این‌که بخواهیم همیشه شاد باشیم برای سلامتی مضر است

این‌که بخواهیم همیشه شاد باشیم برای سلامتی مضر است

میلاد

شکیب

1395/12/20

7790

بار بازدید شده
trying-be-happy-all-the-time-could-be-dangerous این‌که ما همیشه خود را مجبور به شاد بودن و شاد زیستن کنیم از نظر عاطفی تاثیر مخربی روی ما می‌گذارد.
7790
این‌که بخواهیم همیشه شاد باشیم برای سلامتی مضر است
Vidoal
4.02
این‌که بخواهیم همیشه شاد باشیم برای سلامتی مضر است
در سال‌های اخیر، تغییری در نگاه جامعه به مسائل مهم زندگی ایجاد شده و دیگر خیلی‌ها بیش از آن‌که ثروت را نشانه موفقیت بدانند، به شاد بودن اهمیت می‌دهند. بسیاری از کارشناسان به ما می‌گویند که «افکار منفی را از خود دور کنید» و بسیاری از کتاب‌های روان‌شناسی مثبت‌اندیشی را به ما می‌آموزند و ما در این میان احساس می‌کنیم که همیشه باید شاد و سرخوش باشیم.

اما طبق گفته‌های یک استاد روان‌شناسی اهل کشور دانمارک، وسواس ما به شاد بودن می‌تواند جنبه‌های منفی جدی‌ای داشته باشد. اسوند برینکمن (Svend Brinkmann) از دانشگاه آلبورگ معتقد است این‌که ما همیشه خود را مجبور به شاد بودن و شاد زیستن کنیم از نظر عاطفی تاثیر مخربی روی ما می‌گذارد. علاوه بر این، شاد بودن همیشه بهترین و مناسب‌ترین واکنش به رویدادها و شرایط مختلف موجود در زندگی نیست.

نه تنها این‌که همیشه شاد نباشیم مسئله مهمی نیست، بلکه این موضوع برای زندگی بهتر لازم و ضروری است. برینکمن می‌گوید: «به نظر من افکار و احساسات ما باید آینه تمام نمای جهان ما باشد. وقتی اتفاق بدی می‌افتد، ما باید به افکار و احساسات منفی خود اجازه بروز دهیم چراکه ما با چنین حالتی دنیا را درک کرده‌ایم». به نظر برنکمن این‌که ما همیشه بخواهیم شاد و خوش‌حال باشیم نمی‌تواند به ما در زمان‌هایی که اتفاقات بدی روی می‌دهد کمکی کند و اجازه نمی‌دهد ما بتوانیم با رویدادهای زندگی خود کنار بیاییم. او می‌گوید: «زندگی پدیده شگفت‌انگیزی است اما گاهی غم‌انگیز هم می‌شود. اطرافیان ما از دنیا می‌روند و ما آن‌ها را از دست می‌دهیم. اگر بخواهیم همیشه شاد باشیم، این واقعیت‌های زندگی تاثیرات مخرب بسیار زیادی روی ما می‌گذارند».

