۴ مرحله تا رسیدن به یک رابطه موفق

۴ مرحله تا رسیدن به یک رابطه موفق

میلاد

شکیب

1396/01/29

5611

بار بازدید شده
Four-phases-that-lead-a-successful-relationship در این مطلب ۴ مرحله رسیدن به یک رابطه موفق را با شما در میان می‌گذاریم. این مطلب را بخوانید و ببینید در رابطه خود در کدام مرحله قرار دارید و با این شناخت از این به بعد هوشمندانه‌تر رفتار کنید.
5611
۴ مرحله تا رسیدن به یک رابطه موفق
Vidoal
4.59
۴ مرحله تا رسیدن به یک رابطه موفق
یک رابطه معنادار و درست بدون تلاش و یک‌شبه به دست نمی‌آید. چنین رابطه‌ای نیاز به شوق، تلاش و عزم دارد. گرچه هر رابطه‌ای ویژگی‌های خاص خود را دارد اما مراحل و فازهای مشخص و مشترکی بین همه رابطه‌ها و همه آدم‌ها وجود دارد. این مراحل بنیان و اساس ساخت یک رابطه موفق و باثبات‌اند که منجر به یک رابطه طولانی‌مدت و بادوام می‌شوند. در این مطلب ۴ مرحله رسیدن به یک رابطه موفق را با شما در میان می‌گذاریم. این مطلب را بخوانید و ببینید در رابطه خود در کدام مرحله قرار دارید و با این شناخت از این به بعد هوشمندانه‌تر رفتار کنید.

۱- مرحله عشق و عاشقی.
دیدارهای اول، تماس‌های اول و اشتیاق برای کنار هم بودن و کنار هم ماندن. علاقه، شوق، هیجان، سرگرمی و عشق. در این مرحله وقتی صبح‌ها از خواب بیدار می‌شوید با لبخندی بر لب به طرف مقابل خود فکر می‌کنید و شب هنگام خواب نیز به یاد او هستید. شما هر دو بهترین رفتارهای خود را بروز می‌دهید: یک جنتلمن و یک بانوی واقعی. هیچ خطا و دعوایی وجود ندارد، هر چه هست شیفتگی و علاقه است. این همان مرحله‌ای که در آن عشق شما را کور می‌کند. گرچه بهتر است بگوییم در این مرحله بیش‌تر شیفگی روی می‌دهد تا عشق، اما به هر حال در این فاز آن‌چه هست چیزی نیست جز احساس خوشایند با هم بودن.

۲- مرحله بیدار شدن.
صرف نظر از مدت زمان مرحله عشق و عاشقی، این زمان جذاب و دوست‌داشتنی همیشه دوام زیادی ندارد. در این فاز واقعیت‌ها کم‌کم خود را به ما نمایان می‌کنند. اولین عدم توافق‌ها، اولین پرخاش‌گری‌ها، اولین نزاع‌ها و اولین تماس‌ها با دوستان برای مشورت در این مرحله روی می‌دهد. در این مرحله شما طرف مقابل خود را بدون تمامی هاله‌های غیرواقعی که خود شما دور او پیچیده‌اید می‌بینید. بله، او معشوق شماست؛ آدمی مثل تمامی آدم‌های دنیا با همان نقص‌ها و ناکاملی‌ها. با خود می‌پرسید آیا این فرد برای من مناسب است؟ سردرگمی، تردید و اضطراب به سراغ شما می‌آید. در این‌جا شما در نقطه حساسی ایستاده‌اید که بسیاری از رابطه‌ها در همین نقطه پایان می‌یابند. آیا شما به درد هم می‌خورید؟ اگر آری، آیا آن‌قدر بالغ هستید که از این مشکلات گذر کنید؟
 

۳- مرحله اعتماد.
تجربه رویارویی با واقعیت و تمامی اضطراب‌های مراحل و فازهای پیشین در این مرحله یک دستاورد مهم دارد: شما یکدیگر را بسیار عمیق‌تر و دقیق‌تر از گذشته می‌شناسید. اکنون شما از موضوعات و مسائل مورد علاقه طرف مقابل خود و موضوعاتی که او به آن‌ها علاقه‌ای ندارد، کیفیت‌ها و کمبودها، نظرات و قضاوت‌ها و احساس او به شما آگاهی کامل دارید. در این‌جا شما به او به‌عنوان یک انسان و یک همراه اعتماد و اعتقاد دارید. شما این فرد را به‌عنوان یک انسان فوق‌العاده قبول دارید و از این مهم‌تر این‌که این فرد همیشه در کنار شماست و از شما حمایت می‌کند. گرچه آن‌ هیجان و شور مرحله عشق و عاشقی در این فاز وجود ندارد اما احساسات عمیق و کاملی در این مرحله تثبیت می‌شود: اعتماد، احترام و قدردانی دوطرفه. در این مرحله شما در کنار هم رشد می‌کنید و تبدیل به انسان‌های بالغی می‌شوید. شما یاد می‌گیرید چگونه با هم سازش کنید و به نیازها و علائق یکدیگر احترام بگذارید. در این مرحله شما تبدیل به انسان‌ها و عاشق و معشوق‌های بهتری می‌شوید.
 
۴- مرحله کشف دوباره.
فقط رابطه‌های واقعا موفق به این مرحله می‌رسند. در این مرحله مهم شما به یک عشق دائمی می‌رسید؛ احساسی عمیق و زیبا که همه انسان‌ها شانس تجربه کردن آن را ندارند. مرحله کشف دوباره برآیند و نتیجه همه مراحل و فازهای پیشین است. در این دوره زمانی شما احساس بسیار خوب و شیفتگی فوق‌العاده‌ای به یکدیگر دارید که در سطح بسیار عمیقی بین شما اتفاق می‌افتد. در این مرحله شما عمیقا طرف مقابل خود را می‌شناسید و هم‌زمان این عقیده که او مناسب‌ترین فرد برای شماست دائما در شما رشد می‌کند و شما به یکدیگر، عشق‌تان و احساسات عمیق‌تان اعتماد کامل دارید. در نهایت در این فاز شما دیگر نمی‌توانید زندگی خود را بدون او تصور کنید. شما به حضور و اثرات یکدیگر نیاز دارید و اگر هر دو به قدر کافی بالغ و دانا باشید این مرحله تا ابد در رابطه شما ادامه می‌یابد.
سوالات و نظرات کاربران
0
سید محمد حسینی
سید محمد حسینی شنبه، 11 شهریور 1396
کاملا موافقم همین مراحل را من در ازدواجم تجربه کردم
0
پیمان photo
پیمان پنج شنبه، 31 فروردین 1396
ممنون و خسته نباشید عشق یعنی ابرو, لبخند, اخلاق, شکل غذا خوردن, یعنی شما معشوق رو بشناسی با دونستن جزئیات وجودی اون آدم دیوانه اش باشی عده ای همون اول از کسی خوششون میاد اسمشو میذارن عشق. در حالی که عشق زمان میبره تا شکل بگیره و تلاش به شدت تاثیر داره توی شکل گرفتنش عشق نگاه اول وجود نداره. خیلی از رابطه ها برای درک نکردن همین موضوع شکست میخوره. توقع ماورایی عشاق از هم دارن.
0
نسیم زندی
نسیم زندی پنج شنبه، 31 فروردین 1396
به نظرم مرحله اعتماد مهم ترین مرحله است
-1
بهزاد قلیزاده
بهزاد قلیزاده چهارشنبه، 30 فروردین 1396
استفاده کردم