۷ راز تاریخی که زمان زیادی طول کشید تا دلیل‌شان معلوم شود

۷ راز تاریخی که زمان زیادی طول کشید تا دلیل‌شان معلوم شود

میلاد

شکیب

1397/09/29

3791

بار بازدید شده
7-Great-Historical-Mysteries-That-Took-a-Long-Time-to-Solve علامت‌ها از فضا، مجسمه‌های غول‌پیکر باستانی، هیروگلیف‌های رازآلود و موجودات فضایی باعث می‌شود تا ما به غیرممکن‌ها در دنیا ایمان بیاوریم اما برای تمامی این رازها پاسخ قانع‌کننده‌ای وجود دارد که در این مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم.
2791
۷ راز تاریخی که زمان زیادی طول کشید تا دلیل‌شان معلوم شود
Vidoal
4.87
۷ راز تاریخی که زمان زیادی طول کشید تا دلیل‌شان معلوم شود
علامت‌ها از فضا، مجسمه‌های غول‌پیکر باستانی، هیروگلیف‌های رازآلود و موجودات فضایی باعث می‌شود تا ما به غیرممکن‌ها در دنیا ایمان بیاوریم اما برای تمامی این رازها پاسخ قانع‌کننده‌ای وجود دارد که در این مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم. در ادامه ۷ راز را به شما معرفی می‌کنیم که در سال‌های اخیر دانشمندان موفق شده‌اند پاسخی مناسب برای آن‌ها پیدا کنند.
 
۱- تصویر وسایل مدرن حمل‌ونقل در مقبره ستی اول پادشاه مصر


راز: هیروگلیف‌های پیدا‌شده در مقبره ستی اول در آبیدوس مصر واقعا عجیب به نظر می‌رسند. آن‌ها شبیه هلیکوپتر، هواپیما و زیردریایی هستند. این موضوع بحث‌ها و جنجال‌های زیادی را میان باستان‌شناسان راه انداخت و برخی از آن‌ها معتقد بودند این هیروگلیف‌ها تصاویری از هلیکوپتر، هواپیما و زیردریایی باستانی و کهن هستند.

پاسخ: به‌تازگی یک تاریخ‌شناس کشف کرده که این هیروگلیف‌ها فقط نام‌های ستی اول و پسرش یعنی رامسس دوم‌اند که روی یکدیگر نوشته شده‌اند. او می‌گوید که این تصاویر نام رامسس دوم است که پس از مرگ پدر بالای نام او حک شده است.
 
۲- مجسمه‌های غول‌پیکر در جزیره ایستر


راز: به‌مدت ۳۰۰ سال تاریخ‌شناسان و باستان‌شناسان تلاش می‌کردند بفهمند مردمی در یک جزیره که هیچ ابزار خاصی در اختیار ندارند، چگونه توانسته‌اند چیزی روی سنگ‌های غول‌پیکر حک کنند که وزنی بیش از ۸۲ تن دارند، آن‌ها را چندین کیلومتر جابه‌جا کنند و به‌صورت عمودی قرار دهند.

پاسخ: مجسمه‌های باستانی غول‌پیکر با ابزارهای جادویی ساخته نشده‌اند. آن‌ها از دل سنگ‌های بزرگ بیرون آمده‌اند و از یک نقطه جزیره به نقطه‌ای دیگر منتقل شده‌اند. در یک ویدئوی نشنال جئوگرافیک نشان داده می‌شود که چقدر ساده می‌توان یک مجسمه ۹۰تنی را با استفاده از ابزارهای ساده و چند کارگر جابه‌جا کرد.
 
۳- علامت Wow از فضا


 
راز: در سال ۱۹۹۷ میلادی یک علامت عجیب از فضا به زمین رسید. آن‌قدر این علامت غیرمنتظره و خاص بود که دانشمندان به آن نام Wow را دادند (کلمه تعجب در انگلیسی). از آن زمان به بعد دانشمندان تلاش کردند از این علامت رمزگشایی کنند، بفهمند از کدام کهکشان آمده و دوباره آن را دریافت کنند اما هیچ موفقیتی در این زمینه حاصل نشد. به همین دلیل اکثر مردم فکر می‌کردند این علامت از سوی موجودات فضایی ارسال شده است.

