۸ راه ساده برای مراقبت از پوست

۸ راه ساده برای مراقبت از پوست

میلاد

شکیب

1395/05/25

9573

بار بازدید شده
excellent-habits-for--healthy-skin داشتن پوست سالم یکی از عادات مردان و زنان خوش‌تیپ و جذاب است. اما آیا داشتن چنین پوستی کار دشواری است؟ پاسخ ما به این پرسش خیر است. برای اثبات حرف‌مان ۸ راه بسيار ساده را برای داشتن پوستی سالم به شما معرفی می‌کنيم.
9573
۸ راه ساده برای مراقبت از پوست
Vidoal
4.46
۸ راه ساده برای مراقبت از پوست
داشتن پوست سالم یکی از عادات مردان و زنان خوش‌تیپ و جذاب است. اما آیا داشتن چنین پوستی کار دشواری است؟ پاسخ ما به این پرسش خیر است. برای اثبات حرف‌مان ۸ راه بسيار ساده را برای داشتن پوستی سالم به شما معرفی می‌کنيم.
 
يک- به طور منظم صفحه گوشی هوشمند خود را با دستمال‌های مخصوص این کار تمیز کنید.


آیا تا به حال متوجه جوش‌های ریز روی صورت خود شده‌اید؟ اگر این‌طور است، بیش‌تر به گوشی هوشمند خود توجه کنید چراکه کثیفی آن ممکن است باعث خارش، قرمزی یا ورم روی گونه‌های شما شود. پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد که صفحه ابزارهای دیجیتال ۱۰ برابر بیش‌تر از نشیمن توالت فرنگی باکتری به خود جذب می‌کنند. برای این‌که از بروز تمامی این مشکلات پوستی جلوگیری کنید، بهتر است صفحه نمایشگر گوشی‌های هوشمند خود را با دستمال‌های مخصوص این کار تمیز کنید.
 
دو- به طور منظم براش‌های مخصوص آرایش را بشویید.


استفاده نادرست از براش‌های مخصوص آرایش ممکن است باعث بروز آکنه، آلرژی و انواع دیگر مشکلات پوستی شود. به همین دلیل شستن و تمیز کردن براش، اسفنج و دیگر ابزارهای مخصوص آرایش باید بخشی جدانشدنی در روتین‌های شما باشد. برای این کار می‌توانید از دستمال‌های ضدعفونی‌کننده و آنتی‌باکتریال استفاده کنید. با این حال، اگر به‌دنبال روش‌های بهتر و مناسب‌تر هستید، بهترین راه استفاده از مواد شوینده مانند شامپو یا فوم‌های پاک‌کننده نرم است.
 
سه- به رژیم غذایی خود توجه کنید.


شکر و غذاهای چاق‌کننده یکی از دشمنان اصلی سلامت پوست‌اند. تقریبا همه این موضوع را می‌دانند. با این حال، برخی از مردم از این ور پشت‌بام می‌افتند و از رژیم‌های غذایی‌ای استفاده می‌کنند که آن‌ها هم به سلامت پوست آسیب می‌رسانند. این رژیم‌ها باعث خشک شدن، چروک شدن و پیر شدن پوست می‌شوند. این موضوع را همیشه به یاد داشته باشید و سعی کنید از رژیم غذایی‌ای استفاده کنید که انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری به بدن شما برسد.   
 
چهار- در استفاده از اسکراب‌ها و ماسک‌های صورت زیاده‌روی نکنید.


اسکراب‌ها و ماسک‌های صورت (به‌ویژه آن‌هایی که حاوی مواد ساینده هستند) پوست شما را تمیز، سلامت، تازه و عاری از هرگونه آلودگی و جوش‌های سرسیاه می‌کنند. با این وجود، استفاده بیش از حد از این مواد باعث التهاب پوست می‌شود. اگر پوست شما خشک است و آکنه می‌زند، استفاده از اسکراب‌ها این وضعیت را بدتر می‌کند. در این حالت به جای اسکراب‌ها از لوسیون‌های لایه‌بردار نرم استفاده کنید. افرادی که پوست چرب دارند، از اسکراب‌ها باید فقط یک‌بار در هفته استفاده کنند.  
 
پنج- قبل و بعد از شنا از کرم صورت استفاده کنید.


مواد شیمیایی موجود در آب استخر باعث پوسته‌پوسته شدن، از بین رفتن آب پوست و خشکی آن می‌شود. برای محافظت از پوست در برابر کلر، پیش از ورود به استخر از کرم صورت استفاده کنید. پس از شنا کردن هم باید صورت خود را به طور کامل بشویید و از کرم‌های مرطوب‌کننده پوست صورت استفاده کنید.
 
شش- پس از تمرین ورزشی سریعا دوش بگیرید.


درست است که دوش‌های باشگاه‌های ورزشی خیلی فضاهای راحت و مناسبی نیستند، اما اگر به‌سرعت پس از تمرین دوش نگیرید، منافذ پوستی بسته می‌شوند و جوش‌ها و جوش‌های سرسیاه روی پوست شما نمایان می‌شوند. بنابراین، اصلا در این مورد تنبلی نکنید. با خودتان صابون یا شامپو ببرید و پس از تمرین دوش بگیرید.
 
