کدام کشورها قدرتمندترین ویزاها را دارند؟

کدام کشورها قدرتمندترین ویزاها را دارند؟

میلاد

شکیب

1396/02/31

5257

بار بازدید شده
countries-with-the-most-powerful-passports ایران در این رتبه‌بندی در جایگاه ۱۸۷ از میان ۱۹۳ کشور قرار گرفته است. ایرانیان بدون نشان دادن ویزا فقط به ۳۶ کشور جهان می‌توانند سفر کنند و رتبه کشور ما هم‌ردیف با کشورهایی مانند سودان و بنگلادش است.
5257
کدام کشورها قدرتمندترین ویزاها را دارند؟
Vidoal
4.4
کدام کشورها قدرتمندترین ویزاها را دارند؟
اگر شما شهروند کشوری مانند سوئد باشید، قدرت مسافرت بسیار زیادی خواهید داشت چراکه شهروندان سوئد می‌توانند بدون نشان دادن ویزا به ۱۵۸ کشور مختلف سفر کنند. چنین امکانی برای شهروندان کشورهایی مانند سوئد سفرهای بین‌المللی را نسبت به کشورهایی دیگر مانند افغانستان بسیار راحت‌تر و ارزان‌تر می‌کند. شهروندان افغانستان بدون ویزا فقط به ۲۳ کشور می‌توانند سفر کنند.

تفاوت قدرت ویزای کشورها در شاخصی به نام شاخص پاسپورت (Passport Index) مشخص می‌شود که با توجه به قدرت کشورهای مختلف جهان براساس توانایی سفر شهروندان آن‌ها بدون داشتن ویزا پیش یا هنگام ورود به کشورهای دیگر رتبه‌بندی می‌شود. کمپانی آرتون کاپیتال (Arton Capital)، شرکت مشاوره مالی، داده‌های دولت‌های مختلف را از ۱۹۳ کشور و ۶ قلمرو ارزیابی و تحلیل کرده و فهرست سال ۲۰۱۷ را منتشر کرده است.

کشور آمریکا در این فهرست رتبه ۱۲ را به‌دست آورده که به گفته جان هانافین، مدیر عامل شرکت آرتون کاپیتال، این رتبه به دلیل سیاست‌های خارجی ترامپ طی چهار سال آینده تغییر خواهد کرد. طبق گفته او اگر سیاست‌های خارجی آمریکا نسبت به کشورهای دیگر مانند مکزیک و آمریکا تندتر از قبل شود، به احتمال زیاد توافق‌های مربوط به ویزا تغییر خواهد کرد و این امر قدرت ویزای شهروندان آمریکایی را کاهش خواهد داد.

جالب است بدانید که ایران در این رتبه‌بندی در جایگاه ۱۸۷ از میان ۱۹۳ کشور قرار گرفته است. ایرانیان بدون نشان دادن ویزا فقط به ۳۶ کشور جهان می‌توانند سفر کنند و رتبه کشور ما هم‌ردیف با کشورهایی مانند سودان و بنگلادش است.

در ادامه با ۱۹ کشور اول فهرست قدرتمندترین ویزاها آشنا شوید:
۱- آلمان: ۱۵۹ کشور
۲- سنگاپور: ۱۵۹ کشور
۳- سوئد: ۱۵۸ کشور
۴- دانمارک: ۱۵۷ کشور
۵- فنلاند: ۱۵۷ کشور
۶- ایتالیا: ۱۵۷ کشور
۷- فرانسه: ۱۵۷ کشور
۸- اسپانیا: ۱۵۷ کشور
۹- نروژ: ۱۵۷ کشور
۱۰- بریتانیا: ۱۵۷ کشور
۱۱- کره جنوبی: ۱۵۷ کشور
۱۲- ایالات متحده آمریکا: ۱۵۷ کشور
۱۳- سوئیس: ۱۵۶ کشور
۱۴- هلند: ۱۵۶ کشور
۱۵- لوکزامبورگ: ۱۵۶ کشور
۱۶- بلژیک: ۱۵۶ کشور
۱۷- اتریش: ۱۵۶ کشور
۱۸- پرتغال: ۱۵۶ کشور
۱۹- ژاپن: ۱۵۶ کشور
سوالات و نظرات کاربران
1
Amir Hossein Fattahi
Amir Hossein Fattahi شنبه، 20 خرداد 1396
همون 36 کشوری هم ک واسه ایران بازه همه این بدبخت بیچاره ها هستن
-1
فاطمه حسینی
فاطمه حسینی چهارشنبه، 17 خرداد 1396
سلام تو این فهرست کشورای زیادی دیده میشن که (مثل سوئد در رتبه 3 و ایالات متحده در رتبه 12)میتونن به کشور هایی برابر _البته از نظر عددی_سفر کنند خواستم ببینم این رتبه بندی ها چه اساسی داره که یک سری ها باهم برابر اما اختلاف رتبه دارن؟
1
135 photo
135 یکشنبه، 31 اردیبهشت 1396
هرکشوری شبیه مردمش است
2
خیرمحمد آریان
خیرمحمد آریان جمعه، 12 خرداد 1396
(پاسخ) ببخشید یعنی چی که شبیه مردمش است؟ میشه بیشتر توضیح بدی