یک نوشیدنی معجزه‌آسا؛ لیمو و عسل و دیگر هیچ

یک نوشیدنی معجزه‌آسا؛ لیمو و عسل و دیگر هیچ

میلاد

شکیب

1395/06/28

8423

بار بازدید شده
warm-honey-and-lemon در ادامه مطلبی را برای شما ترجمه کرده‌ایم که نگارنده از تجربه‌اش درباره نوشیدن ترکیب آب داغ، لیمو و عسل به مدت یک‌سال نوشته است. این مطلب را بخوانید و اگر دوست داشتید شما هم نوشیدن این نوشیدنی معجزه‌آسا را تجربه کنید.
8423
یک نوشیدنی معجزه‌آسا؛ لیمو و عسل و دیگر هیچ
Vidoal
4.36
یک نوشیدنی معجزه‌آسا؛ لیمو و عسل و دیگر هیچ
در ادامه مطلبی را برای شما ترجمه کرده‌ایم که نگارنده از تجربه‌اش درباره نوشیدن ترکیب آب داغ، لیمو و عسل به مدت یک‌سال نوشته است. این مطلب را بخوانید و اگر دوست داشتید شما هم نوشیدن این نوشیدنی معجزه‌آسا را تجربه کنید.

تا همین چند سال پیش، خوردن نوشیدنی عسل و لیمو برایم در حکم درمانی برای بیماری آنفولانزا بود و خب چون این نوشیدنی خیلی در درمان اثرگذار نبود، وقتی می‌خواستم چالش جدیدی را با این نوشیدنی آغاز کنم، به موفقیت آن خیلی باور نداشتم. اما نوشیدن نوشیدنی‌ای که ترکیبی از آب‌لیموی واقعی، عسل و آب گرم بود تجربه کاملا متفاوتی را برایم رقم زد. با این حال، من به مدت ۱۲ ماه و هر روز از این نوشیدنی نوشیدم تا ببینم حرف‌هایی که دیگران در مورد تاثیر معجزه‌آسای این نوشیدنی می‌زنند درست است یا خیر؟ خوشحالم که با صدای بلند اعلام کنم این تجربه بسیار موفق بود و در ادامه می‌خواهم در مورد آن با شما صحبت کنم.
 
در طول این یک‌سال دچار هیچ نوع سرماخوردگی، آنفولانزا و بیماری‌های معده نشده‌ام
اگرچه گاهی نشانه‌های اولیه بیماری (مثل سرفه کردن در طول روز، بی‌حال شدن، خسته شدن بیش از حد و ...) به وجود می‌آید اما هیچ‌گاه تبدیل به یک بیماری جدی نمی‌شود. مطمئنا روزهایی دچار خستگی و سردرد می‌شوم، اما این مشکلات به‌زودی برطرف می‌شود. کافی است مقداری ترکیب لیمو و عسل بخورم تا این مشکلات به‌سرعت برطرف شود. این کار تا جایی پیش رفته که وقتی قرار است شبی پیش یکی از دوستانم بمانم یا مدتی در هتل اقامت داشته باشم، این نوشیدنی را داخل کیفم می‌گذارم و همه جا با خود می‌برم. من در کل زندگی همیشه با مشکل چرک کردن لوزه‌ها روبه‌رو بودم که همیشه مرا اذیت می‌کرد. همچنین همیشه کسی بود که در اطراف من دچار بیماری باشد. اما با خوردن ترکیب لیمو، عسل و آب گرم دیگر دچار این مشکلات نشدم و کسی نتوانست ویروس‌های خود را به من منتقل کند.
 
دیگر نیاز به قهوه ندارم و انسان سحرخیزی شده‌ام
انرژی‌ای که لیمو و عسل به من می‌دهد صبح‌های مرا به کلی تغییر داده است. دیگر وقتی از خواب بیدار می‌شوم سردرد ندارم و میزان کافئین خونم پایین نمی‌آید. همچنین برای ادامه روز انرژی بیش‌تری دارم و اوایل صبح بیش‌تر لبخند می‌زنم. پیش از این، حدود یک‌ساعت طول می‌کشید تا صبح‌ها چشمانم به طور کامل باز شود و در این مدت به آدم‌های اطرافم با بی‌حوصلگی نگاه می‌کردم. اما اکنون افرادی را که صبح‌ها از من سوال‌های سخت می‌پرسند دوست دارم و کاملا انسان باحوصله و صبوری شده‌ام.
 