هفت- به اخطارهایی که بدن شما برای‌تان می‌فرستد، توجه کنید.


 مشکلات آرایشی و بهداشتی رایج مانند سوزش، قرمزی و ورم روی پوست حاکی از مسائل جدی‌‌ای در مورد سلامت پوست هستند. به همین دلیل به اخطارهایی که بدن‌تان برای شما ارسال می‌کند، به طور ویژه توجه کنید و آن‌ها را نادیده نگیرید.
 
هشت- از دوش گرفتن با آب بیش از حد داغ دوری کنید.


دوش گرفتن با آب بیش از حد داغ ممکن است باعث از بین رفتن لایه محافظتی حاوی چربی‌ در پوست شود که وظیفه آن‌ مرطوب نگه داشتن لایه‌های عمیق‌تر داخل پوست است. عادت به شستن پوست بدن با آب جوش ممکن است باعث بروز چین و چروک زودرس و خشک شدن پوست شود. یادتان باشد، بهترین شیوه پایین آوردن دمای آب به اندازه دمای اتاق است.
 
منبع: brightside
سوالات و نظرات کاربران
0
مهران رحیمی
مهران رحیمی پنج شنبه، 26 اسفند 1395
محافظت در برابر یو وی بهش اشارده نشده بود که اونم خیلی مهمه
0
نسرین امینی
نسرین امینی شنبه، 21 اسفند 1395
استفاده‌ی منظم از کرم ضد آفتاب متناسب با نوع پوست، استفاده از کرم ها یا لوسیون های مرطوب کننده قبل از خواب، نوشیدن آب کافی، شستن صورت با صابون های PH خنثی، مصرف روزانه ی سبزیجات و میوه‌ها، عدم استفاده‌ی بی رویه از لوازم آرایش، ورزش کردن و پرهیز از مصرف فست فود و قند و شکر مصنوعی بسیار تأثیرگذار است. برای درمان جوش‌ها باید از درمان خودسرانه پرهیز کرد. بسیاری از مردم برای دوره‌ی کوتاهی از محلول‌هایی مثل اریترومایسین استفاده میکنند یا خودسرانه کپسول داکسی سایکلین یا آزیترو مایسین میخورند که فقط باعث مقاومت آنتی بیوتیکی می‌شود و زمانی که به پزشک مراجعه میکنند پزشک ناچار است از ترکیبات قوی‌تر برای درمان استفاده کند. برای درمان جوش اگر آنتی بیوتیک استفاده می‌کنید باید صبور باشید چون گاهی دوره‌ی درمان به شش ماه نیز می‌رسد.
0
مهدی جوادنیا
مهدی جوادنیا دوشنبه، 09 اسفند 1395
آلودگی هوا هم روی پوست تاثیر میزاره
0
اکبر فاریابی
اکبر فاریابی چهارشنبه، 04 اسفند 1395
مواد غذایی که میخوریم هم بر روی پوست اثر داره مثلا میوه و سبزیجات خیلی واسه پوست مهمه
0
سمیرا دهقانی
سمیرا دهقانی شنبه، 02 بهمن 1395
استفاده از خیار رنده شده ب عنوان ماسک صورت از بهترین ماسک های صورت باعث از بیم رفتن کک مک ومرطوب شدن پوست وابدار شدن سلولها وهمچنین روشن شدن پوست میشود. واگر دوهفته این کاررا انجام دهید صورت شما پر میشود
0
alisina nazari
alisina nazari جمعه، 24 دی 1395
آیا مصرف آنتی بیوتیک اریترومایسین که ازگروه ماکرولیدها هست در درمان جوشهای سرسفید یا جوش زیر پوستی موثر است
0
کوثر رحیم پور
کوثر رحیم پور دوشنبه، 20 دی 1395
اکثر اکنه ها و مشکلات پوستی به خاطر تغذیه نا مناسب و کم نوشیدن آب هست. کاش کم نوشیدن آب رو هم ذکر میکردین که در طول زمان آسیب های جبران ناپذیری میزنه
0
محمد صادق آشیانه
محمد صادق آشیانه یکشنبه، 19 دی 1395
متاسفانه خیلی از اقایون به بهداشت پوست اصلا توجهی نمیکنن و قبل و بعد از استخر به بهداشت فردی خودشون رسیدگی نمیکنن
0
نازنین عزیزی
نازنین عزیزی دوشنبه، 06 دی 1395
دوره ای پیش دکتر پوست رفتن را توصیه میکنم
0
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 29 آذر 1395
مورد استخر رفتن پیش اومده برای خودم.حتما قبل شنا کرم بزنید
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني چهارشنبه، 24 آذر 1395
به سايت منبع اين مطلب كه رجوع مي كنم پيام خطا مي دهد.مطلب كوتاه و مفيدي بود ولي اي كاش به موارد ديگر هم اشاره ميشد
1
گروه آموزشی ویدوآل
گروه آموزشی ویدوآل چهارشنبه، 24 آذر 1395
(پاسخ) سلام، با تشکر از گزارش شما، لینک منبع اصلاح شد.
0
ایمان photo
ایمان شنبه، 15 آبان 1395
کوتاه و مفید بود