مهم‌ترین عاملی که ما را در نگاه دیگران جذاب می‌کند

مهم‌ترین عاملی که ما را در نگاه دیگران جذاب می‌کند

میلاد

شکیب

1395/09/01

8879

بار بازدید شده
This-Secret-Will-Make-You-More-Attractive چه عاملی باعث می‌شود دیگران در نگاه ما جذاب جلوه کنند. خیلی جالب است بدانید که این عامل جذابیت فیزیکی نیست.
8879
مهم‌ترین عاملی که ما را در نگاه دیگران جذاب می‌کند
Vidoal
4.82
مهم‌ترین عاملی که ما را در نگاه دیگران جذاب می‌کند
آدم‌هایی اطراف ما وجود دارند که چهره‌‌شان براساس معیارها و استانداردهای زیبایی‌شناسی جامعه زیبا به حساب نمی‌آید، آدم‌هایی که دنباله‌رو مد نیستند و خیلی هم دوست ندارند از این نظرها عالی و منحصربه‌فرد باشند. اما این آدم‌ها به نوعی دارای رمز و رازی‌اند که آن‌ها را در نگاه دیگران جذاب می‌کند و در نتیجه اطرافیان جذب آن‌ها می‌شوند.
 
ما در ویدوآل تصمیم گرفته‌ایم دلیل این موضوع را بررسی کنیم و بر این اساس به پژوهش‌های علمی جالب توجهی که توسط مجله TIME انجام شده رسیدیم که در آن عنوان می‌شود که چه عاملی باعث می‌شود دیگران در نگاه ما جذاب جلوه کنند. خیلی جالب است بدانید که این عامل جذابیت فیزیکی نیست.
 
پاسخ این پرسش بسیار سرراست است: مهم‌ترین چیزی که شما را در چشم دیگران جذاب می‌کند احساسات و عواطف شماست. شاید در نگاه اول این عامل بدیهی به نظر برسد اما این ماجرا آن‌قدرها هم ساده نیست. فقط بیان کردن احساسات کافی نیست؛ احساسات و عواطف شما باید صادقانه و از آن مهم‌تر، ساده باشد. ما به افرادی جذب می‌شویم که بتوانیم احساسات و عواطف آن‌ها را به‌سادگی درک کنیم و در این‌جا چهره و ظاهر خیلی مهم نیست.
 
 
ما به صورت ناخودآگاه به دنبال جفتی هستیم که بروز عینی مشابه‌ای از افکار و اخلاق‌های ما باشند و وقتی چنین فردی را پیدا می‌کنیم، ناخودآگاه شروع می‌کنیم به جذب شدن به آن آدم. این نتایج و دستاوردها حاصل آزمایش‌ها و مطالعاتی است که توسط سیلک آندرز، پروفسور علوم اعصاب عاطفی و اجتماعی در دانشگاه لوبک در آلمان انجام شده است. او افراد داوطلبی را برای یافتن عامل جذابیت مورد آزمایش قرار داد. او به این افراد ویدئوهایی را از زنان نشان داد که در آن با چهره خود ترس‌ها و غم‌های‌شان را بیان می‌کردند.
 
پس از تماشای ویدئوها، از افراد حاضر در این پژوهش خواسته شد به تصاویری که دیدند امتیاز دهند. او به این نتیجه رسید که هر چه شرکت‌کنندگان بیش‌تر و بهتر احساسات و عواطف زنان داخل تصویر را درک کرده بودند، از نظر آن‌ها، بدون توجه به زیبایی ظاهری آن‌ها، جذاب‌تر بودند.
 
محققان همچنین فعالیت مغز شرکت‌کنندگان را در طول پژوهش اندازه‌گیری کردند. نتایج این آزمایش نشان داد که هر چه شرکت‌کنندگان به بیش‌ترین حد اطمینان خود درباره احساسات زنی که در تصویر بود می‌رسیدند، فعالیت آن بخش از مغز آن‌ها که به جذب شدن به دیگران ربط داشت، بیش‌تر می‌شد. به عبارت دیگر، توانایی ما در فهمیدن و پذیرش احساسات دیگران باعث می‌شود به آن‌ها اعتماد کنیم. ما احساس می‌کنیم که می‌توانیم با آن‌ها به یک زبان مشترک برسیم و به همین دلیل به صورت ناخودآگاه به نظرمان این افراد جذاب می‌رسند.
 
