۵ نشانه از این‌که فردی که با او در رابطه‌اید مناسب شما نیست

۵ نشانه از این‌که فردی که با او در رابطه‌اید مناسب شما نیست

میلاد

شکیب

1396/04/13

9911

بار بازدید شده
partner-not-right-signs-wrong-relationship-love-no-respect ما در این مطلب ۵ نشانه را به شما معرفی می‌کنیم که بیان‌گر عدم توازن یک رابطه‌اند و نشان می‌دهند طرف مقابل‌تان مناسب شما نیست.
9911
۵ نشانه از این‌که فردی که با او در رابطه‌اید مناسب شما نیست
Vidoal
4.34
۵ نشانه از این‌که فردی که با او در رابطه‌اید مناسب شما نیست
شک و تردید داشتن در مورد رابطه اصلا چیز عجیبی نیست. اصولا چه کسی می‌تواند با قطعیت بگوید فردی که با او در رابطه هستید از هر نظر مناسب شماست.

بسیاری از انسان‌ها وقتی فردی را برای ازدواج انتخاب می‌کنند در واقع می‌خواهند با او برای مدت طولانی، در حد یک عمر، زندگی کنند و به همین دلیل دوست دارند از انتخاب خود ۱۰۰ درصد مطمئن باشند. طبق گفته‌های پروفسور بریت بروگارد (Berit Brogaard)، استاد دانشگاه میامی در آمریکا، این‌که بفهمیم طرف مقابل‌مان ۱۰۰ درصد مناسب ماست کار بسیار دشواری است اما راه‌هایی وجود دارد که بفهمیم نامزد یا کسی که با ما در رابطه است مناسب ما نیست.

هیچ‌کس نمی‌تواند در مورد این موضوع به شما جواب قطعی بدهد اما نشانه‌های هشداردهنده‌ای وجود دارد که گاهی شما آن‌ها را در رابطه خود نمی‌بینید. بنابراین، اگر در مورد انتخاب مرد یا زن زندگی خود دچار تردید هستید این مطلب را بخوانید. ما در این مطلب ۵ نشانه را به شما معرفی می‌کنیم که بیان‌گر عدم توازن یک رابطه‌اند و نشان می‌دهند طرف مقابل‌تان مناسب شما نیست.

۱- ارزش‌های اصلی شما با هم متفاوت است.
ارزش‌های اصلی و مرکزی در زندگی هر فرد غیر قابل مذاکره‌اند. این ارزش‌ها چیزهایی شبیه علاقه به داشتن بچه یا زندگی در شهر یا کشوری دیگر هستند و اگر طرف مقابل شما نظراتی متفاوت شما داشته باشد، آن‌گاه این اختلاف غیر قابل مذاکره و حل می‌شود و اگر شما نخواهید این ارزش خود را تغییر دهید در رابطه دچار مشکل خواهید شد. پروفسور بروگارد اشاره می‌کند که عوض کردن ارزش‌های اصلی در زندگی کار ممکنی است اما از نظر او «تغییری این‌چنینی نباید نتیجه فشار یا توصیه‌های طرف مقابل‌تان باشد. شما باید در مسیر رشد شخصی به چنین نتیجه‌ای برسید».

۲- تصمیم‌های اصلی رابطه را یک نفر می‌گیرد.
اگر نامزد شما تمام مسائل مربوط به رابطه را به‌تنهایی تعیین می‌کند، رابطه شما متوازن نیست. طبق نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شده، سه سال و نیم پس از ازدواج، هر یک از طرفین شروع می‌کنند به تصمیم‌سازی در رابطه بدون مشارکت فرد دیگر. آیا این طرف مقابل‌تان است که تصمیم می‌گیرد شما چه بخورید، چه فیلمی تماشا کنید و تعطیلات را چگونه بگذرانید؟ اگر این‌گونه است طبق گفته‌های بروگارد باید نگران رابطه خود باشید.
 

۳- طرف مقابل به شما احترام نمی‌گذارد.
طرفین یک رابطه باید به هم احترام بگذارند. اما فقدان احترام دوطرفه خود را به شیوه‌های مختلفی در رابطه نشان می‌دهد که این نشانه‌ها می‌تواند رفتارهای کلامی و احساسی یا خشونت‌های غیرکلامی باشد. بروگارد معتقد است این بی‌احترامی‌ها گاهی آن‌قدر جزئی می‌شوند که تشخیص آن‌ها سخت است اما در اکثر مواقع به شیوه‌های مختلفی بروز می‌کنند مثل بیان حرف‌های ناخوشایند و گفتن حرف‌های ناراحت‌کننده در مورد چهره شما. این رفتارها معمولا برای کنترل فرد مقابل انجام می‌شود. دکتر پیتر گری، روان‌شناس، معتقد است که فقط عشق در رابطه کافی نیست، احترام هم باید باشد.

۴- طرف مقابل به نیازهای عاطفی شما توجهی نمی‌کند.
اگر طرف مقابل‌تان از شما توقع داشته باشد که زندگی‌تان را رها کنید و شبیه معیارهای او باشید، در واقع او هیچ توجهی به نیازهای شما در رابطه نمی‌کند. بروگارد می‌گوید: «اگر به این موضوع دقیق فکر ‌کنید ممکن است به این نتیجه برسید که طرف مقابل‌تان هرگز به نیازهای شما فکر نکرده و آن‌ها را درک نکرده است».

۵- طرف مقابل بیش‌تر مراقبت می‌شود تا مراقبت کند.
این مورد را معمولا خیلی سریع متوجه نمی‌شوید اما وقتی آن را در رابطه خود درک کردید، دیگر آن را به‌راحتی فراموش نمی‌کنید. احتمالا شما دائما به طرف مقابل خود فکر می‌کنید و مراقبت هستید که او همیشه خوشحال و راضی باشد اما او هیچ‌گاه در قبال این رفتارهای شما کاری نمی‌کند. اگر تعادل رابطه شما به هم ریخته احتمالا دیگر یک زوج عاشق نیستید و رابطه شما به یک رابطه پدر-دختری یا مادر-پسری تنزل پیدا کرده است. در این حالت یک نفر دائما مراقبت می‌شود و یک نفر دائما مراقبت می‌کند؛ رابطه‌ای بین یک نفر مراقبت‌کننده و یک نفر مراقبت‌شونده.
سوالات و نظرات کاربران
0
حامد جعفری
حامد جعفری چهارشنبه، 28 شهریور 1397
مفید بود ممنون
0
رضا مطهری
رضا مطهری چهارشنبه، 18 مرداد 1396
جالب بود.ممنون
0
مهسا منظرنژاد
مهسا منظرنژاد یکشنبه، 08 مرداد 1396
خوب بود .مرسی
0
ادریس دانا
ادریس دانا سه شنبه، 27 تیر 1396
من که با کسی تو رابطه نیستم نبودم تو این 30 سال که از عمرم میره
1
خیرمحمد آریان
خیرمحمد آریان سه شنبه، 27 تیر 1396
وقتی پای پول در میان نباشد !
0
ابوالفضل صباغ
ابوالفضل صباغ شنبه، 24 تیر 1396
خوب بود
0
Motahare Pirie
Motahare Pirie جمعه، 23 تیر 1396
عاااالیع😊😍😊
1
meghdad vz
meghdad vz چهارشنبه، 14 تیر 1396
از نظر من این مسائل باید به صورت واحد درسی به جوانان آموزش داده شود.