یک روز با مارک زاکربرگ

یک روز با مارک زاکربرگ

میلاد

شکیب

1396/03/30

16586

بار بازدید شده
a-typical-day-life-mark-zuckerberg می‌خواهیم با هم یک روز عادی زندگی مارک زوکربرگ، موسس و مدیرعامل کمپانی فیس‌بوک و یکی از ثروتمندترین انسان‌های جهان، را مرور کنیم.
16586
یک روز با مارک زاکربرگ
Vidoal
4.61
یک روز با مارک زاکربرگ
بسیاری دوست دارند بدانند آدم‌های موفق چگونه روز خود را سپری می‌کنند. شاید اتفاق ویژه‌ای در سبک زندگی آن‌ها وجود دارد که باعث چنین موفقیتی شده است؟ برای پاسخ به این پرسش می‌خواهیم با هم یک روز عادی زندگی مارک زاکربرگ، موسس و مدیرعامل کمپانی فیس‌بوک و یکی از ثروتمندترین انسان‌های جهان، را مرور کنیم.

مارک زاکربرگ در طول روز کارهای زیادی برای انجام دادن دارد. او ۳۳ سال دارد و مالک کمپانی فیس‌بوک است با ارزش سهامی بالغ بر ۴۳۳/۲۵ میلیارد دلار. با این اوصاف اصلا تعجب‌برانگیز نیست که او کارهای زیادی در طول روز برای انجام دادن داشته باشد. گرچه او مدیر عامل فیس‌بوک است اما زمانی را صرف ورزش می‌کند، آزادانه سفر می‌کند و با خانواده خود وقت می‌گذراند.

او با حذف انتخاب‌های غیرضروری در زندگی و هدف‌گذاری‌های جاه‌طلبانه برای خود، یک زندگی متوازن و مولد را ایجاد می‌کند. در ادامه می‌خواهیم یک روز زندگی مارک زاکربرگ را مرور کنیم و به شما بگوییم که معمولا در طول روز چه کارهایی انجام می‌دهد.

زاکربرگ در پرسش‌ و پاسخ فیس‌بوک به جری سینفیلد اعلام کرد که صبح‌ها ساعت ۸ از خواب بیدار شده و سریعا روی گوشی همراهش فیس‌بوک، فیس‌بوک مسنجر و واتزاپ را چک می‌کند. پس از انجام این کارها، نوبت به ورزش می‌رسد؛ او هفته‌ای سه بار ورزش می‌کند. گاهی او سگ خانگی‌اش یعنی بیست (Beast) را همراه خود می‌برد. مدیر عامل فیس‌بوک می‌گوید که دویدن با سگش بسیار بامزه است و شبیه یک کار مضحک و خنده‌دار به نظر می‌رسد. بیست از نژاد شیپ‌داگ مجارستانی و بسیار بانمک است.

وقتی ورزش زاکربرگ به پایان می‌رسد نوبت صبحانه می‌شود. او خیلی در مورد صبحانه آدم سخت‌گیری نیست و هر چه در آن لحظه دوست داشته باشد می‌خورد. او وقت خود را روی تصمیم‌های کوچک هدر نمی‌دهد. به همین دلیل هم است که او همیشه یک لباس مشخص به تن دارد. لباس کار همیشگی زاکربرگ شامل شلوار جین، کفش کتونی و یک تی‌شرت خاکستری‌رنگ است. وقتی در سال ۲۰۱۴ در مورد کمد لباس‌هایش از او سوال شد به مخاطبان گفت: «واقعا دوست دارم زندگی‌ام را از مسائل نه چندان مهم پاک کنم. دوست دارم تا آن‌ جا که ممکن است درگیر تصمیم‌های کوچک نشوم و تمرکزم را روی ارتقای فیس‌بوک بگذارم».
 

طبق گزارش وب‌سایت CNBC خانه زاکربرگ در پابلو آلتو در کالیفرنیا مجهز به یک «دستیار هوشمند مصنوعی سفارشی» است. زاکربرگ در طول هفته ۵۰ تا ۶۰ ساعت را در کمپانی فیس‌بوک می‌گذراند اما به طور مداوم در مورد پلتفرم شبکه اجتماعی خود فکر می‌کند. او در این مورد به CNN گفته: «من بیش‌تر وقت‌ها به نحوه ارتباط با جهان و ارائه بهتر فیس‌بوک فکر می‌کنم اما این فکرها بیش‌تر در جلسات با دیگران یا هنگام انجام کارهای روزمره در ذهنم بالا و پایین می‌شوند». در روزهای ابتدایی سال ۲۰۱۷، وب‌سایت سرشناس The Verge گزارش داد که او برای مدیریت صفحه‌های خود در شبکه‌های اجتماعی درخواست کمک کرده و در این جهت ۱۲ نفر را استخدام کرده تا کامنت‌های نامربوط زیر پست‌هایش را در فیس‌بوک پاک کنند و پست‌های جدید بگذارند.

