۵ راه برای رهایی از افسردگی

۵ راه برای رهایی از افسردگی

میلاد

شکیب

1395/05/23

13568

بار بازدید شده
depression-tips افسردگی بیماری و احساسی شایع در میان مردم است. برای حل افسردگی باید آگاهانه کار کرد. ما در این مطلب ۵ روش موثر را در حل مشکل افسردگی به شما معرفی می‌کنیم.
13568
۵ راه برای رهایی از افسردگی
Vidoal
4.75
۵ راه برای رهایی از افسردگی
افسردگی یک بیماری شایع در میان مردم است. بسیاری فکر می‌کنند افسردگی خودش می‌آید و خودش می‌رود، اما این تصور کاملا اشتباه است. برای حل افسردگی باید آگاهانه کار کرد. علاوه بر این‌که روان‌شناسان در حل این مسئله کمک زیادی به افراد افسرده می‌کنند، راه‌های موثری برای رفع این مشکل وجود دارد. ما در این مطلب ۵ روش موثر را در حل مشکل افسردگی به شما معرفی می‌کنیم.
 
یک- ورزش کنید.


هر روز 15 تا 30 دقیقه را به ورزش کردن اختصاص دهید؛ پیاده‌روی، رقصیدن، آهسته دویدن و یا دوچرخه‌سواری گزینه‌های خوبی‌اند. افرادی که دچار افسردگی‌اند خیلی از فعالیت‌های بدنی استقبال نمی‌کنند اما سعی کنید خود را مجبور به ورزش کردن کنید. اگر نیاز به همراه دارید از دوست خود بخواهید با شما ورزش کند تا انگیزه شما برای این کار بیش‌تر شود. وقتی به ورزش کردن عادت کردید، به‌زودی متوجه تغییرات مثبت در حال و هوای خود می‌شوید. علاوه بر ورزش‌های هوازی، چند حرکت یوگا به کاهش احساس افسردگی شما کمک فراوانی می‌کند. در ضمن دو جنبه مهم یوگا یعنی تنفس و مدیتیشن نیز به شما یاری می‌رساند.

دو- غذای مغذی و سالم بخورید.


افسردگی روی اشتها تاثیر می‌گذارد. برخی در حالت افسردگی بیش از حد می‌خورند و برخی دیگر دچار کم‌اشتهایی می‌شوند. اگر افسردگی روی اشتهای شما نیز تاثیر گذاشته، باید توجه بیش‌تری به تغذیه خود کنید. تغذیه مناسب روی حال و هوا و انرژی فرد تاثیر زیادی می‌گذارد. بنابراین، میوه و سبزیجات به قدر کافی بخورید و وعده‌های غذایی را منظم رعایت کنید. حتی اگر در یک وعده غذایی خاص اشتها ندارید غذایی سبک بخورید.

سه- مشکلات را شناسایی کنید، اما درگیرشان نشوید.


سعی کنید وضعیتی را که باعث شده تا شما دچار افسردگی شوید شناسایی کنید. زمانی که فهمیدید چه چیزی و به چه دلیلی باعث افسردگی شما شده، با دوستی مطمئن در مورد آن گفت‌وگو کنید. گفت‌وگو راهی برای بیان احساسات و درک موضوعات مختلف است. زمانی که این احساسات و افکار را شناسایی کردید، توجه خود را به چیزهای مثبت جلب کنید. در این وضعیت باید روی حل مسائل تمرکز کنید. اگر به کمک نیاز دارید، از اطرافیان خود کمک بگیرید. حس پیوند داشتن با دوستان و خانواده، به شما در خلاص شدن از افسردگی کمک می‌کند. کمک گرفتن از اطرافیان حُسن دیگری هم دارد: دیگران به جای تماشای شما، اگر کاری از دست‌شان بربیاید، برای شما انجام می‌دهند.   

چهار- خود را بیان کنید.


معمولا خلاقیت و حس شوخ‌طبعی فرد افسرده مختل می‌شود. قدرت تخیل خود را تقویت کنید (با نقاشی کردن، طراحی کردن، خط‌خطی کردن، نوشتن، رقصیدن، ساختن موسیقی و غیره) و این کار نه تنها پرنده خیال شما را به پرواز درمی‌آورد، بلکه باعث ایجاد احساسات و عواطف مثبت در درون شما می‌شود. زمانی را صرف بازی با یک دوست یا یک حیوان خانگی کنید یا تنهایی یک کار بامزه و سرگرم‌کننده انجام دهید. موضوعی برای خنده پیدا کنید، مثل یک فیلم کمدی. خندیدن حال و هوای شما را عوض می‌کند.

