تمرینات بدنی تاثیر اندکی بر کاهش وزن دارد

تمرینات بدنی تاثیر اندکی بر کاهش وزن دارد

گروه آموزشی

ویدوآل

1395/04/12

4724

بار بازدید شده
exercise-won-t-help-you-lose-much-weight نتایج مطالعات پژوهش‌گران نشان می‌دهد که تمرین بدنی و ورزش آن‌قدرها هم که در باور عمومی جا افتاده، در کاهش وزن موثر نیست.
4724
تمرینات بدنی تاثیر اندکی بر کاهش وزن دارد
Vidoal
4.9
تمرینات بدنی تاثیر اندکی بر کاهش وزن دارد
در جهانی که همه ما کالری‌های مورد نیاز بدن‌مان را از فست‌فودها دریافت می‌کنیم تا غذاهای خانگی و بیش از آن‌که راه برویم پشت کامپیتورهای خود می‌نشینیم، وزن کم کردن تبدیل به هدف و بسیاری از ما در زندگی شده، به‌طوری که تقریبا نیمی از مردم آمریکا فشار روانی کم کردن وزن را روی خود تحمل می‌کنند. در این وضعیت مدام شعار «کم‌تر بخور، بیش‌تر ورزش کن» را می‌شنویم، اما نتایج مطالعات پژوهش‌گران نشان می‌دهد که تمرین بدنی و ورزش آن‌قدرها هم که در باور عمومی جا افتاده، در کاهش وزن موثر نیست.

کوین هال، پژوهش‌گر ارشد سازمان ملی سلامت آمریکا به سایت خبری فوکس گفته: «باید تصویری را که از تمرین بدنی در ذهن داریم تغییر دهیم. تمرین بدنی نمی‌تواند به‌خودی‌خود ابزاری برای کاهش وزن باشد؛ تمرین برای سلامتی خوب است و معمولا بهترین راه برای افزایش سلامت بدن است، اما نمی‌توان به آن به‌عنوان ابزاری برای کم کردن وزن نگاه کرد».

البته نباید فراموش کنیم که تمرین بدنی بهترین راه برای تضمین یک زندگی سالم و طولانی است، بنابراین تمرین باید همیشه در زندگی رومزه انسان حضور داشته باشد. اما دلیلی که نباید ما از تمرینات بدنی انتظار داشته باشیم که تاثیر مهمی در کاهش وزن و کم شدن دور کمرمان داشته باشد این حقیقت ساده است که تمرین بدنی تنها فعالیتی نیست که بدن‌ ما برای سوزاندن کالری از آن استفاده می‌کند.
بدن‌ ما به سه شیوه انرژی دریافتی از مواد غذایی را مصرف می‌کند: 1) برای متابولیسم حین استراحت؛ یعنی انرژی مورد نیاز برای کارکردهای اساسی وقتی بدن در خواب است؛ 2) هضم غذا؛ یعنی انرژی مورد نیاز برای فرایند هضم کردن غذاهای ورودی به بدن؛ 3) فعالیت بدنی؛ یعنی انرژی مورد نیاز برای فعالیت‌هایی که در طول روز انجام می‌دهیم.

این سه مکانیسم سوزاندن کالری با هم برابر نیستند. در واقع، متابولیسم حین استراحت، هر روز از اکثر کالری‌های بدن مراقبت می‌کند و برعکس فعالیت جسمانی، فرد کنترل زیادی روی این متابولیسم ندارد. به عبارت دیگر، با تمرین بدنی خیلی نمی‌توانید روی کالری‌های خود کنترل داشته باشید.

کریستف هابورسین به سایت خبری فوکس گفته: «گرچه 100 درصد کالری ورودی در کنترل شماست، اما فقط 30 درصد کالری‌ای که در بدن سوزانده می‌شود، تحت اختیار شماست».
همچنین نتایج پژوهشی که در اوایل سال 2016 انجام شد نشان داد که رژیم غذایی نسبت به تمرینات بدنی تاثیر بسیار بیشتری در کاهش وزن دارد. در این پژوهش که روی صدها نفر انجام گرفت، مشخص شد که فعالیت جسمانی تاثیر ضعیفی بر میزان سوختن کالری در بدن دارد و سخت‌تر شدن تمرینات بدنی به این معنی نیست که کالری بیش‌تری در بدن می‌سوزد.
 
منبع: sciencealert
سوالات و نظرات کاربران
0
الهام سادات خاندل
الهام سادات خاندل یکشنبه، 22 اسفند 1395
برای کاهش وزن ادم ها باید علاوه بر اینها استرس نداشته باشند و شبها خوب بخوابند. معمولا کسی به اینها توجه نمیکنه
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني یکشنبه، 26 دی 1395
اتفاقا تمرینات ورزشی نقش به سزایی در کاهش وزن داره.ولی مشکل اینجاست که خیلی آرام و به تدریج وزن کم میشه تا جایی که فرد احساس می کنه تغییر محسوسی در وزنش به وجود نیومده
0
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 29 آذر 1395
تمرین بدنی و ورزشی در کنار اصلاح شیوه غذا خوردن و کم خوری و دوری از خوردن غذاهای پرچرب و مضر مثل فست فود ها هم باعث کاهش وزن و هم ساخته شدن عضله ها و افزایش توان جسمی و همچنین برو روی روحیه و شادابی هم تاثیر میذاره
0
ایمان ترنیان
ایمان ترنیان شنبه، 20 آذر 1395
تغذیه صد درصد تاثیر بیشتری روی کاهش وزن داره و این تجربه شخصیه خود منه.
0
سجاد مظفري
سجاد مظفري چهارشنبه، 12 آبان 1395
نظريه درباره وزن كم كردن زياده،ادم نميدونه كدومش درسته كدوم غلط
0
مهدي photo
مهدي شنبه، 19 تیر 1395
نمونه هاي بسياري از آدم ها وجود دارد كه با تمرين ها ورزشي توانسته اند وزن زيادي از دست بدهند و به ايده آل ترين وضعيت جسمي برسند.اين شواهد نشان ميدهد كه ورزش در كاهش اضافه وزن تاثير زيادي دارد و برعكس ؛ شواهدي وجود دارد كه نشان ميدهد با پيروي از رژيم هاي غذايي نميتوان انتظار نتايج مطلوبي داشت