این ۱۰ ویژگی‌ از شما انسانی دوست‌نداشتنی و غیرجذاب می‌سازد

این ۱۰ ویژگی‌ از شما انسانی دوست‌نداشتنی و غیرجذاب می‌سازد

میلاد

شکیب

1395/09/04

14812

بار بازدید شده
How-You-Become-Unattractive برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های افراد غیرجذاب را گردآوری کرده‌ایم تا اگر شما یک یا چند تا از آن‌ها را داشته باشید، سعی کنید آن‌ها را ترک کنید. با این کار، دایره دوستان‌تان به یک‌باره گسترش می‌یابد.
14812
این ۱۰ ویژگی‌ از شما انسانی دوست‌نداشتنی و غیرجذاب می‌سازد
Vidoal
4.32
این ۱۰ ویژگی‌ از شما انسانی دوست‌نداشتنی و غیرجذاب می‌سازد
همه دوست دارند آدم‌هایی بزرگ، مهربان، باملاحظه و دل‌سوز باشند. اما برای بعضی از آدم‌ها، همیشه این اتفاق نمی‌افتد. خیلی از رفتار‌ها یا «عادات بد» آدم‌ها باعث می‌شود تا آن‌ها غیرجذاب و آزاردهنده به نظر برسند و کسی دوست نداشته باشد در کنار آن‌ها باشد. برخی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها را گردآوری کرده‌ایم تا اگر شما یک یا چند تا از آن‌ها را دارید، سعی کنید آن‌ها را ترک کنید. با این کار، دایره دوستان‌تان به یک‌باره گسترش می‌یابد.

۱- شما آدم خودشیفته‌ای هستید.
بسیاری از آدم‌ها این ویژگی را بدون این‌که خودشان بدانند دارند. شما فقط روی خودتان تمرکز می‌کنید، درباره خودتان حرف می‌زنید و معمولا به حرف‌های دیگران توجهی نمی‌کنید. فکر می‌کنید تنها آدم مهم دنیا شمایید. اگر این ویژگی‌ها را دارید زمان تغییر فرا رسیده است. هیچ‌کس دوست ندارد با کسی دوست باشد که فقط به خودش اهمیت می‌دهد.

۲- شما به زیبایی بیرونی توجه می‌کنید تا زیبایی درون.
با کمال تعجب، زیبایی واقعی از درون قلب، جسم و روان انسان نشئت می‌گیرد. ظاهر جسمانی شما آن‌قدرها هم اهمیت ندارد، اما آدم‌های غیرجذاب فکر می‌کنند همه زیبایی انسان به زیبایی بیرونی وابسته است. خود را در آینه ببینید و در خود غرق شوید و دقت کنید که چه چیزی در درون شما نهفته است. اگر آن چیز زشت و ناخوشایند بود زمان آن رسیده که شیوه تفکر و رویکرد خود را به مقوله زیبایی تغییر دهید.

۳- شما همیشه در رقابت هستید.
آیا شما همیشه سعی می‌کنید از دیگران بهتر باشید؟ اگر این‌طور است، شما یک انسان غیرجذاب هستید. شما باید بیش‌تر به دوستان خود توجه کنید و بگذارید آن‌ها فضای کافی برای بروز ویژگی‌های مثبت‌شان داشته باشند. اگر آن‌ها بر ترس از ارتفاع غلبه کردند و در ارتفاع ۳۰ متری قرار گرفتند، نگویید: «همین، فقط ۳۰ متر». به جای آن بگویید: «عالیه. من واقعا به تو افتخار می‌کنم».
 

۴- شما دوستان‌تان را همچون دشمنان‌تان می‌بینید.
افرادی که به‌عنوان آدم‌های غیرجذاب شناخته می‌شوند، معمولا با دوستان خود سر جنگ دارند. به جای این‌که از بودن در کنار دوستان‌تان لذت ببرید و مراقب آن‌ها باشید، هرگز به آن‌ها توجهی نمی‌کنید و آن‌ها را به حال خود رها می‌کنید. دوستان شما دشمنان‌تان نیستند. آن‌ها متحدان شما هستند.

