار شما قرار دهد. این ۱۰ موضوع را به یاد داشته باشید و آن‌ها را تبدیل به اولویت‌های زندگی خود کنید تا او احساس کند یک ملکه است.
 
همیشه در رابطه به طور کامل حضور داشته باشید. این‌که زمان خود را در اختیار او قرار دهید کافی نیست. شما باید تمرکز و توجه خود را نیز صرف او کنید. سعی کنید وقتی با او هستید ذهن خود را از هر چیزی که ممکن است حضور حداکثری شما را در رابطه مختل کند خالی کنید. با او طوری رفتار کنید که او احساس کند مهم‌ترین و ارزشمندترین موضوع زندگی شماست که واقعا هم هست.
 

کارهای احمقانه انجام ندهید. قطعا هم شما و هم او در رابطه اشتباهاتی انجام خواهید داد. سعی کنید اشتباهات بزرگ مرتکب نشوید و از اشتباهات قبلی خود درس بگیرید. شما نمی‌توانید انسان کاملی باشید؛ فقط تلاش کنید کارهای بیش از حد احمقانه انجام ندهید.
 
به او فضا بدهید. آدم‌ها همیشه پذیرای معاشرت‌ها و گفت‌وگوهای مثبت و مدام‌اند اما زمانی هم باید تنها باشند و به رفتارها و عملکردهای خود فکر کنند. پس به همسر خود فضا بدهید تا او بتواند خود و رابطه‌اش را از دور ببیند و مرور کند. این فضا دادن باعث ایجاد اتفاقات مثبت می‌شود. در این وضعیت آدم‌ها دوباره خود را پیدا می‌کنند و وقتی در درون جریان مستمر رابطه قرار می‌گیرند، انسان بهتر و مثبت‌تری می‌شوند.
 
خود را بیان کنید. نمی‌شود همیشه همه چیز در رابطه مثبت باشد. ترس‌ها و احساسات خود را با همسرتان بیان کنید و اشتباهات خود را بپذیرید. سعی نکنید با انجام کارهای غیرمرتبط مشکلات موجود در رابطه را به‌گونه‌ای دیگر حل کنید. برای مثال بسیاری از زوج‌ها برای حل مشکلات موجود در رابطه خود تصمیم به بچه‌دار شدن می‌گیرند که تحقیقات نشان داده این کار نتیجه‌ای دربرندارد. برای آگاهی از این موضوع، مطلب «فرزندآوری و ارتباط آن با کیفیت زندگی زناشویی» (لینک) را مطالعه کنید.
 
با دیدی باز به مسائل نگاه کنید. اگر می‌خواهید در رابطه اعتماد ایجاد کنید، همه چیز را با همسرتان در میان بگذارید. به‌ویژه چیزهایی که نمی‌خواهید با شریک‌تان درمیان بگذارید. گرچه این کار شهامت می‌خواهد ولی به رابطه شما عمق می‌دهد و به شریک زندگی‌تان کمک می‌کند شما را به طور کامل دوست داشته باشد و همه وجوه شخصیت شما را ببیند. این کار اعتماد در رابطه را به حد کمال می‌رساند. اگر ماسکی به چهره دارید آن را به طور کامل بردارید. برخی سعی می‌کنند همه چیز را در رابطه کامل و بی‌نقص نشان دهند و برای همین گاهی ماسک به چهره می‌زنند. این کار باعث می‌شود هیچ‌گاه نتوانند تمام ابعاد یک عشق واقعی را تجربه کنند.
 
رشد در کنار یکدیگر را متوقف نکنید. آب راکد تبدیل به مرداب می‌شود اما آبی که جریان دارد همیشه تازه و خنک است. عدم تحرک و رشد بدن را ضعیف می‌کند و رابطه‌ بدون رشد و حرکت نیز ضعیف و راکد می‌شود. اهداف، رویاها و آرزوهای مشترک را در رابطه‌تان پیدا کنید و برای دست یافتن به آن‌ها در کنار همسرتان کار و رشد کنید.
 
