كاهش چربی شكلات با یك حقه ساده الكتریكی

كاهش چربی شكلات با یك حقه ساده الكتریكی

گروه آموزشی

ویدوآل

1395/04/04

4791

بار بازدید شده
electrical-trick-may-lead-less-fat-chocolate پژوهش‌گران دانشگاه تمپل در فیلادلفیا، به این نتیجه رسیده‌اند كه كمپانی‌های تولیدكننده شكلات می‌توانند با كمك یك حقه ساده الكتریكی شكلات‌هایی با میزان چربی كمتری تولید كنند.
4791
كاهش چربی شكلات با یك حقه ساده الكتریكی
Vidoal
4.79
كاهش چربی شكلات با یك حقه ساده الكتریكی
پژوهش‌گران دانشگاه تمپل در فیلادلفیا، آزمایش‌هایی را روی فرایند ساخت شكلات انجام داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند كه كمپانی‌های تولیدكننده شكلات می‌توانند با كمك یك حقه ساده الكتریكی شكلات‌هایی با میزان چربی كمتری تولید كنند.

پژوهش‌گران در این آزمایش شكلات مایع را داخل یك میدان الكتريكی قرار دادند و متوجه شدند در این حالت شكلات مایع حركتی سیال‌تر و روان‌تر دارد و این امر به این معنی است كه دیگر نیازی به استفاده بیشتر از چربی در روند تولید آن نیست.

در طول روند تولید شكلات، تكه‌های جامد كاكائو در تركیبی از چربی و روغن قرار می‌گیرند. میزان مشخصی چربی در این تركیب نیاز است تا شكلات حركت سیال راحتی داشته باشد. با قرار دادن شكلات مایع در میدان الكتريكي نیاز كمتری به چربی وجود دارد چراكه میدان الكتریكی وظیفه چربی را در فرایند تولید شكلات انجام می‌دهد. طبق یافته‌های پژوهش‌گران، شكلاتی كه از این روش تولید می‌شود 10 درصد چربی كمتری دارد كه در تئوری این عدد تا 20 درصد هم قابل دستیابی است.

پژوهش‌گران در توضیح تاثیر میدان الكتریكی بیان می‌كنند كه این میدان تكه‌های كوچك كاكائوی جامد را مانند حلقه‌های زنجیر در هم قفل می‌كند كه این مسئله حركت شكلات مایع را روان‌تر و سیال‌تر می‌كند. محققان این آزمایش معتقدند محصول نهایی اگر از شكلات‌های معمولی خوش‌مزه‌تر نباشد بدمزه‌تر نیست اما مری الن كامیر (Mary Ellen Camire)، استاد علوم  تغذیه در دانشگاه ماین (University of Maine) در آمریكا می‌گوید كه این پژوهش پرسش‌های زیادی را هم بی‌پاسخ گذاشته است. برای مثال ما نمی‌دانیم كه در این روش شكلات نهایی دارای چه بافتی خواهد بود یا پس از گذشت زمان همچنان طعم اولیه خود را حفظ خواهد كرد یا خیر؟

گفتنی است این پژوهش با حمایت مالی كمپانی شكلات‌سازی مارس (Mars) انجام شده است.  
 
منبع: Yahoo
سوالات و نظرات کاربران
0
Zahra Bf
Zahra Bf یکشنبه، 27 خرداد 1397
وایی کاش به ایران هم برسه من عاشق شکلاتم
0
احمد چغندری
محمد عظیمی پری سه شنبه، 17 اسفند 1395
خیلی خوبه که علم تا این اندازه پیش رفته.. همینطور جلو بریم بهشت رو میسازیم
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني یکشنبه، 26 دی 1395
بالاخره عامل اصلی لذیذ شدن بسیاری از خوراکی ها همین چربی و روغن هست.بهتره به جای خوردن نوشابه ها و شکلاتهای رژیمی، به اندازه کمتر شکلات معمولی و پر چرب بخوریم و بیشتر ورزش بکنیم
0
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 29 آذر 1395
مطلب خوبی بود. و البته جالب.ممنون
0
فربد خرمی نیا
فربد خرمی نیا سه شنبه، 16 آذر 1395
مطلب واقعا جذابی بود ، اما اگر در همچین مطالبی مرجع به صورت دقیق تر ذکر شود واقعا بار علمی موضوع بالاتر میرود و مطلب قابل اعتمادتر است. مثلا در رفرنس یاهو که داده شده ، فقط اسم یک ژورنال را به عنوان رفرنس ذکر کرده. اگر نویسنده مطلب لطف کنن و منبع رو دقیق تر ذکر کنن به نظر بنده واقعا جذاب تر و قابل اعتمادتر خواهد بود. بازهم از حسن انتخاب نویسنده تشکر میکنم.
0
گروه آموزشی ویدوآل
گروه آموزشی ویدوآل سه شنبه، 16 آذر 1395
(پاسخ) سلام، لینک منبع در پایین مقاله درج شده!