۵- شما اهمیت خود را در نگاه دیگران می‌جویید.
وقتی دائما از این موضوع گلایه دارید که دیگران آن‌چنان که باید به شما اهمیت نمی‌دهند و شما را مهم نمی‌انگارند، تبدیل به آدم غیرجذابی می‌شوید. برای مثال، دو دوست‌تان بدون شما با هم بیرون رفته‌اند و این مسئله برای آن‌ها خیلی مهم نیست در حالی که برای شما بسیار اهمیت دارد. خیلی سخت نگیرید. آن‌ها همچنان دوست شما هستند و بدون شما هم زندگی آن‌ها ادامه دارد.

۶- شما رئیس هستید.
در گروه دوستان، هر کس باید دارای اهمیت یکسانی باشد. اگر شما دوست دارید در گروه رفقای خود همیشه تصمیم‌گیر اصلی باشید، دائما دوست داشته باشید نظر شما پرسیده شود یا سعی کنید رفتارها و اعمال دیگران را کنترل کنید، در حال رفتار به شیوه‌ای غیرجذاب هستید.
 

۷- شما انسان صادقی نیستید.
اگر می‌خواهید دوستان خوبی داشته باشید یا آدم‌های زیادی اطراف شما باشند، باید آدم صادق و راست‌گویی باشید. افرادی که رفتارهای زشت دارند معمولا آدم‌های صادقی نیستند، درباره همه چیز دروغ می‌گویند، درباره هر سوالی که درباره آن‌ها پرسیده می‌شود پرس‌وجو می‌کنند و احساس واقعی خود را درباره موضوعات مختلف صادقانه بیان نمی‌کنند. آدم‌های غیرجذاب این‌گونه‌اند اما صداقت بهترین سیاست است.

۸- شما بی‌ادب هستید.
اگر شما به طور مدام از الفاظ زشت استفاده می‌کنید، رفتار تهاجمی دارید و با نظرات بی‌ادبانه خود دوستان‌تان را در جمع ضایع می‌کنید، انسان غیرجذابی هستید و هیچ‌کس علاقه‌ای به دوستی با شما ندارد. همیشه لحظه‌هایی وجود دارند که شما با کسی موافق نیستید یا دوست ندارید چیزی را مشاهده کنید، اما نحوه برخورد در این مواقع بسیار مهم است.

۹- شما آدم غیرقابل‌اعتمادی هستید اما در عین حال به کمک دیگران هم نیاز دارید.
آیا وقتی دوستی به کمک شما نیاز دارد به کمکش می‌روید؟ آیا همیشه وقتی دوستی به کمک شما نیاز دارد در دسترس نیستید؟ اگر آدمی هستید که نمی‌توان روی شما حسابی باز کرد، بدانید که ویژگی‌های یک آدم غیرجذاب را دارید. همچنین، اگر شما همیشه از دیگران طلب کمک می‌کنید اما کمک‌های دیگران را هیچ‌گاه جبران نمی‌کنید، باز هم ویژگی یک آدم غیرجذاب را دارید و هیچ‌کس علاقه‌ای به دوستی با شما ندارد.

۱۰- شما همیشه آدم منفی‌ای هستید.
بدبینی اصلا ویژگی جذاب و خوبی نیست. اگر شما همیشه از وضعیت‌هایی که در آن قرار دارید ناراضی هستید و در هر موقعیتی جنبه‌های منفی ماجرا را می‌بینید، سعی کنید رفتار خود را تغییر دهید. هیچ‌کس دوست ندارد با کسی که به جای وجوه مثبت کارها، دائما جنبه‌های منفی آن‌ها را می‌بیند، رفاقت کند.
 
