حتی یک نخ سیگار در روز نیز برای سلامتی بسیار مضر است

حتی یک نخ سیگار در روز نیز برای سلامتی بسیار مضر است

میلاد

شکیب

1395/09/21

14824

بار بازدید شده
Even-a-Cigarette-a-Day-Is-Bad-Your-Health فردی که روزی یک سیگار می‌کشد ۹ برابر بیش‌تر از یک فرد غیرسیگاری در معرض خطر مرگ بر اثر سرطان ریه است. چنین فردی حتی اگر در سن ۵۵ سالگی سیگار را ترک کند، ۴۴ درصد بیش از افراد غیرسیگاری در معرض مرگ زودرس است.
14824
حتی یک نخ سیگار در روز نیز برای سلامتی بسیار مضر است
Vidoal
4.86
حتی یک نخ سیگار در روز نیز برای سلامتی بسیار مضر است
فردی که روزی یک نخ سیگار می‌کشد ۹ برابر بیش‌تر از یک فرد غیرسیگاری در معرض خطر مرگ بر اثر سرطان ریه است. چنین فردی حتی اگر در سن ۵۵ سالگی سیگار را ترک کند، ۴۴ درصد بیش از افراد غیرسیگاری در معرض مرگ زودرس است.  
 
نتایج این پژوهش جامع که در مرکز JAMA Internal Medicine انجام شده، نشان می‌دهد که حتی استعمال اندک تنباکو نیز خطرناک است. محققان از بیش از ۵۰۰ هزار زن و مرد درباره عادات سیگار کشیدن‌شان در سال‌های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۶ سوال پرسیدند و دوباره در سال‌های بین ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵ که متوسط سن این افراد ۷۱ سال بود، همین پرسش‌ها را تکرار کردند.
 
محققان داده‌هایی را درباره سن شروع کشیدن سیگار، تعداد سیگار در روز، سن ترک سیگار و به‌علاوه اطلاعاتی در مورد نژاد، میزان تحصیلات، شاخص توده بدن، مصرف الکل و فعالیت جسمانی جمع‌آوری کردند و افراد تحت مطالعه را از سال ۲۰۱۱ تحت نظر داشتند.
 
پژوهش‌گران پس از کنترل فاکتورهای دیگر سلامتی افراد مورد مطالعه، به این نتیجه رسیدند که مقایسه با افراد غیرسیگاری، افرادی که در طول عمر خود روزانه بین یک تا ۱۰ نخ سیگار می‌کشند، ۵۰ درصد بیش‌تر در معرض بیماری‌های قلبی- عروقی هستند و احتمال ابتلا به بیماری‌های تنفسی در آن‌ها ۶ برابر بیش‌تر از افراد غیرسیگاری است.
 
نائل فریدمن، نویسنده ارشد این پژوهش و اِپیدمیولوژیست در موسسه ملی سرطان، می‌گوید: «میزان افرادی که تعداد بسیار کمی سیگار در روز می‌کشند روزبه‌روز در حال افزایش است و همین مسئله دلیل اصلی انجام چنین پژوهشی بود. حتی افرادی که تعداد کمی سیگار در روز می‌کشند نیز از ترک سیگار منفعت‌های زیادی می‌برند».
 
