آیا مردم با تکنولوژی‌های آینده مشکل دارند؟

آیا مردم با تکنولوژی‌های آینده مشکل دارند؟

میلاد

شکیب

1395/05/06

4684

بار بازدید شده
what-is-the-idea-of-people-about-future-technology یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها پرسش‌های جدی‌ای در مورد استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای ارتقای سلامت زندگی مردم دارند.
4684
آیا مردم با تکنولوژی‌های آینده مشکل دارند؟
Vidoal
4.61
آیا مردم با تکنولوژی‌های آینده مشکل دارند؟
یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها پرسش‌های جدی‌ای در مورد استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای ارتقای سلامت زندگی مردم دارند. افرادی که اعتقادات مذهبی قوی‌ای داشتند نیز با چشم‌انداز و آینده دستاوردهای تکنولوژی مشکل داشتند و آن‌ها را نوعی دخالت در طبیعت می‌دانستند.

مرکز پژوهشی پیو (Pew Research Center) در آمریکا نظرسنجی‌ای را با شرکت 4726 بزرگ‌سال آمریکایی انجام داد و نظر آن‌ها را در مورد سه تکنولوژی در حال ظهور پرسید؛ این سه تکنولوژی عبارت بودند از: تغییر دادن ژن‌ها در دوران جنینی به‌منظور کاهش شیوع بیماری‌های جدی در آینده جنین، کاشت چیپ‌های مغزی در افراد سالم به‌منظور تقویت مهارت‌های ذهنی آن‌ها و تزریق خون مصنوعی در افراد به‌منظور افزایش توانمندی‌ها و عملکردهای آن‌ها.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها بیشتر با تکنولوژی‌هایی موافقند که برای حل یا تصحیح مشکلات و مسائل کنونی افراد کاربرد دارد تا رسیدن به سطح عملکردی و توانایی بیشتر.

کری فانک، نایب رئیس بخش پژوهشی مرکز پیو می‌گوید: «یکی از نتایج شگفت‌آور این نظرسنجی قدرت عقاید مذهبی در نظرات بود. ما همچنین از شباهت نظرات و پاسخ‌ها به تکنولوژی‌های مختلف شگفت‌زده شدیم. و شگفتی سوم ما هم این بود که جامعه آماری ما کاملا به تفاوت‌های ظریف بین این تکنولوژی‌ها، که هیچ‌کدام به طور عملی اجرا نشده‌اند، آگاه بود».

نتایج کلی این نظرسنجی به شرح زیر است:
  • 68 درصد در مورد مسئله دستکاری ژن‌ها ابراز نگرانی کردند و 49 درصد در مورد استفاده از آن مشتاق هم بودند.
  • 69 درصد در مورد چیپ‌های معزی اظهار نگرانی کردند و 34 درصد به آن مشتاق هم بودند.
  • 63 درصد با استفاده از خون مصنوعی مشکل داشتند در حالی که 36 درصد از این ایده هیجان‌زده هم بودند.
منبع: sciencemag
سوالات و نظرات کاربران
0
بنیامین عزیزطولی
بنیامین عزیزطولی یکشنبه، 08 اسفند 1395
این قدری جالب و عجیب به نظر میرسه!
0
اکبر فاریابی
اکبر فاریابی چهارشنبه، 04 اسفند 1395
قطعا تکنولوژی بر اساس نیاز ها به وجود می آید و تا کمبود چیزی حس نشود، اون ابزار یا تکنولوژی اختارع نخواهد شد. بنابراین جواب سوال خیر خواهید بود .
0
مرضیه امیری
مرضیه امیری پنج شنبه، 14 بهمن 1395
اینکه کاملا واضح بود که انسان ها در سال های اینده کلا همه چیشون مصنوعی,میشه و بنظر من خیلی خیلی این بده انسان تبدیل به یک ربات انسان نما میشه پس باید ازین پیشرفت و تکنولوژی ترسید
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني یکشنبه، 26 دی 1395
ببینید اگه این دستکاری ها بر زندگی مردم اثر منفی بذاره باید جلوش گرفته بشه.اثر منفی به این صورت که افراد خودخواه و ثروتمند در جنین فرزندانشون تغییراتی ایجاد کنند که در آینده بچه هاشون با دیگران فرق داشته باشن و این موجب بی عدالتی میشه و شکاف های طبقاتی رو افزایش میده.
0
کوثر رحیم پور
کوثر رحیم پور شنبه، 18 دی 1395
مردم همیشه از ورود چیزای جدید واهمه دارن و سخت می پذیرن
0
امیر قربانی
امیر قربانی یکشنبه، 05 دی 1395
کلا خیلی از مردم با علم های نو ظهور مشکل دارن حتی اگه بدونن براشون مفیده چون ممکنه فکر کنن دارن گولشون میزنن یا فکر میکنن به زرر هاش نمی ارزه یا مثلا کاسه زیر نیم کاسه هست
0
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 29 آذر 1395
در جهت ارتقای سلامت باشه خوبه نه اینکه استفاده های دیگه ای در جهت منفی انجام بدن. چیپ های معزی چی هست؟؟
0
امیر صدساله زاده
امیر صدساله زاده چهارشنبه، 10 آذر 1395
دستکاری چه ایرادی داره! باعث پیشرفت هم میشه احتمالا