مهم‌ترین پاداش؛ آدم‌های اطراف من هم سالم‌تر شده‌اند
البته این بخش از همه بیش‌تر طول کشید: این‌که خانواده‌ام را متقاعد کنم که خوردن لیمو و عسل از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. اما پس از این‌که آن‌ها چند بار مریض شدند و ضمن مراقبت از آن‌ها این نوشیدنی معجزه‌آسا را برای آن‌ها تجویز کردم، همگی به این نوشیدنی ایمان آوردند و می‌گفتند: «خیلی سریع اثر کرد». بسیار خوشحال بودم. احساس بسیار خوبی به آدم دست می‌دهد وقتی بتوانی به دوستان و کسانی که دوست‌شان داری کمک کنی. به‌ویژه اگر این کار خیلی سریع و ساده اتفاق بیافتد.
 
 
دستور تهیه نوشیدنی
من بیش‌تر اوقات از نصف یک لیموی تازه و یک قاشق چای‌خوری عسل خالص در یک لیوان استاندارد که داخل آن آب داغی که کمی خنک شده است (البته آن‌قدر داغ که عسل در آن حل شود) استفاده می‌کنم. سپس مقداری آب سرد به آن اضافه می‌کنم تا بتوانم آن را سریعا بخورم. نوشیدن این نوشیدن پس از بیدار شدن در صبح به آب‌رسانی دوباره به بدن کمک می‌کند.

مزه این نوشیدنی به لیمو و عسل بستگی دارد. برخی از لیموها ترش‌تر و پرآب‌تر و برخی از عسل‌ها شیرین‌ترند. به خاطر همین قبل از خوردن مزه نوشیدنی را تست کنید. همین طور نصف لیمو ترش برای شروع کمی سنگین است و مانند اعضای خانواده من می‌توانید از یک‌چهارم لیمو استفاده کنید.

چرا این نوشیدنی این‌قدر موثر است؟ نوشیدن  ترکیب لیمو/ عسل با آب داغ هر روز صبح ۹ مزیت دارد که من در این‌جا سه تا از مهم‌ترین مزایای آن را بیان می‌کنم:
 
۱- این نوشیدنی شما را از ابتلا به بیماری‌های عفونی مانند UTIs محافظت می‌کند.
وقتی صبح از خواب بیدار می‌شویم اگر این نوشیدنی را قبل از هر چیزی بنوشیم، دستگاه گوارش تحریک شده، روده بزرگ مرطوب می‌شود و آب موجود در آن از بروز یبوست جلوگیری می‌کند. این ترکیب همچنین به‌عنوان یک عامل ادرارآور عمل می‌کند و باعث پاک‌سازی مجاری ادراری شده و از ایجاد عفونت در این مناطق جلوگیری می‌کند.
 
۲- این نوشیدنی فرایند هضم را بهبود می‌بخشد.
هر بخش این نوشیدنی به فرایند هضم کمک می‌کند؛ لیمو به کبد در تولید بیش‌تر زردآب در معده کمک کرده و در نتیجه دستگاه گوارش راحت‌تر و بهتر مواد غذایی سنگین را هضم می‌کند و مواد مفید موجود در مواد غذایی جذب بدن شما می‌شود. عسل نیز یک ماده آنتی‌باکتریال است که از شما در برابر ابتلا به بیماری‌های عفونی محافظت می‌کند. این نوشیدنی به تولید ماده‌ای به نام mucus در معده کمک می‌کند که به خارج کردن و پاک‌سازی زهرابه و مواد سمی از بدن کمک می‌کند. به همین دلیل، این نوشیدنی به ایجاد تعادل سالم در وزن انسان نیز کمک می‌کند.
 
۳- این نوشیدنی پوست شما را زیبا و سالم می‌کند و در نتیجه در زندگی می‌درخشید.
لیمو نه تنها برای پوست مزایای زیادی دارد و بسیار مفید است، بلکه به پاک‌سازی و تصفیه خون و همچنین تولید سلول‌های خونی جدید که به‌عنوان عامل‌های تمیزکننده عمل می‌کنند، کمک می‌کند. علاوه بر این، آب و عسل یک نیروگاه محافظتی حاوی مواد آنتی‌باکتریال و کلاژن برای پوست شما ایجاد می‌کند.