البته برینکمن می‌گوید برخی از انسان‌ها نسبت به انسان‌های دیگر دیدگاه و بینش مثبت‌تر و شادتری به زندگی دارند. ما دائما برای شاد بودن تحت فشار هستیم اما باید بدانیم شادی و غم در کنار هم به زندگی معنا می‌دهند.
سوالات و نظرات کاربران
0
Ahmad photo
Ahmad یکشنبه، 31 تیر 1397
شادی و احساس رضایت زیاد باعث عدم پیشرفت میشه؛ کسی که همیشه خوشحال و راضیه دلیلی برای تلاش واسه دادن مسائل و یا تغییر خودش نمیبینه و همین باعث میشه تا تو دنیای قلابی و به ظاهر ایده آلش بمونه...
0
ایمان  قهارپور
ایمان قهارپور یکشنبه، 06 فروردین 1396
مهم این نیست که چقدر غرق خوشگذرانی و شادی باشیم. مهم این است که برای حفظ سلامت، چقدر به وظائف اجتماعی بودن خودمان پاسخ می دهیم. رسیدن به نقطه مطلوب و متعادل، رسیدن به تعادلی است بین شادی و میل به کمک به دیگران. مهمتر از همه آنکه متوجه باشیم همیشه شاد بودن مصادف با بی اعتنای به غم دیگران است. برای همین بهتر است به دنبال خوشبختی باشیم که طبیعتا همراه است با سختی و ازخودگذشتگی.
0
نگین photo
نگین سه شنبه، 24 اسفند 1395
مترجم عزیز، svend brinkmann میشه وند برینکمن، نه اسوند تو پاراگراف سوم نوشتی آلبورگ می‌گوید!!!! مگه آلبورگ دانشگاه نبود؟ دوباره تو همین پاراگراف نوشتی برنکمن، چند خط پایینتر نوشتی برینکمن اشتباه تایپی خواننده رو نسبت به شخص بی اعتماد میکنه
0
میلاد شکیب
میلاد شکیب جمعه، 04 فروردین 1396
(پاسخ) سلام خانم نگین عزیز خیلی خیلی ممنونم بابت دقت نظر و کامنتتون. در مورد برینکمن کاملا حق با شماست. اما در مورد اسوند نتایج تحقیق من نشون میده که اسوند درسته گرچه وند هم میتونه درست باشه. ما تمام تلاشمون رو میکنیم که این اشتباهات تایپی به حداقل برسه. ممنونم بازم.
0
مهسا یزدانی
مهسا یزدانی پنج شنبه، 26 اسفند 1395
به اجبار شاد بودن ادمو زجر میده اینو همه تجربه میکنن واسه همین میتونه مضر باشه
0
نرگس ابارشی
نرگس ابارشی پنج شنبه، 26 اسفند 1395
یه ضرب المثلی که میگن خنده و شادی زیادی گریه میاره حالا مصداق موضوع تیتر شماست .. جالب بود ممنون
0
هستی علیجانی
هستی علیجانی سه شنبه، 24 اسفند 1395
عجب! تا حالا همچین موضوعی رو نشنیده بودم
0
سید مرتضی موسوی
سید مرتضی موسوی سه شنبه، 24 اسفند 1395
باسلام متأسفانه در زندگیهای امروزی سرمایه همه چیز میاورد ، اما من بالشخصه شاد بودن و در کنار آن شاکر بودن هم مشکل مالی را حل میکند و هم شادی درونی را تقویت میکند.
0
مهران امینی
مهران امینی دوشنبه، 23 اسفند 1395
واقعا!!! من تا حالا هم بهش فکر نکردم
0
هادی photo
هادی دوشنبه، 23 اسفند 1395
به نظرم فقط خود اندیشه و نگرش ما به شادی مرتبط نیست و عوامل بیرونی بسیار زیادی هم وجود داره که میتونه رو شادی ما تاثیر گذار باشه.
0
منصور سلمانی زاده
منصور سلمانی زاده یکشنبه، 22 اسفند 1395
مطلب جالبی بود و همه چیز به جاش واقعا خوبه ! و واقعا زندگی با سختی ها و موفقیت ها معنا داره!
0
محمدرضا  photo
محمدرضا یکشنبه، 22 اسفند 1395
به خدا قسم اگه این مطلب نوشته بود که بابد خوشحال زندگی کنیم باز یه عده مث الان میومدن با نظر کارشناسیشون تایید میکردن که بله اینچوووونیه! چقد ملت فهیمی داریم ما و چقد زندگی کردن بلدیم مرسی!!خدایا ما را حفظ بُنْمای!
0
اکبر فاریابی
اکبر فاریابی یکشنبه، 22 اسفند 1395
هرچیزی که از حد و اندازه بگذرد مضر میشه خنده و شادی هم از این قانون مستثنی نیست به همین خاطره که حتی در دین اسلام هم همیشه به اعتدال در هر کاری توصیه شده است. شاد باشید
0
محبوبه قلی پور
محبوبه قلی پور یکشنبه، 22 اسفند 1395
قطعا هر حسی در انسان فلسفه وجودی خودشو داره.به هر حال طبیعی هستش که بعضی وقتها احساس اندوه کنیم بخصوص زمان از دست دادن عزیز.فقط نباید ماندن غم وغصه طولانی بشه تا افسردگی نیاره.
0
زهرا  غلامی
زهرا غلامی شنبه، 21 اسفند 1395
به نظر من هر انسانی باید تمام عواطف و احساسات خودشو بروز بده باید در زمان خودش شاد بود و در زمان خودش شاد نبود و انسانهای الکی خوش اصلا انسان های موفقی نمیشن
0
mohammad madhani
mohammad madhani شنبه، 21 اسفند 1395
شاد بودن در بسیاری از مشکلات زندگی باعث موفقیت در اون مشکلات میشه تنها راه برای همیشه شاد بودن به نظر من ثروته
0
عنایت جمعه پور کاریزکی
عنایت جمعه پور کاریزکی شنبه، 21 اسفند 1395
باید به این مسئله توجه کرد که با توجه به اینکه شادی یکی از جنبه های خوب زندگی محسوب می شود ولی با مثبت اندیشی فرق دارد یک فرد می تواند مثبت اندیش باشد اما نمی تواند همیشه شاد باشد چون در طی زندگی برای فرد مثبت اندیش هم ممکن است اتفاقاتی بیافتد که باعث غم و ناراحتی او شود . اما با این تفاوت که فرد مثبت اندیش عاقلانه تر با مسائل حتی مسائل غم انگیز برخورد می کند . به هر حال انسان در زندگی هم به شادی و هم به غم (البته به اندازه) نیاز دارد .