جذابیت شما به افراد پیرامون‌تان بستگی دارد

جذابیت شما به افراد پیرامون‌تان بستگی دارد

میلاد

شکیب

1395/07/14

7228

بار بازدید شده
Are-you-attractive نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد که جذابیت شما در نگاه دیگران به افرادی که در کنار شما هستند بستگی دارد.
7228
جذابیت شما به افراد پیرامون‌تان بستگی دارد
Vidoal
4.82
جذابیت شما به افراد پیرامون‌تان بستگی دارد
نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد که جذابیت شما در نگاه دیگران به افرادی که در کنار شما هستند بستگی دارد.
 
دکتر نيکولاس فرل، استاد دپارتمان روان‌شناسی دانشگاه رویال هالوی در لندن، روی این موضوع کار کرده که میزان جذابیت آدم‌ها از نگاه دیگران به چه عاملی بستگی دارد و آیا این امر نسبی است.
 
طبق گفته‌های دکتر فرل، اعتقاد رایج میان مردم این است که جذابیت یک امر ثابت است. او می‌گوید: «میزان امتیازی که شما به عکس چهره جورج کلونی می‌دهید، امروز با فردا تفاوتی نمی‌کند». با این حال، مطالعه جدید دکتر فرل این عقیده شایع را به چالش کشیده و نتایج آن نشان می‌دهد این‌که ما چقدر در نگاه دیگران جذابیم به میزان جذابیت افرادی که در کنار ما هستند بستگی دارد.
 
دکترل فرل از تعدادی شرکت‌کننده خواست چندین عکس از چهره افراد را نگاه کرده و به میزان جذاب بودن آن‌ها امتیاز دهند. سپس، همین چهره‌ها به شرکت‌کنندگان نشان داده شد، اما این بار در کنار آن‌ها عکس‌ افرادی که قبلا به‌عنوان غیرجذاب امتیازدهی شده بودند قرار داده شد. فرل چهره‌های غیرجذاب را «چهره‌های مانع» نام گذاشت.
 
اضافه شدن «چهره‌های مانع» به چهره‌های قبلی باعث شد تا شرکت‌کنندگان این بار به چهره‌ها امتیاز بیش‌تری از نظر جذابیت بدهند. بنابراین، حضور چهره‌های «غیرجذاب» میزان جذابیت چهره‌های «جذاب» را در نگاه شرکت‌کنندگان افزایش داده بود. سپس، در مرحله بعد، به شرکت‌کنندگان دو چهره جذاب در کنار یک چهره غیرجذاب نشان داده شد و از شرکت‌کنندگان خواسته شد جذاب‌ترین چهره را از میان آن‌ها انتخاب کنند. طبق گفته دکتر فرل، «چهره‌های مانع» باعث شدند شرکت‌کنندگان نتوانند این بار به‌راحتی جذاب‌ترین چهره را انتخاب کنند. دکتر فرل می‌گوید: «ما به این نتیجه رسیدیم که حضور یک چهره غیرجذاب باعث ایجاد یک تفاوت روشن میان چهره‌های جذاب می‌شود و شرکت‌کنندگان شروع به سنجش این تفاوت‌ها کرده و در قضاوت خود توجه ویژه‌ای به تفاوت‌ها کردند».
 
در کل باید گفت، نتایج این آزمایش نشان می‌دهد که اگر یک فرد در کنار دوست خود که به طور کلی فردی جذاب شناخته می‌شود باشد، از نگاه دیگران کم‌تر جذاب شناخته می‌شود. دکتر فرل می‌گوید: «خیلی عجیب نیست که ما براساس آدم‌هایی که اطرف‌مان هستند، قضاوت شویم».
 
