۴ راه برای مدیریت موفق یک جدایی یا شکست عاطفی

۴ راه برای مدیریت موفق یک جدایی یا شکست عاطفی

میلاد

شکیب

1395/11/20

7532

بار بازدید شده
Ways-to-Successfully-Manage-a-Break-Up در این مطلب می‌خواهیم ۴ راه مشخص را به شما نشان دهیم تا با کمک آن‌ها بتوانید شکست عاطفی خود را با موفقیت مدیریت کنید.
7532
۴ راه برای مدیریت موفق یک جدایی یا شکست عاطفی
Vidoal
4.58
۴ راه برای مدیریت موفق یک جدایی یا شکست عاطفی
این‌که چگونه یک فرد این موضوع را که همسر یا نامزدش دیگر به رابطه با او علاقه‌ای ندارد مدیریت کند تاثیر زیادی روی این‌که با چه سرعت و به چه حال و وضعی خود را بازیابی کند می‌گذارد. اگر شما درگیر یک شکست عاطفی یا جدایی هستید، کمی تامل کنید و خود را از این دور باطل غم و اندوه خارج کرده و ببینید چگونه می‌خواهید این ماجرا را در بهترین شرایط ممکن مدیریت کنید. در ادامه می‌خواهیم ۴ راه مشخص را به شما نشان دهیم تا با کمک آن‌ها بتوانید شکست عاطفی خود را با موفقیت مدیریت کنید.

۱- شان خود را حفظ کنید.
این مورد یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید. التماس نکنید، درخواست نکنید و نامه‌های بلندبالا که در آن خود را توجیه می‌کنید ننویسید و ترانه‌هایی که احساسات شما را بیان می‌کند برای او نفرستید؛ کلا هیچ کاری نکنید که شان شما پایین بیاید. به خود مجال بدهید تا این حقیقت را بپذیرید که این فرد دیگری تعلقی به شما ندارد. به خود یادآوری کنید که این ماجرا برای انسان‌های بی‌شماری پیش از شما اتفاق افتاده و برای افراد زیادی پس از شما هم اتفاق خواهد افتاد. شریک زندگی شما انسان کاملی نیست. عدم علاقه و خواست او در ماندن داخل رابطه با شما هیچ ارتباطی با ارزش‌های شخصی شما ندارد. التماس کردن، خواهش کردن و تلفن‌های خشم‌آمیز در این حقیقت که طرف مقابل شما دیگر نمی‌خواهد در رابطه با شما بماند تغییری ایجاد نمی‌کند. حتی اگر رابطه شما دوباره شکل بگیرد هیچ چیزی به طور عمیق و ریشه‌ای حل نمی‌شود. شما شایسته کسی هستید که با صراحت و پیوسته به شما متعهد باشد.

۲- از انجام کارهای بدون فکر و ناگهانی پرهیز کنید.
شوک جدایی یا شکست عاطفی باعث می‌شود شما رفتارهای بدون فکر یا ناگهانی انجام دهید. این‌که با تمام اندوه و احساسات منفی در گوشه‌ای بدون انجام هیچ کاری بنشینید خیلی بهتر از این است که رفتارهای عجیب و غریب انجام دهید. این رفتارها ممکن است در قالب کارهایی مثل ارسال پیغام‌ها یا تلفن زدن‌های خشم‌آمیز باشد. خیلی‌ها در این وضعیت برای حل مسئله خود وارد رابطه جدیدی می‌شوند. زمانی را برای بازیابی خود صبر کنید. اگر مدتی را بدون انجام اعمال بدون فکر صبر کنید، فرایند بازیابی سریع‌تر و راحت‌تر طی می‌شود.
 