منبع: brightside
سوالات و نظرات کاربران
1
هستی علیجانی
هستی علیجانی سه شنبه، 24 اسفند 1395
یادمه مادربزرگم تعریف می‌کرد قدیما اگر دلشون درد می‌کرد لیمو و عسل می‌خوردند، برای جلوگیری از سرماخوردگی ، ضعف بدنی فشارخون بالا و خیلی موارد دیگه استفاده می‌کردند. آدمای قدیم عمر طولانی تری داشتن چون تغذیه‌شون خوب بود با اینکه علم زیاد پیشرفت نکرده بود
0
محمدرضا اقبالی
محمدرضا اقبالی سه شنبه، 17 اسفند 1395
خیلی عالی بود.حتما امتحان میکنم.
0
فاطمه قربانی
فاطمه قربانی چهارشنبه، 20 بهمن 1395
ولی مقاله جالب و مفیدی بود چرا که طب سنتی خودمون هم به این موارد اشاره میکنن و تو علم ایمنی هم خواص شیر و عسل و عسل و لیمو اثبات شده است چرا که سيستم ایمنی بدن رو تحریک برای تولید آنتی بادی بر علیه عوامل خارجی میکنن و لیمو بعنوان قوی ترین آنتی اکسیدان در جوامع دیگه داره استفاده میشه
0
هادي اصفهاني
هادي اصفهاني پنج شنبه، 23 دی 1395
البته باید توجه داشت آب لیمو باید واقعی و اصل باشد و آب نیز بهداشتی و همچنین عسل هم طبیعی باشه
0
جواد photo
جواد سه شنبه، 30 شهریور 1395
به خاطر مطالب علمی و دقیق از شما متشکرم اما این مطلب غیر علمی در شان شما نبود دوستتون داریم و منتظر مطالب علمی از شما هستیم. به دل نگیرین
0
محمدحسین شاهرخی
محمدحسین شاهرخی پنج شنبه، 16 دی 1395
(پاسخ) با چه دلیلی میگی غیر علمیه ...
0
محمدحسین شاهرخی
محمدحسین شاهرخی پنج شنبه، 16 دی 1395
پس من برم امتحان کنم ببینم تاثیر داره یا نه ...
0
مصطفی .
مصطفی کهن دوشنبه، 29 آذر 1395
برای سرماخوردگی ابلیمو و عسل میخوردیم. پس در درازمدت اثرات خوبی داره.
0
sogol khosravi
sogol khosravi دوشنبه، 06 دی 1395
(پاسخ) هر وقت احساس کردید گلو درد دارید و در استانه سرما خوردگی هستید مرتب روزی دوبار مصرف بشه سرماخوردگی دوره نهایت 3روزه میگیره.
0
سیاوش غلامی
Siavash Gholami شنبه، 01 آبان 1395
خداییش معجزه می کنه مخصوصاً در از بین بردن عفونت های گلو...یاد آوری خوبی بود
0
my name  photo
my name دوشنبه، 29 شهریور 1395
اصلا انتظار نداشتم مطلبی که پایه و اساس علمی نداره رو منتشرش کنید. شاید برای خیلیها این مطلب صادق باشه و به عنوان دارونما تاثیر داشته باشه. در هر حال سند علمی نیاز داره.
-1
هادوو photo
هادوو دوشنبه، 29 شهریور 1395
چقدر غير علمي و كاملا بي پايه و اساس
0
سعید photo
سعید دوشنبه، 29 شهریور 1395
اما درمورد این نوشیدنی من این نوشیدنی رو مدتهاست استفاده میکنم البته نه همیشه گهگداری که وقت صبحانه کامل خوردن رو ندارم با همین نویشدنی صبح رو شروع میکنم و خیلی هم عالیه و صبحی که با این نوشیدنی شروع میکنم پر انرژی‌تر هستم. من از عسل کُنار استفاده میکنم با یک لیمو سبز تازه کامل ، تو یک لیوان بزرگ آبجوخوری و چند تکه یخ و به خاطر اینکه ویتامینهای موجود در عسل از بین نره بهیچ وجه از آب گرم استفاده نمیکنم با کمی حوصله بیشتر کل عسل در آب حل میشه آب حلال عسل هست البته به شرطی که عسل رو در یخچال نذاشته باشید اگر عسل دمای محیط داشته باشه براحتی در آب با دمای محیط حل میشه و دیگه نیازی به آب گرم نیست
0
سعید photo
سعید دوشنبه، 29 شهریور 1395
با نظر دوستان موافقم ... من هم فکر میکنم این مطلب در این حد که امروز بیان شده بیشتر نگارش یک تجربه شخصی و شبیه علم یا حتی غیرعلمی هست تا مطلب معتبر علمی! .. اما وعده بررسی بیشتر در این زمینه دادید که من هم منتظر مطالب بیشتر در این زمینه هستم.
0
حامد photo
حامد یکشنبه، 28 شهریور 1395