خیلی نگران پول نباشید. به‌دست آوردن پول مانند یک بازی می‌ماند، راه‌هایی را برای کار در کنار یکدیگر پیدا کنید تا در این بازی به پیروزی برسید. درصد موفقیت کار تیمی از کار انفرادی بیش‌تر است پس راه‌هایی را پیدا کنید تا هر دو با آن در راهی که قدم گذاشته‌اید پیروز شوید.
 
به‌سرعت ببخشید و به‌جای حمل بارهایی که از گذشته مانده، به آینده فکر کنید. اجازه ندهید گذشته شما زندگی‌تان را تحت تاثیر قرار دهد. درگیر ماندن در اشتباهاتی که شما یا همسرتان در زندگی انجام داده مانند یک نیروی سنگین در رابطه شما سنگینی می‌کند و باعث می‌شود شما در زندگی درجا بزنید. بخشش نوعی آزادی است. تمام این سنگینی‌ها را از رابطه دور کنید و همیشه عشق را برگزینید.
 
همیشه عشق را انتخاب کنید. همیشه عشق را انتخاب کنید. همیشه عشق را انتخاب کنید. در پایان، این نکته، تنها توصیه‌ای است که به آن نیاز دارید. اگر همیشه طرف عشق را در زندگی بگیرید، دوام رابطه شما تضمین می‌شود و هیچ‌چیز نمی‌تواند شادی موجود در رابطه شما با همسرتان را تهدید کند. عشق راه‌ حل همه مشکلات است.
 
منبع: brightside
سوالات و نظرات کاربران
0
نرجس قادری
نرجس قادری شنبه، 14 بهمن 1396
من هروقت عشق رو انتخاب کردم قطعا پشیمون شدم!!!!
-1
امیر قربانی
امیر قربانی جمعه، 03 دی 1395
خوب بود ممنون زن و مرد مکمل یکدیگرند و زن روی مرد حساب باز میکنه و مرد هم روی زن حساب باز میکنه و باید هواسشون به هم باشه
0
مصطفی .
مصطفی کهن سه شنبه، 30 آذر 1395
البته اگه دوطرف به این موارد توجه کنند و اجرا کنن عالی میشه
-1
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني یکشنبه، 28 آذر 1395
بايد زوجين يا حداقل يكي از آنها سنگ نيم من باشند.هميشه مشكلات و اختلافاتي ممكن است به وجود بيايد.اين ما هستيم كه با اختلافات مقابله مي كنيم يا بزرگترشان مي كنيم
2
علیرضا کرمی
علیرضا کرمی شنبه، 22 آبان 1395
انسان موجودی پولیگاموس بمعنی چند همسره بوده است یک نظریه هم راجع به این موضوع وجود دارد که زوج ها را به سرد شدن از همدیگر و طلاق در فاصلیه بین 3 تا 5 سال اول ازدواج، نسبت می دهد. این نظریه معتقد است اجداد ما وقتی با یکی آشنا و بعد بچه دار می شدند می دانستند نوزاد بشر بسیار ناتوان و محتاجِ سرپرستی تا 5 سالگی است. به همین خاطر، زوج ها با هم می ماندند تا در طی این مدت، فرزندشان آنقدر بزرگ شود که به جمع بقیه بچه ها پیوندد. با رفتن کودک، زوج ها از هم جدا می شدند.
1
mahdi photo
mahdi دوشنبه، 19 مهر 1395
قابل تامل بود.چیزهای کوچکی که ما انسان ها به راحتی از کنارشون رد میشیم.
-1
موسوی photo
موسوی شنبه، 03 مهر 1395
بسیار عالی عشق را زیبا معنی کرده
-1
امیر براواندر
امیر براواندر جمعه، 02 مهر 1395
بسیار مفید بود.سپاس
1
Omid Azad
Omid Azad جمعه، 02 مهر 1395
از سایت آموزنده شما بسیار لذت می برم ، بسیار مچکرم