امن‌ترین و بهداشتی‌ترین کشورهای دنیا برای سفر کدامند؟

امن‌ترین و بهداشتی‌ترین کشورهای دنیا برای سفر کدامند؟

میلاد

شکیب

1396/01/19

4636

بار بازدید شده
most-cheap-and-hygienic-countries-the-world-visit کشورهای اروپایی بیش‌ترین جایگاه‌های مربوط به فهرست بهترین و قوی‌ترین کشورها در بخش‌های مربوط به صنعت توریسم و گردشگری را به خود اختصاص داده‌اند.
4636
امن‌ترین و بهداشتی‌ترین کشورهای دنیا برای سفر کدامند؟
Vidoal
4.29
امن‌ترین و بهداشتی‌ترین کشورهای دنیا برای سفر کدامند؟
کشورهای اروپایی بیش‌ترین جایگاه‌های مربوط به فهرست بهترین و قوی‌ترین کشورها در بخش‌های مربوط به صنعت توریسم و گردشگری را به خود اختصاص داده‌اند. در «گزارش رقابت‌پذیری در گردشگری و سفر» که هر دو سال یک‌بار توسط انجمن جهانی اقتصاد (The World Economic Forum) منتشر می‌شود، سلامت نسبی ۱۳۶ کشور پیشرو در صنعت گردشگری اندازه‌گیری شده و در آن زیرشاخص‌هایی نظیر امنیت و ایمنی، منابع طبیعی، استحکام زیرساخت‌ها، سلامتی و بهداشت و رقابت‌پذیری در قیمت‌ها در نظر گرفته می‌شود.

این زیرشاخص‌ها سپس در قالب امتیازی بین یک تا ۷ گردآوری شده و هر کشور با توجه به ارزیابی‌ها امتیازی بین این دو عدد می‌گیرد که هر چه این عدد به ۷ نزدیک‌تر باشد، کشور مورد نظر کیفیت بهتری در صنعت گردشگری دارد. گرچه هیچ کشوری صاحب امتیاز ۷ نشده، اما برخی از آن‌ها به عدد ۶ نزدیک شده‌اند. در ادامه می‌خواهیم نگاهی بیاندازیم به ۱۳ کشور اول این فهرست.

۱۳- سنگاپور: ۴/۸۵. بیش از ۱۵ میلیون نفر هر سال از این کشور بازدید می‌کنند. مسئولان این کشور سعی کرده‌اند روی دو مسئله تمرکز کنند: یکی فضاهای سرگرمی بسیار جذاب و دوم تبدیل کردن سنگاپور به قطب گردشگری پزشکی. گفتنی است سالانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر خارجی در این کشور از خدمات درمانی استفاده می‌کنند.

۱۲- اتریش: ۴/۸۶. گردشگری بین‌المللی یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های اقتصاد اتریش است و ۹ درصد تولید ناخالص ملی این کشور را تشکیل می‌دهد. وین، پایتخت اتریش، به دلیل نقش محوری‌ای که در صنعت موسیقی اروپا بازی می‌کند، به‌عنوان «شهر موسیقی» در جهان شناخته می‌شود و سالانه حدود ۴ میلیون نفر به دلیل موسیقی وارد این کشور می‌شوند.

۱۱- هنگ‌کنگ: ۴/۸۶. این قلمروی خودمختار در شرق آسیا یازدهمین مقصد گردشگری پربازدید در جهان است و طبق گزارش‌ها در سال ۲۰۱۴ بیش از ۳۰ میلیارد دلار در حوزه گردشگری بین‌المللی سرمایه‌گذاری کرده است.
 

۱۰- سوئیس: ۴/۹۴. صنعت گردشگری نقش بسیار مهمی در اقتصاد سوئیس بازی می‌کند و مناطق کم‌تر توسعه‌یافته اطراف کوهستان آلپ در این امر کمک زیادی به اقتصاد این کشور می‌کنند. فعالیت‌های تفریحی شامل اسکی و پیاده‌روی مهم‌ترین بخش‌های صنعت گردشگری کشور سوئیس هستند.

۹- کانادا: ۴/۹۷. کانادا در آمریکای شمالی واقع شده و دومین کشور پهناور جهان است که مناظر، آب‌و‌هوا و فرهنگ‌های گوناگونی را در خود جای داده است. اکثر افرادی که به کانادا می‌روند بیش‌تر قصد بازدید از سه شهر بزرگ این کشور یعنی تورنتو، مونترال و ونکوور را دارند.

۸- ایتالیا: ۴/۹۹. ایتالیا با داشتن ۵۰ میلیون گردشگر در سال، پنجمین مقصد گردشگری پربازدید در دنیاست و سالانه ۱۵۰ میلیارد دلار از این راه درآمد دارد. مردم به دلیل هنر، غذا، تاریخ، فرهنگ و سواحل و خط ساحلی زیبا به این کشور سفر می‌کنند.

