این ۸ کار را انجام ندهید تا در زندگی انسان موفقی شوید

این ۸ کار را انجام ندهید تا در زندگی انسان موفقی شوید

میلاد

شکیب

1395/10/22

7645

بار بازدید شده
removing-8-things-life-can-make-you-more-successful در این مطلب می‌خواهیم شما را با ۸ عاملی آشنا می‌کنیم که جلوی موفقیت شما را در زندگی می‌گیرند.
7645
این ۸ کار را انجام ندهید تا در زندگی انسان موفقی شوید
Vidoal
4.3
این ۸ کار را انجام ندهید تا در زندگی انسان موفقی شوید
بسیاری از مردم فکر می‌کنند بهترین راه برای موفق ‌شدن یاد گرفتن مهارت‌ها و عادات جدید و متعدد است. گرچه چنین چیزی به افراد کمک می‌کند اما گاهی بهترین ایده ترک کردن کارهایی است که شما را از اهداف‌تان دور می‌کند.

به‌جای این‌که چیزهای جدیدی را به زندگی خود اضافه کنید، سعی کنید مسائل منفی‌ای که در برابر موفقیت شما مانع ایجاد می‌کنند، از زندگی خود دور کنید. برخی از این مسائل به‌سادگی ترک می‌شوند در حالی که برخی دیگر نیاز به کمی زمان و تلاش دارند. ما درباره موفقیت مطالب مختلفی منتشر کرده‌ایم مانند «رمز موفقیت در زندگی: ساعات پس از پایان کار» (لینک) یا «اگر این ۷ ویژگی را دارید، انسان موفقی هستید» (لینک)، اما در این مطلب می‌خواهیم شما را با ۸ عاملی آشنا می‌کنیم که جلوی موفقیت شما را در زندگی می‌گیرند.

۱-عذرها و بهانه‌ها را دور بریزید.
انسان‌های موفق خانواده، دوستان، رئیس و همکاران خود را به دلیل شیوه زندگی کردن‌شان سرزنش نمی‌کنند. در عوض، سعی می‌کنند این نکته را درک کنند که آن‌ها مسئول زندگی خود و شرایطی‌اند که در آن قرار دارند. آن‌ها از این تفکر استقبال می‌کنند چراکه در این صورت می‌توانند تمامی انرژی‌های خود را صرف تقویت و ارتقای زندگی‌شان کنند. با این همه وقتی شما در زندگی بهانه می‌آورید در واقع دارید به خود دروغ می‌گویید. این کار شما را از رسیدن به اهداف‌تان دور می‌کند.

۲-از کمال‌گرایی دوری کنید.
رسیدن به کمال کاری دشوار و در اکثر اوقات دست‌نیافتنی است، بنابراین تلاش برای رسیدن به کمال تلف کردن وقت است. به‌جای این‌که نگران اشتباهاتی که انجام داده‌اید یا مشکلات جسمانی‌‌ای که شما را آزار می‌دهند باشید، خیلی ساده روی برداشتن گام‌های کوچک و حرکت به سمت موفقیت تمرکز کنید. هیچ‌کس کامل نیست، اما همه می‌توانند تصمیم بگیرند انسان بهتری شوند. اگر می‌خواهید بدانید که آیا انسان کمال‌گرایی هستید یا خیر، مطلب «اگر این ۹ ویژگی را دارید، انسان کمال‌گرایی هستید» (لینک) را مطالعه کنید.
 

۳-ترس را از زندگی خود دور کنید.
بسیاری از انسانها بدون این‌که بدانند دائما خود را کوچک می‌کنند؛ آن‌ها در طول گفت‌وگو وقتی می‌خواهند چیزی بگویند پیشمان شده و سکوت می‌کنند؛ آن‌ها از ریسک کردن هراس دارند و همیشه به بدترین سناریوهای ممکن فکر می‌کنند. این روش مبتنی بر ترس جلوی شما را برای رسیدن به پتانسیل‌های کامل‌تان می‌گیرد، بنابراین این ترس‌ها را از زندگی خود دور کرده و در عوض شجاعت به خرج دهید، بلند صحبت کنید، افکار خود را مطرح کنید و به دنبال رویاها و اهداف خود بروید.

۴-هرگز به‌دنبال کنترل کردن همه چیز نباشید.
شما نمی‌توانید همه چیز را کنترل کنید و تلاش برای این کار حرکت بیهوده‌ای است. کنترل کردن همه چیز به موفقیت شما کمکی نمی‌کند و همچنین باعث استرس، ناراحتی و ناامیدی شما می‌شود. به‌جای این‌که سعی کنید همه ماجراهای اطراف خود را کنترل کنید، کم‌تر به اتفاقاتی که روی آن‌ها کنترل چندانی ندارید توجه کنید و تمرکز خود را روی کارهایی بگذارید که تحت اختیار شما هستند.  

۵-از داشتن یک طرز فکر ثابت بپرهیزید.
بسیاری از انسانها طرز فکر ثابتی دارند و هیچ تلاشی برای آموزش مهارت‌های جدید و تغییر زاویه دید خود ندارند. در این حالت این جور افراد خیلی نمی‌توانند در زندگی موفق باشند چراکه همچنان درگیر افکار گذشته خود هستند. سعی کنید دانش‌های جدیدی به اطلاعات خود اضافه کنید، یاد بگیرید و به یاد داشته باشید که می‌توانید همیشه انسان عاقل‌تر و خردمندتری باشید.
 

۶-به‌دنبال موفقیت یک‌شبه نباشید.
بعضی افراد فکر می‌کنند اکثر انسانهای موفق یک‌شبه به موفقیت رسیده‌اند و یا شانسی موفق شده‌اند. گرچه شانس و اقبال بخشی از ماجرای زندگی است اما واقعیت این است که موفقیت به صبر و تعهد نیاز دارد، بنابراین شما باید برای آینده و همچنین روزهای نزدیک پیش روی خود برنامه‌ریزی کنید.

