شناسایی ۱۳۰۰ کهکشان جدید توسط تلسکوپ آفریقای جنوبی

شناسایی ۱۳۰۰ کهکشان جدید توسط تلسکوپ آفریقای جنوبی

میلاد

شکیب

1395/05/04

4345

بار بازدید شده
South-African-Telescope-Spots-1,300-Unknown-Galaxies ستاره‌شناسان اهل آفریقای جنوبی به‌تازگی بیش از هزار کهکشان جدید را معرفی کرده‌اند که تا پیش از این کسی از وجود آن‌ها اطلاعی نداشت. این اولین نمایش دستاوردهای تلسکوپی است که قرار است لقب «بزرگ‌ترین تلسکوب جهان» را به خود اختصاص دهد.
4345
شناسایی ۱۳۰۰ کهکشان جدید توسط تلسکوپ آفریقای جنوبی
Vidoal
4.86
شناسایی ۱۳۰۰ کهکشان جدید توسط تلسکوپ آفریقای جنوبی
ستاره‌شناسان اهل آفریقای جنوبی به‌تازگی بیش از هزار کهکشان جدید را معرفی کرده‌اند که تا پیش از این کسی از وجود آن‌ها اطلاعی نداشت. این اولین نمایش دستاوردهای تلسکوپی است که قرار است لقب «بزرگ‌ترین تلسکوب جهان» را به خود اختصاص دهد.

این تلسکوپ که ساخت آن در سال ۲۰۳۰ به پایان خواهد رسید، از هزاران آنتن رادیویی تشکیل خواهد شد که در مجموع یک کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد و به همین دلیل به آن Square Kilometer Array نیز نام داده‌اند. این تلسکوپ در یک همکاری بین‌المللی ساخته شده که مقر اصلی تیم سازنده در دانشگاه منچستر انگلستان قرار داد. فاز اول ساخت این تلسکوپ در سال ۲۰۲۳ کامل می‌شود که ۶۵۰ میلیون یورو برای سازندگان هزینه دربر خواهد داشت.

ستاره‌شناسان تخمین می‌زنند که این تلسکوپ در هر ثانیه به اندازه ۳۵ هزار DVD اطلاعات از آسمان تولید می‌کند که برای این‌که این حجم از اطلاعات را روی گوشی هوشمند خود ببینید به ۲ میلیون سال زمان نیاز دارید.

با استفاده از این تلسکوپ به‌تازگی ۱۳۰۰ کهکشان در فضایی از آسمان به اندازه ۲۰ برابر ماه کامل رصد شده‌اند که از میان این کهکشان‌های رصدشده تنها ۷۰ کهکشان تا پیش از این شناخته شده بودند. این تلسکوپ در حال حاضر 16 آنتن دارد که این تعداد به مرور افزایش خواهد یافت.

منبع: nytimes
سوالات و نظرات کاربران
0
نسیم زندی
نسیم زندی پنج شنبه، 31 فروردین 1396
هیچوقت از ستاره شناسی خوشم نمیومد
0
اکبر فاریابی
اکبر فاریابی چهارشنبه، 04 اسفند 1395
عشق دوران کودگی من ستاره شناسی بود
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني یکشنبه، 26 دی 1395
البته به طور کامل تسوط دانشمندان آفریقای جنوبی ساخته نشده بلکه با کمک یک تیم بین المللی که مرکز آن هم در انگلستان هست.با این حال باید به افریقای جنوبی تبریک گفت
0
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 29 آذر 1395
خیلی تلسکوپ پیشرفته ای هست.چه جالب
0
Zahra  Yosefi
Zahra Yosefi پنج شنبه، 25 آذر 1395
واقعا جالب بود، ممنون
0
امیر صدساله زاده
امیر صدساله زاده چهارشنبه، 10 آذر 1395
nytimes مطالب جالبی داره ممنون
0
امیر صدساله زاده
امیر صدساله زاده سه شنبه، 09 آذر 1395
جالبه
0
Photoclip Channel
سجاد علیزاده شنبه، 06 آذر 1395
خیلی جالبه برام که این اتفاق داره تو آفریقای جنوبی و توسط دانشمندای خودشون اتفاق میفته.