منبع: lifehack

پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را نیز مطالعه کنید:
۱۰ ویژگی‌ انسان‌های غیرجذاب (لینک)
اگر این ویژگی‌ها را دارید، انسان جذابی هستید (لینک)
مهم‌ترین عاملی که ما را در نگاه دیگران جذاب می‌کند (لینک)
نوع تیپ شخصیت خود را بشناسید؛ به همراه لینک تست و راهنما (لینک)
چرا به‌تدریج، دروغ‌های کوچک تبدیل به دروغ‌های بزرگ می‌شوند؟ (لینک)
سوالات و نظرات کاربران
0
ت photo
ت سه شنبه، 05 مهر 1401
سلام. من هیچ کسی رو ندارم که باهاش حرف بزنم. همیشه وقتی میخوام حرف بزنم که هیچ فرقی هم نداره چه حرفیه شاید فقط دارم یه خاطره میگم، بعد شنونده یا میپره وسط حرفم و یه چیز دیگه میگه که معلوم میشه اصلا گوش نمیداده یا یه حالت انزجار و این که دارن به زور گوش میدن میگیرن یا میخوابن وسط حرفم. قضیه چیه؟ خودم نمیفهمم چرا. ولی خودشون هر مزخرفی میگن من گوش میدم. حتی هر چقدر تلاش میکنم که گوش ندم بازم گوش میدم.
0
Mahdi Hosseini
Mahdi Hosseini پنج شنبه، 11 خرداد 1396
مطالبه خوبی بود ولی با تیتر همخوانی نداشتااااا
0
مروارید  فلاحی
مروارید فلاحی دوشنبه، 01 خرداد 1396
من با شماره هفت به شدت موافقم
0
سعید آرمیده
سعید آرمیده جمعه، 04 فروردین 1396
سلام. مفید بود. امید است در زندگی به کار ببریم.
0
محبوبه قلی پور
محبوبه قلی پور پنج شنبه، 19 اسفند 1395
کلا این صفاتی که اینجا ذکرشدن اذیت کننده هستن.آدمایی که این صفات رو دارن جذابیت که جای خودشو داره سوهان روح هستن.بخصوص آدم خودشیفته ودروغگو.
0
محمد جواد  محمدی
محمد جواد محمدی دوشنبه، 16 اسفند 1395
جذاب بودن یا نبودن به هنر فردی بستگی داره
0
اسامه شمس
اسامه شمس جمعه، 06 اسفند 1395
ما همینجوری هم جذابیم
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني پنج شنبه، 23 دی 1395
هر کسی یک سری جاذبه ها و دافعه هایی داره.در هر حال باید سعی کنیم تظاهر نکنیم و خودمون باشیم. باید درک متقابل داشته باشیم و خودمون رو جای دیگران بگذاریم.به عبارتی هم برای خودمون خوب بخواهیم و هم برای دیگران خوبی بخواهیم.
0
رامتین کریمی
رامتین کریمی شنبه، 18 دی 1395
مورد 6 کاملا اشتباه هست لطفا اصلاح بفرمایید.
0
شاهین کارگر
شاهین کارگر شنبه، 11 دی 1395
سعی می کنم این نکات را مد نظر قرار دهم
0
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 29 آذر 1395
خودخواهی اعتماد به نفس زیاد تحقیر و بی ادبی از عوامل طرد انگیز افراد هست به صورتیکه حتی دیگه قابل تحمل توسط دوستان هم نیستن
0
امیرحسین میمری
امیرحسین میمری شنبه، 27 آذر 1395
مورد 10 مهمه خیلی
0
محمدرضا جعفری photo
محمدرضا جعفری سه شنبه، 09 آذر 1395
نظر دادنی را دوست دارم که بشه به سایر نکات گفته نشده بپردازد و تکمیل کننده مطلب باشد. در انتها از مسئولین این سایت تشکر و خدا قوت میگویم
0
منیرسادات موسوی
منیرسادات موسوی جمعه، 05 آذر 1395
من همشو قبول دارم ومتاسفانه در افراد مختلف دیدم که باعث انزوای آنان شده سعی میکنم اینطور نباشم
0
بنیامین عزیزطولی
benyamin aziztouli جمعه، 05 آذر 1395
با سلام! من فکر میکنم این خصوصیات رفتاری، کاملا درست و منطقی هست؛ در واقع خودم تجربه اش کردم و بازخوردش رو هم دیدم!
0
فواد شهیدی
فواد شهیدی پنج شنبه، 04 آذر 1395
این خوندنش شیرینه و خوبه اما اینکه ماها اینارو تویه خودمون پی ببریم و تشخیصش بدیم دنسا گلستان میشود
0
سروش عباسی
سروش عباسی پنج شنبه، 04 آذر 1395
بامورد ۶ کاملا مخالفم. ممنون
0
elina photo
elina پنج شنبه، 04 آذر 1395
fogholade bod in matn koli afkaramo taghir dad mamnonam azaton
0
سپهری photo
سپهری پنج شنبه، 04 آذر 1395
عالیه دقیقا. خسته نباشی