منبع: nytimes
سوالات و نظرات کاربران
0
آرش photo
آرش جمعه، 11 اسفند 1396
اولا نیکوتین روی بدن تاثبر داره و تلقین نیست بعدشم مسئله ی امید به زندگیه یعنی یه زندگیه با هدف و کشور درست وحسابی آدمو برای طول بیشتر زندگی تشویق میکنه ولی بی امید بودن و .... تو کشورهای جهان سومی عرض زندگی رو با ارزشتر میکنه که سیگارو ..... عرض می دن حسابی !!!!
0
پرهام photo
پرهام یکشنبه، 14 آبان 1396
سلام دوستان. حدود دو سال با چهار تا از دوستانم ارتباط خیلی نزدیکی داشتیم و همین جمع باعث مصرف زیاد سیگار شد یعنی چیزی حدود دو پاکت در روز برای هر نفر و هر بار که خواستم ترک کنم حضور در جمع دوستانم باعث وسوسه کشیدن سیگار میشد هشت ماه پیش تصمیم جدی گرفتم که سیگار رو ترک کنم و بعد از دو یا سه هفته ترک دوستانم رو هم مجبور شدم ترک کنم و کمتر ببینمشون و دوری از دوستانم اگرچه برام عزیز بودند باعث شد دیگه هیچوقت وسوسه کشیدن حتی یک نخ سیگار هم به سراغم نیاد پیشنهاد میکنم اگر واقعا کسی قصد ترک سیگار داره باید از دوستان سیگاریش فاصله بگیره یا اون‌هارو ترک بده وگرنه غیر ممکنه بتونه پای این ترک کردن بمونه و بالاخره روزی دوباره با کشیدن فقط یه نخ سیگار شروع میکنه حتی بیشتر از قبل
0
احسان  photo
احسان پنج شنبه، 09 شهریور 1396
ادمای افسرده مثه من اینو ببینن بازم سیگار میکشن
0
ربابه ابراهیمی
ربابه ابراهیمی سه شنبه، 23 خرداد 1396
مطلب آموزنده بود. ولی خطرات سیگار برای کسی که بوی آن را استشمام می کند از کسی که سیگار را می کشد بیشتر است.
0
مهدی نیک زادسمسکندی
مهدی نیک زادسمسکندی پنج شنبه، 10 فروردین 1396
منم یه مدت سیگار و قلیون میکشیدم ولی الان 4 ساله لب به سیگار و قلیون نزدم
0
سعید آرمیده
سعید آرمیده یکشنبه، 06 فروردین 1396
سلام.مطلب مفید و مختصری بود و ضمنا این را بدانید که سیگار حاوی 4000 ماده شیمیایی و تنباکو نیز حاوی بیش از 60 ماده سرطان‌زا و بیش از 700 ماده افزودنی (نگه‌دارنده‌ها، طعم دهنده‌ها) است
0
محمدرضا جوکار
محمدرضا جوکار پنج شنبه، 26 اسفند 1395
اخه این سیگار چی به بعضیاز ادما میده که حاضرن به خاطرش سلامتیش رو از دست بدن و که از دو طرف ضرر کنن یکی برای خرید سیگار(دود هوا) و دیگری به بدست اوردن سلامتی از دست رفته به خاطر سیگار
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني دوشنبه، 20 دی 1395
در مورد مساله آلودگی هوا و مقاسیه تاثیر اون بر ریه در مقایسه با سیگار باید بیشتر تحقیق صورت بگیره.به نظرم تاثیر قلیان و سیگار خیلی بیشتر از آلودگی هوا باشه
0
رامتین کریمی
رامتین کریمی شنبه، 18 دی 1395
این را هم لازم است بدانید که با وجود آلودگی های بسیار زیاد شهر های بزرگ ریه یک فرد سالم شباهت زیادی به ریه فردی است که 10 الی 20 سال قبل سیگار کشیده و مرده!با این اوصاف تصور کنید که سیگار هم بکشید!ببینید دیگر چه فاجعه ای برای بدنتان رخ می دهد!
0
Hanieh haghighat
Hanieh haghighat شنبه، 11 دی 1395
مشکل اینجاست که همه تلقین میکنن سیگار باعث میشه اعصابشون اروم بشه این سیگار نیست که باعث اروم شدن اعصابشون میشه بلکه اون تلقینه هست به امید روزی که روی چیز های اشتباه تلقین نداشته باشیم.
0
Eli Mehr
Eli Mehr جمعه، 10 دی 1395