پنج- به موضوعات مثبت توجه کنید.


افسردگی روی افکار فرد افسرده اثر می‌گذارد و باعث می‌شود او همه چیز را کسل‌‌کننده، منفی و ناامیدکننده ببیند. اگر افسردگی باعث شده همه چیز را منفی ببینید، سعی کنید روی موضوعات مثبت و امیدوارکننده تمرکز کنید. ابتدا سعی کنید روی یک موضوع مثبت تمرکز کنید و به مرور تعداد این موضوعات را بیش‌تر کنید. یادتان نرود، باید صبور باشید، مدتی طول می‌کشد تا افسردگی به طور کامل از بین برود.
 
منبع: kidshealth
سوالات و نظرات کاربران
-1
کاوه photo
کاوه پنج شنبه، 02 اسفند 1397
خوردن قند و کافئین و قهوه هم اثر منفی روی اعصاب داره .
2
امین photo
امین پنج شنبه، 04 خرداد 1396
برای افسردگی یک درمان کاملا مشخص وجود داره که کلا به دو مورد تقسیم بندی میشه یکی استراتژی کوتاه مدت و یکی دیگه استراتژی بلند مدت استراتژی کوتاه مدت جنبه ی درمانی و سریع داره و استراتژی بلند مدت جنبه ی پیشگیری و طولانی مدت داره توی استراتژی کوتاه مدت روی 3 حوزه کار میشه افکار،رفتار و احساسات برای اصلاح افکار از شناخت درمانی یا همون CT استفاده میشه واسه ی اصلاح رفتار میگن که فرد منظم بشه واسه ی اصلاح احساسات روش های زیادی هست اما اونی که خیلی کمک کننده و سریع روش EFT ...می تونید با یک جستجوی کوچولو همه ی این ذوش ها ذو یاد بگیرید یا اینکه کتاب هاشون رو بخرید..... توی استراتژی بلند مدت هم کلا روی سبک زندگی کار میشه ولی اگه بک نفر همون استراتژی کوتاه مدت رو استفاده کنه کلا خوب میشه
1
مینا  رسولیان
مینا رسولیان یکشنبه، 31 اردیبهشت 1396
ورزش کردن مخصوصا به صورت عمومی بسیار موثر می باشد البته همه موارد ذکر شده تاثیر خودر ا دارند ولی از نظر من ورزش تاثیر بیشتری دارد
1
ملک مولایی
ملک مولایی پنج شنبه، 26 اسفند 1395
مدیتیشن هم تاثیر زیادی روی افسردگی داره اگر درست انجام بشه
1
احسان جهانی
احسان جهانی دوشنبه، 23 اسفند 1395
مورد سه رو بیشتر استفاده کردم و واقعا کاربرد داشت
1
علی کت فیاض
علی کت فیاض پنج شنبه، 19 اسفند 1395
راهکار خوبی بود
1
مهدی جوادنیا
مهدی جوادنیا دوشنبه، 09 اسفند 1395
فکر کنم راه هایی دیگه ای هم هست برای رهایی از افسردگی یکیش مثلا در جمع بودن
1
اکبر فاریابی
اکبر فاریابی چهارشنبه، 04 اسفند 1395
داشتن چند دوست بامزه و باحال هم فکرکنم کمک زیادی میکنه
1
میترا ثابت هاشمی
میترا ثابت هاشمی شنبه، 16 بهمن 1395
با توجه به دلایلی مدتی افسرده بودم. به توصیه داداشم کلاس زومبا رفتم. کم کم تغذیم خوب شد،چون احساس شادابی داشتم و از همه مهمتر نماز خوندم.... نماز باعث ارامشم شد و هنوز این ارامش ادامه داره...
1
سیدرضا حسینیان photo
سیدرضا حسینیان چهارشنبه، 08 دی 1395
راهکارهای خیلی خوبی بود امیدوارم نتیجه بخش یاشه
1
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني سه شنبه، 30 آذر 1395
نظم در كارها هم براي جلوگييي از افسردگي موثره بهتره اول به فكر پيشگيري اين بيماري باشيم و بعد به درمان فكر كنيم
0
مصطفی .
مصطفی کهن یکشنبه، 21 آذر 1395
تو افسردگی یه عامل دیگه برای رفعش موثره اون اینه که وجود یک نفر که کمک کنه و سنگ صبور باشه برای گفته ها خیلی موثره.
0
لیلا photo
لیلا یکشنبه، 24 مرداد 1395
ممنوت از مطالب عالی که روی سایت میزارین. این مطلب خیلی موثر بود. با تشکر فراوان