۳- طرف مقابل را فراموش کنید.
خیلی‌ها پس از این‌که از رابطه‌ای بیرون می‌آیند احساس می‌کنند ارزش‌های‌شان کم شده و سعی می‌کنند برای جبران آن کارهای خاصی انجام دهند. آن‌ها تلاش می‌کنند تصویر خود را در نگاه دیگران تغییر دهند، رژیم‌های غذایی سخت بگیرند یا تلاش کنند به همسر پیشین خود ثابت کنند که در ترک رابطه دچار اشتباه شده و شاید پشیمان شود. باید در برابر این وسوسه مقاومت کنید و سعی کنید هیچ کاری را براساس انگیزه‌ای که رابطه قبلی در شما ایجاد می‌کند انجام ندهید. شما نباید زندگی خود را براساس انسانی پیش ببرید که تعلقی به شما ندارد. بعد از گذشت زمان مناسب، شما باید دنبال آدم جدیدی بگردید که به او عشق می‌ورزید.

۴- از جدایی به‌عنوان فرصتی برای تحول شخصی استفاده کنید.
جدایی‌ها و طلاق‌ها تجربیات آموزنده بسیار خوبی‌اند. این تجربه‌ها به ما می‌آموزند که ما بايد برای داشتن رابطه‌های بهتر در آینده باید تغييراتی در خود ایجاد کنیم. این تجربه به ما کمک می‌کند تا بفهمیم برای داشتن رابطه خود چه انسان‌هایی برای ما مناسب‌اند و ما در رابطه با چه انسان‌هایی بهترین نسخه خود هستیم. به‌جای این‌که روی رفتارهایی کار کنید که همسر پیشین شما از آن‌ها انتقاد داشت، خود را ارزیابی کنید و خودتان ضعف‌های‌تان را تشخیص داده و برای حل آن‌ها اقدام کنید. برای مثال چه مشکلاتی در رابطه قبلی داشتید؟ جواب این پرسش می‌تواند این موارد باشد: ارتباط، خود واقعی بودن، مورد اعتماد بودن، داشتن یک زندگی مستقل خارج از رابطه، کار کردن بیش از حد، حسادت، وفاداری و عدم امنیت. فهرستی از اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت خود برای رشد شخصی تهیه کنید. هر روز این فهرست را بخوانید و سعی کنید در جهت رسیدن به این اهداف گام بردارید.
سوالات و نظرات کاربران
1
نگار شرف الدین
نگار شرف الدین یکشنبه، 20 فروردین 1396
فقط کافیه باور کنیم این رابطه دیگه تموم شده. بعد از اون خیلی راحت میشه فراموش کرد
0
مروارید  فلاحی
مروارید فلاحی دوشنبه، 18 اردیبهشت 1396
(پاسخ) این کار سخته باید با یک متخصص همراه باشه وگرنه مثل گفتنش آسون نیست باید با روانشناسی حلش کرد
2
صفیه رضایی
صفیه رضایی شنبه، 19 فروردین 1396
چقدر خوبه نزدیکان اون شخص بعد از جداییش دست از قضاوت وسرزنش بردارن وبه اون عزیزشون نشون بدن که هیچ وقت تنها نیست .
1
مرضیه نجفی
مرضیه نجفی سه شنبه، 24 اسفند 1395
فقط باید در انتخاب هایمان دقت کنیم و بیشتر از لیاقت افراد به آنها بها ندهیم. یادداوری خاطرات این چنینی یکی از سختترین و دردناک ترین لحظات تو زندگیه و بعضیا به راحتی فراموششون نمیشه
1
مهیار رضا شهرام سیرت
مهیار رضا شهرام سیرت سه شنبه، 17 اسفند 1395
وقتی یه جدایی رخ میدهد مخصوصا اگه عاطفی باشه ناخوداگاه مغز ادم فقط مسایل مربوط به اون شخص تا مدتها پردازش میکنه از خاطرات گرفته تا فکر راجب راهکارهایی که اگه انجام میداد این جدایی صورت نمیگرفت و بهبودش فقط زمان میخواد تا نیاز انسان به اون شخص کمتر و کمرنگتر بشه
