چگونه بدون سخت‌تر کار کردن، راندمان‌ خود را بالا ببریم؟

چگونه بدون سخت‌تر کار کردن، راندمان‌ خود را بالا ببریم؟

میلاد

شکیب

1395/10/19

8349

بار بازدید شده
Ways-Work-Smarter-Not-Harder همه ما به تجربه می‌دانیم که انتخاب بین کمیت یا کیفیت همیشه بهترین ایده و درست‌ترین شیوه برای انجام کارها نیست. یکی از شیوه‌ها برای داشتن رویکرد درست به موفقیت هوشیارانه‌تر و باهوش‌تر کار کردن است نه سخت‌تر.
8349
چگونه بدون سخت‌تر کار کردن، راندمان‌ خود را بالا ببریم؟
Vidoal
4.63
چگونه بدون سخت‌تر کار کردن، راندمان‌ خود را بالا ببریم؟
تصور غلطی وجود دارد که اگر می‌خواهید راندمان زیادی در کار داشته باشید باید زیاد کار کنید. تصور دیگری حاوی این نکته است که اگر سر شما همیشه شلوغ باشد شما آدم موفق‌تری خواهید بود. با این حال، همه ما به تجربه می‌دانیم که انتخاب بین کمیت یا کیفیت همیشه بهترین ایده و درست‌ترین شیوه برای انجام کارها نیست. یکی از شیوه‌ها برای داشتن رویکرد درست به موفقیت هوشیارانه‌تر و باهوش‌تر کار کردن است نه سخت‌تر. در این مطلب ۷ راهکار را به شما نشان می‌دهیم که بدون سخت‌تر کار کردن، راندمان کاری‌تان بالاتر رود.

۱-مهم‌ترین بخش از کار را اول انجام دهید.
این نکته ساده به نظر می‌رسد، اما بسیاری از ما عادت داریم آن‌قدر انجام دادن سخت‌ترین بخش کار را به تعویق بیاندازیم تا در دقیقه ۹۰ مجبور شویم آن را انجام بدهیم و معمولا نمی‌توانیم به خوبی یا به طور کامل آن را انجام دهیم. برای این‌که داخل این تله نیافتیم، بهتر است قبل از انجام هر کاری دو یا سه بخش مهم آن را شناسایی کرده و آن‌ها را صرف نظر از این‌که چقدر طول می‌کشند، پیش از هر کار دیگری انجام دهیم. این کار به شما در اولویت‌بندی کردن کارها کمک زیادی می‌کند و باعث می‌شود برای انجام کارها برنامه‌ریزی بهتری انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم مطلب «پشت‌گوش‌اندازها بخوانند؛ ۷ راهکار برای انجام به‌موقع کارها» (لینک) را مطالعه کنید.

۲-شب‌ها خوب و کامل بخوابید.
بدن شما نیاز به خواب و استراحت دارد و اکثر متخصصان با این موضوع موافق‌اند. ۷ تا ۸ ساعت خوابیدن در شب به شما کمک می‌کند تا تمرکز بیش‌تری در کار داشته باشید و خلاقانه‌تر فکر کنید چراکه با این کار توانمندی‌های شناختی شما افزایش می‌یابد. اشتباه رایجی که آدم‌ها انجام می‌دهند این است که برای انجام کارها شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌مانند، کم می‌خوابند و در نتیجه روز بعد انرژی و تمرکز لازم را برای انجام کارها ندارند. به جای این کار، به روتین روزانه خود وافادار بمانید. پیشنهاد می‌کنیم در این زمینه ویدئوی «مزایای خواب خوب شبانه» (لینک) را مشاهده و مطلب «آیا می‌توان نخوابیدن را جبران کرد؟» (لینک) را مطالعه کنید.
 