۷-از انسان‌های سمی و بدبین دوری کنید.
اگر انسانهای اطرف شما منفی و بدبین‌اند، به‌مرور زمان شما هم منفی و بدبین می‌شوید. انسانهای منفی و سمی را از زندگی خود خارج کرده و به‌جای آن‌ها انسانهای خوش‌بین و حمایت‌گری را که آگاهانه به‌دنبال رویاهای خود هستند وارد زندگی خود کنید. در این حالت خواهید دید که انگیزه بیش‌تری برای دست یافتن به اهداف خود دارید و در نتیجه انسان شادتر و کم‌استرس‌تری می‌شوید.

۸-نیاز به بله گفتن را از خود دور کنید (وقتی واقعا می‌خواهید به کسی نه بگویید).
بعضی از انسانها به‌سختی می‌توانند به اطرافیان خود نه بگویند حتی اگر واقعا نظرشان در مورد مسئله‌ای نه باشد. این کار به این معنی است که چنین افرادی دائما وقت خود صرف کارهایی می‌کنند که به آن‌ها علاقه‌ای ندارند و انسانهای دیگر با شناسایی این ضعف آن‌ها، از این جور افراد سواستفاده می‌کنند. شجاع باشید و به دیگران نه بگویید؛ شما باید اهداف و رویاهای خود را در اولویت زندگی‌تان قرار دهید و وقتی چنین ایده‌ای در زندگی دارید قطعا نمی‌توانید به همه درخواست‌های دیگران پاسخ مثبت دهید. در این زمینه مطلب «سه راه برای گفتن نه به دیگران» (لینک) را مطالعه کنید.
سوالات و نظرات کاربران
0
نقی تسلی زاده
نقی تسلی زاده سه شنبه، 24 اسفند 1395
خوب بود
0
منصور سلمانی زاده
منصور سلمانی زاده پنج شنبه، 12 اسفند 1395
به نظر من ک مهم ترینش همون قدرت (نه ) گفتن هست ! ایشالا ک همه بتونن هم نه بگن هم از نه ناراخت نشن !
0
ایمان  قهارپور
ایمان قهارپور چهارشنبه، 29 دی 1395
من مدیریت یک مرکز رو دارم. بیشتر چه طوری بگم همه ی این موارد رو انجام میدم ولی تو جامعه ی ما بعضی چیزها مثل بی تدبیری و علم نداشتن مسولینی که تصمیماتشون در کار ما تاثیر داره از دست ما خارجه، یعنی تو این جامعه حتی اگه تمام این فاکتورها رو رعایت کنی بازهم چیزی بیرون از این موارد تاثیر گذارتر است
0
محمدمهدی رحیم پور
محمدمهدی رحیم پور دوشنبه، 27 دی 1395
کاش دور بودن از مادیات رو هم ذکر میکردین امروزه ۹۰٪ از مردم یک جامعه مادی گرا هستند که واقعا به زندگی لطمه میرسونه
0
محمد نسیمی
محمد نسیمی شنبه، 25 دی 1395
دوری از ادم های بدبین یکی از عواملیه که به شدت روی انسان تاثیر می گذاره و یکی از مهم ترین عوامله
0
عرفان احمدی
عرفان احمدی جمعه، 24 دی 1395
به نظرم نه گفتن از بقیه خیلی مهمتره چون کسی که نمی تونه نه بگه ازادی عمل نداره
0
محمد نسیمی
محمد نسیمی شنبه، 25 دی 1395
(پاسخ) اره نظر من هم همینه
0
) photo
) جمعه، 24 دی 1395
دقت کنید دوستان همه چیز و همه کس روی آدم و همدیگر تاثیر میگذارند.. نه تنها دوست بلکه همه کس .. از پدر و مادر و خواهر و برادر و همسایه و ... گرفته تا همه . مثلا شما اگه نور بنفش و قرمز یا زرد یا مهتابی یا هر رنگی توی اتاقت روشن کنی احساس متفاوتی داری و ذهنیتت عوض میشه و حتا یاد یک خاطراتی میفتی .. شرایط و محیط و اطرافیان تاثیر بسزایی روی انسان ها دارند . که البته خودمون میتونیم شرایط و اطرافیانمون رو عوض کنیم .
0
فرشته photo
فرشته پنج شنبه، 23 دی 1395
پدرم آدم بدبینی هست خیلی منفیه یعنی در رابطه با کارم یا زندگیه شخصیم همیشه ساز مخالف میزنه و من فکر میکنم خیلی نظراتش رو زندگیم تاثیر داشته....خیلی دوسش دارم حالا چطور می تونم نادیده بگیرمش؟یانظرات شو کمرنگ کنم واسه خودم؟؟؟راهنمایی م کنید لطفا...
0
بنیامین عزیزطولی
benyamin aziztouli چهارشنبه، 22 دی 1395
ترک عادات بد، واقعا یکی از سختترین کارهاست؛ مخصوصا عادات ذهنی و رفتاری؛ اگه کسی بتونه ترکشون کنه، از لحاظ ذهنی ادم قدرتمندی خواهد بود...
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني چهارشنبه، 22 دی 1395
سمی بودن ! صفت جالبی هست که در این مقاله به انسان های بدبین نسبت داده شده است. در ضمن در سطر اول بند سه غلط تایپی وجود دارد
0
javad zandih
javad zandih چهارشنبه، 22 دی 1395
صد درصد دوست رو‌موفقیت و ناموفق بودن انسان تأثیر دارد اگر خوب باشد موفق اگر بد ناموفق