پاسخ: نتایج پژوهشی در سال ۲۰۱۷ میلادی همه امیدها را ناامید کرد؛ سرمنشا این علامت از سوی هیدروژنی بود که که در سطح دو ستاره دنباله‌دار ۲۶۶P/Christensen و ۳۳۶P/Gibbs وجود داشت و در حال گذر از صورت فلکی قوس دقیقا در ۱۵ اوت ۱۹۷۷ و ۲۷ جولای ۲۰۱۷ میلادی بود. به عبارت دیگر، این علامت یک اتفاق طبیعی بود که دو ستاره‌دنباله‌دار باعث آن شده بودند.
 
۴- بنکسی کیست؟


 
راز: بنکسی نام مستعار یک هنرمند خیابانی، فعال سیاسی و کارگردان انگلیسی است. او را نمی‌توان پیدا کرد و هیچ‌کس او را نمی‌شناسد.

پاسخ: همین چندی پیش، دانشمندان دانشگاه کوئین مری در لندن از تکنولوژی‌های خاص شناسایی افراد استفاده کردند و متوجه شدند که نام اصلی بنکسی، رابین گانینگهام است. با این حال، عده‌ای معتقدند چون خود این موضوع را تایید نکرده پس نمی‌توان با قطعیت این مسئله را بیان کرد.
 
۵- چه اتفاقی برای قوم مایا افتاد؟


 
راز: مایا یک تمدن باستانی است که خط، هنر، معماری، ریاضی و ستاره‌شناسی بسیار توسعه‌یافته‌ای داشته است. اما این قوم پیشرفته روزگاری شهر و محل زندگی خود را ترک کرده و هیچ‌کس نمی‌داند چرا این اتفاق افتاده است.

پاسخ: به‌لطف پژوهشی که نتایج آن در وب‌سایت آکادمی ملی مطالعات (National Academy of Studies) منتشر شده، محققان دریافته‌اند که قوم مایا برای پاک‌سازی زمین‌ها برای کشاورزی چوب‌ها را سوزانده و قطعه‌قطعه می‌کردند اما همزمان نیاز به چوب بیشتری برای ساخت‌وساز داشتند. در نهایت به دلیل جنگ‌زدایی و خشک‌سالی و جلوگیری از بروز فاجعه مجبور به ترک سرزمین و قلمروی خود شده‌اند.
 
۶- حادثه موجودات فضایی در شهر راسول آمریکا


 
راز: در سال ۱۹۴۷ میلادی در شهر راسول آمریکا، حادثه‌ای روی داد که عده‌ای معتقد بودند موجودات فضایی روی زمین فرود آمده‌اند. از سوی دولت آمریکا هیچ توضیح مناسبی در رسانه‌ها بیان نشد و به همین بحث‌ها و شایعات زیادی در مورد موجودات فضایی و حضور آن‌ها در آمریکا مطرح شد.

پاسخ: در تصویر بالا شما قطعه‌ای از یک رادار را مشاهده می‌کنید. در آن زمان، جنگ سرد تازه شروع شده بود و نیروهای نظامی ایالات متحده مشغول کار روی پروژه‌ای بودند که در واقع بالونی بود که با هوای داغ کار می‌کرد و می‌توانست امواجی را که به دلیل آزمایش مربوط به بمب اتم توسط شوروی منتشر شده بودند شناسایی کند. یکی از این دستگاه‌ها سقوط کرده و منفجر شده بود و چون این پروژه فوق‌العاده سری بود، شایعات زیادی در مورد آن مطرح شد.
 
۷- دایره‌های روی زمین


 
راز: دایره‌های روی زمین یکی دیگر از راز و رمزهایی است که مردم فکر می‌کردند مربوط به موجودات فضایی است. این دایره‌ها از کجا آمده‌اند؟ دلیل وجود آن‌ها چیست؟ آیا انسان‌ها می‌توانند فقط در یک شب چنین سازه‌های پیچیده‌ای بسازند؟

پاسخ: مشخص شده که حتی پچیده‌ترین اشکال هندسی را با کمک ابزاری مانند طناب، نردبان و الوارهای چوبی می‌توان روی زمین حک کرد. حتی وب‌سایت تلگراف ویدئویی منتشر کرده که در آن آموزش می‌دهد چگونه روی زمین دایره ایجاد کنیم.

منبع: brightside