اگر این ۷ ویژگی را دارید، انسان موفقی هستید

اگر این ۷ ویژگی را دارید، انسان موفقی هستید

میلاد

شکیب

1395/07/13

9499

بار بازدید شده
Habits-of-the-World-s-Most-Successful-People در این مطلب ۷ عادت مشترک میان افراد موفق را با هم مرور می‌کنیم.
9499
اگر این ۷ ویژگی را دارید، انسان موفقی هستید
Vidoal
4.94
اگر این ۷ ویژگی را دارید، انسان موفقی هستید
موفقیت یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد، محصول سال‌ها و گاهی یک عمر تلاش است. محصول عاداتی است که فرد را به سمت رسیدن به اهدافش سوق می‌دهد. «موفقیت» تعاریف مختلفی دارد اما می‌توان به طور کلی روی یک تعریف توافق کرد: یک فرد زمانی موفق است که به موفق شدن دیگران کمک می‌کند، به اهداف شخصی و حرفه‌ای خود می‌رسد، چیزی خلاقانه و سودمند خلق می‌کند و توامان با به‌دست آوردن مبالغ زیادی پول، دیگران را نیز شاد ‌می‌کند. هر کدام از این عناصر موفقیت، بسیاری از ما را خوشحال و خشنود می‌کند.
 
شما برای رسیدن به چنین سطحی از موفقیت باید از عادات افراد موفقی که پیش از شما آمده‌اند درس بگیرید. در این مطلب ۷ عادت مشترک میان افراد موفق را با هم مرور می‌کنیم. این افراد تمام یا بخشی از عناصر موفقیت را که در بالا تعریف شد در زندگی خود به دست آورده و تجربه کرده‌اند.

۱- آن‌ها روی خود سرمایه‌گذاری می‌کنند. شما می‌توانید روی یک خودرو، در بورس یا حتی روی تفریح امشب‌تان سرمایه‌گذاری کنید. اما فقط یک سرمایه‌گذاری است که انجام دادنش حیاتی است و تا ابد با شما می‌ماند: سرمایه‌گذاری روی خودتان. اگر می‌خواهید انسان موفقی باشید، سرمایه‌گذاری روی خود عامل اصلی آن است. این موضوع به این معنی است که توسعه و رشد خود را به توسعه و رشد چیزهایی که در بیرون از شما وجود دارند، ترجیح دهید. برای مثال، سرمایه‌گذاری در آموزش، هم در وجه زمانی و هم در وجه مالی، به‌ندرت یک سرمایه‌گذاری ضعیف است. مطالعه منظم اخبار و شرکت در کلاس‌های آنلاین رایگان معمولا برای رشد ذهنی و بینشی شما مناسب است. مهم نیست چه کاری می‌کنید و چگونه آن را انجام می‌دهید، آن‌چه مهم است انگیزه مداوم برای رشد شخصی است، خواه رشد شخصی به معنی یادگیری اطلاعات جدید و مهارت‌های جدید باشد، خواه تغییر چهره.  

۲- شکست باعث عقب‌نشینی آن‌ها نمی‌شود. جاده موفقیت هرگز جاده‌ای مستقیم نبوده است. در واقع، اکثر آدم‌های موفق فقط بعد از چشیدن طعم شکست و فائق آمدن بر مشکلات بوده که به پیروزی و موفقیت رسیده‌اند. برای مثال بیل گیتس را در نظر بگیرید؛ اولین کسب‌وکار او به نام Traf-o-Data یک ناکامی و شکست به معنای واقعی کلمه بود. او در این وضعیت به جای این‌که ناامید شود یا از دست کار بکشد و یک شغل معمولی انتخاب کند، شرکت مایکروسافت را تاسیس کرد و همه امروز با دستاوردهای او در این شرکت آشنا هستیم. شکست در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف به سراغ آدم می‌آید؛ از اشتباهات اجتماعی شرم‌آور گرفته تا شکست‌های کاری. افراد موفق اجازه نمی‌دهند این شکست‌ها سد راه آن‌ها شود. در عوض، تمرکزشان روی ادامه مسیر به سمت جلو است.
 

۳- تفکر و تصمیم‌های آن‌ها معطوف به آینده است. آدم‌های موفق هنگام تصمیم‌گیری به آینده نگاه می‌کنند تا‌ اکنون. آن‌ها ۱۰۰ دلار در ماه آینده را به ۵۰ دلار امروز ترجیح می‌دهند. آن‌ها معمولا دست‌یابی به چیزی را در زمان حال قربانی دستاوردهای بزرگ در آینده می‌کنند. برای مثال وارن بافت، سرمایه‌گذار و میلیاردر سرشناس، را در نظر بگیرد. او معتقد است صبر کلید موفقیت در هر کاری است. او هیچ‌وقت تصمیم‌های خلق‌الساعه و بدون مطالعه نمی‌گیرد. در عوض، او زمانی را روی موضوع تمرکز کرده و تصمیم‌های دقیق و قدرتمند می‌گیرد و از این‌که دیگران در مورد او چه قضاوتی می‌کنند هراسی ندارند.

۴- آن‌ها از حرکت رو به جلو واهمه‌ای ندارند. گاهی، تنها تفاوت بین یک انسان موفق با یک انسان معمولی این است که آدم‌های موفق تصمیم‌های‌شان در جهت حرکت رو به جلو است. آدم‌های معمولی برای تصمیم‌گیری ترس، واهمه، تردید و عدم قطعیت دارند، اما انسان‌های موفق به‌رغم داشتن این حس‌ها، رو به جلو حرکت می‌کنند. ریچارد برانسون، کارآفرین و سرمایه‌گذار بریتانیایی، همیشه کارش را پیش از آن‌که واقعا آماده انجام آن باشد آغاز می‌کند و انگیزه او به پیشرفت او را به سمت موفقیت هدایت می‌کند.