۷- استرالیا: ۵/۱۰. استرالیا به دلیل داشتن آب‌وهوای معتدل، مجموعه بزرگی از منابع طبیعی و شهرهای پرجنب‌وجوش مقصد بسیاری از گردشگران از نقاط مختلف دنیاست. مکان‌های دیدنی و جذاب این کشور شامل دیواره بزرگ مرجانی (Great Barrier Reef)، جزیره کانگورو و شهرهایی مانند ملبورن و پرث است.

۶- ایالات متحده آمریکا: ۵/۱۲. کشور آمریکا پس از فرانسه بیش‌ترین تعداد گردشگر را در سال به خود جذب می‌کند. گردشگران به آمریکا می‌روند تا عجایب طبیعی مانند پارک ملی گرند کنیون (Grand Canyon) و پارک ملی Yellowstone و همچنین شهرهای پرجنب‌وجوشی چون شیکاگو، نیویورک و سان‌فرانسیسکو را از نزدیک مشاهده کنند.
 

۵- بریتانیا: ۵/۲۰. صنعت گردشگری بخش مهمی از اقتصاد بریتانیا را تشکیل می‌دهد. ۹ درصد تولید ناخالص ملی و ۱۰ درصد مشاغل این کشور مربوط به صنعت گردشگری است. لندن، پایتخت انگلستان، پربازدیدترین شهر جهان است.

۴- ژاپن: ۵/۲۶. علاقه گردشگران به دیدن کشور ژاپن سال‌به‌سال افزایش یافته و در سال ۲۰۱۶ این کشور میزبان ۲۴/۰۳ میلیون نفر گردشگر بوده است. این کشور دارای ۲۰ سایت ثبت‌شده در میراث جهانی سازمان یونسکو شامل آثار باستانی در کیوتو و قلعه هیمجی (Himeji) است.

۳- آلمان: ۵/۲۸. آلمان در مرکز اروپای غربی واقع شده و از نظر تعداد ورود گردشگران هفتمین کشور دنیاست. همچنین شهر برلین سومین شهر پربازدید جهان از سوی گردشگران است. بیش‌ترین مکان‌هایی که مورد توجه گردشگران است عبارتند از: قلعه هایدلبرگ (Heidelberg)، بوندستاگ (Bundestag)، پارلمان مرکزی آلمان فدرال در شهر برلین، و قلعه نوی‌شوان‌شتاین (Neuschwanstein) در باواریا.

۲- فرانسه: ۵/۳۲. این کشور اروپای غربی به‌عنوان مرکز جهانی هنر، علم و فلسفه شناخته می‌شود و سالانه بیش‌ترین تعداد گردشگر را نسبت به دیگر کشورهای جهان به خود جذب می‌کند. پاریس، پایتخت این کشور، پنجمین شهر پربازدید در دنیاست.

۱- اسپانیا: ۵/۴۳. این کشور که در جنوب اروپای غربی واقع شده، دارای شهرها و خطوط ساحلی بسیار زیباست و در خود منابع تاریخی و فرهنگی بسیاری را جای داده است.
سوالات و نظرات کاربران
0
نرجس قادری
نرجس قادری شنبه، 14 بهمن 1396
آلمان که 90درصدشون ایرانین
0
وحید براتیان
وحید براتیان چهارشنبه، 30 فروردین 1396
عالی
1
اسماعیل  پورنوری
اسماعیل پورنوری یکشنبه، 27 فروردین 1396
شاید تلنگری به خودمون باشه که چه بودیم و چه شدیم و یا احتمالا چی خواهیم شد زمانیکه ما از کوچکترین مسله زندگی به نام قانون حمایت نمیکنیم . بطور مثال نحوه رانندگی و مسئولیت مداری و...... کشور ما با اینهمه تاریخ و پهناوری و مردم صلح جو در کدامین رتبه قرار داره . ممنون
1
Non photo
Non یکشنبه، 20 فروردین 1396
کاش ماهم تو این کشور ها به دنیا میومدیم ... ولی متاسفانه ما تو بد ترین جاهای دنیا به دنیا اومدیم ... تازه اگه بخای مهاجرت هم بکنی به راحتی نمیشه و تازه بعد 20 30 سال که از زندگیت گذشت. حیف که زندگیمون تو این دنیا از دست رفت از بد شانسی مون .
1
نگار شرف الدین
نگار شرف الدین یکشنبه، 20 فروردین 1396
من عاشق کشور فرانسه هستم. خوشحالم که مقام دوم رو داره D-:
1
باسط محمدی
باسط محمدی یکشنبه، 20 فروردین 1396
کاش کشور ما هم در این لیست میبود چون واقعا جاذبه های تاریخی خیلی زیادی داره
1
خیرمحمد آریان
خیرمحمد آریان یکشنبه، 20 فروردین 1396
من سوئیس را ترجیح می دم
1
مجید قربانی
مجید قربانی شنبه، 19 فروردین 1396
انتظار نداشتم فرانسه دوم باشه و هلند اصلا نباشه. احتمالا تفاوت معیارهاست!