منبع: brightside
سوالات و نظرات کاربران
0
علی photo
علی یکشنبه، 13 آذر 1401
من ناز به هیچی ندارم هرجا میرم به مدت سه روز همه جذبم میشن خودم دارم ازیت میشم عین شپش چسبیدن به من ولی دست خدا درد نکنه نمی‌دونم چی گذاشته تو صورتم❤️😂
0
مرتضی تبریزی
مرتضی تبریزی شنبه، 07 اسفند 1395
به نظر من داشتن ظاهر آراسته و تمیز مهمترین بخش هست . منظورم پوشیدن لباس گران قیمت نیست
0
Saeed photo
Saeed چهارشنبه، 03 آذر 1395
خوب میشه این رو هم بگید که چگونه احساسات رو ساده و قابل فهم و با زبان بدن انتقال بدیم؟
0
رامتین کریمی
رامتین کریمی شنبه، 18 دی 1395
(پاسخ) دوست گرامی ساده بیان کردن احساس تنها یک فاکتور از چند فاکتور جذابیت هست.اگر در این فاکتور ضعف دارید ابتدا در فاکتورهای دیگر کار کنید و قوی ترشان کنید.این باعث اعتماد به نفس شما خواهد شد و افزایش اعتماد به نفس باعث رفع فوری ضعف های می شود.
0
رامتین کریمی
رامتین کریمی شنبه، 18 دی 1395
زیاد این مقاله قابل پذیرش نیست!باید واقع بین باشیم!بسیاری از انسان ها که تعدادشان کم هم نیست وقتی با فردی متفاوت از خودشون برخورد میکنند احساس جذابیت نسبت به اون فرد پیدا می کنند!مثال های زیادی میشه زد.اگر جذاب بودن چند مورد باشه این مقاله فقط یک موردش رو گفته و بقیش مونده!
0
شاهین کارگر
شاهین کارگر شنبه، 11 دی 1395
چیزی که مهم است صداقت در احساسات و نحوه ی ابراز آن به دیگران است.
1
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني شنبه، 04 دی 1395
به عبارتی میشه گفت وقتی دو نفر با هم دوست صمیمی میشن و جذب هم میشن که از زبان مشترک استفاده کنند.منظور زبان طبیعی نیست.منظور زبان عاطفی هست
0
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 29 آذر 1395
انسان تشنه محبت و مهربانی هست.طبیعتا سمت کسانی کشیده میشه که اخلاق خوب دارند. همچنین احساسات و عواطف نقش مهمی ایفا میکنند
0
فربد خرمی نیا
فربد خرمی نیا سه شنبه، 16 آذر 1395
از نظر من که کاملا منطقی و درست به مظر میرسه . هر کدوم از ما اگه کمی دقت کنیم در تجربه های روزانمون به صورت ناخودآگاه همچین تصوریو در مورد جذاب بودن افراد داریم. با تشکر از نویسنده ی متن.
0
محمد قاسمی
محمد قاسمی دوشنبه، 01 آذر 1395
این مقوله ای که اینجا گفته شده از یک دیدگاه در نظر گرفته شده و دیدگاه همه مثل هم نیست شما از دیدگاهی که یک طرف زن ویک طرف مرد باشد در نظر گرفته اید که دنبال عشق از این مسائل باشن ولی درصورتی که همه دیدگاها یکی نیست یکه مرد نسبت به مرد دیگر و زن نسبت به یک زن و یا همین زن نسبت به مرد که از لحاظ ظاهری بیشتر توجه میکنن در جوامع امروزی یک مقدار دامنه مباحث شما کم هستش خواهشا بیشتر اگه امکان پذیر هستش
0
سروش عباسی
سروش عباسی سه شنبه، 02 آذر 1395
(پاسخ) کاملا موافقم چون از تعریف جذابیت از نظر هر انسانی متفاوته
0
سلمان ترابی گودرزی
سلمان ترابی گودرزی دوشنبه، 01 آذر 1395
جالبه
0
محمد خانزاد
محمد خانزاد دوشنبه، 01 آذر 1395
احساسات ساده و واضح بیان شود. جالب بود مرسی