1
مرتضی تبریزی
مرتضی تبریزی شنبه، 07 اسفند 1395
گزینه اول بهترین جواب هست . هرکسی باید شان خودش رو حفظ کنه تا بیشتر این مشکلات به وجود نیاد
1
اسامه شمس
اسامه شمس سه شنبه، 03 اسفند 1395
تنها راه فراموشی است
1
نیما photo
نیما شنبه، 23 بهمن 1395
امیدوارم شرایط طوری برای زوجین رقم بخوره که همیشه در کنار یکدیگر شاد و دلخوش باشند
1
امیر photo
امیر شنبه، 23 بهمن 1395
مثل همیشه عالی
1
فرشاد شایسته
فرشاد شایسته شنبه، 23 بهمن 1395
ممنون از اطلاعات خوبتون ولی امیدوارم کسی احتیاج بهشون پیدا نکنه
1
مجید photo
مجید جمعه، 22 بهمن 1395
عالی بود.ممنون💛💘💛
1
هادی جوان
هادی جوان جمعه، 22 بهمن 1395
آدم شکست عشقی خورده خیلی باید عاقل و منطقی باشه که درست تو اون شرایط این نکات رو قبول کنه، معمولا بعد از ند وقت گذشتن از جدایی خود شخص به این نکات پی میبره.
1
محمد صادق photo
محمد صادق جمعه، 22 بهمن 1395
ممنون ،این مطلب کمک خوبی برای من بود،امیدوارم بتونم ازش استفاده کنم.... حقیقتا شکست عاطفی از بزرگ ترین ضربه هاست ک میشه توی زندگی خورد.... امیدوارم کسی تجربه نکنه و همیشه خوشبخت و موفق در یک ارتباط عاطفی پایدار باشید... من ارزوم رو از دست دادم ،اما کماکان به آینده امیدوارم
1
محبوبه قلی پور
محبوبه قلی پور جمعه، 22 بهمن 1395
به نظرمن وقتی تو یه رابطه هردو طرف ویا هرکدوم از طرفین علاقه وعشقی نسبت به هم ندارن بهترین راه جداییه.اینطوری برای هودو طرف بهتره.برای حقظ احترام وعزت نفس طرفین.واینکه انرژی خودشونو بی خودی از دست ندن.واین انرژی وهیجان رو برای رابطه ای بزارن که لیاقت وشایستگی اونا رو داره
1
ایمان  قهارپور
ایمان قهارپور پنج شنبه، 21 بهمن 1395
هیچ وقت به رابطه ای که برهم خورده است به چشم یک شکست در زندگی نگاه نکنید. شکست به این معنی نیست که کار برای شما تمام شده، شکست یعنی شما یک فرصت دیگر دارید. شکست به این معنی نیست که خدا شما را فراموش کرده، شکست یعنی خدا فکر بهتری برای شما دارد. همیشه شکست های گذشته یا کنونی است که شما را به سمت موفقیتی که همیشه آرزویش را داشتید، راهنمایی میکند. روی تان را از گذشته بگردانید و به سمت آینده نگاه کنید … آینده خودتان. گذشته شما برابر با آینده تان نیست. گاهی اوقات بعد از جدایی در یک رابطه ما هنوز در گذشته مان زندگی می کنیم، و افکار مان همه و همه خرج آن فردی می شود که دیگر از او جدا شده ایم. شما زمانی بهبودی پیدا می کنید که شروع به فکر کردن یا نوشتن در مورد چیزی که از زندگی می خواهید کنید. بدانید و درک کنید که هیچ چیز اتفاقی در زندگی آدم روی نمی دهد و همه چیز نظمی الهی دارد. همه افکار، همه لحظات، هر عملی که انجام می گیرد، هر رابطه و هر پیشامدی که در زندگی شما اتفاق می افتد، برای این اتفاق می افتد که شما را به سمت مرحله بعدی یادگیری و رشد فردی تان راهنمایی و هدایت کند.