منبع: medicalnewstoday

پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را نیز مطالعه کنید:
۱۰ ویژگی‌ انسان‌های غیرجذاب
اگر این ویژگی‌ها را دارید، انسان جذابی هستید
سوالات و نظرات کاربران
0
سلمان  photo
سلمان دوشنبه، 19 دی 1401
درسته
0
farinazi720 H
farinazi720 H دوشنبه، 22 خرداد 1396
شخصيت هرادم توميزان جذابيت اون فردخيلى تاًثيرگذاره
0
نسیم زندی
نسیم زندی پنج شنبه، 31 فروردین 1396
صدا خیلی تو جذابیت تاثیر داره
1
هستی علیجانی
هستی علیجانی پنج شنبه، 26 اسفند 1395
به نظر من جذاب بودن فقط در چهره و تیپ ظاهری افراد خلاصه نمیشه، بهره‌مندی از کلامی شیوا، سیرت زیبا و اخلاق خوب خیلی بیشتر آدم و جذاب میکنه، چون جذابیت چهره و ظاهری از بین میره اما جذابیت باطنی هرگز
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني یکشنبه، 26 دی 1395
این یکی از ادراک ها و قضاوتهای نادرست طبیعی مردم است.ادراک مقایسه ای.مثلا فرض کنید می خواهید مصاحبه استخدامی بدهید، اگر قبل از شما چند نفر بدون شرایط حداقلی برای مصاحبه بیایند و شما بعد از این افراد مصاحبه شوید، مصاحبه شوندگان بیشتر به استخدام شما فکر می کنند در حالی که ممکن است شما خصوصیت ویژه ای نداشته باشید
1
حسین محصل یزدی
حسین محصل یزدی شنبه، 18 دی 1395
ممکنه چهره زیبا تاثیر زیادی در جذابیت داشته باشه، ولی خب یه آدم جذاب، همیشه زیباست .
0
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 22 آذر 1395
بودن چهره غیرجذاب در کنار جذاب از اهمیت و توجه دیگران به چهره غیر جذاب کم میشه..دو لکس از یه فوتبالیست دیدم که با عمل جراحی و .. خیلی جذاب نسبت به چندسال پیشش شده بود. نوشته بود اگر شما زیبا نیستید ناراحت نباشید شما فقیر هستید
0
پوژنگ پروازی
پوژنگ پروازی دوشنبه، 15 آذر 1395
تا درصدی موافقم،اما زیبایی و جذابیت ذاتی و ژنتیکیست و اکتسابی نیست.... زیبا همواره زیباست و جذاب همواره جذاب... گل زیبا در میان علفزارها و خارها،همچنان زیباست....
0
سروش عباسی
سروش عباسی دوشنبه، 10 آبان 1395
معیار سنجش جذابیت خانم ها و آقایان هم از نظر ظاهری هم از نظر رفتاری بسیار زیاده کاش مطلب رو بسط می دادین ولی در کل مفید بود . ممنون
0
رضا صفایی
رضا صفایی یکشنبه، 18 مهر 1395
جالب بود .... کاش رفرنس ها دقیق تر باشه . مرسی
0
Hamed Shirazi
Hamed Shirazi یکشنبه، 18 مهر 1395
شخصن با وجود اینکه با این مقاله موافقم اما معتقدم که به غیر از فاکتورهای ظاهری و فیزیکی که در جذابیت فرد تاثیر داره چیزی که به شدت باعث جذابیت یا عدم جذابیت شخص میشه صفات اخلاقی و فن بیان در روابط هستش.اشخاصی هستن که با وجوداینکه زیاد ظاهر جذابی از دیدگاه کلی ندارن اما در جمع فوق العاده جذاب محسوب میشن.
0
یلدا شیرازی
یلدا شیرازی شنبه، 17 مهر 1395
شنیده بودم که می گن اگر می خواهید با دوستانتان به مهمانی بروید سعی کنید کسانی را انتخاب کنید که از شما زیباتر نباشند، پس بگو برای چیه :))))
0
ساسان photo
ساسان جمعه، 16 مهر 1395
قبلا شنیده بودم انسان برآیند پنج نفر نزدیکانش هست ولی اینطور دیگه نه...خیلی مقاله خوبی بود مرسی ازتون
0
احمد بابادی
احمد بابادی جمعه، 16 مهر 1395
طبیعتا مطلب درسته اما تو لوپ قرار میگیریم اگر کلا زیبایی چهره ، لباس و ... رو کنار بگزاریم. جذابیت من ب کناریم وابسته است جذابیت کناری ب من!!!!!
-1
Mohammadamin Mina
Mohammadamin Mina پنج شنبه، 15 مهر 1395
خوب بود
0
Mehdi Noghabi
Mehdi Noghabi پنج شنبه، 15 مهر 1395
awli bud mamnun
0
امید photo
امید چهارشنبه، 14 مهر 1395
سلام ،‌لطفا قابلیت سیو کردن به صورت PDF رو به وبسایتتون اضافه کنید. اینجوری خیلی کامل تر میشید :)