همه افراد سیگاری از تمامی این اطلاعات باخبرند. اما ترک سیگار حقیقتا کار ساده ای نیست.
0
امیر قربانی
امیر قربانی دوشنبه، 06 دی 1395
حیف که اونایی که می خواهن جوان هارو بع بی راهه بکشند خیلی وارد تر از ما ها هستند و میدونن که از کجا وارد شوند تا ما رو راضی کنند
0
خشایار تُرک
خشایار تُـرک چهارشنبه، 24 آذر 1395
من ۲۰ سالمه و تا حالا سیگار نکشیدم؛ نمیدونم فروبردن حجم زیادی از دود سیگار یا قلیان به درون ریـه‌ها چه حس خوشی داره که خیلی‌ها سالها درگیرش هستن! اما خب هرکسی که اینکار رو انجام میده دلیل خودش رو داره
0
immortal  photo
immortal دوشنبه، 22 آذر 1395
اوضاع اقتصادی و اجتماعی درست بشه ملت هم از سیگار رو برمیگردونن ،90 درصد سیگاریا از روی اعصاب خوردی و نداشتن امکانات زندگی مناسب و نبود آرامش فکری رو به سیگار میارن از جمله خود من.بعلاوه ریز گرد و پارازیت و پالم و هزار کوفت دیگه هم به خورد ملت میره و کسی صداش درنمیاد .
0
محمدعلي سنمبري
محمدعلي سنمبري دوشنبه، 22 آذر 1395
از دید من این مقالات تاثیر عمده ش روی آدم های غیر سیگاری هست نه سیگاری. احتمالا یه سیگاری در لحظه اول خوندن همچین مقاله ای میگه : برو حالت خوشه! یا شاید بگه : حالا چهار نفر که مردن با سیگارو به ما نشون بدن و بدترین پاسخی هم که میتونن بدن اینه که " حتما این دانشمندا تا حالا سیگار نکشیدن تا ببینن چه حالی میده! به نظرم ترک سیگار مقوله ای که با این مقالات و ویدئوها و عکس ها و کتاب ها خیلی تاثیر نداره چون همه سیگاری ها می دونن که سیگار مضر هست و سرطان زا- همه عکس ریه آلوده رو روی پاکت ها سیگار دیدند ولی بازم می کشند. چرا؟؟ میگن قبح گناه بریزه گناه عادی میشه - سیگار کشیدن برای سیگاری هم همینه
0
گروه آموزشی ویدوآل
گروه آموزشی ویدوآل دوشنبه، 22 آذر 1395
(پاسخ) سلام، حق با شماست و ما اینو میدونیم، توی مقالات و ویدئوهای موجود تلاش می‌کنیم از سیگاری شدن افراد سیگاری جلوگیری کنیم و به زودی با یک کمپین بزرگ، میریم سراغ افراد سیگاری و راه‌کارهایی رو ارائه خواهیم داد که هرکسی خواست بتونه سیگار رو ترک کنه و این کمپین بر اساس مضرات سیگار نخواهد بود.
0
سروش عباسی
سروش عباسی دوشنبه، 22 آذر 1395
ادیسون می فرمایند : ترک سیگار اصلا سخت نیست من خودم تا حالا بیش از صد بار ترک کردم;-)
0
امیر قربانی
امیر قربانی یکشنبه، 21 آذر 1395
در همون لحظه اول باید به سیگار نه گفت ای کاش درباره ضرر های سیگار بیش تر میگفتید احساس میکنم باز هم حالا داشت برای اضافه کردن مطالب مفید دیگر ممنون
0
sadeq 195
sadeq 195 دوشنبه، 22 آذر 1395
(پاسخ) به نظر من هرچی درباره ضررش بگن و باز تو جامعه موجود باشه کفایت نمی کنه. باید ی جورایی جلو ساخت و بودنش در جامعه رو گرفت. زمانی که توی جامعه موجود باشه، هرچی هم که از ضررش بگی فایده آن‌چنانی نداره!!!
0
علي ملك محمدي
علي ملك محمدي دوشنبه، 22 آذر 1395
(پاسخ) با اجبار مشكلي حل نميشه... بايد فرهنگ سازي و اطلاع رساني شه و مردم خودشون سمتش نرن به نظر من
0
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 22 آذر 1395
سیگارکشیدن ضرر داره. پیری زودرس و کاهش عمر و خرابی ریه از عواقبشه. لذت آنی و شود کوتاه مدت رو ندیم به خرابی بلندمدت