۳-صبح‌ها زود از خواب بیدار شوید.
می‌گویند برای موفقیت باید صبح‌ها زود از خواب بیدار شد. بدیهی است که هر چه در طول روز زمان بیش‌تری در اختیار داشته باشید، بیش‌تر فرصت دارید تا کارهای خود را انجام دهید. وقتی صبح‌ها زود از خواب بیدار شویم، بدن ما به الگوی سالم خوابیدن عادت می‌کند و به‌تدریج با داشتن خواب و استراحت کافی، دیگر صبح‌ها با زود بیدار شدن مشکلی نخواهید داشت. پیشنهاد می‌کنیم در این زمینه مطالب «با رعایت این ۱۰ نکته، انسان سحرخیزی شوید» (لینک) و «چرا برخی با صبح زود بیدار شدن مشکل دارند؟» (لینک) را مطالعه کنید.

۴-هر کار را با تمرکز و توجه کامل انجام دهید.
عوامل مزاحم و حواس‌پرتی نمی‌گذارند شما با تمرکز کافی کارهای‌تان را انجام دهید. احتمالا زمانی که مشغول خواندن این مطلب هستید، تب‌های دیگری را روی کامپیوتر خود باز کرده‌اید یا زیرچشمی حواس‌تان به برنامه تلویزیون هم هست. در چنین حالتی توجه شما به موارد زیادی است و در نتیجه توانایی شما برای تمرکز روی کار به‌شدت کاهش می‌یابد.

۵-کمال‌گرا نباشید.
بیش از اندازه به جزئیات کارهای معمولی و کم‌اهمیت بها ندهید، به‌ویژه کارهایی که به برنامه‌ریزی کمی نیاز دارند. اگر شما دائما کاری را که انجام داده‌اید مرور کنید دچار تردید می‌شوید که آیا این کار را به طور کامل و درست انجام داده‌اید یا خیر و همین مسئله باعث هدر رفتن زمان می‌شود. کارها را انجام دهید و در پایان روز اگر نیاز بود آن‌ها را دوباره مرور کنید. مطلب «اگر این ۹ ویژگی را دارید، انسان کمال‌گرایی هستید» (لینک) را نیز در این زمینه مطالعه کنید.
 

۶-محدودیت زمانی برای خود تعیین کنید.
همه ما تایید می‌کنیم که اگر برای انجام کارهای‌مان برنامه‌ریزی روزانه یا هفتگی داشته باشیم، آن‌ها را بهتر انجام می‌دهیم. این بخش همان قسمت دشوار بالا بردن راندمان کاری است. برای این‌که این مشکل را حل کنید پیشنهاد می‌کنیم با کمک اپلیکیشن‌ها و ابزارهای آنلاین برای انجام هر کاری یک مقدار زمان مشخص تعیین کنید. سپس یادداشت کنید که انجام کدام یکاز کارها نسبت به کارهای دیگر زمان بیش‌تری طول کشیده است.