با سلام و سپاس از مطالب عالیتون. من اعتراض دارم. ۱- عنوان مطلب؛ بهتره عوض بشه و جوری باشه که نشون‌دهندهٔ تجربهٔ شخصیِ یک نفر باشه و مطلب را تعمیم نده. ۲- از اونجایی که مطالب این سایت بیشتر علمی و معتبر هستن، من این مطلب را نپسندیدم. دلایلِ من: این‌که این شخص در طولِ مصرفِ این معجون، دچار بیماری و ... نشده یا سالم‌تر شده، نمیتونه مأیّدِ این باشه که حتماً تأثیر این معجون بوده! اگه بخواد علمی صحبت کنه، باید نتایجِ تحقیقاتِ علمی را بیان کنه و نه تجربهٔ شخصی. در قسمتِ پایانیِ مقاله، سه تا دلیل آورده برای تأثیرهای این معجون، که دربارهٔ هیچکدوم به تحقیقاتِ علمی که اون‌ها را ثابت بکنه، اشاره‌ای نشده!
در پایان باید عرض کنم: اون که باید ثابت می‌کرد مطلب علمی هست، نویسندهٔ مطلبه و نه منتقدان. به نظر من، این مقاله بیشتر نظرهای نویسندهٔ مقاله هست که ممکنه درست یا نادرست باشه. بسیار ممنونم بابت تلاش‌های عالیِ شما.
0
زنده یاد افشین ذریه
زنده یاد افشین ذریه دوشنبه، 29 شهریور 1395
(پاسخ) از اینکه با ذکر دلیل انتقاد خود را ثبت کردید تشکر کرده و تضمین می‌کنیم که همانند گذشته مطالب علمی با منابع علمی معتبر در اختیار شما قرار دهیم. در مورد محتوای این مقاله نیز تحقیقات بیشتری انجام خواهیم داد.
0
محمد photo
محمد یکشنبه، 28 شهریور 1395
چون خوانندگان این سایت عمیق تر و دقیقتر به دنیا و زندگی نگاه میکنن، حق دارن از این متن که تجربه شخصی از یک خوددرمانی است، شک کنن. شای اگر این مطلب در سایت های معمولی نگارش میشد، اکثریت غریب به اتفاق به به و چه چه در تایید این تجربه عنوان میکردن
0
گروه آموزشی ویدوآل
گروه آموزشی ویدوآل دوشنبه، 29 شهریور 1395
(پاسخ) از اینکه با ذکر دلیل انتقاد خود را ثبت کردید تشکر کرده و تضمین می‌کنیم که همانند گذشته مطالب علمی با منابع علمی معتبر در اختیار شما قرار دهیم. در مورد محتوای این مقاله نیز تحقیقات بیشتری انجام خواهیم داد.
0
محمد photo
محمد یکشنبه، 28 شهریور 1395
ترو خدا شما دیگه از دست مطالب غیر علمی و شبه علم نشر نکید. اون منبع که ذکر کردید لزوما نمیتونه رفرنس معتبر باشه.
0
گروه آموزشی ویدوآل
گروه آموزشی ویدوآل یکشنبه، 28 شهریور 1395
(پاسخ) لطفاً با ذکر دلیل، ما را در ارائه خدمات بهتر یاری کنید.
0
م photo
م یکشنبه، 28 شهریور 1395
البته اکیدا توصیه شده دمای عسل بیشتر از60 درجه نشه
0
حسین میری photo
حسین میری یکشنبه، 28 شهریور 1395
مرسی از اطلاع رسانی، لیمو باید پوست سبزرنگ داشته باشه و عسل باید کاملا طبیعی و ارگانیک باشه. ضمنا آب هم سالم و ترکیبات استاندارد داشته باشه.
0
سعيد photo
سعيد یکشنبه، 28 شهریور 1395
واقعا اين مطلب در شان اين سايت نبود
0
گروه آموزشی ویدوآل
گروه آموزشی ویدوآل یکشنبه، 28 شهریور 1395
(پاسخ) لطفاً با ذکر دلیل، ما را در ارائه خدمات بهتر یاری کنید.
0
محمد photo
محمد یکشنبه، 28 شهریور 1395
چقدر جالب باید امتحان کرد!
0
مهیار photo
مهیار یکشنبه، 28 شهریور 1395
خب این فرد چه کسی بوده؟ اصلا وجود خارجی داشته این فرد یا اینکه معلوم نیست و داستانی سر هم کرده. اینترنت پر است از این داستان های ساختگی که نویسنده اش ناشناس است. من ترجیح میدهم به تحقیق های معتبر علمس توجه کنم تا منابعی که معلوم نیست از کجا هستند.
0
گروه آموزشی ویدوآل
گروه آموزشی ویدوآل یکشنبه، 28 شهریور 1395
(پاسخ) سلام، آقای مهیار، برایت ساید منبع معتبری است، لطفا چک کنید.

حامی

Hangowin Honey
Hangowin Honey

Organic natural honey from village Iranshah (Irankhah), Kurdistan-Iran

لینک منبع

مترجم

میلاد شکیب
میلاد شکیب

تامین و مدیریت محتوا حرفه اصلی‌ام است؛ فرقی نمی‌کند در یک نشریه یا در فضای آنلاین. آن‌چه مهم است دقت در نوشتن، استفاده از منابع معتبر، بهره‌گیری از یک زبان ساده و روان و تامین محتوای کاربردی است.