۵- آن‌ها تمرکز خود را روی کار حفظ می‌کنند. تمرکز برای موفقیت امری حیاتی است، اما ایجاد و حفظ تمرکز کار دشواری است. در زندگی عواملی که تمرکز را بر هم می‌زنند فراوان‌اند، از عوامل جزئی (مثل ایمیل‌ها، تلفن‌ها و اینترنت) گرفته تا عوامل بزرگ (مانند پیشنهادهای وسوسه‌کننده، پروژه‌های دیگر و مسیرهای ساده‌تر). اگر می‌خواهید به اهداف خود در زندگی دست پیدا کنید، تمرکز خود را روی اهداف مهم و اصلی‌تان حفظ کنید. هر لحظه‌ای را که صرف کاری غیرمرتبط با اهداف‌تان کنید در واقع آن لحظه را تلف کرده‌اید.
 

۶- آن‌ها مثبت‌اندیش‌اند. سخت است که در طول انجام یک پروژه سخت و خسته‌کننده یا پس از یک مانع مهم در برنامه‌های درازمدت، همیشه مثبت‌اندیش بود، اما انسان‌های موفق در انجام این کار توانا هستند. آدم‌های موفق به جای تمرکز روی وجوه منفی، روی بخش‌های مثبت کار تمرکز می‌کنند. آن‌ها چالش‌ها را تبدیل به فرصت می‌کنند. آن‌ها به جای این‌که حسرت نداشته‌های خود را بخورند، قدران داشته‌های‌شان هستند. آن‌ها با خود از چیزهای مثبت حرف می‌زنند تا موضوعات منفی و به جای گذشته، به آینده فکر می‌کنند.

۷- آن‌‌ها معنای توازن میان زندگی و کار را درک می‌کنند. سخت کار کردن برای موفقیت امری ضروری است. بدون داشتن اصول کاری قدرتمند و تعهد به انجام درست کارها، رسیدن به موفقیت غیرممکن است. با این وجود، سخت کار کردن به معنی کنار گذاشتن و ترک کردن بخش‌های مهم زندگی شخصی نیست. استراحت، آرامش و وقت‌گذرانی با خانواده و دوستان برای سلامت روانی شما لازم است. گاهی دست کشیدن از کار و ایجاد یک تعادل میان کار و زندگی بسیار مهم است و این کار از سوی موفقیت‌ترین و سخت‌کوش‌ترین انسان‌ها نیز رعایت شده و می‌شود.
 
منبع: inc

پیشنهاد می‌کنيم مطالب زير را نيز مطالعه کنيد:
۷ عادت افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند
۵ شیوه موثر برای کنترل احساسات قدرتمند
چگونه زندگی را از صفر آغاز کنیم؟
۷ ویژگی برجسته افراد قهرمان
۹ عادت انسان‌های بسیار حساس
سوالات و نظرات کاربران
0
خیرمحمد آریان
خیرمحمد آریان یکشنبه، 13 خرداد 1397
ز گهواره تا گور دانش بجوی
0
محبوبه قلی پور
محبوبه قلی پور پنج شنبه، 19 اسفند 1395
مورد یک قابل تامله.سرمایه گذاری رو خود آدم خیلی مهمه.یادگیری علوم ،یادگیری انواع مهارتها میتونه خیلی کمک کننده باشه .زمانیکه از یه راه به هدفت نرسیدی با داشتن مهارتهای متفاوت میتونی از یه راه دیگه به هدفت برسی.بنابراین پرسودترین سرما یه گذاری ،سرمایه گذاری روی خود آدمه.
0
بنیامین عزیزطولی
بنیامین عزیزطولی شنبه، 07 اسفند 1395
عالی بود! کاملا درسته! یک شرط خیلی مهم برای موفقیت، ترک عادتهای بد ذهنی هست که واقعا میتونه انسان رو به نابودی بکشونه!! با تمرین و حوصله میشه عادتهای مثبت رو جایگزین کرد.
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني جمعه، 10 دی 1395
یکی از مقاله های بسیار مفید سایت ویدو آل همین مقاله است.در مورد اول در مورد سرمایه گذاری روی خود صحبت شده است.ای کاش ما هم یاد بگیریم کمی هم روی خودمان سرمایه گذاری کنیم.پس باید برای خودمان ارزش قائل بشیم نه برای هوای نفسمون
1
مصطفی .
مصطفی کهن شنبه، 20 آذر 1395
هیچوقت عقب نشینی نکنید. شکست مقدمه پیروزی است.افراد موفق کسانی هستند که شکست را تجربه ولی از آن درس گرفته اند
0
پوژنگ پروازی
پوژنگ پروازی سه شنبه، 16 آذر 1395
به نظرم بخش عمده ای از خصوصیات افراد موفق عنوان شد،اما به انها میتوان فکر اقتصادی درست،داشتن پس انداز،استفاده کامل از مهارتهای خدادادی و....را افزود... با سپاس فراوان
0
یلدا شیرازی
یلدا شیرازی یکشنبه، 18 مهر 1395
و آنها هنجار شکن هستند و معمولا خود را مغلوب هنجارها و سنت های دست و پاگیر جامعه نمی بینند :) مررررسی عالی بود مطلب