تولید چاپگرهای سه‌بعدی ارزان که کار با آن‌ها راحت است

تولید چاپگرهای سه‌بعدی ارزان که کار با آن‌ها راحت است

میلاد

شکیب

1395/07/08

4058

بار بازدید شده
Robo-s-smart-new-3D-printer در حالی که تلاش‌های زیادی از سوی کمپانی‌های حوزه تکنولوژی برای تولید چاپگرهای سه‌بعدی کارآمد شده، اما هنوز بسیاری از کاربران عادی منتظر چاپگر‌هایی با قیمت و ابعاد مناسب‌ترند.
4058
تولید چاپگرهای سه‌بعدی ارزان که کار با آن‌ها راحت است
Vidoal
4.74
تولید چاپگرهای سه‌بعدی ارزان که کار با آن‌ها راحت است
در حالی که تلاش‌های زیادی از سوی کمپانی‌های حوزه تکنولوژی برای تولید چاپگرهای سه‌بعدی کارآمد شده، اما هنوز بسیاری از کاربران عادی منتظر چاپگر‌هایی با قیمت و ابعاد مناسب‌ترند.

در تئوری، داشتن یک چاپگر سه‌بعدی در خانه امکان فوق‌العاده خوبی برای هنرمندان، طراحان و افراد خلاق است چراکه به آن‌ها در ساخت یک مدل سه‌بعدی در کوتاه‌ترین زمان و دقیق‌ترین حالت ممکن کمک می‌کند. با این حال، هنوز استفاده از این دستگاه‌ها دشوار و گاهی خود فرایند چاپ نیز پیچیده است.

کمپانی روبو (Robo) با توجه به این موضوع تلاش کرده تا برخی از مسائل تکنیکی را ساده‌تر کرده و چاپگر سه‌بعدی‌ای تولید کند که قیمت مناسبی دارد و هم‌چنین استفاده از آن راحت است و از اکسسورهای‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. در واقع هدف کمپانی روبو «ساده‌تر کردن مسیر چاپ برای استفاده همگان» بوده است.

این کمپانی پیش از این چاپگر سه‌بعدی R1 را به‌عنوان اولین چاپگر سه‌بعدی خود با موفقیت روانه بازار کرده بود. برعکس دیگر مدل‌های اولیه مانند Makerbot Replicator 2، مدل R1 با نقدهای مثبتی نظیر قیمت مناسب و راه‌اندازی اولیه ساده روبه‌رو شد. اکنون، کمپانی روبو مدل جدید چاپگرهای سه‌بعدی خود را با نام‌های Robo C2 و Robo R2 روانه بازار کرده است.

هر دوی این مدل‌های قیمت‌های مناسبی دارند به‌طوری که مدل بزرگ‌تر R2 ۱۰۹۹ دلار و مدل کوچک‌تر C2 ۵۹۹ دلار قیمت دارند. در حالی که در سال ۲۰۱۴ قیمت چاپگرهای سه‌بعدی چندین هزار دلار بود. از ویژگی‌های مهم این چاپگرها می‌توان به افزایش سرعت فرایند چاپ، داشتن یک صفحه نمایش لمسی و کنترل از راه دور دستگاه با استفاده از اپلیکیشن روبو اشاره کرد.
 
منبع: yahoo
سوالات و نظرات کاربران
0
هستی علیجانی
هستی علیجانی شنبه، 28 اسفند 1395
زیباتر و جذابتر از بین همه محصولات تولید شده با این نوع چاپگرها، چاپ سه بعدی غذاهاست، واقعا جالب و محسورکننده است اگر یه چند سال پیش از چاپ سه بعدی غذا صحبت می‌کردیم حتما بهمون میگفتن دیوانه و جای بسی تأمل داره این حد از پیشرفت تکنولوژی و علم
0
ملک مولایی
امیرحسین راستگو پنج شنبه، 19 اسفند 1395
این که منابع مطالب رو میزنید خیلی خوبه
0
محمد جواد  محمدی
محمد جواد محمدی یکشنبه، 15 اسفند 1395
با توجه به رشد چشم گیر تکنولوژی احتمال اینکه این دستگاه همه گیر بشه خیلی زیاده علاوه بر اینکه بعضی از شرکت ها هم در ایران شروع به فروش این محصول کردن
0
Analyst chemist
Analyst chemist چهارشنبه، 06 بهمن 1395
به نظر من بیشتر از اونکه خود دستگاه های چاپ سه بعدی نیاز به توسعه داشته باشند، مواد پلیمری جدیدی که این چاپگرها بتونن باهاش کار کنند باید ساخته بشه. قیمت پلیمرهایی که در حال حاضر توسط این چاپگرها استفاده میشه واقعا بالاست و به همین دلیل تولید قطعات در تعداد بالا با چاپگر سه بعدی اصلا مقرون به صرفه نیست.
0
مهدیه میری
مهدیه میری دوشنبه، 20 دی 1395
چه خوب.چاپگرهای سه بعدی خیلی قابلیت دارن ومیشه توی خیلی از کارها ازشون استفاده کرد.ولی ایا این چاپگرهای ارزان هم به خوبی همونا هستن یا نه
0
مصطفی .
مصطفی کهن سه شنبه، 30 آذر 1395
اگه میشه اطلاعات بیشتر درباره چاپگرهای سه بعدی بذارین. تحولی عظیم میشه یاد کرد از این تکنولوژی
0
پوژنگ پروازی
پوژنگ پروازی دوشنبه، 15 آذر 1395
چاپگرهای سه بعدی،در اینده ای نزدبک استفاده و کمکهای شایان توجهی خواهند داشت...
0
یگانه photo
یگانه شنبه، 10 مهر 1395
سلام ای کاش این خبر کامل تر بود. منظور اینکه فرآیند چاپ چجوریه؟ کاهشی یا افزایشی؟ از چه رزینی استفاده میشه؟ هر کدوم از دستگاه ها توانایی چاپ در چه ابعادی رو داده؟ ممنون میشم اگر لینکی در این ارتباط یافتید معرفی کنید.
0
Mostafa Taghavy
Mostafa Taghavy دوشنبه، 08 آذر 1395
از این چاپگر ها میشه که از یک سر دنیا یک وسیله سه بعدی را به جای دیگر جهان فرستد
0
فرزاد وزیری
فرزاد وزیری شنبه، 01 آبان 1395
امیدوارم هرچه زودتر چاپگرهای سه بعدی ارزانتر و قابل دسترس تر باشند
0
سلمان ترابی گودرزی
سلمان ترابی گودرزی شنبه، 24 مهر 1395
چاپگرهای سه بعدی وسیله‌هایی هستند که با استفاده از آنها می‌توانید از فایل های سه بعدی که در کامپیوتر خود دارید نمونه سه بعدی واقعی بسازید. در چاپگرهای سه بعدی خانگی، برای تولید محصولات از ذوب پلاستیک بهره می برند. چاپگرهای سه بعدی صنعتی با قابلیت پرینت با استفاده از فلزات، رزین های مایع، خمیر سرامیک و حتی مواد خوراکی ساخته شده اند.تفاوت اصلی چاپگرهای خانگی و صنعتی در صافی سطح، دقت ابعادی و همچنین تنوع متریال های قابل استفاده در قطعه خروجی می باشد. البته این تفاوت رفته رفته با گسترش صنعت چاپگرهای خانگی کمرنگ تر شده است و امروزه پرینترهای نیمه صنعتی با دقت های ابعادی بسیار مناسب ظاهر شده اند که قیمت های بسیار پایینی نیز دارند.