زاکربرگ وقتی مشغول انجام کاری نیست روی توسعه ذهنش کار می‌کند. اوا اکنون مشغول یادگیری زبان ماندریان چینی است. او همچنین تلاش می‌کند تا می‌تواند کتاب بخواند. در سال ۲۰۱۵ این چالش را برای خود طراحی کرده بود که هر دو هفته یک کتاب جدید بخواند.

با این همه، برنامه زندگی رومزه او هنگام سفر تغییر می‌کند. او با بسیاری از انسان‌های سرشناس دنیا دیدار داشته از جمله پاپ فرانسیس، باراک اوباما و دوست و شخصیت سرشناس مورد علاقه‌اش یعنی وین دیسل. به‌تازگی زوکربرگ سفرهای متعددی را به شهرهای مختلف ایالات متحده آمریکا داشته که بسیاری این کار را به دلیل علاقه او به ورود به دنیای سیاست در آینده می‌دانند. زوکربرگ، چه در حال سفر باشد و چه کار کردن، زمان مشخصی را با همسرش، دکتر پریسیالا چان، و دخترش، مکس، می‌گذراند. او هنگام تولد دخترش در دسامبر سال ۲۰۱۵، دو ماه فیس‌بوک را ترک کرد. در مارس سال ۲۰۱۷، این زوج سرشناس اعلام کردند که به‌زودی دختر دوم آن‌ها به دنیا خواهد آمد.
سوالات و نظرات کاربران
0
امیرعلی ولی پور
امیرعلی ولی پور پنج شنبه، 27 اردیبهشت 1397
خوب بود
1
محمد شریفی
محمد شریفی چهارشنبه، 09 اسفند 1396
سلام. اون وین دیسل نیس، وین دیزل هس، بازیگر معروف و گران‌قیمت هالیوود
1
salam photo
salam جمعه، 07 مهر 1396
سلام. با عرض معذرت اما من فکر میکردم در سایت شما ویدئو قرار میگیره نه مقاله! بخاطر همین تعجب کردم وقتی به این مطلب هدایت شدم و خبری از ویدئو نبود!
2
فهیمه دیوسالار
فهیمه دیوسالار پنج شنبه، 26 مرداد 1396
مرسی
5
زینا کرمی
زینا کرمی سه شنبه، 06 تیر 1396
جامعه ی جهانی باید تعریف دوباره ای از موفقیت به جوونا بده٬قرار نیست همه خیلی ثروتمند٬خیلی خوش اندام و خیلی....باشن.همینقد که زندگی آروم و رضایتبخشی داشته باشن و در کل احساس خوشبختی بکنن کافیه.
-2
خیرمحمد آریان
خیرمحمد آریان شنبه، 31 تیر 1396
(پاسخ) ما گفته شما را می پزیریم نیاز به تعریف جامعه ی جهانی نیست خخخخخخ
1
محمد ارسام گرامی
محمد ارسام گرامی چهارشنبه، 28 تیر 1396
جوان هاي اونا جوان هاي ما.
1
ادریس دانا
ادریس دانا سه شنبه، 27 تیر 1396
منم همیشه یک جور لباس میپوشم چون ندارم شباهتمون خیلی زیاده
2
سروش عباسی
سروش عباسی شنبه، 17 تیر 1396
واقعا زندگی این اشخاص به همین سادگیه یکم‌ باورش سخته
2
محمد حسن جعفریان photo
محمد حسن جعفریان چهارشنبه، 14 تیر 1396
عالی بودددددددددددددددددددددددددددد.
2
حسین غلامی
حسین غلامی شنبه، 10 تیر 1396
متاسفانه ما خود را با کار های بیهوده وقت خود را هدر میدهیم بیشتر افراد هم اصلا برنامه ریزی ندارد واسه همین به هیچ جا نمیرسن
2
محمد قلی زاده
محمد قلی زاده پنج شنبه، 01 تیر 1396
برنامه ریزی دقیق رمز موفقیت
4
یوسف حبیبی سوها
یوسف حبیبی سوها چهارشنبه، 07 تیر 1396
(پاسخ) برنامه ریزی دقیق امکان پذیر نیست دوست من، چون بیرون از دنیایی که توی ذهن آدم وجود داره، عدم قطعیت هایی پیدا میشن که برنامه ربزی ها رو بهم میریزن. برای همین همیشه به برنامه ریزی شناور باید اعتقاد داشت نه برنامه ریزی دقیق ربات وار.
3
امیر نعمتی
امیر نعمتی چهارشنبه، 07 تیر 1396
عالی بود