۷-به طور منظم استراحت کنید.
این‌که برای انجام هر کاری انگیزه کافی داشته باشید نیازمند این موضوع است که صرف نظر از این‌که پیرامون شما چه می‌گذرد، انرژی کافی برای انجام کارها داشته باشید. هیچ‌کس از شما انتظار ندارد در هر لحظه از روز تمام انرژی خود را روی کار بگذارید. به همین دلیل بین کارها زمان‌هایی را برای استراحت در نظر بگیرید تا شما دوباره برای انجام باکیفیت کارها انرژی بگیرید. در این حالت تمرکز شما بیش‌تر شده و می‌توانید راه‌حل‌های جدیدی برای انجام کارها پیدا کنید.
سوالات و نظرات کاربران
0
مریم photo
مریم پنج شنبه، 30 آذر 1396
در مبحث کار علاوه بر تلاش باید سعی کنیم کیفیت و بازدهی رو هم افزایش بدیم
0
نگار شرف الدین
نگار شرف الدین یکشنبه، 20 فروردین 1396
خواب خوب و منظم پایه ی موفقیت در تمام کارهاست
0
نقی تسلی زاده
نقی تسلی زاده سه شنبه، 24 اسفند 1395
خوب بود
0
sepehr manafi
sepehr manafi شنبه، 07 اسفند 1395
تمرین کردن و داشتن هدف و انگیزه از مهمترین راه هاست که بتونیم سرعت کارمون رو بالا ببریم.
0
باسط محمدی
باسط محمدی شنبه، 09 بهمن 1395
به نظرم هدف و انگیزه باعث میشه ما همه این عوامل را بتونیم در راستای اون هدف پیاده کنیم....
1
سروش عباسی
سروش عباسی یکشنبه، 03 بهمن 1395
فقط سوال من اینه که اگر کم خوابی رو با خوراکی های کافئن دار جبران کنیم چطور ؟
1
جهانشاه کرمی
جهانشاه کرمی دوشنبه، 27 دی 1395
همه عوامل در کنار هم موثر هست و باعث بازدهی بالا و خوب وفی میشه نمیشه یک قانون کلی گفت یا یکی از عوامل را نقض کرد
1
میلاد کیهان پور
میلاد کیهان پور شنبه، 25 دی 1395
همه ماها این عوامل رو میدونیم ولی نمیدونم چرا کمتر کسی به این عوامل توجه ویژه داره. باید به یک شکل دیگه این نکات بازگو شود تا تاثیرگذار باشه
0
منصوره سادات حسینی
منصوره سادات حسینی پنج شنبه، 23 دی 1395
به نظر منم اگر در کارها برنامه داشته باشیم و محدوده زمانی مشخص کنیم موفقتر و بازدهی بهتری داریم در کنار استراحت طبق مطلب شما باید به اندازه باشه که بتونیم نتیجه مثبت بگیریم
0
میلاد خوش اخلاق
میلاد خوش اخلاق پنج شنبه، 23 دی 1395
می دونم که خواب تاثیر زیادی روی عمل کرد مغز داره ولی فکر نکنم آنچنان تاثیری روی موفقیت وو راندمان کار داشته باشه
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني چهارشنبه، 22 دی 1395
برای اینکه کارها رو با بازدهی و کیفیت خوبی انجام بدیم باید اون کار رو با علاقه و لذت و خوشنودی انجام بدیم.حتی اگر از اون کار خوشمون نمیاد، به چشم اندازی که با انجام دادن اون کار بهش می رسیم فکر کنیم.
0
Salva Valiz
Salva Valiz چهارشنبه، 22 دی 1395
پس چرا ساعت خوابی افراد موفق حدودا 4 الی 5 ساعت در شب بوده؟!
0
pedram kianoosh
pedram kianoosh چهارشنبه، 22 دی 1395
مطلب کلیشه ای و تکراری بود بارها تو همه ی سایت ها راجب این موضوع گفتند فقط تکرار همون قبلی هاست
0
hasan ayat
hasan ayat سه شنبه، 21 دی 1395
تو یه ویدیو ها می گقت که بعضی افراد شب ها میتونن بیدار بمونن و بازده بیشتری دارن که منم باهاش موافق بودم اما تو این مطلب عکسشو میگه...
0
مهدیه میری
مهدیه میری دوشنبه، 20 دی 1395
اون بخش که میگفت کارها مهم تر و سخت تر رو تا دقیقه 90 انجام نمیدیم واقعا راسته. ممنون از مطلب تون
0
mohammadreza mohammadzade
mohammadreza mohammadzade دوشنبه، 20 دی 1395
به نظر من هم فقط اولی مهمه بقیش شانسه که مشغول چه کاری شی
0
گودرز ناصرپور
goodarz naserpour دوشنبه، 20 دی 1395
میزان خواب برای افراد مختلف متفاوته و حتی به سن افراد هم بستگی داره
0
طیب شاه علی زاده
طیب شاه علی زاده دوشنبه، 20 دی 1395
بعضی مطالب رو فرد احساس میکنه بلده و میدونه. ولی با دیدن اون تو ویدوآل مصمم میشه که درسته. همین مطالب به ظاهر ساده بسیار مفید و شاید جزو اصول انجام هر پروژه علمی هستند
0
رامتین کریمی
رامتین کریمی دوشنبه، 20 دی 1395
قطعا فاکتورهای خیلی بیشتری هست لطفا موضوعات رو تخصصی تر بررسی کنید و از قرار دادن مقالات زرد جدا خودداری کنید.ما به این سایت به خاطر مطالب خوب و با محتواش اعتماد کردیم...
0
Eli Mehr
Eli Mehr یکشنبه، 19 دی 1395
فقط گزینه یک کارایی داره